Jump to content
IGNORERAD

Låsa plånboken


UDON-CHARLIE

Recommended Posts

Guest Isan Lover

Vad har ni för erfarenheter, när tjejen fått ett jobb

och dom faktiska utgifterna ska betalas, går hon med på

att hjälpa till med dom löpande utgifterna, eller,

ska du betala det mesta, och det hon tjänar skickas

till familj,

-Inget fel i det.

-Men, i slutänden blir det ju Du, som betalar

för detta kalaset.

Tankar om detta:

U-C

Hej

Så är det absolut inte i vår familj, frugan delar med sig och tar minst lika stort ansvar för vår ekonomi som jag själv.

Vi har helt delad ekonomi både vad det gäller inkomster och utgifter, och det sker så naturligt att vi nästan aldrig behöver diskutera det.

Och det händer ibland att hon tycker att jag har betalat mer än henne och då brukar hon föra över 10 - 15 000 till mitt konto ifrån sitt egna.

Vad det gäller att satsa pengar i Thailand så är det nog mer jag än henne som vill det.

Mvh Isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 75
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • BaBoo

    10

  • UDON-CHARLIE

    7

  • Baa

    5

  • Herr Chang

    4

Mest aktiva i denna tråd

Köper du hennes skitsnack? Har hon någon hållhake på dig eller?

Hur fan orkar man ha ett förhållande med någon som så uppenbart pissar på dig?

/SatanG

Nej jag köper inte det men nu är det som det är.

Man kan ju inte bara kasta bort någon som man satsat så mycket på utan man får hoppas det blir skillnad i framtiden antar jag.

Ingen hållhake alls hehe tur är väl det.

Man orkar ha ett förhållande om det dels är kanon större delen av tiden, om man ger tusan i att någonsin nämna ordet pengar samt dels

samt dels om man känner ansvar och kan ju knappast lämna henne på gatan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Du har aldrig funderat på den omvända situationen, att Herr HC var född i risbyn och inte fick sin utbildning och möjlighet till ett yrkesliv..och kusinen kommer hem med en farang som har gott om klöver, skulle det inte vara rätt gott med en liten allmosa, även om Du behövde be om den...Bara funderar lite...

Annars håller jag i princip med dig, jag är gift med EN kvinna, inte en hel släkt.

Visst, jag klandrar inte thaisläkten för att dom försöker. Men det blir lite tröttsamt att behöva säga nej de flesta gångerna. För övrigt tror jag att de förväntar sig nej oftast, men "friskt vågat, hälften vunnet".

Jag trodde Fru C var från Chang mai inte Isaan, eller blev det nåt med Fröken C och kommer hon från Isaan

Hmm

Om nu inte Fru eller Fröken C kommer från Isaan, har du en till på lager hur gör du för att hålla alla isär så inget kommer fram.

Eller är du så lycklig lottad att dom accepterar dig som du är och låter dig hållas *smile*

mvh

Nerike

Så här är det Nerike, fru Chang är uppväxt i en liten by en timmes bilresa nordost om Ubon Ratchathani. Hennes föräldrar och annan släkt bor fortfarande där, och det är denna lilla by jag menar när jag skriver fru Changs hemby. Nu var det så att fru Chang blev bortgift vid 19 års ålder, och thaimannen kom från Chiang Mai så det föll sig väl naturligt för brudparet att bosätta sig där. Nu höll detta äktenskap bara i två år, varför kan vi lämna därhän. Hur som helst stannade fru Chang i Chiang Mai med sina två barn, och när hon såg mig första gången 2002 hade hon bott där i tolv år. Det blev ytterligare tre år med mig i Chiang Mai, och sen blev det Göteborg.

Det här ser ju intressant ut.

Enligt min dam hemma så skickar ALLA faranger si och så mycket varje månad samt

ALLA faranger bygger nytt hus till föräldrarna samt bygger sedan ett hus till sig själva.

När jag föreslagit att hon ska jobba ihop pengar själv har man bara fått konstiga blickar

och hög röst tillbaka.

