Vaxet Inlagd Augusti 4, 2010 Dela Inlagd Augusti 4, 2010 (ändrad) Jag är inte rasist, har aldrig varit och kommer förhoppningsvis aldrig att bli det, men ibland oroas jag av mina egna tankar! Varför är jag då orolig för att bli rasist, jo när jag läser historien om den 16 åriga flickan som blev mördad, och vad detta mord innebar för mördaren, då blir jag förbannad. Jag borde självklart bli förbannad på svenska myndigheter och deras flathet, samt också den rädsla som press och i de politiskt korrekta kretsarna har att stöta sig med invandrare, och då framförallt från muslimska länder. Och visst jag blir arg på myndigheter, jag blir arg på det politiska etablissemanget och jag blir också arg på svensk press. Pressen hänger som ni alla vet utan att tveka ut folkgruppen Thailändare om något hänt (massagehistorier etc.), pressen hänger också nästan alltid ut namnet på en brottsling om han är genetiskt svensk, men så fort det kommer till brottslingar från muslimska länder, då är det helt tyst. Historien om Beatrice Fredriksson som som 16 åring blev ihjälsparkad av sin jämnårige pojkvän har väl de flesta läst om. Grabben blev dömd till 3 års ungdomsvård, 3 år?! Men vad som inte framgår i vanlig press är att pojken är Iranier, och att mordet samt påföljande dom innebar att en trolig utvisning istället blev garanterat permanent uppehållstillstånd för hela familjen. Nedanstående länk kommer från en webbtidning som har vissa sympatier för Sverigedemokraterna, dessa ogillar jag skarpt, men sakfrågan i artikeln är dock korrekt. http://www.friatider.se/mordade-16-arig-flicka-nu-belonas-han-med-permanent-uppehallstillstand Kan inte hjälpa att jag tyvärr känner mig riktig förbannad, och att denna förbannelse framförallt riktas mot pojken, istället för mot hur djävla korkat vårt samhälle är ibland. Hjälp jag kanske ändå är rasist. Och om jag som har utländsk fru samt barn med gener från asien känner denna förbannelse, hur känner då Svensson? Är det så att vår rädsla för att vara rasister i stället i det tysta håller på att skapa en massa rasister, Svensson går typ omkring med näven knuten i fickan, eller vad tror ni? Ändrades Augusti 4, 2010 av Vaxet VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
korp Inlagd Augusti 4, 2010 Dela Inlagd Augusti 4, 2010 (ändrad) Du kanske får tänka på att killen må vara Kurd, men främst av allt är han en stor jävla idi*t och det finns det i alla grupper. Men visst är det ibland svårt att inte bli simplistiskt emotionell och sedan agera och tänka utifrån det också, det är nog ganska naturligt. Vi vet ju inte heller så mycket om familjen i fråga, är man en Kurd från Irak har man nog sett och upplevt en hel del skit. Ändrades Augusti 4, 2010 av korp #BEDDO FA-USTO, GUDDO NAITO.# Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Baa Inlagd Augusti 4, 2010 Dela Inlagd Augusti 4, 2010 Jag är inte rasist, har aldrig varit och kommer förhoppningsvis aldrig att bli det, men ibland oroas jag av mina egna tankar! Varför är jag då orolig för att bli rasist, jo när jag läser historien om den 16 åriga flickan som blev mördad, och vad detta mord innebar för mördaren, då blir jag förbannad. Jag borde självklart bli förbannad på svenska myndigheter och deras flathet, samt också den rädsla som press och i de politiskt korrekta kretsarna har att stöta sig med invandrare, och då framförallt från muslimska länder. Och visst jag blir arg på myndigheter, jag blir arg på det politiska etablissemanget och jag blir också arg på svensk press. Pressen hänger som ni alla vet utan att tveka ut folkgruppen Thailändare om något hänt (massagehistorier etc.), pressen hänger också nästan alltid ut namnet på en brottsling om han är genetiskt svensk, men så fort det kommer till brottslingar från muslimska länder, då är det helt tyst. Historien om Beatrice Fredriksson som som 16 åring blev ihjälsparkad av