Jump to content
IGNORERAD

Ansöka UT


hayes

Recommended Posts

Hej

Har lite huvudbry. Vette faen hur jag ska få ner det tydligt nog här men jag gör ett försök

Och ja, jag är lite tidigt ute med dom här funderingarna men för att det ska funka med att få semesterledigt från jobbet + bokning av boende osv

så behöver jag få allt gjort de närmsta 2 månaderna

Okay, min tjej är här nu och åker tillbaka till BKK i början av Jan (om 3+3 mån går bra)

Då ämnar vi/hon lämna in en ansökan om UT, säg runt 10e Jan.

Jag vill till Phuket i slutet av Jan för 6v semester/träning (ex 21/1 - 4/3), givetvis vill jag att hon är med mig där.

Men, hur lång tid tar det för henne att få tid för en intervju? 1, 2, 3, 4 veckor?

Nån chans över huvudtaget att få till en intervju en vecka efter hon lämnat in ansökan?

Efter det så skickar Sv.Amb ansökan till MIG? Hur lång tid kan det ta tills MIG kontaktar mig efter hon varit på intervjun?

Vet att det är omöjligt att få exakta tider men kan det vara möjligt att lyckas pussla ihop det här?

Planen är också att vi är i BKK ett par dagar i början och slutet av min semesterperiod.

;)

Link to comment
Dela på andra sajter

Men, hur lång tid tar det för henne att få tid för en intervju? 1, 2, 3, 4 veckor?

Nån chans över huvudtaget att få till en intervju en vecka efter hon lämnat in ansökan?

Chans finns det väl alltid, men ser man tillbaka i tiden så brukar det vara fråga om månader inte veckor för att få en intervjutid vid den tiden på året, hon är liksom inte ensam om att varit i Sverige under sommaren/hösten, vill man klara av UT på en månad så ska man lämna in ansökan nu tidigt på hösten innan anstormningen börjar och köerna växer..

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken

Hayes

Jag tror du måste välja. Vilket som är viktigast för er. Träning/semester elller frugan så fort som möjligt till Sverige. Det är struligt kan jag lova. Att tro att allt skulle fungera som man vill är bara att glömma. Jag höll på i fyra veckor med alla papper och för att hinna med interjuv. Det gick absolut inte. Det var från början av jan.

Men Hayes ge inte upp . Försök och framför allt skaffa papper på allt. Dubbla kopior minst. Från det att frugan varit på interjuv brukar det ta runt 4 veckor innan papprena når sverige. Sedan gäller belastningen i sverige. Kan ta allt mellan 14 dagar till 5 månader

Link to comment
Dela på andra sajter

Håller med John. Det är svårt att spekulera i hur lång tid en handläggning av ett UT tar. Det hänger på hur komplett ansökan är, vad du och din flickvän svarart på era intervjuer, om ni räknas som sambos eller inte, vilken handläggare ni får, hur många ärenden enheten har att behandla, om det måste göras en muntlig intervju med dig som anknytningsperson, etc.

Mvh Thaikonsult

http://www.thaikonsult.se hjälper till med ansökningshandlingar för visum, besöksförlängningar, uppehållstillstånd, arbetstillstånd, studietillstånd, medborgarskap, överklaganden och civilrättsliga ärenden. Thaikonsult är även registrerat ombud hos Migrationsverket.
Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...