Jag har otaliga gånger försökt förklara att JAG som man och pappa i Sverige vore en grymt

dålig man och pappa om jag inte tog hand om MIN familj på samma sätt som t.ex. hennes pappa

förväntas ta hand om sin..men så går inte att jämföra enligt henne.

Så mina pengar anses som öronmärkta för ALLA och de som hon kan få ihop någon gång ibland

är helt hennes.

Att jag SKA betala allt utan att blinka eller ifrågasätta förklaras med att det var ju JAG som

TOG hit henne..?

Hej ztrindberg,

Detta tänkande ska du enligt min mening icke acceptera. Fru Chang vet mycket väl att jag bidrar icke till hennes thaisläkt utom vid de få tillfällen jag känner mig generös. För som du antyder, vore jag villig att skänka en massa pengar så vore jag nog mer benägen att ge dom till min egen far och mor eller mina systrar. Det borde väl inte vara så svårt för thaidamen att förstå?

Lyckligtvis är fru Chang fullt kapabel att själv tjäna tillräckligt med pengar här i Göteborg så det räcker till hennes och thaisläktens behov. Men jag avundas henne inte, det är en viss press thaisläkten sätter på henne. Dom vet att det är ganska lönlöst att be mig om något. Och jag äcklas av situationen... kanske bäst jag inte skriver mer nu!

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej ztrindberg,

Detta tänkande ska du enligt min mening icke acceptera. Fru Chang vet mycket väl att jag bidrar icke till hennes thaisläkt utom vid de få tillfällen jag känner mig generös. För som du antyder, vore jag villig att skänka en massa pengar så vore jag nog mer benägen att ge dom till min egen far och mor eller mina systrar. Det borde väl inte vara så svårt för thaidamen att förstå?

Lyckligtvis är fru Chang fullt kapabel att själv tjäna tillräckligt med pengar här i Göteborg så det räcker till hennes och thaisläktens behov. Men jag avundas henne inte, det är en viss press thaisläkten sätter på henne. Dom vet att det är ganska lönlöst att be mig om något. Och jag äcklas av situationen... kanske bäst jag inte skriver mer nu!

Herr Chang har talat.

Det är inte så lätt att ändra på saker när man levt länge tillsammans men förstår kanske reaktionen.

Förr om åren har jag alltid nöjt mig med att så länge vi har det bra nu så är det ok.

Dock har man ju börjat fundera på vad man igentligen får ut av förhållandet och så, behöver inte gå in närmare på det.

Men då iaf så kommer jag oftast fram till att jag inte hittar så mycket skillnad.

Så det är därför jag tycker den här tråden är intressant, för om jag "slapp" underhålla så många med pengar så kanske jag

skulle kunna satsa på sådant som jag tycker är viktigt, typ barnen.

men men sak samma bara att hoppas att något händer.

Tänkte bara lägga till en sak.

Spelar ju ingen roll om man i tre timmar försöker förklara att troligtvis så vräker de andra thaidamerna på

när dom pratar om hur mycket pengar dom har och hur lite dom måste jobba eller inte jobba alls...

Någon som känner igen det?

Försökte förklara en gång när hon jämförde mig med en annan "gubbe (72år var han)" att jag INTE är 72 år och har inte pension, arv eller ens sålt något bra företag...och att jag har nu tre barn att försörja, hus, bil och allt sånt plus hennes familj i Thailand och henne själv...och att den gubbens lilla tjej kunde sitta hemma och mysa i pengahögar tyckte jag inte var relevant.

Men nog kunde man jämföra så tyckte hon..

Någon som hört samma sak?

Ändrades av ztrindberg
Link to comment
Dela på andra sajter

Det är inte så lätt att ändra på saker när man levt länge tillsammans men förstår kanske reaktionen.

Förr om åren har jag alltid nöjt mig med att så länge vi har det bra nu så är det ok.

Dock har man ju börjat fundera på vad man igentligen får ut av förhållandet och så, behöver inte gå in närmare på det.

Men då iaf så kommer jag oftast fram till att jag inte hittar så mycket skillnad.

