Jump to content
IGNORERAD

Android och Apps


andersbangkok

Recommended Posts

andrejsdenruskige

Lustigkurre ;-)

Notera att jag skriver fungerat bra. Alla lurar jag haft med utomlands har fungerat, men alla har inte fungerat bra. Inte minst med tanke på handhavande. Ville framhålla att Androidens funktion är ett steg i rätt riktning.

/Sarne

Vet inte om det var så lustigt egentligen.

Men vilka har inte fungerat bra och varför. Det skulle vara intressant att höra.

Alla telefoner som jag har haft har fungerat bra och då täcker jag t.o.m in symbian och gammal windows mobile (SE X1).

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 193
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Tallviking

    19

  • scorpio63

    15

  • andersbangkok

    12

  • GammalDansken

    10

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

MIn första erfarenhet av bärbar (!!) var en Panasonic med separat lur på NMT 900. Fungerade utmärkt (där det fanns täckning) härhemma i Norden samt i Schweizh. Första GSM luren var en Ericsson med uppfällbar gummiantenn, den fungerade aldrig bra varken här hemma eller utomlands. Därefter ett antal Nokia, Ericsson P900i, P910i ochP1i. Alla har varit mer eller mindre krångliga att ansluta till "rätt" operatörs nätverk utomlands, GPRS har inte fungerat överallt. I Japan och Sydkorea med egna system har det ej gått att använda egen telefon, fått hyra lokal lur.

I och med Android har handhavande förenklats, numera behöver man inte bläddra runt i menyer för att ansluta, utan hyfsat kort tid efetr att man slagit på telefonen är den uppkopplad, email kommer in, rätt tid visas (bara en sån sak är värd guld), har ju hänt att man vaknat av att telefoneländet ringt på "hemmatid" när man sovit som bäst i annan tidszon. Och luren fungerar även i Sydkorea och Japan.

/Sarne

Kontonummer insamlingen för Udon Thani Home for Girls. 

Sverige:  Svenska Handelsbanken 6879 749 365 978 eller Swish 0708 575 222 

Thailand: Bangkok Bank 284-7-697634 eller PromtPay 080 070 5977.

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

MIn första erfarenhet av bärbar (!!) var en Panasonic med separat lur på NMT 900. Fungerade utmärkt (där det fanns täckning) härhemma i Norden samt i Schweizh. Första GSM luren var en Ericsson med uppfällbar gummiantenn, den fungerade aldrig bra varken här hemma eller utomlands. Därefter ett antal Nokia, Ericsson P900i, P910i ochP1i. Alla har varit mer eller mindre krångliga att ansluta till "rätt" operatörs nätverk utomlands, GPRS har inte fungerat överallt. I Japan och Sydkorea med egna system har det ej gått att använda egen telefon, fått hyra lokal lur.

I och med Android har handhavande förenklats, numera behöver man inte bläddra runt i menyer för att ansluta, utan hyfsat kort tid efetr att man slagit på telefonen är den uppkopplad, email kommer in, rätt tid visas (bara en sån sak är värd guld), har ju hänt att man vaknat av att telefoneländet ringt på "hemmatid" när man sovit som bäst i annan tidszon. Och luren fungerar även i Sydkorea och Japan.

/Sarne

Haha, ja jämför du med gamla NMT skåp och annat så kan jag förstå att din Android funkar bra.

Det var nog bedrövligt med att försöka få 3g att fungera på din Panasonic NMT i Thailand.

Jag tänkte mest på dagens telefoner och deras funktioner.

Hur fungerar Windows Mobile, iOs, Symbian, RIM och Android i utlandet. Är det någon som funkar bättre eller sämre?

Link to comment
Dela på andra sajter

ok, jag byter mina telefoner ungefär runt 24 månader då abbonnemangen tar slut.

Jag har hitintills inte lyckats att demolera en androidtelefon.