sin jämnårige pojkvän har väl de flesta läst om. Grabben blev dömd till 3 års ungdomsvård, 3 år?! Men vad som inte framgår i vanlig press är att pojken är Iranier, och att mordet samt påföljande dom innebar att en trolig utvisning istället blev garanterat permanent uppehållstillstånd för hela familjen. Nedanstående länk kommer från en webbtidning som har vissa sympatier för Sverigedemokraterna, dessa ogillar jag skarpt, men sakfrågan i artikeln är dock korrekt. http://www.friatider.se/mordade-16-arig-flicka-nu-belonas-han-med-permanent-uppehallstillstand Kan inte hjälpa att jag tyvärr känner mig riktig förbannad, och att denna förbannelse framförallt riktas mot pojken, istället för mot hur djävla korkat vårt samhälle är ibland. Hjälp jag kanske ändå är rasist. Och om jag som har utländsk fru samt barn med gener från asien känner denna förbannelse, hur känner då Svensson? Är det så att vår rädsla för att vara rasister i stället i det tysta håller på att skapa en massa rasister, Svensson går typ omkring med näven knuten i fickan, eller vad tror ni? Bra och moget skrivet, det visar på stort kurage att VÅGA yttra sanningar om livet i vårt fosterland. Är absolut lika långt från rasismens tankar som Du är, men politiskt korrekthet och vardagsliv är inta alltid förenligt. Största farorna? Så länge Svensson håller näven kvar i fickan så är väl allt väl, skulle den komma upp och användas, vem vet vad det skulle ge för signal, man får innerligt hoppas att integreringshjälpen i Sverige sker lite snabbare än den hitintills gjorts, och att myndigheterna använder de till stånds stående medlen att hjälpa invandrare tillrätta istället för att tämligen utskiljningslöst avhysa flyktingar som redan anpassat sig i samhället. Och kanske, lika inför lagen, ett begrepp som i dag saknas. Baa Vinter och snö gör sig bäst på vykort. Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
John Khonken Inlagd Augusti 4, 2010 Dela Inlagd Augusti 4, 2010 Vaxet Jag tycker det är helt fel. Signalerna blir ju bisarra. Mörda någon i sverige om du inte får upphållstillstånd. Då får du det.Alltså alla i familjen +resten av släkten. Mörderen får tre år ute efter helva tiden ca 1.5 år. Kan inte vara sant. Får inte vara sant. Kommer dettta fram i press kommer ett parti i sverige få grymt mycket röster. Är det vad vi vill eller är vi bara korkade. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Rob Inlagd Augusti 4, 2010 Dela Inlagd Augusti 4, 2010 Mats Alm - Svensk blev helt frikänd. Hur passar det här in i din rasist tes? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
korp Inlagd Augusti 4, 2010 Dela Inlagd Augusti 4, 2010 Vaxet Jag tycker det är helt fel. Signalerna blir ju bisarra. Mörda någon i sverige om du inte får upphållstillstånd. Då får du det.Alltså alla i familjen +resten av släkten. Mörderen får tre år ute efter helva tiden ca 1.5 år. Kan inte vara sant. Får inte vara sant. Kommer dettta fram i press kommer ett parti i sverige få grymt mycket röster. Är det vad vi vill eller är vi bara korkade. Varför är så många så otroligt negativa till SD, men samtidigt så uttrycker de åsikter som passar perfekt med partiet (inte just du nu). SD är för en restrektiv invandringspolitik, baserat på behov och på att folk ska kunna försörja sig själva, de är ganska nationalistiska och skeptiska till EU. Vad jag vet finns det inget i deras stadgar som säger någon om rasism, andra grupper mindre värde eller annat som man ofta får läsa i media osv. De har som uttalat mål att Svenskar och Sverige har ett klart eget värde med en egen kultur och denna är precis lika mycket värd alla andra gruppers. Jag personligen är inte SD, mest pågrund av deras negativa syn på EU. Men det hat som partiet får i media är ju ibland lite överdrivet. Ibland får man intrycket att om de kommer in i riksdagen kommer Sverige att falla ihop. Men nu är ju detta politk så det kanske inte ska diskuteras så mycket, flåt om det blev off topic. #BEDDO FA-USTO, GUDDO NAITO.# Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nerike Inlagd Augusti 4, 2010 Dela Inlagd Augusti 4, 2010 Kan bara hålla med Sverige är det enda land där dom pekar ut icke dömda svenskar med bild och namn, men dom skyddar invandrare även fast dom är dömda senast var den Mats Alm som dom visa bilder på i stort sett varje dag, och det var långt innan han vart dömd Men visa mig en bild på en dömd arab/turk i en svensk press, men istället hjälper vi dom att komma tillabaka till vårt land fast dom har gjort en massa skit. Man blir inte rasist bara för att man hatar press som är så jävla fega så att dom inte tar upp alla balkongfallande tjejer som till 85 % är kurder. Tar dom upp den krimmella världen så är det alltid nån löjlig svensk som dom tar med fast hans brott är löjligt lågt som typ skattebrott, bara för att dom inte vill visa att dom gängen styrs av invandrare. Att SD får mer och mer röster beror på våra lama politiker vår fega press samt rättsväsendet, skulle politikerna våga säga ifrån och inte blunda från sin villa i djursholm utan ta sig till Rosengård och andra ställen där det finns det verkliga sverige idag. Och skulle pressen våga visa person samt namn på personer som begår hemska brott och då inte bara ursvenskar Skulle rättsväsendet våga döma som lagen är det vill säga, du har visat med din handling att du nu är icke önskvärd mer i vårt land. Det gör alla andra länder, skulle vilja se hur länga jag skulle få stanna i USA,England,Thailand,mm eller vilket arabland som helst efter avtjänat straff för ett grovt brott som rån,mord,våldtäkt,narkotiabrott mm. Om vi tar tag i dom bitarna skulle stor del av rasimen försvinna och SD skulle inte få mer röster än att dom finns men inte mer, för alla idi*ter blir vi inte av med men dom har inget virke till rasimen Och alla som kommer vet om att gör du nåt dumt ta ditt straff och sedan är det bye, många brott skulle då inte ens uppstå. Tänk er om man kommer från ett förtryckarland med tortyr och vad det nu kan vara, skulle tro att den personen skulle tänka en eller två gånger innan han gör nåt grovt brott för han/dom vet vad som väntar efter avtjänat straff jo en enkelresa hem där han flydde ifrån. Mvh Nerike Open same same closed, but different Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
sakaeo Inlagd Augusti 4, 2010 Dela Inlagd Augusti 4, 2010 Vaxet. Jag är inte heller rasit, men klart är det måste redovisas i press och media annatrs blir bombden större när den briserar. Press och Politiker kan inte tiga längere om verklighetn ute i samhället. Vi måste få en rättvisare invandringspolitik annars kommer det att gå väldigt illa för Sverige tror jag. MVH Sakaeo Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Rob Inlagd Augusti 4, 2010 Dela Inlagd Augusti 4, 2010 Jag tycker man ska skicka ut Pelle Nillson, Polischefen som våldtog och knullade 14-16 åringar... Nej just det, han var ju Svensk. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hbgmaxie Inlagd Augusti 4, 2010 Dela Inlagd Augusti 4, 2010 Om grabbens familj jobbar och sköter sig, skall dom då utvisas för något som grabben har gjort?? För inte menar ni att han skall utvisas ensam, han är bara 16 år. Nä, döm honom till ett strängt straff i sverige. mvh. Lars En tio-årings dumhet är för det mesta starkt begränsad. Något man inte kan säga om oss vuxna. (lånat av Joints) We are all born ignorant, but one must work hard to remain stupid. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