Så det är därför jag tycker den här tråden är intressant, för om jag "slapp" underhålla så många med pengar så kanske jag

skulle kunna satsa på sådant som jag tycker är viktigt, typ barnen.

men men sak samma bara att hoppas att något händer.

Tänkte bara lägga till en sak.

Spelar ju ingen roll om man i tre timmar försöker förklara att troligtvis så vräker de andra thaidamerna på

när dom pratar om hur mycket pengar dom har och hur lite dom måste jobba eller inte jobba alls...

Någon som känner igen det?

Försökte förklara en gång när hon jämförde mig med en annan "gubbe (72år var han)" att jag INTE är 72 år och har inte pension, arv eller ens sålt något bra företag...och att jag har nu tre barn att försörja, hus, bil och allt sånt plus hennes familj i Thailand och henne själv...och att den gubbens lilla tjej kunde sitta hemma och mysa i pengahögar tyckte jag inte var relevant.

Men nog kunde man jämföra så tyckte hon..

Någon som hört samma sak?

Join the club, om man inte hört det själv så finns det expertis på området som trots att dom aldrig ens haft ett riktigt förhållande med en Thaidam VET att så här är det...och ju fler gånger man upprepar en tes, ju sannare blir den.

Därmed inte sagt att detta är förhållandevis vanligt, skarvar gör nog de flesta' i alla fall när inte farangen hör på. :lol:

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det här ser ju intressant ut.

Enligt min dam hemma så skickar ALLA faranger si och så mycket varje månad samt

ALLA faranger bygger nytt hus till föräldrarna samt bygger sedan ett hus till sig själva.

När jag föreslagit att hon ska jobba ihop pengar själv har man bara fått konstiga blickar

och hög röst tillbaka.

Jag har otaliga gånger försökt förklara att JAG som man och pappa i Sverige vore en grymt

dålig man och pappa om jag inte tog hand om MIN familj på samma sätt som t.ex. hennes pappa

förväntas ta hand om sin..men så går inte att jämföra enligt henne.

Så mina pengar anses som öronmärkta för ALLA och de som hon kan få ihop någon gång ibland

är helt hennes.

Att jag SKA betala allt utan att blinka eller ifrågasätta förklaras med att det var ju JAG som

TOG hit henne..?

För mig låter det helt ofattbart. Jag känner förvisso inga svenskar som lever med thailändskor i Sverige men jag känner rätt många svenskar, och framförallt andra västerlänningar, som lever med thailändskor i Thailand och jag har aldrig hört talats om något liknande. Att farangmän hjälper thaikvinnans familj med lite pengar då och då är nog ganska vanligt och oftast är det helt naturligt; om man själv har det bra eller väldigt bra vore man bra cynisk om man inte hjälpte sina svärföräldrar om de, trots att de gör sitt bästa, knappt har mat för dagen.Därifrån till att försaka sin egen familj är dock steget ofantligt stort.

Kan du inte få din fru att förstå att det är något fel så måste du nog insistera på att prata med dina svärföräldrar och annan släkt nästa gång ni kommer till Thailand. Jag vet inte om du kan prata thailändska eller dina svärföräldrar kan prata lite engelska men annars får du nog lägga ut lite pengar på en tolk om du inte litar på en riktig översättning från frugan.

Går budskapet fortfarande inte fram så är det nog bara att välja; acceptera detta för evigt eller ta det smärtsamma beslutet att avsluta.

Link to comment
Dela på andra sajter

För mig låter det helt ofattbart. Jag känner förvisso inga svenskar som lever med thailändskor i Sverige men jag känner rätt många svenskar, och framförallt andra västerlänningar, som lever med thailändskor i Thailand och jag har aldrig hört talats om något liknande. Att farangmän hjälper thaikvinnans familj med lite pengar då och då är nog ganska vanligt och oftast är det helt naturligt; om man själv har det bra eller väldigt bra vore man bra cynisk om man inte hjälpte sina svärföräldrar om de, trots att de gör sitt bästa, knappt har mat för dagen.Därifrån till att försaka sin egen familj är dock steget ofantligt stort.

