Jump to content
IGNORERAD

Android och Apps


andersbangkok

Recommended Posts

Jag tycker det borde vara hur enkelt som helst att spela in ett samtal.

Borde vara ett tryck på en lättillgänglig knapp.

Går det?

Finns det en app?

Tja

Det finns en på Market som heter röstinspelaren, den funkar bra och är enkel.

Mvh

PeeBee

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 193
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Tallviking

    19

  • scorpio63

    15

  • andersbangkok

    12

  • GammalDansken

    10

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Ja för all del, det är bra med mångfald.

Men hur kul är det när Google släpper en ny version av Android OS, och ni måste vänta tills er mobiltillverkare får tummen ur och får till sin specialversion?

Jag har just uppdaterat både min iPhone 4 och min iPad till iOS 4.3. En mycket smidig procedur, och tillgänglig för alla som har en iOS produkt.

Herr Chang har talat.

När jag hade en iphone 3gs så kom det en större uppdatering,(4.0 har jag för mig men lite osäker)och när dom satt satt på den äldre modellen 3g uppdaterade till den blev telen i det närmaste obrukbar så det fixas med en ny version4.1.

Så att det bara är att ladda ner senaste version om man kör IOS är nog en sanning med modifikation och har man en äldre modell kan det nog löna sig att läsa lite på macforum eller liknande för att lära av andras misstag innan man trycker på uppdatera.

And that's all I have to say about that

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest DrRambone

Ja för all del, det är bra med mångfald.

Men hur kul är det när Google släpper en ny version av Android OS, och ni måste vänta tills er mobiltillverkare får tummen ur och får till sin specialversion?

Jag har just uppdaterat både min iPhone 4 och min iPad till iOS 4.3. En mycket smidig procedur, och tillgänglig för alla som har en iOS produkt.

Herr Chang har talat.

Lol, har apple släppt nått ny världsnyhet igen, videosamtal?, eller kanske en ny folder på skrivbordet...?

Link to comment
Dela på andra sajter

hasseigöteborg

Ja för all del, det är bra med mångfald.

Men hur kul är det när Google släpper en ny version av Android OS, och ni måste vänta tills er mobiltillverkare får tummen ur och får till sin specialversion?

Jag har just uppdaterat både min iPhone 4 och min iPad till iOS 4.3. En mycket smidig procedur, och tillgänglig för alla som har en iOS produkt.

Herr Chang har talat.

Väljer man bara en leverantör av mobil som är ganska alert på just uppdateringar så inga problem.

Å andra sidan bättre vänta på uppdateringen någon månad än att vänta tills man dör på app'ar som fungerar mot konkurrent tjänster till Apple. För dom blir ju aldrig godkända av Apple.

hf

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...
PlayTheGame

Ngn av Er som har koll på om VoipDiscount fungerar med Android?

Enligt Voip Discounts hemsida så fungerar det inte.

Mvh/PTG

Fick ett mail från VoipDiscount's kundtjänst idag:

Nu verkar det som om det finns app's till både Android och Ajfåne:

post-4515-0-31059900-1302103909_thumb.jp

Måste testa detta vid tillfälle.

Använder idag VoipDiscount hemma och är hel nöjd.

12€ var 5:e månad och fria samtal till Thailand.

Vore riktigt bra om det går att använda mobilen till samma

abonnemang!

Mvh/PTG

post-4515-0-31059900-1302103909_thumb.jp

"Some play hard to get, I play hard to want"

Link to comment
Dela på andra sajter

Då var den presenterad:

post-3698-0-48957100-1302710484_thumb.jp

post-3698-0-27104800-1302710493_thumb.jp

post-3698-0-72397300-1302710502_thumb.jp

HTC Sensation aka HTC Pyramid

och beställd :)

Mvh

BBJ

:wai:

post-3698-0-48957100-1302710484_thumb.jp

post-3698-0-27104800-1302710493_thumb.jp

post-3698-0-72397300-1302710502_thumb.jp

Nytt år - nya möjligheter!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...
PlayTheGame

Lyfter denna tråden lite.

Nån av Er som vet om nån GPS-app till Android där man inte behöver 3G uppkoppling?

Jag vill gärna ha en funktion lika en vanlig GPS där jag både kan välja Köranvisning alt kartläge.

Mvh // PTG

"Some play hard to get, I play hard to want"

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wille

Lyfter denna tråden lite.

Nån av Er som vet om nån GPS-app till Android där man inte behöver 3G uppkoppling?

Jag vill gärna ha en funktion lika en vanlig GPS där jag både kan välja Köranvisning alt kartläge.

Mvh // PTG

Kor med Samsung Maps - funkar perfekt i Bangkok med omnejd iaf. Har varit klockren. Ar en Samsung gadget sa du bor val ha en Samsung lur da.

Link to comment
Dela på andra sajter

Inaktiv Medlem

Lyfter denna tråden lite.

Nån av Er som vet om nån GPS-app till Android där man inte behöver 3G uppkoppling?

Jag vill gärna ha en funktion lika en vanlig GPS där jag både kan välja Köranvisning alt kartläge.

Mvh // PTG

MapDroyd

Link to comment
Dela på andra sajter

PlayTheGame

MapDroyd

Fungerar det med att hitta en route med Mapdroyd?

Jag trodde bara att den innehöll kartor?

// PTG

"Some play hard to get, I play hard to want"

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking

Jag kör Med iGo 8 och har alla kartor i den för nordamerika, europa (öst och väst) samt många länder i sydamerika, afrika och asien/australien. Även Thailand

Finns att tanka ner på "kända ställen" och kräver inga krångliga krackningar eller liknande

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

PlayTheGame

Finns det ngn MPR-app till Android?

