Jump to content
IGNORERAD

Android och Apps


andersbangkok

Recommended Posts

andersbangkok

För att väga upp det något överskuggande snacket om ajfån så lägger jag upp denna tråd.

Börjar med några app´s. Sug i er ajfånar! :-)

Navigation:

Mapdroyd http://www.mapdroyd.com/

En riktigt OFF-LINE app att använda på semestern etc. Med denna app kan du navigera med GPS utan att ha 3G-uppkoppling. Användes bl.a. vid räddningsarbetet på Haiti då allt vad vägar hette hade försvunnit. Kanon!

Jag har själv använt denna i Karibien och Thailand. Funkar perfekt! Kartkvalitén kan variera.

Kommunikation

Sipdroid www.sipdroid.org

För oss som kommunicerar med Teerak eller andra.

Kombinera gärna med PBX; www.pbxes.org för en egen världsviruell växel

Nimbuzz

Fring

Ja det var en liten början

Fyll på med mer!

Ändrades av andersbangkok

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 193
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Tallviking

    19

  • scorpio63

    15

  • andersbangkok

    12

  • GammalDansken

    10

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Fixa olika meddelande signaler "sms" till olika kontakter,,

"Ringo Lite - Ringtones Manager"

Min länk

B)

Ändrades av Steff68

Married men live longer than single men do, but married men are a lot more willing to die.

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

2 sms-app´s

Handcentoch ChompSms.

Jag använder ChompSMS men det är nog en smaksak.

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Jag vill oxå ha en Android - den verkar ju mycket bättre än den gummiförsedda motsvarigheten.

Har dock endast behov av att kunna ringa, sms'a och spara en anteckning eller två

så samvetet tillåter inte investeringen så länge Samsungen inte gått sönder :-)

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Rock Player

Trevlig media spelare som klarar av de flesta film formaten ink. divx, xvid, mkv och mpeg.

Är egentligen en betalapp men fungerar även bra i gratis versionen.

27869.jpg

8UHjA.png

Note to Google: snälla släpp betalversionen av market i Sverige...

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Använder du dropbox? Verkar intressant även om jag alltid betvivlar dem som säger "förvarar säkert...". det har vi ingen aning om. Vi lägger våra kära foton mm på en för oss helt okänd plats.

Ok, bortsett från denna moralkaka, är det bra?

Ändrades av andersbangkok

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Använder du dropbox? Verkar intressant även om jag alltid betvivlar dem som säger "förvarar säkert...". det har vi ingen aning om. Vi lägger våra kära foton mm på en för oss helt okänd plats.

Ok, bortsett från denna moralkaka, är det bra?

DropBox är jätte smidigt, inte bara för telefonen utan även för datorn. Jag använder det för att spara små program, bilder, musik och annat som jag vill ha använda. Sen har jag tillgång till filerna oavsett var jag befinner mig.

Jag skulle inte spara nått hemligt där eller använda det som min huvudsakliga plats att spara saker på, men som komplement fungera det alldeles utmärkt.

T.ex en inköpslista. Skriver bara ner det jag behöver i en text fil och spara det i DropBox mappen på datorn.

Sen kan jag öppna den på telefon när jag kommer till butiken..

Ang. säkerheten så är allt krypterat, men som allt annat på "molnet", så kan man aldrig vet.

dvs spara inget där som du absolut inte vill att skall komma ut eller saker du inte kan bli av med.

och ja det finns till iPhone också :lol:

/ elephant

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Tack Elephant! Jag skall prova den. Verkar riktigt bra även om jag är misstänksam mot "säkra app´s". Sådana finns inte :-)

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmm, hur fan har jag kunnat missa denna tråden!?!?!