Kan du inte få din fru att förstå att det är något fel så måste du nog insistera på att prata med dina svärföräldrar och annan släkt nästa gång ni kommer till Thailand. Jag vet inte om du kan prata thailändska eller dina svärföräldrar kan prata lite engelska men annars får du nog lägga ut lite pengar på en tolk om du inte litar på en riktig översättning från frugan.

Går budskapet fortfarande inte fram så är det nog bara att välja; acceptera detta för evigt eller ta det smärtsamma beslutet att avsluta.

Nja vad jag förstått och sett och hört så är förväntningarna samt kraven från just svärföräldrarna grymt stort.

kan ju säga som så här väldigt förenklat, att så länge vi inte pratar om pengar hemma samt så länge hon inte

ringer hem så är allt kanon.

Men det räcker med att hon själv eller någon av hennes släkt hör något hemifrån så..

För mig är det rätt sjukt att inte kunna ringa hem bara för att typ snacka skit utan att det måste vara om pengar bara.

men det är en kultur jag nog aldrig lär förstå hehe

Link to comment
Dela på andra sajter

Nja vad jag förstått och sett och hört så är förväntningarna samt kraven från just svärföräldrarna grymt stort.

kan ju säga som så här väldigt förenklat, att så länge vi inte pratar om pengar hemma samt så länge hon inte

ringer hem så är allt kanon.

Men det räcker med att hon själv eller någon av hennes släkt hör något hemifrån så..

För mig är det rätt sjukt att inte kunna ringa hem bara för att typ snacka skit utan att det måste vara om pengar bara.

men det är en kultur jag nog aldrig lär förstå hehe

Jag måste bara gå in som lite motvikt här och berätta hur jag har det med min thaifamilj.

Min frus familj (föräldrar och syskon) är fattiga risbönder i en liten risodlarby utanför Buriram och ingen av familjemedlemmarna har någonsin frågat mej om pengar - varken direkt av mej eller indirekt genom min fru.

Däremot har jag spontant skänkt pengar till något jag tyckte kändes motiverat och angeläget och när jag gjort detta så visade de stor tacksamhet och glädje, men det har aldrig följts av "kan vi kanske få lite mer till det och det".

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja,

Vi har delad ekonomi eftersom det passar oss bäst.

Utgifter i Thailand delas mellan oss.

Eftersom jag gärna vill att släktingarna skall gå skola så kostar det en del.

För tillfället ligger utgifterna i Thailand på :

5000 Bath till svärmor

5000 Bath till systersottern som går högskola i Bangkok (+ 20000 Bath i terminsavgifter)

3000 Bath till brorsonen som går skola i Buriram

2000 Bath till broder som sköter vårat hus i Thailand

Lite små pengar till de yngre syskonen för skolan i byn.

Kan låta mycket, men hela familjen är oerhört arbetsvilliga och kommer till Sverige och jobbar så ofta dom kan.

Rent krasst får man säga att det är jag som utnyttjar de mera än viceversa.

Puss

Erkki

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har nog haft tur med både fru och hennes familj för de har aldrig frågat efter pengar, min fru skickar heller inga pengar.

Det var en gång vi var och besökte en släkting på fastlandet och då kom det någon dam som sålde fejkguld till damerna och då muttrade försäljerskan att Farangen kunde minsann köpa smycken till alla som en gåva. Men min fru sa bara "fattig farang" och sedan var det tyst om det!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det får man nog komma överens om innan...för det är ett vågspel att komma i efterhand och säga att man kan dela på saker som en familj.

Jag vet dessa tråkigheter av egen erfarenhet när mitt ex började tjäna egna pengar. Jag hade tidigt sagt att jag önskade att hon kunde bidra med en del av hennes framtida lön, om än betydligt mindre än vad jag skulle bidra med.

När det kom till kritan så blev det ett jäkla hallå och hon svarade mig med att "om du har kunnat betala förut så kan du betala själv nu med". Det var starten på att hon numera är "ex"...

