Pontus Inlagd Augusti 3, 2010 Dela Inlagd Augusti 3, 2010 När vi kom ner nu i somras så märkte vi att "presseningen" som hänger över bilen inte gjorde vad den skulle. Samtidigt så uteblev någon som helst svalka på framsidan vilket gjorde att man alltid gick ned till spelhålan på tomten bredvid. Vi beslutade att bygga en carport för 40000baht. Den 30e kom således två gubbar och snackade med frun om vad som skulle göras. Jag och mina fördommar tänkte att dom kommer igång lagom till vi varit hemma i två månader men tji fick jag. Redan dagen efter blev jag väckt av 5 man som slamrade på framsidan 0800! Satte mig lungt ned och gnuggade gruset ur ögonen och földe arbetet under dagen. Skön lösning på att stödja upp stolparna under marken. Verkmästaren var måttligt intresserad. Här syns han bli klippt av min svärfar. Vatten i slang fungerar som höjdmätare det med. Vem behöver laser? Stolpe står lite snett, ta en sten vettja! Vissa har det bra, andra har det bättre! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Pontus Inlagd Augusti 3, 2010 Trådstartare Dela Inlagd Augusti 3, 2010 Cementblandare, vad är det för nymodighet! Först kolla så att det är i våg och sedan stötta upp! Byggställningarna kostar 100baht/st och dag. Mer svetsning i 37 gradig värme! Närbild på en stöttepelare Gjutning Vissa har det bra, andra har det bättre! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Pontus Inlagd Augusti 3, 2010 Trådstartare Dela Inlagd Augusti 3, 2010 Det börjar likna ett tak Dubbelsvetsning Ett litet tillägg En full dag med nästan bara svetsning och gjutning kräver sin belöning På natten kom ett riktigt skyfall. Ungarna roade sig i vattentunna! Vissa har det bra, andra har det bättre! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Pontus Inlagd Augusti 3, 2010 Trådstartare Dela Inlagd Augusti 3, 2010 Dag 2 Då det ösregnade kvällen/natten innan så kom ingen på morgonen. Dom var alla ute på sina åkrar och tog hand om planteringen etc. Efter lunch var dom plats igen. Målning Tydligen var det inte så stabilt så det fixades lite snabbt Första biten "tak" läggs på plats Ytterliggare en extra konstruktion var på sin plats för stadgan Nu gick det undan Han i orange tröja var uppe på taket hela eftermiddagen i 35-37 gradig värme. Respekt! Vissa har det bra, andra har det bättre! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Pontus Inlagd Augusti 3, 2010 Trådstartare Dela Inlagd Augusti 3, 2010 Dagen avslutades som tidigare, lao kaow och lao sott jenn. Frugan bjöd även på snus Dag 3 och dom kom och skruvade dit småsidorna och bilen fick prova sitt nya hem Det skulle ta 3 dagar och den effektiva arbetstiden var 2 dagar. Jag erkänner mig besegrad! Nu är det förb****t skönt att sitta ute under "taket" på dagarna. Så gick det till att bli med carport i Kaset Sombun! Vissa har det bra, andra har det bättre! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jojje Inlagd Augusti 3, 2010 Dela Inlagd Augusti 3, 2010 Härliga bilder och kommentarer. Jag har sett människor som är trögare än jag - och sävligare... och till och med stillsammare, lojare och latare än jag. Men de var döda. Mark Twain Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd Augusti 3, 2010 Dela Inlagd Augusti 3, 2010 Kul -gratulerar till praktisk carport! Skoj att du dokumenterade hela byggfasen. (Hmm, stavningsprogrammet vill att jag skall skriva byggfarsen...?!) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Herr Chang Inlagd Augusti 3, 2010 Dela Inlagd Augusti 3, 2010 Tack för ett intressant bildreportage! Skugga är förvisso att föredra... Herr Chang har talat. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Isan Lover Inlagd Augusti 4, 2010 Dela Inlagd Augusti 4, 2010 Hej Tack för bilderna, alltid roligt att följa andras projekt. Mvh Isan Lover Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
softish Inlagd September 8, 2010 Dela Inlagd September 8, 2010 håller med kul med "utlandsbygge" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
arh Inlagd September 9, 2010 Dela Inlagd September 9, 2010 bra gjort Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Arkiverad
Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.