bob_builder Inlagd Augusti 5, 2008 Dela Inlagd Augusti 5, 2008 Jag har nu städat upp lite i denna tråd och fixat till lite med bilderna så det är i rätt ordning! Efter min första Resa själv februari - april 2007 så träffade jag ju min tjej. Jag åkte hem o jobbade som en tok samt sålde av min bil jag hade då det kändes dumt o ha en bil o betala skatt och försäkring för när jag ändå bara vill resa nu. Fick ihop bra med pengar och ville åka ner innan oktober för att fira tjejen när hon fyllde år. Jag fick tag i en bra biljett 21september med www.jade.se från stockholm-bkk-phuket för 5900kr med skatterna betalda. När jag väl landade i phuket så kom tjejen och hennes familj och plockade upp mig på flygplatsen för att sen åka vidare hem till dem en sväng och vila upp mig i en hängmatta! Efter att vi varit hos hennes föräldrar ett tags å skulle vi åka till Patong då jag bokat rum hos Glottiz på Villa Patong! Vi blev kvar på Villa Patong i ca 40 dagar, vilket var suveränt med Internet och bra size på rummet! Nära till allt men inte heller mitt i smeten! Efter våra 40 dagar i Patong med en sjukhusvistelse för min del pga för lite mat och för mycket alkohol ( även om läkarna trodde det var salmonella ) så bar det av med buss och båt mot Koh Samui! Detta var bestämt sedan tidigare då min bror och hans familj skulle komma ner på 5 veckors semester. Via SoiSixten så lärde jag känna Captain Thailand (Jensa) som jag ringde när jag kom över till Koh Samui då han skulle guida oss till Lamai samt hjälpa oss med boende! Vi åkte till IT Complexet på Lamai där han hade kontor samt bodde i närheten! Vi gick upp till ett hus som låg granne med hans men som vi tyckte blev lite stort för oss så Jensas fruga satte oss i en Songtaew och åkte till hennes kompis hotell där vi fick ett kanonrum med AC, kabel-tv, kokplats på ballkongen, samt en stor o bra säng för 9000bath/30 dagar. Vi hyrde även en moppe på hotellet så vi kunde åka runt och se lite på Samui, de 3 första dagarna hade vi kanonväder och kanontrevligt! Sen när min bror Boddie landade på ön så började det ju givetvis regna nonstop i 4dagar… Detta ledde till att det blev de värsta översvämningarna på Samui sedan många många år tillbaks! När det väl slutade regna så kom solen fram och vi hade kanonväder resten av våran vistelse på Samui! Lärde även känna ett kanon gäng från stockholm som hade öppnat en bar inne i Lamai som hette White Monkey! Dessa grabbar var riktigt trevliga och vi hade extremt skoj ihop med dem! Sen bar det tillbaks till Phuket igen där vi valde att bo på Orawan Sauna som jag bodde på under min första resa. Denna gång blev det 14dagar där och jag trivdes kanon, nära till min vän Patrik från Why Not Bar sen så lärde jag även känna en kille som heter Robban härifrån Linköping som hade bar i Kata. Vi hade riktigt trevligt ihop alla 3, en del festande men mest blev det att slappa och ta det lugnt sista tiden. Efter våra 14 dagar på Orawan Sauna så blev vi hämtade av tjejens föräldrar och jag skulle bo hos dem de sista 3 dagarna! Var kanontrevligt att bo där, vilket jag nu i efterhand ångrar att vi inte gjorde mer, men vi hade en rolig resa ändå! På plats där så fick hennes bror köra lite bambu tatuering på mitt ben som skulle bli i form av en Drake men han inte riktigt klart med den tyvärr, men jag har en halvbror hemma som kunde fixa till den då han köpt tatueringsutrustning för att leka lite. Jag fick efter 3 dagar skjuts till flygplatsen för att åka 20.00 från Phuket till Bangkok, planet från Bangkok till Stockholm avgick 21/12 00.35 och jag var då hemma på morgonen den 21/12 i Stockholm. När jag tagit min väska och bar mig av utåt så blev jag indragen i tullen där dem skannade min resväska och fick fram att jag hade ett vapen i väskan… Det var min tändare som jag trodde jag lämnat