Den diskussitionen är alltid aktuell om man är gift med en thaidam.Men det är bara att stå på sig,Fick ett bra råd av en kompis=Öppna ett bankkort med automatisk överföring varje månad(då märks inte sedlarna som försvinner lika mycket)och efter det så har det lugnat ner sig.Hon är nöjd för hon har mer kvar varje månad än mig och då är det ok :crazy: Mvh Måne

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Den diskussitionen är alltid aktuell om man är gift med en thaidam.Men det är bara att stå på sig,Fick ett bra råd av en kompis=Öppna ett bankkort med automatisk överföring varje månad(då märks inte sedlarna som försvinner lika mycket)och efter det så har det lugnat ner sig.Hon är nöjd för hon har mer kvar varje månad än mig och då är det ok :crazy: Mvh Måne

Min lilla luring har ett lite charmigt knep att få "sugardaddy Baa" att lätta på lädret.

När vi hade varit ihop ett tag köpte jag typ förlovningspresent, halsband 1 batt.

Nu har lilla raringen fått för sig att det är tråkigt att ha samma modell hela tiden så hon går till butiken, och si på fan, ingen förlust, men, och där kommer den lilla finessen. Darling this much more beatyful,yes???. Också går det 2-3 tusen, men skit desamma, hon är för jävlig på att pruta på allt annat så det jämnar ut sig. :crazy:

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Sek Losos uncle

Det är nog mer än fråga om personligheter än om varifrån de kommer.

Det är nog allmänt att alla barn ska betala till föräldrarna, men väldigt olika om thaidamerna tycker att någon mer än föräldrarna ska ha något.

Jag har nog haft tur med både fru och hennes familj för de har aldrig frågat efter pengar, min fru skickar heller inga pengar.

Det var en gång vi var och besökte en släkting på fastlandet och då kom det någon dam som sålde fejkguld till damerna och då muttrade försäljerskan att Farangen kunde minsann köpa smycken till alla som en gåva. Men min fru sa bara "fattig farang" och sedan var det tyst om det!

Bra tips! Det kanske är en bra affärsidé att trycka upp t-shirts med sådan text på :)

I Sverige hade jag, innan kontakterna med Thailand, ofta kläder, som liknar thailänska bönders, men mina är inte så vida, så det naturligt för mig att gå klädd liknande thaibönder. Det kanske drar ner förväntningarna för andra än föräldrar att få pengar :)

Tror du också att det skulle vara bra att ha en svensk chefslön, och ha thailänska levnadskostnader? :)

Jag satsar på det här, för att kunna bo i Thailand. Du kan maila mig om du vill veta hur.

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Min lilla luring har ett lite charmigt knep att få "sugardaddy Baa" att lätta på lädret.

När vi hade varit ihop ett tag köpte jag typ förlovningspresent, halsband 1 batt.

Nu har lilla raringen fått för sig att det är tråkigt att ha samma modell hela tiden så hon går till butiken, och si på fan, ingen förlust, men, och där kommer den lilla finessen. Darling this much more beatyful,yes???. Också går det 2-3 tusen, men skit desamma, hon är för jävlig på att pruta på allt annat så det jämnar ut sig. :crazy:

ja ser senen framför mig 5 :wub::brunett::cray::brunett:

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är nog mer än fråga om personligheter än om varifrån de kommer.

Det är nog allmänt att alla barn ska betala till föräldrarna, men väldigt olika om thaidamerna tycker att någon mer än föräldrarna ska ha något.

Bra tips! Det kanske är en bra affärsidé att trycka upp t-shirts med sådan text på :)

I Sverige hade jag, innan kontakterna med Thailand, ofta kläder, som liknar thailänska bönders, men mina är inte så vida, så det naturligt för mig att gå klädd liknande thaibönder. Det kanske drar ner förväntningarna för andra än föräldrar att få pengar :)

Räcker nog med att du trycker "Saweeden" på tröjan, är väl allmän känt där nere att vi Svenskar är fattiga och snåla :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Det där är inte sant, jag tex har inte de problemen!

Kan det vara en skillnad på vart damerna kommer ifrån Thailand?

Ändrades av UDON-CHARLIE
Link to comment
Dela på andra sajter

Det är nog mer än fråga om personligheter än om varifrån de kommer.

