Jump to content
IGNORERAD

Android och Apps


andersbangkok

Recommended Posts

Album art grabber är en bra app som hämtar skivomslag till albumen man har i telefonen.

Perfekt när man varit ute och hubsnyltat

And that's all I have to say about that

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...
  • Svar 193
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Tallviking

    19

  • scorpio63

    15

  • andersbangkok

    12

  • GammalDansken

    10

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Speltjänsten OpenFeint - nu även för Android

Även om Apple slår på stora trumman för sin nya speltjänst Game Center bör det påpekas att användare av iPhone och iPod Touch kunnat använda den liknande tjänsten OpenFeint i ett och ett halvt år.

I dagsläget finns fler än tusen spel som är kompatibla med OpenFeint, däribland storsäljare som Fieldrunners och Bomberman Touch 2.

Under onsdagen kom dessutom beskedet att OpenFeint nu släppts för Android, något som innebär att man kommer kunna spela mot sina kompisar även om de har en mobil från exempelvis HTC eller Samsung

Passar väl bra till nästa MPR-träff så Android och iPhone anhängarna kan utmana varandra :):great:

Link to comment
Dela på andra sajter

Klara inte Iphone bara att köra mot Iphone? :)

Inte enligt vad som står i länken...eller syftar du på något annat? :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte enligt vad som står i länken...eller syftar du på något annat? :)

Jag tänkte mer om man körde genom Bluetooth. My bad.

Link to comment
Dela på andra sajter

hasseigöteborg

För er som har en Andriod mobil och vill komma åt betalappar .

Eftersom Google inte släppt Google Apps betalavdelning i Sverige så kommer vi ju inte åt dessa appar. Och till alla iPhone nördar. Ja det är skit.

Men om man sätter i ett simkort från England så kommer man åt alla appar som engelsmännen kan handla.

Beställde just ett simkort från http://droidstuff.se/index.php?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=59&category_id=10&option=com_virtuemart&Itemid=1

Kommer med rapport hur det fungerar när kortet kommer.

Och det förutsätter ju att mobilen inte är operatörslåst men sådan "skit" köper man ju inte.

hf

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det inte på väg att komma en lösning för att kunna köpa appar i Sverige snart också?

Har fått för mig att jag läst det någonstans men nu kan jag inte hitta källan.

Link to comment
Dela på andra sajter

hasseigöteborg

Är det inte på väg att komma en lösning för att kunna köpa appar i Sverige snart också?

Får man ju hoppas. Men eftersom jag snart åker till Thailand så är det några som jag vill ha. Så då får det bli detta kort.

Testade föresten med mitt Thai one2call kort och det verkar ha samma status som våra Svenska kort.

hf

Link to comment
Dela på andra sajter

Såg inte igår att det redan fanns en tråd (var lite småfull och glad efter en lyckad korpenbowling premiär :))

Som sagt får en att röra på fläsket!

Begränsat till storstäderna än så länge men expanderar ständigt.

"Nu kan alla vara med och spela TURF Open Beta!

(Ett massive multiplayer zone takeover gps game)

Varje månad koras en vinnare och ett IRL pris delas ut(även i betan).

PS. Om än funktionell så är det fortfarande en beta och vi vill ha ALLA era åsikter i forumet.

//Simon och Andreas "

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det inte på väg att komma en lösning för att kunna köpa appar i Sverige snart också?

Har fått för mig att jag läst det någonstans men nu kan jag inte hitta källan.

Är det SlideME Marketplace (http://slideme.org/) du tänker på, där kan man betala från Sverige med kort (Bankbetalning på gång) via deras app SAM:

post-3698-021615200 1284757811_thumb.jpg

Jag har bara laddat ner SAM än så länge, ej testat den än.

Mvh

BBJ

:wai:

post-3698-021615200 1284757811_thumb.jpg

Nytt år - nya möjligheter!

Link to comment
Dela på andra sajter

hasseigöteborg

Är det SlideME Marketplace (http://slideme.org/) du tänker på, där kan man betala från Sverige med kort (Bankbetalning på gång) via deras app SAM:

post-3698-021615200 1284757811_thumb.jpg

Jag har bara laddat ner SAM än så länge, ej testat den än.

Mvh

BBJ

:wai:

SlideME verkar fungera bra. OK inte så många appar men det är ju iallafall en konkurrent som kan bli något.

Ja denna värld är ju Öppen till skillnad mot en annan. :D

hf

Link to comment
Dela på andra sajter

hasseigöteborg

För er som har en Andriod mobil och vill komma åt betalappar .

Eftersom Google inte släppt Google Apps betalavdelning i Sverige så kommer vi ju inte åt dessa appar. Och till alla iPhone nördar. Ja det är skit.

Men om man sätter i ett simkort från England så kommer man åt alla appar som engelsmännen kan handla.

Beställde just ett simkort från http://droidstuff.se/index.php?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=59&category_id=10&option=com_virtuemart&Itemid=1

Kommer med rapport hur det fungerar när kortet kommer.

