Jump to content
IGNORERAD

Svampskogen.


svampen

Recommended Posts

Glad i hågen styrde jag min lilla röda bil mot storskogen, det var dags att skörda årets kantareller. Jag är ju en ödmjuk människa så jag brukar inte hämta hem mer än vad släkt och vänner vill ha, äter inte svamp. Det brukar kunna bli kanske 10 liter, lagom, ödmjukt lämnar resten åt skogens väsen. Men så kom då förra helgen, jag hoppade ur bilen, över stock och sten dike och kärr, berg och slätter... Allt för att inse att någon hade varit och skördat innan mig, endast ynkapynka och övermogna. Retsamt gapade hål i mossan där stolta kantareller vuxit och bott. Endast små tillväxtobjekt återstod. Detta är ändå ett av mina bästa ställen, långt från allfarvägar och större samhällen, ärvt av mamma när hon flyttade från trakten. Man få gå ungefär 2 km rätt in i ingenstans. Jag brukar i normalfall bli nöjd med full kasse där. Nåja, ingen panik, jag har ju några fler ställen att genomsöka. Men vad in i hela halva glödheta?!!! Kalhygge!!! Inte får man väl kalhugga norra europas bästa trattisställe? Stället där jag och mitt ex en senhöst inhöstade 25 l stora fina trattisar. Vart är världen på väg? Tjuvar och skogsbaroner regerar... sad.gif Nåja, tredje stället visade sig vara intakt och jag hittade väl 5 liter innan mörkret föll.

Jag inväntar min blodhund, frun alltså, som med en oxes envetenhet genomsöker skogar stora som Isan utan problem smile.gif Jag är mer ödmjukt lagd, som sagt, jag följer gärna med och letar för sportens skull, och korvgrillningen! Kaffe och bulle i all ära, men inget går upp mot en sotig halvgrillad bamsekorv i ett smuligt bröd mitt i storskogen. Det är livskvalietet!

kalhygge e bra. murklorna brukar komma två år efter nedhuggningen

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Herre jösses va många trådar om svampen.ja lägger in bilden på dagens

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

I morgon skall jag ta en heldag i svampskogen :)

Jag har fått order ifrån "chefen" att inte visa mig om jag inte har minst 1st stor påse med torkade trattisar med mig.....

Bajen_Kopia.png

ps.Atoms tidigare analys om semiretards på MPR lyser bara starkare för varje dag som går......

Link to comment
Dela på andra sajter

Skall du plocka "torkade trattisar" ?

Nä det vågar jag inte, utan jag gör så som hon har lärt mig och torkar dem på tidningspapper.

Bajen_Kopia.png

ps.Atoms tidigare analys om semiretards på MPR lyser bara starkare för varje dag som går......

Link to comment
Dela på andra sajter

I morgon skall jag ta en heldag i svampskogen :)

Jag har fått order ifrån "chefen" att inte visa mig om jag inte har minst 1st stor påse med torkade trattisar med mig.....

Fan plockar Du färdigtorkade aldrig provat?????????????????

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

Herre jösses va många trådar om svampen.ja lägger in bilden på dagens

Detta är en gammal go tråd!!!! :crazy:

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag plockade en korg för n¨ån månad sen, städade av dom och la på tork, när dom va lagom torra så minskade dom varje natt.?????

tror ni inte kattfan gillade torkade kantareller, nog för kattmat är dyrt men svamp ska dom fasen inte äta, det finns ju råttor och möss ute :crazy:

Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga?  Skriftlig Ursäkt ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...