Det är nog allmänt att alla barn ska betala till föräldrarna, men väldigt olika om thaidamerna tycker att någon mer än föräldrarna ska ha något.

Bra tips! Det kanske är en bra affärsidé att trycka upp t-shirts med sådan text på :)

I Sverige hade jag, innan kontakterna med Thailand, ofta kläder, som liknar thailänska bönders, men mina är inte så vida, så det naturligt för mig att gå klädd liknande thaibönder. Det kanske drar ner förväntningarna för andra än föräldrar att få pengar :)

Blev inte det kallt på vintern :ironi:

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Lugn dom kommer, förr eller senare med åren

-Farang ska alltid betala. Om det inte

är till närstående,

finns det alltid någon avlägsen

släkting som vill ha borgen till

lån på nån bil eller nåt annat.

U-C

Nja vi varit tillsammans en jäkla massa år nu så det blir nog inget med att suga mig på pengar :)

Däremot skall familjen sälja av en del mark snart och då skall frugan bygga ett hus till och jag kommer inte betala en spänn för detta..

Naturligtvis så kommer jag betala för el. mat osv.. (nån motta får det ju va ;))!

Så U-C det verkar bara som om du haft extrem otur ;)

Link to comment
Dela på andra sajter

Lugn dom kommer, förr eller senare med åren

-Farang ska alltid betala. Om det inte

är till närstående,

finns det alltid någon avlägsen

släkting som vill ha borgen till

lån på nån bil eller nåt annat.

U-C

Har fortfarande inte hänt mig efter 12 år men eftersom den store relationsgurun U-C säger att det alltid är så, så har jag förmodligen blivit lurad eller så ljuger jag.

Link to comment
Dela på andra sajter

Konstigt att det nästan alltid är samma medlemmar, som tar åt sig

och ofta blir förbannade på mig, när jag skriver om vad som

ibland kan hända i LOS. :whistle:

U-C

Link to comment
Dela på andra sajter

Konstigt att det nästan alltid är samma medlemmar, som tar åt sig

och ofta blir förbannade på mig, när jag skriver om vad som

ibland kan hända i LOS. :whistle:

U-C

Ser att Du ändrat inställning...ibland kan hända. :great::great:

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Konstigt att det nästan alltid är samma medlemmar, som tar åt sig

och ofta blir förbannade på mig, när jag skriver om vad som

ibland kan hända i LOS. :whistle:

U-C

Bara för att det hänt dig så behöver det inte hända alla!

Att folk blir sura på dig är för att du i stort sett hävdar att det är en sanning (kanske är din sanning men inte min) men lovar dig om jag blir skinnad av frun eller familjen så lovar jag att komma meddela det här (eller på min blogg) men jag kommer inte hävda att alla kommer bli skinnade bara för att jag blivit det!

Link to comment
Dela på andra sajter

Konstigt att det nästan alltid är samma medlemmar, som tar åt sig

och ofta blir förbannade på mig, när jag skriver om vad som

ibland kan hända i LOS. :whistle:

U-C

Det kommer garanterat aldrig hända att jag vare sig tar åt mig eller blir förbannad på dina inlägg, jag tycker mest du är sådär feminint söt som vågar prata om dina svagheter och ständiga misstag. Du skulle nog också kunna göra en nyttig gärning om du, liksom nyktra alkoholister som föreläser om alkoholens faror på skolor och arbetsplatser, höll dig just till att varna.

Precis som det inte skulle funka så bra om de nyktra alkoholisterna sade till skolbarnen "ni kommer alla bli alkoholister men det är bara att skylla på alkoholen" eller till arbetarna "ni är redan alkoholister oavsett om ni erkänner det eller ej men det är bara att skylla på alkoholen och köra på" så funkar nog ditt evangelium ungefär lika dåligt och av samma anledningar. Men du är kul och många drar nog en suck av lättnad i att veta att någon har misslyckats värre än dem men ändå inte ger upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är aldrig för sent att ge upp ! :suicide:

Pessimistkonsulten Ronny Eriksson.

Ändrades av Fritz

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...