men olyckligtvis så hade tjejen lagt ner den i väskan igen… Detta var en Harley Davidsson tändare med en kniv i… Jag köpte den för att den va snygg och tänkte inte på kniven tyvärr men jag åkte dit för smuggling och fick böter på 1500kr… Min bror hämtade mig sedan och vi åkte hem mot Linköping med ett stopp på MAX på hemvägen! Borta bra men hemma bäst? Inte för mig, Hemma Bra men Borta BÄST är det fortfarande då jag med min astma och allergi mår extremt mycket bättre i Thailand! Men sådär då får jag tacka för mig för denna gång och hoppas bilderna duger! Hemma i vänta på min tjejs visum, annars bär det av mot varmare breddgrader igen! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
bob_builder Inlagd Augusti 5, 2008 Trådstartare Dela Inlagd Augusti 5, 2008 Skönt att ligga ner efter all flygtid Till den här trevliga utsikten Sen så blev det vidare till hotellet i Patong och sen åkte vi och hälsade på lite vänner! Första kvällen mötte jag upp Bada-Bing, Sunem och Patrik Sen blev det kvällen efter om jag inte minns fel fest uppe hos Patrik Fest med Patrik från Why Not Bar och hans granne Patrik som först inte ville öla Men efter lite tjat fick vi igång honom också! Sen ner en sväng till Why Not Bar innan vi skulle på Jazzkväll på Joe Kools Ragge och Scotty Why Not Bars extrema vakthund Patrik busar med en av de anställda Från Joe Kools Sen tillbaka till Why Not Bar där det blev ännu mer alkohol (lite för mycket för vissa) Lite slumpade bilder från mina favoritställen Why Not Bar Happy Bar Sedan en inomhus bar I Karon som jag ej kommer ihåg namnet på Efter ett par dagars festande så var det ju dags för födelsedagsfest i form av BBQ och dryck Maten ska fixas till Brodern ville vara med på kort Fyrverkerier var ett måste då vi firade systerns son som fyllde 4 2 dagar tidigare samtidigt Dryck och kareoke blev det också En riktigt trevlig födelsedag enligt tjejen min! Vi bodde rätt så nära Jungceylon så det blev ett par turer dit Han även med ett par turer till Bangla och lite discon Provade även på att köra lite bil, vilket jag gjorde mer och mer efter första gången hehe Ett Besök på Orawan Sauna blev det ju också Innan det var dags för Samui så lyckades jag ju festa sönder magen så jag hamnade på sjukhus inne i Patong där dom trodde det var Salmonella eller Dengu Feber först! Men jag fick fram det till att det var för mycket alkohol bara, uttorkad då jag druckit för lite vatten samt ätit för lite Hemma i vänta på min tjejs visum, annars bär det av mot varmare breddgrader igen! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
bob_builder Inlagd Augusti 5, 2008 Trådstartare Dela Inlagd Augusti 5, 2008 Sen var det dags får Koh Samui vilket var en riktigt trevlig vistelse! Efter att vi fått tag i rummet blev det att köpa lite öl och släcka törsten med Sen blev det ut att kolla in barerna första kvällen Han även med lite öl på brorsans altan, detta upprepade sig många många kvällar! Leka med sanden på stranden är också rätt så kul tyckte jag Lite olika strandbilder! Kommer ej ihåg namn eller tid så lägger alla ihop! Klättra på stenar vid stranden var skoj Mötte även upp en kompis från Linköping på denna strand! Riktigt skoj att ses där nere! Han även med att laga lite mat! Krabba RIKTIGT GOTT Sen lite fisk och räkor som vi grillade Sen var det dags att möta grabbarna på White Monkey! Riktigt trevliga killar! Träffade även denna man som nu är ägaren till Backstage vid namn Tosse Han även med att åka till Crocodile Farm på Samui samt besöka ett av vattenfallen Samt så blev det att fira Loy Krathong Dricka sprit från isblock på stranden vid loy krathong var härligt Ett besök hos Captain Thailand blev det också! Detta är hans monsterhund! Blev att ligga vid poolen med Boddie och hans familj Även en sväng upp till Jungel Club Tog även mopparna och åkte upp på småvägar i bergen och såg en cool palm! Samt så åkte vi och såg dessa välkända klippor! Blev lite besviken då jag inte tyckte det liknade en penis över huvud taget… därimot tyckte jag detta liknade ett Anus mer Tillbaks i Phuket blev det lite mer festa där jag även han skaffa mig ett nytt yrke! Why Not Bar i sentimmarna Även äta god mat Stannade på vägen tillbaks till Karon från Patong för att ta denna bild Hemma i vänta på min tjejs visum, annars bär det av mot varmare breddgrader igen! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
bob_builder Inlagd Augusti 5, 2008 Trådstartare Dela Inlagd Augusti 5, 2008 Som ni ser så är det två trådar med samma bilder! Skrev om lite och sen la om bilderna lite i denna, därav har jag bett Admin Kim att ta bort den andra tråden då denna är mer städad och ren text utan massa annat från smiles osv! Hoppas att bilderna är ok, är det någon som vill att jag ska ta bort nått så är det bara säga till! Annars så måste jag bara säga att det var nog de tre bästa månaderna i mitt liv på denna resa! Har nu hunnit med 3resor under ca 1års tid vilket jag är riktigt nöjd med! Första resan på två månader blev tändningen då jag träffade tjejen, sen en tre månaders för att umgås mer med henne! Sen hem och jobba men kände att suget var för stort och att jag verkligen ville ner o fira Songkran med henne och familjen så det blev en 20dagars i april också Jag är nog fast förälskad i landet hehe:boulay: Hemma i vänta på min tjejs visum, annars bär det av mot varmare breddgrader igen! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest lars60 Inlagd Augusti 5, 2008 Dela Inlagd Augusti 5, 2008 Tack för att du delar med dig! Fina pics och mycket . ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Pontus Inlagd Augusti 5, 2008 Dela Inlagd Augusti 5, 2008 Härliga bilder! Vissa har det bra, andra har det bättre! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
zwa Inlagd Augusti 5, 2008 Dela Inlagd Augusti 5, 2008 Kul att se white monkey. Numera ägs det av en finne och heter R-R bar. Snyggt och fräscht är det åtminstone, dock var nog de enda gäster jag någonsinsåg där mig o tjejen.. Vart ju tvungen att gå dit av ren nostalgi. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
bob_builder Inlagd Augusti 5, 2008 Trådstartare Dela Inlagd Augusti 5, 2008 QuoteKul att se white monkey. Numera ägs det av en finne och heter R-R bar. Snyggt och fräscht är det åtminstone, dock var nog de enda gäster jag någonsinsåg där mig o tjejen.. Vart ju tvungen att gå dit av ren nostalgi. Fy fan va surt. Älskade White Monkey och dess ägare nått så enormt! Fan så skoj vi hade när vi festade med dem! Hemma i vänta på min tjejs visum, annars bär det av mot varmare breddgrader igen! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Thaitobbe Inlagd Augusti 6, 2008 Dela Inlagd Augusti 6, 2008 Tack Bobban för en fin story, du skriver bättre och bättre för varje inlägg,det gillar vi, keep on man! Long live the King Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
clas391 Inlagd Augusti 9, 2008 Dela Inlagd Augusti 9, 2008 Hejsan byggarn! Du undrar i ditt avslutande inlägg om någon vill att du ska ta bort något, nej! du skall inte ta bort något från en trevlig bildtråd, måste däremot frågasätta att du under början av din berättelse nämner öl, och visar bilder på heineken, hur kan man i Thailand, jämföra öl och heineken, är lika omöjligt som att blanda olja och vinäger. Längre fram ser jag dock att du håller en chang i näven, vilket ger mej hopp om at du är på rätt väg. Du nämner också att du rest ner tre gånger på ett år, tyder på att du har drabbats av en mycket svår åkomma, kallat gula febern eller thaismittan, har själv drabbats av samma problem, måste därför informera dig att den är tyvärr kronisk, helt