Mina Apps:

Wallpapers/ringsignaler:Zedge <- Finns på Market

Video:Rockplayer <- Finns på Market

Spel:Robo defense, Air control <- Finns på Market

Filhanterare:Es File Explorer <- Finns på Market

Flytta apps till SD:SDMove <- Finns på Market

Backup program:MyBackup <- Finns på Market

Chrome to phone Funkar även med Firefox.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har testat endel Apps de senaste året men det som jag använder mest är Sudoku =)

Och för er som har bajshumor finns det en hel del pruttprogram, jag kan garva hur mkt som helst åt det tillsammans med

alla andra barn. Du kan även spela in dina egna fjärtar (så långt har jag inte kommit själv)

Ex:

Fartdroid

iFarted

Noble Fart

Pull my finger.

I övrigt: Worldclock, TV-Guide, Netcounter, Google map, Handcent sms, BlackJack, Toss It, Connect4 (enklare att vinna än mot bartjejerna), Keeper (password vault)

Gmail, Supernytt/Sportbladet, Rebtel, Prisjakt, iGlaset

Ja det var lite smått och gott

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

För Stockholmarna;

Sthlm Traveling. Utmärkt att använda för planering av resor med SL

  • Sveriges Radio Play

  • Touchdown; riktigt bra program för er som vill ansluta till Exchange Server

  • Nordnet för er som har Nordnet konto

  • Picsay

  • PRO Paint Camera - om ni vill byta ut HTC ordinarie kameramjukvara (vilket faktiskt ger avsevärt bättre bilder!)

En bubblare är; Edwin...kolla och se!

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Kanske Surin kan fixa en Android-app för Mpr? :)

Bra idé! Surin, kolla in IDG. Dom har en utmärkt app!

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Efter undersökningen om att iPhone ägare hade mer sex så är det kanske Androids svar på tal?

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Jag har installerat Tapatalk.

med den hittar ni mängder av forum och kan läsa, skriva mm, bl.a MPR.

Surin har öppnat MPR så man kan se det med Tapatalk.

Finns även för iPhone (men dom läser nog inte här så den infon får dom finna på annat sätt :dance1:

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har installerat Tapatalk.

med den hittar ni mängder av forum och kan läsa, skriva mm, bl.a MPR.

Surin har öppnat MPR så man kan se det med Tapatalk.

Finns även för iPhone (men dom läser nog inte här så den infon får dom finna på annat sätt :dance1:

Riktigt bra app! :)

Sent from my HTC Desire using Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

hasseigöteborg

Jamen. Igår öppnade tele2 en ny butik här i Göteborg. (Frölunda torg) och då hade dom ju kampanjer som vanligt.

Så frugan som hade ett tele2 kompis abonnemang utan bindningstid kunde då binda sitt avtal i 2 år och slippa fasta månadsavgiften första året. Samtidigt kunde man då köpa en HTC Wildfire för 50:- per månad (24 månader) + startavg på 150: totalt 1350:- . Så då fick det bli en sådan och den var inte låst på tele2 heller. Ja Ja en femtedel av vad motsvarande Iphone skulle kostat . :dance: (eller en flygbiljett till Thailand sparad)

Så idag har det rullat in lite appar. Allt från Market.

WiFi onoff . Bra för att slå av och på WiFi.

KeePassDroid : passordsfil som flyttas från datorn. Lägger in alla mina viktiga koder där. Och uppdateringar går ut med Dropbox.

IPCall. Smart att ringa hem från Thailand. Använder Voipdiscount i botten. 11,5 Euro för 4 månaders alla samtal. Eller om man använder Rynga i botten. Samtal till Thaland från mobilen, Ca 30 öre. Och det äter då av den pott på 11,5 man la in för att ringa gratis till Thailand från fast telefon eller ringa hem till fast telefon från thai mobil.

Sedan jag som använder "Google aps" som mailhanterare (Gmail med egen domän) ser helt klart fördelen med integrationen mellan denna telefon och Google (kalender, mail, kontakter). Helt suveränt altså.

jag letar vidare.

hf

Ändrades av hasseigöteborg
Link to comment
Dela på andra sajter

Har skaffat en Xperia X 10 som jag är mycket nöjd med, men hur ska jag kunna få den att visa thai tecken. Nåt som dom flesta av mina gamla omoderna nallar har klarat..

Någon som vet?

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...