Jag har däremot en massa vänner med trasiga "i saker"

Jag lägger härmed ner min röst och låter er andra fundera på vad som är bäst.

En häst klev på min iSak, inte ens en repa. :-)

Prylar som displayskydd och annat fjoll behövs inte när Apple producerar så här pass robusta saker. ;-)

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis lagt in ICS på min gamla Desire... Fasen vad bra den funkar! [bETA 0.3.8.1][31.01] ICS for Desire [with Camera+video][4.0.3]

Min Sensation är på service för andra gången nu så får leka med den gamle en stund. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis lagt in ICS på min gamla Desire... Fasen vad bra den funkar! [bETA 0.3.8.1][31.01] ICS for Desire [with Camera+video][4.0.3]

Min Sensation är på service för andra gången nu så får leka med den gamle en stund.

Buggar galleriet på denna betan? Stor skillnad mot 0.36 rommen?

Sent from my HTC Desire

Link to comment
Dela på andra sajter

Buggar galleriet på denna betan? Stor skillnad mot 0.36 rommen?

Sent from my HTC Desire

Är det bara jag som funderar på vilket språk detta är? :crazy:

/Sarne

Kontonummer insamlingen för Udon Thani Home for Girls. 

Sverige:  Svenska Handelsbanken 6879 749 365 978 eller Swish 0708 575 222 

Thailand: Bangkok Bank 284-7-697634 eller PromtPay 080 070 5977.

Link to comment
Dela på andra sajter

Buggar galleriet på denna betan? Stor skillnad mot 0.36 rommen?

Sent from my HTC Desire

Körde aldrig 0.36an. Helt felfri så här långt, testat wifi, bt, gps, exch synk etc samt galleriet som jag tycker funkar finfint! (vet inte hur det ska bugga)

Jäkligt snyggt och smidigt är det iallafall, saknar inte Sensationklumpen ett dugg. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Problem med att synka Outlook beror nog mest på okunskap hos användarna och inte på att det är fel på telefonen eller operativsystem.

:crazy:

Absolut! Kör Moxier i min Android och det fungerar hur bra som helst.

Vad sedan gäller resten av M$ Suiten (word,pp, excel etc) så undrar man vad man ska med dem till i nallen?

Hur ofta redigerar man dem i mobilen?

Edit: Tillägg... om man nu nödvändigtvis måste redigera office docs i nallen så finns ju MS Web Apps.

Ändrades av noBuzz
Link to comment
Dela på andra sajter

Körde aldrig 0.36an. Helt felfri så här långt, testat wifi, bt, gps, exch synk etc samt galleriet som jag tycker funkar finfint! (vet inte hur det ska bugga)

Jäkligt snyggt och smidigt är det iallafall, saknar inte Sensationklumpen ett dugg. :)

Galleriet hänger sig när man sätter wallpaper på denna versionen jag har... samt kameran strular.

Får flasha in den senaste snart då. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Min personliga erfarenhet är att jag skulle köra openoffice från SUN.

sedan skulle jag koppla alla mina domäner till gmail.

Då har alla en perfekt plattform att jobba ifrån.

Inte särskilt genomtänkta att utan vidare köra med GMail. Det gör bl.a. Aftonbladet och då kan dom inte upprätthålla källskyddet (en grundlag!)

Gmail har sin aservrar i USA. I deras nya policy står bl.a.

  • Log information

    When you use our services or view content provided by Google, we may automatically collect and store certain information in server logs. This may include:

    • details of how you used our service, such as your search queries.

    • telephony log information like your phone number, calling-party number, forwarding numbers, time and date of calls, duration of calls, SMS routing information and types of calls.

    • Internet protocol address.

    • device event information such as crashes, system activity, hardware settings, browser type, browser language, the date and time of your request and referral URL.

    • cookies that may uniquely identify your browser or your Google Account.

