bob Inlagd Augusti 5, 2010 Dela Inlagd Augusti 5, 2010 Allt var klart, ungarna snytena, käringen borstad och gubben rakad. Även väskorna var som gott backade och klara för den stora avfärden öster ut. Äntligen skulle man få 1 månads behövlig semester i varmare trakter. Skit samma att Maitan hade stängt guesthouset och åkt på semester, mitt face kan han få se en annan gång igen, det var ju dags att ha sin egen semester. Hade på morgonen ringt försäkringsbolaget för att kolla att det fanns en fullgod reseförsäkring med avbeställningsskydd odyl. Damen på If förslog att jag skulle göra en uppgradering av försäkringen, utan extra kostnad, man tackar. Åkte från jobbet så att jag var hemma ca 14.00 för att hämta pojken från skolan. Innan eller efter mellanmålet? Ja det var frågan som senare skulle visa sig få alvarliga konsekvenser för denna resa… //bob Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Thaifiskaren Inlagd Augusti 5, 2010 Dela Inlagd Augusti 5, 2010 Du får ju inte göra så.nu blir man ju nyfiken. ! Ös nu på med resten. Fungerar som Tjuren Ferdinand Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mankan Inlagd Augusti 5, 2010 Dela Inlagd Augusti 5, 2010 Ja den var kort du Hatar mytomaner och bidragsfuskare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
bob Inlagd Augusti 5, 2010 Trådstartare Dela Inlagd Augusti 5, 2010 Jag får fixa lite saker hemma innan jag hämtar grabben. Så det får bli efter mellanmålet att jag hämtar upp honom… 15.00 ringer telefonen, det är fritidspersonalen som ringer, man hör med en gång att det är något som inte stämmer, tanten formligen skriker in i luren att ”Lillbob” har hoppat från en kulle på skolgården och nu ligger på marken med ett lårben stort som en hederlig gammal telefonstolpe, men hon försäkrar flera gånger under samtalet att hon minsann hade förbjudet barnen att hoppa från denna kullen. Självklart är det inte personalens fel, hur hindrar man en 6 åring med spring i benen att inte hoppa och springa? Jag kastar mig ut genom dörren för att ta mig till skolgården så fort som möjligt, hinner precis fram innan ambulansen kommer, och ja, låret såg inte bra ut, ambulanspersonalen får efter lite morfin till grabben upp honom på båren och så bär det iväg med tjutande sirener till Östra sjukhuset. Väl framme konstateras det som vi alla innerst inne redan viste, brutet lårben. Lillpojken är bedrövad, säger flera gånger innan operationen att han minsann vill åka iväg med flygplanet för att sola och bada. Tröstar honom så gått det går och säger till honom att vi åker till jul i stället… Snipp snapp snurr så var denna reseberättelse slut... //bob Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Avregistrerad clion Inlagd Augusti 5, 2010 Dela Inlagd Augusti 5, 2010 Trodde det skulle bli nåt sånt här När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser... Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång. Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Baa Inlagd Augusti 5, 2010 Dela Inlagd Augusti 5, 2010 Uttrycket "shit happens" har just fått ett nytt ansikte. Hoppas grabben mår bättre, det är ju trots allt huvudsaken. Baa Vinter och snö gör sig bäst på vykort. Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Herr Chang Inlagd Augusti 5, 2010 Dela Inlagd Augusti 5, 2010 Ja, detta var ju lite trist... Men allt jämnar ut sig. Någon annan gång kommer ni att ha superflyt! Herr Chang har talat. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd Augusti 5, 2010 Dela Inlagd Augusti 5, 2010 Snopet värre. Man skulle behöva madrassera de små liven. Inget ont som inte har något gott med sig - när ni i slutet av året landar så möts ni av bättre väder än nu! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Arkiverad
Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.