Jump to content
IGNORERAD

Soi Cowboy - The movie


Tujtuj

Recommended Posts

Någon som sett filmen och kanske t.o.m vet var man kan köpa den?

Om man inte ska äta djur, varför är dom då gjorda av kött?

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 32
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Herr Chang

    6

  • Acker

    3

  • Tujtuj

    3

  • FemmeDeFatale

    2

Mest aktiva i denna tråd

Finns på några ställen, var inte så svårt att hitta, googla "soi cowboy 2008"

Ändrades av McTwist

-Forza Gnaget-
   Östra Övre

Link to comment
Dela på andra sajter

Finns många sådana på detta forum. När man läser deras inlägg så verkar dom så bra. Men när man vet vad det är för några så klöks man när man läser deras inlägg.

Link to comment
Dela på andra sajter

Lägg inga pengar på den skiten..

Men om du vill se den så finns säkert på nån olaglig nedladdning site..

"Ett land vars ungdom inte gör uppror, det är ett land som det är synd om."

Fridde

Link to comment
Dela på andra sajter

Äääää ytligare bara en rad i filmer om feta,gamla faranger som tar små tjejer.

Inte alls. Har du sett den själv eller dömer du den på trailern?

Tyckte det var en härligt annorlunda film som inte följer de vanliga standardmallarna. Fick flera David Lynch vibbar av denna filmen!

Men visst, kan förstå att den absolut inte tilltalar alla.

Uppskattar man filmer av "art-house"-karaktär och dessutom Thailand kan jag gott rekommendera denna fim.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tyckte det var en härligt annorlunda film som inte följer de vanliga standardmallarna. Fick flera David Lynch vibbar av denna filmen!

Men visst, kan förstå att den absolut inte tilltalar alla.

Uppskattar man filmer av "art-house"-karaktär och dessutom Thailand kan jag gott rekommendera denna fim.

Låter tillräckligt bra för att göra mig intresserad. Har satt upp den på måste-se-listan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Äääää ytligare bara en rad i filmer om feta,gamla faranger som tar små tjejer.

Känns det jobbigt att det finns både gamla och feta människor?

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Känns det jobbigt att det finns både gamla och feta människor?

Bara om dom går med små söta vettskrämda tjejer.

Link to comment
Dela på andra sajter

KÖp inte den.. jag har kollat på den nog den sjukaste skitet jag har sett i hela mitt liv... hahaha

THE ONE AND ONLY!

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte alls. Har du sett den själv eller dömer du den på trailern?

Tyckte det var en härligt annorlunda film som inte följer de vanliga standardmallarna. Fick flera David Lynch vibbar av denna filmen!

Men visst, kan förstå att den absolut inte tilltalar alla.

Uppskattar man filmer av "art-house"-karaktär och dessutom Thailand kan jag gott rekommendera denna fim.

Låter spännande!

Den är uppsatt på inköpslistan. :great:

Om man inte ska äta djur, varför är dom då gjorda av kött?

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu blir jag också intresserad! Nästa gång jag köper från Amazon...

http://www.amazon.com/Soi-Cowboy-NON-USA-FORMAT-Reg-2/dp/B003NIL5XM/ref=sr_1_1?s=dvd&ie=UTF8&qid=1281555950&sr=1-1

Herr Chang har talat.

Slakta mig inte nu om den inte skulle falla er i smaken.

Här finns den till bättre pris och gratis frakt.

http://www.play.com/DVD/DVD/4-/10976289/Soi-Cowboy/Product.html

Förresten, ni som är allergiska mot svart/vitt kan man ju passa på att varna. En stor del av filmen är nämligen i sv/v.

Ändrades av Acker
Link to comment
Dela på andra sajter

Slakta mig inte nu om den inte skulle falla er i smaken.

Här finns den till bättre pris och gratis frakt.

http://www.play.com/DVD/DVD/4-/10976289/Soi-Cowboy/Product.html

Förresten, ni som är allergiska mot svart/vitt kan man ju passa på att varna. En stor del av filmen är nämligen i sv/v.

Tack för tipset... Har nu beställt därifrån!

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för tipset... Har nu beställt därifrån!

Herr Chang har talat.

Va f-n HC, jag kan skicka en äkta kopia från Sukkan till dig :crazy: så hade du sparat några korvören :drinks:

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

Va f-n HC, jag kan skicka en äkta kopia från Sukkan till dig :crazy: så hade du sparat några korvören :drinks:

Det hade gjort ont i min mage... och jag vill ha den så snabbt som möjligt! Men tack för erbjudandet!

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmm, arthouse och David Lynch-vibbar. Säkert så att regissören försökte men jag tycker det föll helt platt. Ämnet i sig känns ganska utnött och filmen kom aldrig djupare in på deras relation så allt som var kvar var just det som på ytan såg ut som en kraftigt överviktig kille och hans f.d barbrud och deras fejkade "lycka". Det som kanske skulle vara den talande tystnaden i filmen blev för mig bara långa, segdragna och intetsägande sekvenser. Hur kände, mådde, tyckte, osv tjejen egentligen tex?. Hon var ju reducerad till en liten statist och hade ju knappt några repliker eller någon aktiv roll i filmen alls. Filmen kunde även skippat de lite konstiga sidospåret om hennes brorsa. Jag fattade aldrig riktigt kopplingen till storyn ordentligt. Kändes mest om ett lite krystat sätt att fylla ut filmen med något annat när huvudspåret om ders relation inte höll hela vägen ut.

Link to comment
Dela på andra sajter

FemmeDeFatale

Jag såg filmen för 5 minuter sedan och jag måste säga att den sög fett!

Håller med föregående talare om att den var fruktansvärt seg och sidospåret med brorsorna hajade jag inte riktigt...

Filmen hade max 100 repliker, så man kan nästan kalla den för stumfilm :whistle:

Min rekommendation är: Vill du slösa bort 2 timmar och samtidigt dö av tristess, så se den, annars inte! :lol:

Fattar inte vad den hade med Soi Cowboy att göra heller??

Hur i h***te kunde den filmen få 6,6 på IMDB??

Ändrades av FemmeDeFatale

Kriga för fred är som att knu**a för oskulder...

Link to comment
Dela på andra sajter

IMDB:s betygslista ska man absoult INTE lita på. Nog för att det är många som röstar men det är ju aldrig samma folk. Dom där betygen svänger enormt med vad det är för typ av film.

mvh ragson - din bästaste vän.
Min musiksida finns HÄR!

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan rekommendera play.com rent allmänt för att köpa DVD, Blu-ray eller TV-spel.

Men OBS! (Tull och) Moms och posten införtullningsavgift tillkommer ofta på grejorna (Ligger på Jersey-öarna).

Beror lite på vad tullen/posten anser som lågvärde eller inte...

Jag köpte t.ex. Band of Brothers boxen, blu-ray för 20 EUR. Sen tillkom moms och jag tror det var 50 spänn i tulldeklaration. Men jag köpte Private Ryan på Åhléns förra helgen för 259 SEK... det fick jag alltså hela boxen för på play.com

:great:

Soi Cowboy vette fan om jag vill se.

Ändrades av Franco
Link to comment
Dela på andra sajter

Filmen verkar vara en repris på otaliga filmer man redan sett om ämnet.

Men det gör det inte mindre osmakligt för det.

Det är bara det att man ogillar synen än mer.

Mvh BanFang

Link to comment
Dela på andra sajter

FemmeDeFatale

Filmen verkar vara en repris på otaliga filmer man redan sett om ämnet.

Men det gör det inte mindre osmakligt för det.

Det är bara det att man ogillar synen än mer.

Mvh BanFang

Jag skulle definitivt inte säga så, utan filmen är helt enkelt så konstnärlig och konstig, handlar typ ingenting om Farang/thai förhållande, inte på det sättet som man skulle kunna tro när man hör titeln.

Över halva filmen är svartvit, den första halvtimmen sägs inte en mening, när sen filmen blir färg sista halvtimmen, så handlar det bara om hennes bröder...det var helt utanför filmhandlingen!

Hade varit bättre om det hade handlat om en farang som träffar thaitjej på soi cowboy och sedan haft en innehållsrik handling om div kulturkrockar mm mm...men han som skrivit filmen, Thomas Clay eller va fasiken han nu hette, är känd för sina väldigt udda filmer.

Tycker att Bangkok Girl och nån annan film om Pattayas glädjeflickor är sååå mycket bättre.

Thomas Clay är känd framförallt för sin film "The great extasy of Robert Carmichael"...ska visst vara nån riktigt grym våldtäkts scen i slutet om jag inte minns fel...riktigt sjuk film.

Men om ni är nyfikna på filmen, så se den, men jag tror att majoriteten kommer att hålla med mig, att den sög!

Kriga för fred är som att knu**a för oskulder...

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...