Jump to content
IGNORERAD

Låsa plånboken


UDON-CHARLIE

Recommended Posts

Kommer på en gång (faktiskt) där min fru hjälpt ekonomiskt till sin familj och det var bara för några månader sedan när vi var på Phuket.

Min Frus bror har hamnat i ett narkotika beroende och "krävt" pengar av sin Mor & Nanny under lång tid (ganska stora summor).

När min Fru fick reda på detta så diskuterade hon med brodern och gjorde klart för honom att antingen lägger han in sig för behandling självmant eller så skulle hon ta tag i det.

Brodern grät och var ångerfull (han är faktiskt ganska snäll).

Men efter ett par dagar så var han igång igen och "krävde" pengar av Mor & Nanny!

Min Fru knallade bort till en Jurist som är släkt och vän som i sin tur har en god vän som är lite högre Polis och diskuterade problemet med dessa. De kom fram till att de skulle ta brodern och låta honom göra pisseprov och blev det inget utslag på provet skulle så de "plantera" in droger i hans fickor.

Efter ett par dagar så ringde Brodern och ville ha pengar, Modern meddelade honom att kunde komma hem och hämta dem, när han var inne i huset så kom 4 Poliser De var 2 från början men när de såg Brodern som är 2 m lång och bredaxlad så kallade de in 2 poliser till via radion.

Brodern gjorde inget motstånd och kördes till häktet.

Morgonen därpå så hyrde min Fru en större bil och 2 Poliser följde med (på en Lördag mot utbyte av att vi bjöd dem på reasturang :)) och fraktade Brodern till annan provins (5-6 timmars enkel resa).

Väl framme så var det ett tempel med munkar och "tuktare" som tog hand om Brodern, de rakade honom omedelbart satte kättingar runt fötterna och låste in han i en av de 2 stora burarna.

Min Fru betalade (tror det var) ca 12 000 Baht till Templet + hyra för den större bilen och bensin etc...

Nu var det min Frus idé att föra Brodern till tukthuset så självklart så skall hon pröjsa.

Idag är Brodern fortfarande drogfri och man kan bara hoppas att det fortsätter så.

En annan bekants son satt på tukthuset i över ett år och han är drogfri och har fru och barn idag och då var han heroinist!

Så jo en del har man ju fått bidraga med indirekt till Thaifamiljen :)

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 75
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • BaBoo

    10

  • UDON-CHARLIE

    7

  • Baa

    5

  • Herr Chang

    4

Mest aktiva i denna tråd

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...