HuligArne Inlagd Augusti 4, 2010 Dela Inlagd Augusti 4, 2010 Mats Alm - Svensk blev helt frikänd. Hur passar det här in i din rasist tes? Nja, det blev han väl ändå inte? Han dömdes för det brott som åklagaren kunde bevisa att han begått 'Brott mot griftefriden'. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mankan Inlagd Augusti 4, 2010 Dela Inlagd Augusti 4, 2010 Mats Alm - Svensk blev helt frikänd. Hur passar det här in i din rasist tes? Helt frikänd? Han dömdes väl till 18 månader för brott mot griftefriden. Om man nu har mördat eller vållat hennes död så är det ju tråkigt att han inte blev dömd för det också. Nu kunde man ju tydligen inte styrka brott även om det ju verkar tämligen troligt att han även ligger bakom henns död. Fårstår dock inte vad det har med någon "rasist tes" att göra Hatar mytomaner och bidragsfuskare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Rob Inlagd Augusti 4, 2010 Dela Inlagd Augusti 4, 2010 Fårstår dock inte vad det har med någon "rasist tes" att göra Jag syftade närmast på att vare sig man är svart eller vit så är det Svenska rättssystemet helt fucked up. Att man då väljer att kritisera invandringen istället för det riktiga problemet visar bara vad man har för intentioner med sina uttalanden. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
bob Inlagd Augusti 4, 2010 Dela Inlagd Augusti 4, 2010 Intressant läsning Vaxet och jag förstår dina tankebanor, har själv tänkt samma, förutom att jag INTE anser mig vara rasist pga det. Det finns fler liknande exempel på mord och våldtäkter som har begåtts av invandrare den senaste tiden, ett är ”babyface”, en 16 årig pojke som våldtog ett stort antal kvinnor i Göteborg ett annat är ”skuggan”, en utländsk pojke/man som mördade 18 åriga Nancy här i Göteborg. Jag tror att vi gör oss själva en björntjänst att knyta näven i fikan och inte tala om att det finns ett problem med invandrare i Sverige. På det sättet tror jag vi ”tvingar” folk att rösta på främlingsfientliga partier som Sverige Demokraterna. Om vi talar högt om att det finns ett problem och att vi måste hitta ett sätt att lösa det på tillsammans över partigränserna så kanske vi kan lyckas att få en fungerande invandrings och flyktingpolitik. För just nu så är det mer kvantitet än kvalitet i vår invandrings och flyktingpolitik. Har en mycket god vän som kommer från Kurdistan, känt honom i cirka 15 år, vi umgås regelbundet, dvs går ut och tar en fika, träffas med våra fruar osv. Han är universitetsutbildad i Sverige, politiskt aktiv och har bott här mer än 20 år. I mina ögon är han väl integrerad i det svenska samhället. Men, de gånger vi går ut och tar en öl tillsammans så är det som självaste Bin Laden tar över hanns kropp. Han blir som helt förbytt angående kvinnor och hans kvinnosyn är precis allt det där som man tror muslimer tycker och tänker om kvinnor, han anser att lättklädda kvinnor är slampor, han kommenterar att om hanns dotter skulle ha en så kort kjol så skulle han… mm mm. Hur tar man bort något sådant från en person, för det hjälper ju knappast att lära sig Svenska och sen tro att kulturella värderingar försvinner pga det… //bob Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mankan Inlagd Augusti 4, 2010 Dela Inlagd Augusti 4, 2010 (ändrad) Jag syftade närmast på att vare sig man är svart eller vit så är det Svenska rättssystemet helt fucked up. Att man då väljer att kritisera invandringen istället för det riktiga problemet visar bara vad man har för intentioner med sina uttalanden. Nu får han och hans familj uppehållstillstånd tack vare att han mördade flickan vilket de kanske inte annars hade fått. Hur tycker du det skall föras över på svenska brottslingar? Eller ska det mörkas? Ändrades Augusti 4, 2010 av Mankan Hatar mytomaner och bidragsfuskare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Rob Inlagd Augusti 4, 2010 Dela Inlagd Augusti 4, 2010 Nu får han och hans familj uppehållstillstånd tack vare att han mördade flickan vilket de kanske inte annars hade fått. Hur tycker du det skall föras över på svenska brottslingar? Eller ska det mörkas? Hur är det här invandrarens fel? det är fortfarande