Mvh / PTG

"Some play hard to get, I play hard to want"

Link to comment
Dela på andra sajter

Hittade ett smidigt och mycket bra program för att fixa till rätt textkodning i MP3-filer. ID3Fixer är utmärkt om man vill få thaiskrift istället för rappakalja i informationen för musiken. Enkelt att använda och kan även fixa till andra textkodningar om man vill det i MP3 och WMA-filer.

https://market.android.com/details?id=com.yschi.ID3Fixer

He that will not reason is a bigot; he that cannot reason is a fool; he that dares not reason is a slave

William Drummond (1585–1649)

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Reser frågan igen i hopp om tips till skänks :-)

Finns det någon app som kan spela in ett samtal i min HTC-telefons minne?

Vore ju kalas om man kunde lyssna av vad som sas senare även om det bara är för att man är glömsk.

mvh

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Reser frågan igen i hopp om tips till skänks :-)

Finns det någon app som kan spela in ett samtal i min HTC-telefons minne?

Vore ju kalas om man kunde lyssna av vad som sas senare även om det bara är för att man är glömsk.

mvh

Det går inte att spela in båda sidorna av ett samtal i Android. Närmaste appen jag hittar är följande:

https://market.android.com/details?id=com.killermobile.totalrecall.market

På denna sida står följande (där det verkar som vissa telefoner funkar bättre än andra):

NOTE: The ability to record both sides of the call is not possible on all Android devices. Some devices will only record the caller audio at very low levels (from the mic), others will record both sides of the call perfectly, while others simply will not record. This has nothing to do with the Total Recall Call Recorder and with your specific device. Also, due to system limitations, if your device runs low on resources, the call will not record, so it's suggested to minimize apps running in the background when using Total Recall.

Anledningen till att det inte går att spela in båda sidorna i ett samtal har antagligen med att det är förbjudet i vissa delstater i USA.

He that will not reason is a bigot; he that cannot reason is a fool; he that dares not reason is a slave

William Drummond (1585–1649)

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...
Guest wUThai

Är det nån som har rootat sin telefon? Själv har jag rootat min Desire.. så nu kör jag Oxygen 2.1.3 med Gingebread 2.3.4. Kommer att flasha in en ny rom när jag fått till minnet på minst 1 gig. Så jag kan flasha in denna

Tycker det Samsung gjorde var riktigt smart och samtidigt uppmanar om friheten med sin telefon. Min Länk Undra om Apple skulle göra det? :mdr: Var väldigt beklämmande när HTC sa att dom skulle låsa boatloadern på HTC Sensation. Men där fick dom snabbt ångra sig då det blev ramaskri bland konsumenterna.. och man skulle ändra så att boatloadern var öppen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Toprunner

Är det nån som har rootat sin telefon? Själv har jag rootat min Desire.. så nu kör jag Oxygen 2.1.3 med Gingebread 2.3.4. Kommer att flasha in en ny rom när jag fått till minnet på minst 1 gig. Så jag kan flasha in denna

Tycker det Samsung gjorde var riktigt smart och samtidigt uppmanar om friheten med sin telefon. Min Länk Undra om Apple skulle göra det? :mdr: Var väldigt beklämmande när HTC sa att dom skulle låsa boatloadern på HTC Sensation. Men där fick dom snabbt ångra sig då det blev ramaskri bland konsumenterna.. och man skulle ändra så att boatloadern var öppen.

Låter oemotståndligt :great:

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det nån som har rootat sin telefon? Själv har jag rootat min Desire.. så nu kör jag Oxygen 2.1.3 med Gingebread 2.3.4. Kommer att flasha in en ny rom när jag fått till minnet på minst 1 gig. Så jag kan flasha in denna

Tycker det Samsung gjorde var riktigt smart och samtidigt uppmanar om friheten med sin telefon. Min Länk Undra om Apple skulle göra det? :mdr: Var väldigt beklämmande när HTC sa att dom skulle låsa boatloadern på HTC Sensation. Men där fick dom snabbt ångra sig då det blev ramaskri bland konsumenterna.. och man skulle ändra så att boatloadern var öppen.

Om du vill hitta olika ROM och instruktioner etc kollar du här: http://forum.xda-developers.com/index.php

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai

Rotat luren och ökat minnet till 1.5gig. Samt flashat in RCmix. Känns som man har en ny telefon.

Sent from my HTC Desire using Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 7 månader senare...

Slängde in en nyare version (Beta [0.3.6[21.01] ICS for Desire [with Camera]) av Android 4.0 häromdagen. Denna är mycket bättre än den jag testade senast. Inte alls så mycket buggar och fungerar riktigt bra. Kameran samt galleriet buggar ibland.. men det kan jag leva med. Använder mig av minimalistic text för datum, dag och vecka samt på batteri status samt temperatur. Om nån undrar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Inaktiv Medlem

Rotat luren och ökat minnet till 1.5gig. Samt flashat in RCmix. Känns som man har en ny telefon.

Sent from my HTC Desire using Tapatalk

Galaxy SII med 1 Gig RAM, 16 Gig internminne och 32 Gig Micro SD :nyam:

Link to comment
Dela på andra sajter

ok. ladda torque från market. sedan beställer ni BT dongel för OBD2 från DX för 49 dollar.

Sedan kan ni kolla er bil på datornivå.

En anmärkning mottagen för otrevligt sätt, så jag är inte ofelbar:-) Nu även en avstängning :-S Back again, Pattaya i Maj-Juni efter Kina. Sedan julresan 17Dec- 15Jan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ska köpa mig en ny lur till våren/sommaren. Vet bara inte vad det blir för nåt.. förutom att det INTE blir en Iphone. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...