  • For legal reasons

    We will share personal information with companies, organizations or individuals outside of Google if we have a good-faith belief that access, use, preservation or disclosure of the information is reasonably necessary to:

    • meet any applicable law, regulation, legal process or enforceable governmental request.

    • enforce applicable Terms of Service, including investigation of potential violations.

    • detect, prevent, or otherwise address fraud, security or technical issues.

    • protect against harm to the rights, property or safety of Google, our users or the public as required or permitted by law.

"Any applicable law" innebär bl.a Patriot Act där DHS kan begära ut information om vem som helst baserat på väldigt vaga indicier.

Inte så bra va!!??

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Har precis börjar köra Viber, vilket litet succéprogram, länge sen man vart så glatt överraskad.

Ringa, messa, skicka bilder gratis mella mobiler som har Viber och man behövde inte aktivt söka upp sina Viberkontakter utan alla bara trillade in automatiskt i luren.

Självklart så måste man ha en bra Internetuppkoppling.

Finns både till Android och Iphone.

http://www.viber.com/

Link to comment
Dela på andra sajter

Måste bara tipsa om detta program till Android.

Augmented reality handlar om att man med kombinationen av en kamera och en dator (i detta fall en Galaxy Tab - "förbättrar" verkligheten på olika sätt.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Nu kan du köra Android-Appar i en Windows-dator !

App Player är simulator som låter dig köra cirka 450 000 Androidappar i Windows.

App Player från Bluestacks släpptes i går i en betaversion för nedladdning. Programmet är en emulator som gör det möjligt att köra appar för Android i Windows XP, Vista och Windows 7.

Enligt företaget klarar App Player av att köra i stort sett alla de 450 000 appar som finns på Google Play, inklusive spel som Angry Birds och Fruit Ninja. Den senaste betaversionen ska vara mer stabil och fungera bättre jämfört med den första testversionen av programmet som släpptes i fjol.

Bland annat har betaversionen av App Player nu stöd för hårdvaruacceleration.

Förutom bordsdatorer kan programmet även användas på surfplattor som kör Windows likt HPs Slate och Dells Latitude ST.

App Player finns att ladda ned gratis från Bluestacks webbplats.

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är inte det lättaste att hitta och sålla i app-djungeln. Här är ett urval av de appar jag främst använder..

  • Skandiabanken och Swedbanks bankappar, ganska bra båda två enligt mig.

  • Viber - Ringa och skicka meddelanden utan kostnad, mkt bra när man har tillgång till wifi.

  • Wase - Navigeringsprogram där användarna kan informera varandra om poliskontroller, trafikproblem, etc., etc.. Mkt användbart.

  • aDownloader - En bittorrent klient för nedladdning.

  • JogTracker - Håller reda på träningsrundorna

  • Endomondo - Samma som ovanstående, men med lite andra funktioner och utseende. Tycker det är jämnt skägg mellan JT och Endomondo. Fast betalversionen av JT, som jag hade i förra luren, tycker jag nog är bäst hittills.

  • TeamViewer - Låter dig fjärrstyra andra enheter via din telefon. Fungerar med såväl telefoner som datorer. Ett riktigt superbra program som sparar mkt tid när man får supportfrågor och med denna kan kan göra allt från sin egen enhet, förutsatt att motparten också har TeamViewer installerad. Kanon!

  • MX Videospelare - Klarar allt.

  • Fancy Widgets - Vidget med HTC-utseende som förutom att innehålla klocka även visar temperatur och väder.

  • AdFree - Ett måste. Tar bort all störande reklam från gratisappar, oumbärlig för oss reklamhatare!

  • History Eraser - För dig som vill vara hemlig. Låter dig radera all tidigare aktivitet; samtalslistor, surfhistorik, meddelanden, sökhistorik, etc..

  • Kingsoft Office - Bästa officepaketet jag hittat hittills.

  • Andriod Info - Ger en snabb och lättöverskådlig bild av din androidenhet.