Och det förutsätter ju att mobilen inte är operatörslåst men sådan "skit" köper man ju inte.

hf

Fick idag mitt simkort och installerade. Och då öppnades det upp en helt ny värld med appar som kostar pengar. Köpte och installerade en app och den fungerade bra. Även när jag gick tillbaks till mitt Svenska simkort. Så nu kan jag se på TV från min Slingbox på nallen när jag är i Thailand.

hf

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Google Android har snabbt seglat upp som den största utmanaren till Apples Iphone på smartphonemarknaden.

Men hittills har det varit omöjligt för många att dra full nytta av sina Androidtelefoner. Googles programbutik Android Market har nämligen varit stängd för betalappar i flera länder världen över, inklusive Sverige. Endast gratisutbudet av applikationer har varit tillgängligt.

Nu blir det ändring på det. Google meddelade sent på torsdagen att man nu öppnar Android Market för betal-appar även i Sverige. Något exakt datum anges ej, men enligt de kommande två veckorna ska möjligheten att sälja sina egna appar kopplas på i tjugo länder, medan Android Market öppner för försäljning i 18 länder.

Det innebär att mobilutvecklare nu kan ladda upp sina appar för försäljning i Sverige, och svenska Androidkunder får tillgång till samma utbud av betal-appar som i andra länder.

Enligt Google finns idag runt 80 000 gratis- och betalappar på Android Market.

http://www.idg.se/2.1085/1.343372/betal-android-nu-i-sverige

"Jag äter kött i protest mot att veganerna äter upp djurens mat"

Link to comment
Dela på andra sajter

hasseigöteborg

Det blir väl precis lagom när man flyger till Thailand och sätter i sitt Thai simkort. :diablo:

Men å andra sidan är det ju bara att sätta i det svenska kortet när man vill ladda betalappar. Och sedan ladda via wifi.

Och ja. Innan jag lämnar Sverige så vidarekopplar jag det svenska numret till mitt vidarekoppla.se nummer som skickar samtalen till mitt thainummer. Så då slipper man överraskningar när räkningen kommer.

hf

Link to comment
Dela på andra sajter

...CUT.

Nu blir det ändring på det. Google meddelade sent på torsdagen att man nu öppnar Android Market för betal-appar även i Sverige. Något exakt datum anges ej, men enligt de kommande två veckorna ska möjligheten att sälja sina egna appar kopplas på i tjugo länder, medan Android Market öppner för försäljning i 18 länder.

.CUT..

Det ser ju lovande ut, någon som har koll på prisvärda betal-appar för Android eller länktips där dessa testas?

Mvh

BBJ

:wai:

Nytt år - nya möjligheter!

Link to comment
Dela på andra sajter

hasseigöteborg

Dom flesta appar ligger på 1-10 usd så det är inga pengar.

Själv köpte jag en app (med UK sim) som kostade 29 usd men det var en lite speciell som har en tunn kundkrets. Med den kan jag sedan se TV från min Slingbox så 29 usd är ju inte så mycket jämfört med slingboxen kostade.

Sedan tog jag hem en annan som var reklamfri av en som jag tidigare haft gratis med reklam.(Var ett spel) Kostade 1,5 usd

hf

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack Gson, du har ju stenkoll :drinks: (men vad i hela friden har du på huvudet i din avatar :rotfl: jag gillar den dock :great: )

Mvh

BBJ

:wai:

Tackar..Kommer inte ihåg vad dom heter,,,,tror dom är för lyckönskning eller nåt,,,,var en viss typ som tyckte jag passade i dom :giggle:

"Jag äter kött i protest mot att veganerna äter upp djurens mat"

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Ja, nu är den äntligen här Appen vi alla väntat på, hur man blir en ny Casanova. Det här det har de inte till Ajfån :whistle:

Bifogar skärmklipp och en barcode, lycka till! :great:

post-3698-039253800 1287080851_thumb.jpg

post-3698-042159600 1287080867_thumb.jpg

post-3698-015711100 1287080882_thumb.jpg

post-3698-001358200 1287080895_thumb.jpg

Mvh

BBJ

:rotfl:

post-3698-039253800 1287080851_thumb.jpg

post-3698-042159600 1287080867_thumb.jpg

post-3698-015711100 1287080882_thumb.jpg

post-3698-001358200 1287080895_thumb.jpg

Nytt år - nya möjligheter!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det här kan kanske vara intressant för några:

post-3698-043478100 1287081203_thumb.jpg

Läs mer på deras hemsida http://vopium.com/ de tar tydligen 0,26 kr / min för samtal till Thailand. Men WiFi fugerar inte till min HTC Desire (enligt dem själva). Eller ladda ner via Market:

post-3698-065768000 1287081214_thumb.jpg

Mvh

BBJ

:wai:

post-3698-043478100 1287081203_thumb.jpg

post-3698-065768000 1287081214_thumb.jpg

Nytt år - nya möjligheter!

Link to comment
Dela på andra sajter

"Vi" behöver inget app för det...läs här ;)

Nej, men det är ju Panasonic man ska ha enligt din länk :ironi:

Mvh

BBJ

:lol:

Nytt år - nya möjligheter!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...