Jump to content
IGNORERAD

Gratis el i Thailand, sant eller falskt ?


Burken

Recommended Posts

    Ja vilken hatkärlek man har till detta amazing Thailand,  man slutar aldrig att förvånas

                        Stefan

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 36
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Tommy

    6

  • Herr Chang

    3

  • King kong

    3

  • Burken

    2

Mest aktiva i denna tråd

Ja, fan vad korkade bönderna kan vara...

Be dem lära sig Engelska och läsa, eller tolka Isaan Lovers start inlägg i denna tråd: http://www.maipenrai...hp?topic=1350.0

Där står bland annat: The government will pay water bills for low-income households that consume fewer than 50 cubic litres each month. It will do likewise for households that consume fewer than 80 units of electricity a month.

For those using up to 150 units a month, the government will pay half.

Vi använder ca 800 "Units"/ månad, och troligen har Baa´s bekanta använt mer än 80 units?

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Är väl som vanligt, nån som säger nåt som nån har hört, då blir det sant.

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Ja, fan vad korkade bönderna kan vara...

Be dem lära sig Engelska och läsa, eller tolka Isaan Lovers start inlägg i denna tråd: http://www.maipenrai...hp?topic=1350.0

Där står bland annat: The government will pay water bills for low-income households that consume fewer than 50 cubic litres each month. It will do likewise for households that consume fewer than 80 units of electricity a month.

For those using up to 150 units a month, the government will pay half.

Vi använder ca 800 "Units"/ månad, och troligen har Baa´s bekanta använt mer än 80 units?

Stämmer bra med vad jag tror mig förstå av detta. Det ska också gälla under sex månader, åtminstone är det sagt så gällande vattnet.

Allt påstås också vara en grej från regeringens sida i dessa upprorstider. Det går ut på att försöka hålla de fattiga lågutbildade regionerna på sin sida. Där är det inte många som är särskilt politiskt medvetna eller insatta över huvud taget, får de en räkning som det står noll på som de får reda på att regeringen betalat åt dem så är det en bra regering. De flesta som har det lite bättre ställt och/eller har hygglig utbildning stöttar protesterna mer eller mindre öppet.

Men vad som är sanningar eller rykten vet man aldrig här nere. Det må gälla regler, lagar, uppror, statistik, förordningar och allt annat, man kan inte förvänta sig att något är sant förrän man har sett verkliga följder av dem.

Det kommer mer regn på Phuket än i Bergen i Norge! 
Håkan, X-LA CHIQUITA, Soi Buakhao, Pattaya, Thailand

Numera ( för tillfället) Mora, Dalarna, Sverige

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker det är helt underbart att som farang ha thailändska staten att betala halva elräkningen.

Alla 86000 btu mina a/c kan prestera kommer att nyttjas !

Tack staten  :Drogar-BigGrin(LBG):

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Ja, fan vad korkade bönderna kan vara...

Be dem lära sig Engelska och läsa, eller tolka Isaan Lovers start inlägg i denna tråd: http://www.maipenrai...hp?topic=1350.0

Där står bland annat: The government will pay water bills for low-income households that consume fewer than 50 cubic litres each month. It will do likewise for households that consume fewer than 80 units of electricity a month.

For those using up to 150 units a month, the government will pay half.

Vi använder ca 800 "Units"/ månad, och troligen har Baa´s bekanta använt mer än 80 units?

Mitt hem har tydligen fått gratis el och vatten, Du Tommy som vart hemma hos mig vet att mina grannar tillhör inte dom fattiga. men ändå får jag och mina grannar ta del av dessa subventioner.

Förmodligen någon snidig advokatgranne som ordnat så att vi "Fattiga" får denna subvention.

Tommy hälsa Nok och barnen

Mvh Janne

www.thaitruelove.se

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej igen.

Det har inget med inkomsten i hushållet att göra, som jag fattat det.

Det har med hur mycket vatten och el man gör av med.

Vi har fått vattnet gratis de senaste månaderna, men ligger på tok för högt i elförbrukning för att få subventioner.

Så till "Burken", Du kan lungt köra dina 86000BTU, men det är bara gratis om du använder under 80Kwh, halva priset upp till 150 Kwh... Tror du går över det på 4-5 dagar ;)

Läs länken!

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 månader senare...
Guest Isan Lover

Hej

Kom tillbaka till Sverige igår och kan meddela att svärfar hade gratis el precis som utlovats.

När vi kom steg förbrukningen och vi fick betala 50%.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

För december månad betalade jag 1180:- Baht för EL i Ayuttahaya och allt är reggad på min tjej,normal summa för hon per månad inget om gratis el kanske gäller landsbygden bara

Mvh.Plätt

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej Plätt

Jag tror att gränserna var gratis el under 300 baht och 50% upptill 800 baht.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Häpp, Aropå el, 50% upp till 300B. Därutöver ingen subvention. Någon undre gräns som är helt subventionerad känner jag inte till. men borde vara under 150B ?

Anledningen till detta upplägg, vad jag har hört  U.P.A. är att hålla nere konsumtionen.  Mvh anders  Mitt I Verkligheten.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...