obotlig, enda möjligheten att undvika fruktansvärda abstinensbesvär är att fortsätta resa, och resa igen, min egen erfarenhet är att den är som värst under jan feb och mars när snöslasket skvätter om fötterna, och allt bara känns så kallt och jä.t. Någon av dina kommande resor måste du åka upp i landet, besöka norra delarna, och även issan, lära känna din tjejs hela hemland, tyvärr kommer din abstinens bara att bli värre efter en sådan resa, men tro mej det är värt det. Kan bara avslutnsingvis önska dej välkommen i gänget tokiga faranger, och hoppas att det ska gå bra med dej och din thaitjej, de är världens finaste kvinns (har en själv) men inte alltid så lätta att leva med, räkna med att hon har ett sjujäkla humör, är envisare än ett dussin mulåsnor och har aldrig fel, men, visst är hon väl helt underbar, eller hur? En chang är alltid en chang om än i ett sprucket glas Våga vägra fesbok Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
cinerator Inlagd Augusti 9, 2008 Dela Inlagd Augusti 9, 2008 hur kan man i Thailand, jämföra öl och heineken heineken, tiger etc är finöl. Chang är rävgift som smakar bläääää.. men smaken är som baken. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
clas391 Inlagd Augusti 9, 2008 Dela Inlagd Augusti 9, 2008 Kära Cinerator,, Jag är en open minded person, med ett förlåtande hjärta, och kan blunda för många av farangernas misstag, men att kalla chang för rävgift, är att jämföra med majestätsbrott (att snacka skit om kungen) du vet säkert vad det kan leda till, dina närmaste tio år är således inbokade på bankokhilton, En chang är alltid en chang om än i ett sprucket glas Våga vägra fesbok Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
cinerator Inlagd Augusti 9, 2008 Dela Inlagd Augusti 9, 2008 Quote Kära Cinerator,, Jag är en open minded person, med ett förlåtande hjärta, och kan blunda för många av farangernas misstag, men att kalla chang för rävgift, är att jämföra med majestätsbrott (att snacka skit om kungen) du vet säkert vad det kan leda till, dina närmaste tio år är således inbokade på bankokhilton, majestätsbrott och tycka att chang smakar illa är väl en j-vla skillnad.. kan väl iofs ta en chang om inget annat finns men tycker inte om det och blir dålig av det. Sen att jag driver bar är väl en annan orsak till att jag håller mig borta från chang, då man blir allt för full på chang jämfört med heineken Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
clas391 Inlagd Augusti 9, 2008 Dela Inlagd Augusti 9, 2008 Cinerator Det är mycket troligt att jag kommer att besöka phuket inom en inte alltför avlägsen framtid, skulle jag råka besöka din bar under denna resa, kan ju alltid meddela dej över nätet innan, så hoppas jag att du kan servera en eller två chang till mig. Själv kan du dricka vad du vill. har full förståelse att det finns de som inte delar min kärlek för den, i mitt tycke, enda riktiga ölen i los, men som du själv säger "smaken är som baken" och om man som du, driver en bar, måste man vara lite försiktig vad man hinkar i sig, har sett en och annan som har fullständigt supit ner sig, och förlorat allt som de har satsat i baren, och även sig själva. Känner en svensk som numera lallar omkring uppe i issan på en cykel, och med en laokao i bakfickan, att under fem år ta en sup eller en öl med varenda farang som besökte baren, gick tillslut käpprakt åt, ja du kan förmodligen tänka vart, själv. En chang är alltid en chang om än i ett sprucket glas Våga vägra fesbok Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
