Jump to content
IGNORERAD

Låsa plånboken


UDON-CHARLIE

Recommended Posts

UDON-CHARLIE

Vad har ni för erfarenheter, när tjejen fått ett jobb

och dom faktiska utgifterna ska betalas, går hon med på

att hjälpa till med dom löpande utgifterna, eller,

ska du betala det mesta, och det hon tjänar skickas

till familj,

-Inget fel i det.

-Men, i slutänden blir det ju Du, som betalar

för detta kalaset.

Tankar om detta:

U-C

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 75
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • BaBoo

    10

  • UDON-CHARLIE

    7

  • Baa

    5

  • ztrindberg

    4

Mest aktiva i denna tråd

Hur jag än vänder och vrider på detta så har jag bättre ekonomi nu än innan jag träffade tjejen. :great:

Vi skickar dock inga pengar förran behov finnes.

Det mesta sparas till vårat hus i Thailand och det skulle vara roligt och åldras där :dance:

Ändrades av Galten

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag skulle nog vilja att hon betalde lite iaf så hon ser att pengar inte växer på träd. Men det är klart är hon bara på besök så kan hon väl få alla slantar :)

Ändrades av nissefisk1
Link to comment
Dela på andra sajter

Spela roll vem som vems pengar som går till dom fasta utgifterna är det slut hos den ena så får den andra rycka in.

Är man en familj så ska man leva som en familj.

Och pengar skickas sällan,,brukar bjuda till lite x när man är nere isåf..

# 27 RIP

Link to comment
Dela på andra sajter

Det får man nog komma överens om innan...för det är ett vågspel att komma i efterhand och säga att man kan dela på saker som en familj.

Jag vet dessa tråkigheter av egen erfarenhet när mitt ex började tjäna egna pengar. Jag hade tidigt sagt att jag önskade att hon kunde bidra med en del av hennes framtida lön, om än betydligt mindre än vad jag skulle bidra med.

När det kom till kritan så blev det ett jäkla hallå och hon svarade mig med att "om du har kunnat betala förut så kan du betala själv nu med". Det var starten på att hon numera är "ex"...

Link to comment
Dela på andra sajter

Hos oss så betalar jag alla räkningar, frugan betalar all mat. Allt som blir över försöker vi slösa bort så gott vi kan.En hel del pengar går till Thailand varje månad av vårat gemensama överskott.

Link to comment
Dela på andra sajter

UDON-CHARLIE

Det får man nog komma överens om innan...för det är ett vågspel att komma i efterhand och säga att man kan dela på saker som en familj.

Jag vet dessa tråkigheter av egen erfarenhet när mitt ex började tjäna egna pengar. Jag hade tidigt sagt att jag önskade att hon kunde bidra med en del av hennes framtida lön, om än betydligt mindre än vad jag skulle bidra med.

När det kom till kritan så blev det ett jäkla hallå och hon svarade mig med att "om du har kunnat betala förut så kan du betala själv nu med". Det var starten på att hon numera är "ex"...

Sicket vaket inlägg!

Inte alltid! -Men många gånger

är det just precis, så här

det går till.

-Kanske, det kan få nån att

vakna upp.

U-C

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken

Jag tycker att man från början ska göra klart att man nu är en familj. Med allt vad det innebär. Det inkulderar ekonomin.

ha en bra kväll

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker att man från början ska göra klart att man nu är en familj. Med allt vad det innebär. Det inkulderar ekonomin.

ha en bra kväll

Måste man göra klart att man är en familj!

Är det inte självklart att man blir en familj när man gifter sej.

Det är väl ändå vuxna individer det handlar om?

Link to comment
Dela på andra sajter

Spela roll vem som vems pengar som går till dom fasta utgifterna är det slut hos den ena så får den andra rycka in.

Är man en familj så ska man leva som en familj.

Och pengar skickas sällan,,brukar bjuda till lite x när man är nere isåf..

Håller med detta inlägg

Link to comment
Dela på andra sajter

UDON-CHARLIE

Spela roll vem som vems pengar som går till dom fasta utgifterna är det slut hos den ena så får den andra rycka in.

Är man en familj så ska man leva som en familj.

Och pengar skickas sällan,,brukar bjuda till lite x när man är nere isåf..

Visst sunt resonerat.

-Men problemet är att inget av

dom ihop tjänade pengarna ska stanna

här i Sverige.

Utan du ska knega ihop till utgifterna,

det som intjänas ska gå till någon

annan.

Många känner igen sig här.

U-C

Link to comment
Dela på andra sajter

Spela roll vem som vems pengar som går till dom fasta utgifterna är det slut hos den ena så får den andra rycka in.

Är man en familj så ska man leva som en familj.

Och pengar skickas sällan,,brukar bjuda till lite x när man är nere isåf..

Och du tror ärligt att det går till så,,,,

hmmmm :whistle:

Link to comment
Dela på andra sajter

Visst sunt resonerat.

-Men problemet är att inget av

dom ihop tjänade pengarna ska stanna

här i Sverige.

Utan du ska knega ihop till utgifterna,

det som intjänas ska gå till någon

annan.Många känner igen sig här.

U-C

Japp,som mig tex :dance1: ..

# 27 RIP

Link to comment
Dela på andra sajter

Och du tror ärligt att det går till så,,,,

hmmmm :whistle:

Tror nog jag känner min familj bättre än dig :dance1: ..

Men helt upp till dig o spekulera :crazy: ..

# 27 RIP

Link to comment
Dela på andra sajter

Sek Losos uncle

Måste man göra klart att man är en familj!

