Jump to content
IGNORERAD

Avvaktar ni med beställning av resa?


Guest Maja

Recommended Posts

Hörde på radion igår att fler explosioner sker i Bangkok och att turisterna sviker.

Vi tillhör nog också den skaran som sviker och som har tröttnat på att se att det bara tycks bli värre med korruption. Nu verkar det som om ”krypande” demonstranter och kravallsugna gaphalsar med olikfärgade skjortor avlöser varandra till att tillsätta den ena efter den andra marionetten till regeringen. Man undrar om det inte kan finnas någon intelligent klarsynt okorrumperad att styra.

Många påstår att man stöder diktatur om man turistar i Thailand.

Fast egentligen tror jag ändå inte att situationen förbättras om turismen försvinner, utan kan leda till mer fattigdom>desperation>korruption.

Men vi värnar ju också om vårt eget skinn. Vi vågar nog inte vistas i Bangkoks centrala delar som det ser ut nu. Vart tror ni att situationen leder? Diktatur eller inbördeskrig eller?.

Och hur ska det gå när den krasslige kungen (som hysteriskt blint tillbedjes nästintill avgudadyrkan) dör? Hjälp!

Men visst suger det samtidigt lite i Thailandtarmen! Det är många år sedan som vi inte redan haft resan beställd.

Är det fler än vi som lite tappar lusten för Thailand och avvaktar med att beställa resa, åtminstone till vi vet hur det blir efter oktober?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tror inte ens det är nödvändigt, men känner ni er oroliga så undvik bara Bangkok då? Thailand är ju så mycket mer...

Själv åker jag ner i december och känner mig, i dagsläget , inte det minsta orolig för den dryga vecka som vi kommer att tillbringa i BKK.

Sannolikheten att råka illa ut är nog många ggr högre t.ex. i den thailändska trafiken än i ett attentat.

Om man inte ska äta djur, varför är dom då gjorda av kött?

Link to comment
Dela på andra sajter

Hade gärna åkt till Bangkok nu om jag kunnat, bara att undvika dom oroliga områdena då så är det nog inga problem.

Sen så tillbringar man ju ändå resan på andra ställen än i Bkk då det räcker med en vecka där

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag åker slutet av augusti och då blir det 2dagar i Bkk. Jag blir mer rädd av att åka till rinkeby.

BAJEN 4-EVER

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tvekade inte heller resan är betald åker den 20 aug men jag ska bara mellan landa i BKK för vidare transport till Phuket. Hoppas att det ska gå bra.

Link to comment
Dela på andra sajter

Som boende i Bangkok de senaste 6 åren börjar man bli luttrad, kravaller, militärkupper, upplopp, bombattacker börjar bli nästan lite vardagsmat. Skrämmande egentligen...

Själv är jag inte så orolig även om jag efter den 10 april i år bestämde mig för att inte riskera liv och lem för jobbets skull längre och valde en lite mer tillbakadragen position på företaget. Däremot är de anhöriga i Sverige alltid bekymrade, de ser ju liksom bara det värsta på nyheterna men efter att de själv var nere under hösten 2008 så insåg de att Bangkok är väldigt mycket större än de bilder som visas på TV.

jag är tillbaka i Krungthe Mahanakorn, staden jag älskar, den 1 september och bekymrar mig inte det minsta för det.

Sen verkar det inte som om turisterna från Skandinavien sviker, det är mest asiater som väljer andra resmål.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag ser MYCKET fram emot att åka till Bangkok igen. Jag tvekar inte en sekund, självklart hoppas jag att inga ev problem uppstår, men BKK är så stort, Skulle det mot förmodan inträffa nåt, så håller man sig bara några km därifrån, eller åker till annan ort.

Så länge flygplatsen är säker, så känner jag mig säker... (peppar peppar) :whistle:

Vill du gå med i Vattenskallarnas förening? - JätteHjärna !

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har nyss kommit hem från en resa, men skulle absolut inte tveka att åka igen.

Så länge det småsmäller lite här och där är det inget problem. Håller man sig borta från utsatta ställen i Bkk så kan man var lugn.

Men man kan ju fundera hur det blir i framtiden, svarar militären (regeringen) med hårdhandskarna finns nog risken att det kan sprida sig dit det svider mycket, som t.ex turistindustrin. Säkert ligger det lång borta men att förutsäga vad som kommer att hända i Thailand är mycket svårt.

Att få bort korruptionen inom det närmaste decenniet är nog knappast möjligt. De försök som gjorts har alltid misslyckats. Korruptionen är så djupt rotad i de flesta samhällklasser, så det är en naturlig del av livet för de flesta. Det såg bättre ut en stund, men nu har landet kastats tillbaka i ett av de ogynsammaste lägena på länge, ser det ut som.

Att det kommer att gå så långt som ett inbördeskrig är nog inte troligt. Det mest troliga är nog att en motståndsrörelse som i de södra delarna av Thailand. Diktatur vem vet? Thailands demokrati har aldrig kunnat utvecklats och balansen mellan diktatur och demokratiska tendenser är hårfin. För turisterna kanske diktatur i den tidigare thailändska formen varit att föredra. För de flesta thailändare är det knappast att föredra.

Om turismen sviker så drabbas nog de fattiga som jobbar inom turistindustrin värst. Naturligtvis drabbas näringsidkarna också, de som ligger på marginalerna får nog lägga ner. De är nog inte så många och har nog kalkylerat med den risken. Så jag håller nog med dig där. Men samtidigt tror jag nog att regeringen är mest lyhörd för påverkan på turistsektorn.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ar man inte radd nar man skall ga over gatan i Thailand sa behover man inte vara radd for nagot politiskt vald.

Neil

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte det minsta orolig,har bokat resan den 2 december och kommer att bo i bkk några dar innan det bär av till Pattaya och Phuket

Link to comment
Dela på andra sajter

Klurar så smått på nästa resa, när och hur länge. Har inte haft en tanke på att oroa mig...

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag åker på Söndag 8 aug... mer rädd för ev elaka Soi Dogs än politiska trubbel

Vill du gå med i Vattenskallarnas förening? - JätteHjärna !

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tvekade inte heller resan är betald åker den 20 aug men jag ska bara mellan landa i BKK för vidare transport till Phuket. Hoppas att det ska gå bra.

Det går säkert fint ska du se om du bara passar dig för dom snikna svenska "shortstayarna" som vi "longatayare" i en annan tråd har förvisat till Patong :dance1:

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det går säkert fint ska du se om du bara passar dig för dom snikna svenska "shortstayarna" som vi "longatayare" i en annan tråd har förvisat till Patong :dance1:

Fritz..

:whistle:

Link to comment
Dela på andra sajter

Åker snart.

Har faktiskt inte ens tänkt på att det skulle vara oroligt och farligt.

Sen så fick jag nu oxå ett tips att passa mig noga för alla shortstayare :crazy: i Phuket, så det skall nog bli bra.

Hur ere med alla shortisar och longisar på Samui??

C;D

Life's a piece of shit, When you look at it. Life's a laugh and death's a joke, it's true.  You'll see it's all a show. Keep 'em laughing as you go,.Just remember that the last laugh is on you

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...