Jump to content
IGNORERAD

Soi Cowboy - The movie


Tujtuj

Recommended Posts

Laddade hem filmen igår och kollade på den idag. Fick ej textningen att funka vilket hade varit bra då jag ej förstår thai men det var nog inget man missade då det ej var så mycket konversation i filmen. Det var verkligen ingen höjdare och trodde att det åtminstonde skulle handla litegrann om soi cowboy vilket det ej gjorde.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 32
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Herr Chang

    6

  • Acker

    3

  • Tujtuj

    3

  • FemmeDeFatale

    2

Mest aktiva i denna tråd

Laddade hem filmen igår och kollade på den idag. Fick ej textningen att funka vilket hade varit bra då jag ej förstår thai men det var nog inget man missade då det ej var så mycket konversation i filmen. Det var verkligen ingen höjdare och trodde att det åtminstonde skulle handla litegrann om soi cowboy vilket det ej gjorde.

Tror att många här som totalsågar denna filmen antingen som ovan förväntar sig något helt annat, eller inte uppskattar filmer med lite mer konstnärlig approach.

Erkänner själv att innan första tittningen förväntade mig något annat än jag fick se, med tanke på filmens namn. Trailern är inte heller den särskilt representativ för filmen, men hur ofta är såna egentligen det?

Visst, det är inget mästerverk, men klart sevärd.

Link to comment
Dela på andra sajter

Den finns på en thaihub nära er... laddar hem skiten nu Dvd format

Ändrades av Herr Chang
Länkar till upphovsskyddat material är ej tillåtna...

To do list-
(1). Go to pet store.(2). Buy bird seeds.
(3). Ask how long it will take for the birds to grow.(4). Wait for the reaction.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jaha, nu hade min beställda DVD anlänt, och som lördagsnöje tittade jag på den. Något svårbegriplig handling får jag väl säga... Å andra sidan fanns det många situationer från Thailand jag kände igen! Bara det gör att jag ger filmen godkänt.

Inte för att jag och fru Chang har mycket gemensamt med paret i filmen, men jag är ändå nöjd över att ha denna DVD i min samling.

Är den värd €13.99? Kanske, kanske inte.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Såg den också häromdagen och ska villigt erkänna att jag fortfarande går och grunnar på vad slutet egentligen handlade om. I övrigt tyckte jag den var riktigt bra.

Om man inte ska äta djur, varför är dom då gjorda av kött?

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...

En liten uppdatering...

Nu har fru Chang sett filmen och jag sett den för andra gången. Fru Chang påstår att det är en kass film, jag kan dock konstatera att hon satt som klistrad hela tiden trots att det blev lite sent för henne. Normalt somnar fru Chang efter en halvtimme oavsett vilken film jag väljer på DVD, och att trots trötthet se färdigt en film är enligt min åsikt definitionen av en bra film!

Slutet lite mer begripligt denna andra visning för mig.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Slutet lite mer begripligt denna andra för mig.

Herr Chang har talat.

Skulle du då kunna förklara slutet, för jag orkar inte med att se den en andra gång good.gif

Bajen_Kopia.png
Link to comment
Dela på andra sajter

Skulle du då kunna förklara slutet, för jag orkar inte med att se den en andra gång good.gif

Jag har skickat PM till dig, men vill inte framföra mina teorier här i händelse det förstör upplevelsen för de som inte sett filmen!

För övrigt kan jag rekommendera att se filmen med sin thaipartner om man har någon. Jag fattade inte mycket när jag såg den själv första gången, men andra gången bidrog fru Chang med en hel del bitar till pusslet! För henne var det mycket som var självklart...

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...