Är det inte självklart att man blir en familj när man gifter sej.

Det är väl ändå vuxna individer det handlar om?

Fast thailändare brukar räkna in föräldrar och syskon i "familjen" :)

Tror du också att det skulle vara bra att ha en svensk chefslön, och ha thailänska levnadskostnader? :)

Jag satsar på det här, för att kunna bo i Thailand. Du kan maila mig om du vill veta hur.

Link to comment
Dela på andra sajter

UDON-CHARLIE

Japp,som mig tex :dance1: ..

Grattis! Då är det nån annan som tröttnat

på ett lågavlönat bygg jobb, som kan sätta

sig ner på röven och käka som-tam medans

du knegar ihop stålarna i Sverige.

U-C

Link to comment
Dela på andra sajter

Tror nog jag känner min familj bättre än dig :dance1: ..

Men helt upp till dig o spekulera :crazy: ..

Nu var det inte din familj jag pratar om och det vet du så jävla väl :diablo: ,,,,

I det stora hela handlar det om Money talks bland bartjejerna och det vet även du,,,,,,,,,fast som vanligt inte vill hålla med,,,,,, :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu var det inte din familj jag pratar om och det vet du så jävla väl :diablo: ,,,,

I det stora hela handlar det om Money talks bland bartjejerna och det vet även du,,,,,,,,,fast som vanligt inte vill hålla med,,,,,, :crazy:

Aha,,,,,var det så du menade,,,,,,då är jag med :dance: .

Du ser,,,,kan hålla med :crazy: ...

# 27 RIP

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Låsa plånboken ?

UC - kan du inte bara ta semester i ett annat land.

Som du misstror dess befolkning måste det ju vara en mardröm för dig att åka dit och "åka dit".

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Aha,,,,,var det så du menade,,,,,,då är jag med :dance: .

Du ser,,,,kan hålla med :crazy: ...

Oki om det nu inte var ironi så,, få du :great:

Link to comment
Dela på andra sajter

UDON-CHARLIE

Låsa plånboken ?

UC - kan du inte bara ta semester i ett annat land.

Som du misstror dess befolkning måste det ju vara en mardröm för dig att åka dit och "åka dit".

Jag är inte positiv eller negativ, jag bara beskriver en verklighet,

som händer dagligen i Thailand, inget märkvärdigt med det,

trots allt blir många blåsta dagligen där

U-C

Ändrades av UDON-CHARLIE
Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Min tjej i los råkar vara tät med 100 rai land med bla. gummiträd som är mogna om 3 år.Hon tjänar cirka 50000baht i månaden+besparingar på banken och har 2 döttrar som går ut universitet om cirka 1 år.Hon säger att alla hennes pengar går åt till döttrarna,underhålla land tex rensa ogräs,vitaminer etc.Därför så tycker hon att jag ska betala allt när jag är i Thailand eller om vi åker till Sverige samma sak +flygbiljetter etc.Hon säger att när trädena är klara så kan vi leva gott på dom resten av vårt liv.Men vet inte om jag kan lita på det:( .Hon säger att så gör alla farlanger som älskar sina kvinnor.Självklart bör man också lägga ut för ett hus.Nja, jag tror inte det:diablo: , det blir nog dags för henne att visa att hon kan lägga ut också=3 världskriget:11: , men låt gå.

Eftersom ALLA farlanger gör så,:rtfm: då betyder det väl att ALLA även här på maipenrai gör så?

Link to comment
Dela på andra sajter

Min tjej i los råkar vara tät med 100 rai land med bla. gummiträd som är mogna om 3 år.Hon tjänar cirka 50000baht i månaden+besparingar på banken och har 2 döttrar som går ut universitet om cirka 1 år.Hon säger att alla hennes pengar går åt till döttrarna,underhålla land tex rensa ogräs,vitaminer etc.Därför så tycker hon att jag ska betala allt när jag är i Thailand eller om vi åker till Sverige samma sak +flygbiljetter etc.Hon säger att när trädena är klara så kan vi leva gott på dom resten av vårt liv.Men vet inte om jag kan lita på det:( .Hon säger att så gör alla farlanger som älskar sina kvinnor.Självklart bör man också lägga ut för ett hus.Nja, jag tror inte det:diablo: , det blir nog dags för henne att visa att hon kan lägga ut också=3 världskriget:11: , men låt gå.

Eftersom ALLA farlanger gör så,:rtfm: då betyder det väl att ALLA även här på maipenrai gör så?

Roligt med solkenshistorier här åxå ,,,,

återkom gärna när "hon"betalat erat drömhus,,, :dance:

Link to comment
Dela på andra sajter

Sek Losos uncle

Eftersom ALLA farlanger gör så,:rtfm: då betyder det väl att ALLA även här på maipenrai gör så?

Jag betalar normalt inget, och min har aldrig frågat efter några pengar.

Då en i familjen dog, sa jag själv att jag ville ge blommor eller vad de ville för 2000. Tidigare föreslog jag att vi efter giftemålet betalar till pensionerade pappan tre gånger så mycket som syskonen gör nu, så kan de andra betala mindre om de vill, och det gillade hon. Plus ett av syskonen ska få sköta en del barnpassning om det kommer att behövas. Jag antar att hon ska få något för det.

Men det här är en lärarinna i en byskola, och inte en barbrud. Jag tror att det ofta är skillnad :)

Tror du också att det skulle vara bra att ha en svensk chefslön, och ha thailänska levnadskostnader? :)

Jag satsar på det här, för att kunna bo i Thailand. Du kan maila mig om du vill veta hur.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...