  • WhatsApp - Som Google Talk, men bättre. Lätt att skicka bilder och andra filer.

Följande appar kräver att man har en telefon som är "rootad"

  • Superuser

  • Ultimate Backup - Låter dig avinstallera oönskad bloatware som telefonerna i allmänhet är fyllda med ifrån tillverkaren/operatören.

  • ROM Manager - Välj, ladda ner och installera nya ROM's snabbt och smidigt.

  • Titanium Backup - Kungen av back up.

Utöver dessa använder jag ett antal nyhetsappar, spel och några småappar som inte är direkt nödvändiga, men som faller under kategorin "bra-att-ha-appar".

-Forza Gnaget-
   Östra Övre

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är inte det lättaste att hitta och sålla i app-djungeln. Här är ett urval av de appar jag främst använder..

  • Skandiabanken och Swedbanks bankappar, ganska bra båda två enligt mig.

  • Viber - Ringa och skicka meddelanden utan kostnad, mkt bra när man har tillgång till wifi.

  • Wase - Navigeringsprogram där användarna kan informera varandra om poliskontroller, trafikproblem, etc., etc.. Mkt användbart.

  • aDownloader - En bittorrent klient för nedladdning.

  • JogTracker - Håller reda på träningsrundorna

  • Endomondo - Samma som ovanstående, men med lite andra funktioner och utseende. Tycker det är jämnt skägg mellan JT och Endomondo. Fast betalversionen av JT, som jag hade i förra luren, tycker jag nog är bäst hittills.

  • TeamViewer - Låter dig fjärrstyra andra enheter via din telefon. Fungerar med såväl telefoner som datorer. Ett riktigt superbra program som sparar mkt tid när man får supportfrågor och med denna kan kan göra allt från sin egen enhet, förutsatt att motparten också har TeamViewer installerad. Kanon!

  • MX Videospelare - Klarar allt.

  • Fancy Widgets - Vidget med HTC-utseende som förutom att innehålla klocka även visar temperatur och väder.

  • AdFree - Ett måste. Tar bort all störande reklam från gratisappar, oumbärlig för oss reklamhatare!

  • History Eraser - För dig som vill vara hemlig. Låter dig radera all tidigare aktivitet; samtalslistor, surfhistorik, meddelanden, sökhistorik, etc..

  • Kingsoft Office - Bästa officepaketet jag hittat hittills.

  • Andriod Info - Ger en snabb och lättöverskådlig bild av din androidenhet.

  • WhatsApp - Som Google Talk, men bättre. Lätt att skicka bilder och andra filer.

Följande appar kräver att man har en telefon som är "rootad"

  • Superuser

  • Ultimate Backup - Låter dig avinstallera oönskad bloatware som telefonerna i allmänhet är fyllda med ifrån tillverkaren/operatören.

  • ROM Manager - Välj, ladda ner och installera nya ROM's snabbt och smidigt.

  • Titanium Backup - Kungen av back up.

Utöver dessa använder jag ett antal nyhetsappar, spel och några småappar som inte är direkt nödvändiga, men som faller under kategorin "bra-att-ha-appar".

testa denna visserligen beta, men du slipper o få en Q.N som lätt o få när du surfar med andra läsare tex. safari. https://play.google.com/store/apps/details?id=com.android.chrome&hl=sv

Ändrades av erik-sson
Link to comment
Dela på andra sajter

Nu kan du köra Android-Appar i en Windows-dator !

App Player är simulator som låter dig köra cirka 450 000 Androidappar i Windows.

App Player från Bluestacks släpptes i går i en betaversion för nedladdning. Programmet är en emulator som gör det möjligt att köra appar för Android i Windows XP, Vista och Windows 7.

Provade den här häromdagen men tyckte inte det flöt på som det ska.

Gjorde väl inget seriöst försök men jag tycker idéen verkar mycket intressant.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...