cinerator Inlagd Augusti 9, 2008 Dela Inlagd Augusti 9, 2008 QuoteCinerator Det är mycket troligt att jag kommer att besöka phuket inom en inte alltför avlägsen framtid, skulle jag råka besöka din bar under denna resa, kan ju alltid meddela dej över nätet innan, så hoppas jag att du kan servera en eller två chang till mig. Själv kan du dricka vad du vill. har full förståelse att det finns de som inte delar min kärlek för den, i mitt tycke, enda riktiga ölen i los, men som du själv säger "smaken är som baken" och om man som du, driver en bar, måste man vara lite försiktig vad man hinkar i sig, har sett en och annan som har fullständigt supit ner sig, och förlorat allt som de har satsat i baren, och även sig själva. Känner en svensk som numera lallar omkring uppe i issan på en cykel, och med en laokao i bakfickan, att under fem år ta en sup eller en öl med varenda farang som besökte baren, gick tillslut käpprakt åt, ja du kan förmodligen tänka vart, själv. welcome.. ja det finns många som inte klarar av det där nåt vidare.. en tumregel är väl att inte dricka på dagarna.. Men många börjar ju dagen med ett par öl och då tar det inte lång tid innan det går illa.. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
bob_builder Inlagd Augusti 10, 2008 Trådstartare Dela Inlagd Augusti 10, 2008 Quote Hejsan byggarn! Du undrar i ditt avslutande inlägg om någon vill att du ska ta bort något, nej! du skall inte ta bort något från en trevlig bildtråd, måste däremot frågasätta att du under början av din berättelse nämner öl, och visar bilder på heineken, hur kan man i Thailand, jämföra öl och heineken, är lika omöjligt som att blanda olja och vinäger. Längre fram ser jag dock att du håller en chang i näven, vilket ger mej hopp om at du är på rätt väg. Du nämner också att du rest ner tre gånger på ett år, tyder på att du har drabbats av en mycket svår åkomma, kallat gula febern eller thaismittan, har själv drabbats av samma problem, måste därför informera dig att den är tyvärr kronisk, helt obotlig, enda möjligheten att undvika fruktansvärda abstinensbesvär är att fortsätta resa, och resa igen, min egen erfarenhet är att den är som värst under jan feb och mars när snöslasket skvätter om fötterna, och allt bara känns så kallt och jä.t. Någon av dina kommande resor måste du åka upp i landet, besöka norra delarna, och även issan, lära känna din tjejs hela hemland, tyvärr kommer din abstinens bara att bli värre efter en sådan resa, men tro mej det är värt det. Kan bara avslutnsingvis önska dej välkommen i gänget tokiga faranger, och hoppas att det ska gå bra med dej och din thaitjej, de är världens finaste kvinns (har en själv) men inte alltid så lätta att leva med, räkna med att hon har ett sjujäkla humör, är envisare än ett dussin mulåsnor och har aldrig fel, men, visst är hon väl helt underbar, eller hur? Heineken är riktigt öl! I Thailand så är det FINÖL! Jag kan också säga att under mina resor så dricker jag mer SangSom + Cola och Chang än vad jag dricker Heineken, även om jag tycker att det kan vara gott att varva med en heineken ibland!! Det är min kära vän Cinerator vittne till också! Jag själv har jävligt svårt för Singhan, blir dålig som fan i magen av den.. men tjejen dricker den ju hellre än Heineken så när man köpt några till rummet o hon inte rör dom så slinker dom ju ner! Och givetvis så ska det bli en sväng upp i norra Thailand någon gång framöver, men just nu så är det som gäller att få hit tjejen en sväng och sen kanske bli manager på ett Guest House i Phuket om det blir köpa av nu i Augusti! O visst kan dom töserna bli tjuriga och envisa... kan aldrig erkänna när dom har fel!. Och sen till cinerator, jag hoppas fan det blir av med köpet nu så jag kan sitta på din balkong, se på Jönssonligan och dricka öl åter igen! Blir det av så lovar jag dig att jävlar va skoj vi kommer ha ihop där nere! Hemma i vänta på min tjejs visum, annars bär det av mot varmare breddgrader igen! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Arkiverad
Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.