rättssystemet som är felaktigt. Kritiken bör därmed gå till rättssystemet. Inte invandringen Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Rob Inlagd Augusti 4, 2010 Dela Inlagd Augusti 4, 2010 (ändrad) Har en mycket god vän som kommer från Kurdistan, känt honom i cirka 15 år, vi umgås regelbundet, dvs går ut och tar en fika, träffas med våra fruar osv. Han är universitetsutbildad i Sverige, politiskt aktiv och har bott här mer än 20 år. I mina ögon är han väl integrerad i det svenska samhället. Men, de gånger vi går ut och tar en öl tillsammans så är det som självaste Bin Laden tar över hanns kropp. Han blir som helt förbytt angående kvinnor och hans kvinnosyn är precis allt det där som man tror muslimer tycker och tänker om kvinnor, han anser att lättklädda kvinnor är slampor, han kommenterar att om hanns dotter skulle ha en så kort kjol så skulle han… mm mm. Hur tar man bort något sådant från en person, för det hjälper ju knappast att lära sig Svenska och sen tro att kulturella värderingar försvinner pga det… Jag har hört Svenskar som kommenterat Svenska tjejers klädsel likadant, slampa, hora, dom får skylla sig själva om dom blir våldtagna etc. Kommenterat tjejers "Tramp stamp" med mera. Du kan ju inte hävda att det här fenomenet är isolerat till invandrare? Det här handlar mer om generell kvinnosyn. Ändrades Augusti 4, 2010 av Rob Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Baa Inlagd Augusti 4, 2010 Dela Inlagd Augusti 4, 2010 (ändrad) Hur är det här invandrarens fel? det är fortfarande rättssystemet som är felaktigt. Kritiken bör därmed gå till rättssystemet. Inte invandringen Just i detta fallet har du möjligen rätt, men det är ju själva f-n att invandrare har rätt att bedriva egna seder o bruk (bl.a. religiösa) som näppeligen faller inom svansk lags utrymme, det får dom lära sig jä-ligt snabbt, skyldigheter är det inte så noga med. Det är inte heller den enskilde individens fel, men det finns en jättemaffia som livnär sig på sådan "utbildning", känns rätt korkat... Ändrades Augusti 4, 2010 av Baa Vinter och snö gör sig bäst på vykort. Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
noBuzz Inlagd Augusti 4, 2010 Dela Inlagd Augusti 4, 2010 Har en mycket god vän som kommer från Kurdistan, känt honom i cirka 15 år, vi umgås regelbundet, dvs går ut och tar en fika, träffas med våra fruar osv. Han är universitetsutbildad i Sverige, politiskt aktiv och har bott här mer än 20 år. I mina ögon är han väl integrerad i det svenska samhället. Men, de gånger vi går ut och tar en öl tillsammans så är det som självaste Bin Laden tar över hanns kropp. Han blir som helt förbytt angående kvinnor och hans kvinnosyn är precis allt det där som man tror muslimer tycker och tänker om kvinnor, han anser att lättklädda kvinnor är slampor, han kommenterar att om hanns dotter skulle ha en så kort kjol så skulle han… mm mm. Hur tar man bort något sådant från en person, för det hjälper ju knappast att lära sig Svenska och sen tro att kulturella värderingar försvinner pga det… //bob Tycker alla invandrande familjer ska tvingas genomgå 3 veckors heltids nakenbastubad i allmänna storbastun för 10 familjer. Med publika diskussioner om hur det kändes i slutet av varje dag. Fast ansökningar för asyl - och anhörighetsinvandring från vissa länder skulle kanske självdö omedelbart. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mankan Inlagd Augusti 4, 2010 Dela Inlagd Augusti 4, 2010 (ändrad) Hur är det här invandrarens fel? det är fortfarande rättssystemet som är felaktigt. Kritiken bör därmed gå till rättssystemet. Inte invandringen Känns svårt att inte komma in på invadring och invadringspolitik när man diskuterar en asylsökande mördare som tack vare sitt mördande får uppehållstillstånd. Men du tycker tydligen Mats Alm och den där polisen är mer relevant i den diskussionen. Ändrades Augusti 4, 2010 av Mankan Hatar mytomaner och bidragsfuskare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mankan Inlagd Augusti 4, 2010 Dela Inlagd Augusti 4, 2010 Jag har hört Svenskar som kommenterat Svenska tjejers klädsel likadant, slampa, hora, dom får skylla sig själva om dom blir våldtagna etc. Kommenterat tjejers "Tramp stamp" med mera. Du kan ju inte hävda att det här fenomenet är isolerat till invandrare? Det här handlar mer om generell kvinnosyn. Inte isolerat men definitivt mer vanligt förekommande. Hatar mytomaner och bidragsfuskare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Rob Inlagd Augusti 4, 2010 Dela Inlagd Augusti 4, 2010 Känns svårt att inte komma in på invadring och invadringspolitik när man diskuterar en asylsökande mördare som tack vare sitt mördande får uppehållstillstånd. Men du tycker tydligen Mats Alm och den där polisen är mer relevant i den diskussionen. Jag skulle ta uppgifter ifrån en tidning som friatider med en nypa salt, tidningen har i min mening en enda uppgift, att ragga röster till Sverige Demokraterna. Jag skulle vilja se en oberoende rapportering av att hans Familj samt han själv har verkligen har fått uppehållstillstånd pga mordet i sig. Tills dess ser jag det som ren propaganda. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
bob Inlagd Augusti 4, 2010 Dela Inlagd Augusti 4, 2010 Jag har hört Svenskar som kommenterat Svenska tjejers klädsel likadant, slampa, hora, dom får skylla sig själva om dom blir våldtagna etc. Kommenterat tjejers "Tramp stamp" med mera. Du kan ju inte hävda att det här fenomenet är isolerat till invandrare? Det här handlar mer om generell kvinnosyn. Det som min invandrarkompis säger om kvinnor har jag faktiskt ALDRIG hört någon av mina svenska kompisar säga, kanske därför det blev en generalisering av min invandrarkompis. //bob Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
bob Inlagd Augusti 4, 2010 Dela Inlagd Augusti 4, 2010 Tycker alla invandrande familjer ska tvingas genomgå 3 veckors heltids nakenbastubad i allmänna storbastun för 10 familjer. Med publika diskussioner om hur det kändes i slutet av varje dag. Fast ansökningar för asyl - och anhörighetsinvandring från vissa länder skulle kanske självdö omedelbart. Hmmm, där var något… Skickar förslaget till Jimsan eller vad han nu heter i SD… //bob Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Advokat i Bangkok Inlagd Augusti 4, 2010 Dela Inlagd Augusti 4, 2010 Hallå Vaxet och ni andra! Den artikel som du läst är inte sanningsenlig och bygger inte på fakta. Det finns ingen som helst grund att tro att ett tidigare utvisningsbeslut skulle "botas" p g a domen mot 16-åringen. Att det finns verkställighetshinder betyder inte att familjen får stanna med permanent uppehållstillstånd. Nej, när grabben varit på sin anstalt och släpps ut är familjen i samma situation som innan han dömdes, d v s det finns ett utvisningsbeslut som ska verkställas. Men det finns en annan sak som kan innebära att familjen i alla fall får permanent uppehållstillstånd om några år. Nämligen om det finns fler barn i familjen. Vad gäller barn anser man att de har försvenskats på några år, ca 5 år. Därefter kan man ansöka om omprövning av utvisningsbeslutet om inte verkställigheten har gjorts. MEN läs nu noggrant: Om grabben som mördat flickan är över 18 år när det ska beslutas i saken - och det lär han vara - så kommer hans ärende att prövas för sig. Då kan jag lova att han får ett utvisningsbeslut oavsett vilket beslut övriga familjen får. Ännu en anledning till att man ska läsa rasistiska tidningar med en nypa salt, eftersom de lägger in egna tankar och ideer som enbart är till för att piska upp en rasistisk stämning. Har jag varit tydlig? Advokat med intresse och erfarenhet av Thailand! Fri rådgivning utan kommersiellt intresse. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu