Jump to content
IGNORERAD

Android och Apps


andersbangkok

Recommended Posts

  • Svar 193
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Tallviking

    19

  • scorpio63

    15

  • andersbangkok

    12

  • GammalDansken

    10

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Kör just nu Windows Phone 7.5 Mango (samma som i Nokia Lumia 800) och är klart imponerad. Har kört både iPhone och Android förut men har nu hittat min favorit

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Kör just nu Windows Phone 7.5 Mango (samma som i Nokia Lumia 800) och är klart imponerad. Har kört både iPhone och Android förut men har nu hittat min favorit

Hört en hel del positivt om Windows phone. Har aldrig klämt på nån lur med det OS:et dock.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hört en hel del positivt om Windows phone. Har aldrig klämt på nån lur med det OS:et dock.

Knalla in i närmsta Telia-butik och be att få se på en Nokia Lumia 800. Dom släpptes nu i veckan

Jag köpte 100 st till mina kollegor på jobbet efter en rejäl förstudie/utvärdering av vad som finns på marknaden idag. Mest för att det är bästa arbetsverktyget idag med riktiga Office 2010-applikationer (Outlook, Word, Excel, Powerpoint, Sharepoint, Lync)

För rent privat "hobbybruk" är nog inte den bäst just nu.

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

office word osv finns gratis i android.

Så det är nog inte någon reklam.

En anmärkning mottagen för otrevligt sätt, så jag är inte ofelbar:-) Nu även en avstängning :-S Back again, Pattaya i Maj-Juni efter Kina. Sedan julresan 17Dec- 15Jan.

Link to comment
Dela på andra sajter

office word osv finns gratis i android.

Så det är nog inte någon reklam.

Men med en windows telefon kan du synka så mycket bättre mot Windows än du kan med en Android. Och som jobbtelefon så är nog windows phone att föredra om man jobbar i just windows miljö.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hört en hel del positivt om Windows phone. Har aldrig klämt på nån lur med det OS:et dock.

Är du nöjd med bytet av operatör? :wink: .

Mvh Hn :wai:

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

office word osv finns gratis i android.

Så det är nog inte någon reklam.

Du får nog fundera igenom det du sa nu. Skulle Microsoft lägga ut sina applikationer gratis på Android ????

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Är du nöjd med bytet av operatör? :wink: .

Mvh Hn :wai:

Hehe.. ja, det är jag faktiskt. Jag kör alltid med kontantkort då jag aldrig köper en telefon med abonnemang! Och då är det bra när man kan välja mellan dom olika operatörerna. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Ahhh.

Nu sansar vi oss.

Naturligtvis så kommer aldrig MS att lägga ut sina program gratis.

Däremot så finns tex Openoffice gratis till alla operativsystem gratis( det läser allt i officepaketet utan problem).

samma finns till android utan kostnad.

Sedan om ni är MS frälsta så finns det ett sätt att få alla OS och Office för 2900kr om ni har en firma, tror det är ca 10 lic av varje.

Men vissa vet ju att det måste kosta en massa.

Dom som inte vet så mycket kan ju googla på "action pack"

En anmärkning mottagen för otrevligt sätt, så jag är inte ofelbar:-) Nu även en avstängning :-S Back again, Pattaya i Maj-Juni efter Kina. Sedan julresan 17Dec- 15Jan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ahhh.

Nu sansar vi oss.

Naturligtvis så kommer aldrig MS att lägga ut sina program gratis.

Däremot så finns tex Openoffice gratis till alla operativsystem gratis( det läser allt i officepaketet utan problem).

samma finns till android utan kostnad.

Sedan om ni är MS frälsta så finns det ett sätt att få alla OS och Office för 2900kr om ni har en firma, tror det är ca 10 lic av varje.

Men vissa vet ju att det måste kosta en massa.

Dom som inte vet så mycket kan ju googla på "action pack"

Apparna till både Android och IOS för att "ersätta" Outlook, Word, Excel och Powerpoint lider alla av varierande nivåer av kompatibilitetsproblem. Jag vet för vi har kartlagt dom i förstudien. Det var en av orsakerna till att vi valde en telefon med äkta MS-applikationer eftersom vi har en MS-baserad plattform på jobbet

Några i Ledningsgruppen kör sedan tidigare med iPhone4 och dom har stora problem med bl.a synken av olika typer av aktiviteter i Outlook mot Exchange som inte lirar bra men dom har fått direktiv hur dom undviker dom tills vidare.

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Apparna till både Android och IOS för att "ersätta" Outlook, Word, Excel och Powerpoint lider alla av varierande nivåer av kompatibilitetsproblem. Jag vet för vi har kartlagt dom i förstudien. Det var en av orsakerna till att vi valde en telefon med äkta MS-applikationer eftersom vi har en MS-baserad plattform på jobbet

Några i Ledningsgruppen kör sedan tidigare med iPhone4 och dom har stora problem med bl.a synken av olika typer av aktiviteter i Outlook mot Exchange som inte lirar bra men dom har fått direktiv hur dom undviker dom tills vidare.

OOOPS. Det här får mig direkt att tänka på en förstudie av hur det ska vara.

Billigt är bra, antingen tar man in Manpower som sätter in 4st 19 åriga tjejer på att redigera worddokument.

eller så låter man sin 73 åriga chef bestämma över IT.

Jag vet att det inte lirar lika bra med Exchange som det ska, men Exchange är 15 år gammalt och borde ersättas av annat i "molnet"

Varför ska företaget stå med en mailserver när det inte behöver?

Dessutom är det gammal teknik som MS måste ha för att kunna sälja sina OS.

En anmärkning mottagen för otrevligt sätt, så jag är inte ofelbar:-) Nu även en avstängning :-S Back again, Pattaya i Maj-Juni efter Kina. Sedan julresan 17Dec- 15Jan.

Link to comment
Dela på andra sajter

OOOPS. Det här får mig direkt att tänka på en förstudie av hur det ska vara.

Billigt är bra, antingen tar man in Manpower som sätter in 4st 19 åriga tjejer på att redigera worddokument.

eller så låter man sin 73 åriga chef bestämma över IT.

Jag vet att det inte lirar lika bra med Exchange som det ska, men Exchange är 15 år gammalt och borde ersättas av annat i "molnet"

Varför ska företaget stå med en mailserver när det inte behöver?

Dessutom är det gammal teknik som MS måste ha för att kunna sälja sina OS.

Konstigt att så många köper "skräp" och inte kör "gratisalternativ" då :whistle:

Att många inte kör "molnbaserat" finns många orsaker till

Hör talas om saker som PUL, Safe Harbour och Patriot act ? Följa lagar och regler är viktigt på en del ställen som tur är.

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

MS kör oxå molnbaserat på deras nya operativ.

Jag personligen väljer ett ett operativ som visar vägen till framtiden.

Men det är faktiskt en valfrihet om man väljer android. du kan om du vill..

Väljer du annat så kan du om du har råd:-)

En anmärkning mottagen för otrevligt sätt, så jag är inte ofelbar:-) Nu även en avstängning :-S Back again, Pattaya i Maj-Juni efter Kina. Sedan julresan 17Dec- 15Jan.

Link to comment
Dela på andra sajter

MS kör oxå molnbaserat på deras nya operativ.

Jag personligen väljer ett ett operativ som visar vägen till framtiden.

Men det är faktiskt en valfrihet om man väljer android. du kan om du vill..

Väljer du annat så kan du om du har råd:-)

MS Office 365 är inte aktuellt på grund av de tre små lagarna jag nämnde för en hel del verksamheter. Eller du kanske inte bryr dig om lagar och regler ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Det finns inget som kräver att företag behöver köra office 365 då det finns gratisalternativ som är kompatibla runt hela världen.

En anmärkning mottagen för otrevligt sätt, så jag är inte ofelbar:-) Nu även en avstängning :-S Back again, Pattaya i Maj-Juni efter Kina. Sedan julresan 17Dec- 15Jan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det finns inget som kräver att företag behöver köra office 365 då det finns gratisalternativ som är kompatibla runt hela världen.

Så vad anser du att en statlig stor myndighet skall köra som följer lagar och regler och en massa andra krav ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Min personliga erfarenhet är att jag skulle köra openoffice från SUN.

sedan skulle jag koppla alla mina domäner till gmail.

Då har alla en perfekt plattform att jobba ifrån.

En anmärkning mottagen för otrevligt sätt, så jag är inte ofelbar:-) Nu även en avstängning :-S Back again, Pattaya i Maj-Juni efter Kina. Sedan julresan 17Dec- 15Jan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Så vad anser du att en statlig stor myndighet skall köra som följer lagar och regler och en massa andra krav ?

Alla är väl inte statliga myndigheter eller storföretag? Det finns mängder med små och medelstora företag som kan spara mycket på IT-kostnader. Open office är ett bra exempel.

Link to comment
Dela på andra sajter

Även Linux spara mycket pengar åt skolor och kommuner. Faktum är ju att dessa gratisprogrammen kommer mer och mer.

Link to comment
Dela på andra sajter

Linux är ett väldigt bra alternativ om det funkade.

Problemet är fortfarande att linux inte funkar... jaja du behöver bara sätta root till vissa funktioner å blablabla.

Näää, det funkar inte för den stora massan om man inte bara vill ha en surfburk..

En anmärkning mottagen för otrevligt sätt, så jag är inte ofelbar:-) Nu även en avstängning :-S Back again, Pattaya i Maj-Juni efter Kina. Sedan julresan 17Dec- 15Jan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Min personliga erfarenhet är att jag skulle köra openoffice från SUN.

sedan skulle jag koppla alla mina domäner till gmail.

Då har alla en perfekt plattform att jobba ifrån.

Gmail är en molntjänst som inte är tillåten enligt nu gällande lagar.

OpenOffice är OK för enstaka användare eller mindre företag men det är brist på tekniker och utvecklare för centrala funktioner på stora organisationer

Sedan skiter det sig att hitta hårt integrerade system för dokument- och ärendehantering som följer lagar som Sekretess- och Arkivlagen samt krav från revisorer med audit-trails. Samma med krav på webpubliceringsmoduler

Sedan är det svårt att hitta väl integrerade ekonomi och lönehanteringssystem till OpenOffice

Samma problem med krav på integration mot intranät-lösningar mellan alla delarna

Samma med integrationskrav med presens-hanteringssystem

Finns massor med lösningar på olika saker men har man krav på hård integration mellan en stor mängd olika system är det svårt att hitta alternativ till MS som dessutom ger rätt teknikplattformar som man kan hitta kunnig personal på och som kräver lite utbildning

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Även Linux spara mycket pengar åt skolor och kommuner. Faktum är ju att dessa gratisprogrammen kommer mer och mer.

Finns inga gratisprogram. Kostnaderna fördelar sig bara på olika sätt. Fall inte för den myten

Väljer man "gratis-lösningar" ökar istället kostnaderna på utbildning, utveckling, integration etc

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Alla är väl inte statliga myndigheter eller storföretag? Det finns mängder med små och medelstora företag som kan spara mycket på IT-kostnader. Open office är ett bra exempel.

Självklart !!

Men fall inte för "gratis-snacket" bara utan räkna hårt på alla faktorer

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Jaja, nu får det räcka! Detta är en Androidtråd! Snack om windows och open office starta en ny tråd.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...