Jump to content
IGNORERAD

Snart är det OS


Nerike

Hur många medaljer tar Sverige  

8 röster

  1. 1. Hur många medaljer tar Sverige

    • En Medalj
      1
    • Två Medaljer
      1
    • Tre Medaljer
      1
    • Fyra Medaljer
      3
    • Fler än fem Medaljer
      3


Recommended Posts

Samtidigt får vi hoppas att vi slipper se sådana här fuskare, eller nån svensk dopingskandal.

Nu när vi har slagit oss på bröstet och sprungit och testat kinesiska atleter, samt gjort en TV dokum.. om det.

Hur kunde dom missa denna kille

1932

Stanislawa Walasiewicz vann OS-guld på 100 meter i Los Angeles. Där kunde historien ha slutat, om det inte var för att hon 48 år senare, då under namnet Stella Walsh, sköts till döds vid ett rån i USA. Vid obduktionen framkom det att Stella Walsh i hela sitt liv hade varit - en man.

walasiewicz_sta.jpg

Bröderna Press

1966

De två ryska systrarna, Tamara och Irina Press, var under 1960-talet väldigt framgångsrika på friidrottsarenorna. Tamara vann OS-guld i både kula och diskus i Rom 1964, medan Irina där tog guld i sjukamp. Men kritikerna, som var många, ifrågasatte om de verkligen var kvinnor. En del kallade de till och med för "Bröderna Press". När IAAF, Internationella Friidrottsförbundet, började med obligatoriska könstester 1966 - valde både Tamara och Irina Press att avsluta sina karriärer.

Finns bild i länken http://images.google...S%C3%B6k+bilder

Vad anabola kan göra

1986

Den tyska kulstöterskan Heidi Krieger, även känd som "Hormone Heidi", vann EM-guld i Stuttgart. Men på grund av alla steroider som de östtyska friidrottarna tvingades stoppa i sig, förvandlades Heidi Krieger allt mer till en man. 1997 genomgick hon en könsoperation och bytte namn till Andreas.

NAC_DEP_web_5.jpg

Det är inte bara väst som håller på

2006

Indiska medeldistanslöperskan, Santhi Soundarajan, klarade inte det könstest som genomfördes under Asiatiska mästerskapen i Doha, Qatar. Soundarajan, som hade tagit silver på 800 meter, blev av med sin medalj. Knappt ett år senare försökte indiskan ta livet av sig genom att äta bekämpningsmedel.

340x.jpg

Mvh

Nerike som hoppas på ett bra OS

Open same same closed, but different

Link to comment
Dela på andra sajter

Gissar på 3 medaljer dock inte 3 guld.

Faror med doping: Jag dopade mig kraftigt i lördags inför ett cykellopp mellan puben och hemmet på morgontimmarna. Resultatet blev en krokig cykel, kostiga märken på knäna, knogarna samt i ansiktet.

Hem kom jag i alla fall men känner mig inte som en vinnare ändå. :Drogar-BlackEye(LBG):

Avråder därför för (över)doping samt hoppas att jag inte kommer i kontakt med det på länge.  :wai:

Link to comment
Dela på andra sajter

Ser ovanligt dystert ut för svensk del. Är det någon som vet om Thailand har några bra chanser till guld? De brukar väl vara bra på boxning och kvinnlig tyngdlyftning.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tror att Tamarine Tanasugarn kan vara nåt dom kan hoppas på, om hon är med.

med det skulle jag tro då hon har vunnit rätt mycket

Mvh

Nerike

Open same same closed, but different

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför fanns ingen medalj med i valet? Hade velat ha en "Tittar inte på OS" alt. "Vet ej"  :rules:

Vissa har det bra, andra har det bättre!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tror Sverige tar 6 medaljer varav ett guld och Thailand 3 medaljer inget guld. Dessutom tror jag Kina tar 400 medaljer varav 100 guld.

Skulle inte tro att sarskilt manga sportintresserade thailandare satter nagot storre hopp till Tamarine, ar man bara 37:e bast i sin sport sa borde inte chanserna till medalj vara sadar jattestora.

Link to comment
Dela på andra sajter

Läste en artikel i The Nation för ett par veckor sedan angående OS. Dom målade upp en ganska dyster bild av thailändarna i detta OS.

Dom flesta av dom som tog medaljer i Aten har lagt av. Då var man ganska framgångsrika i badminton, boxning och tyngdlyftning.

Thailand kommer skicka runt 50 deltagare men ingen har väl med toppstriden att göra. Annars läste jag i Aftonbladet idag att om en thai vinner guld för han/hon motsvarande 1,750,000 SEK av landet. En morot som heter duga. Får väl se om någon lyckas.

Både jag och tjejen är sportnördar på hög nivå så här kommer TVn stå på alla vakna timmar.

"Att försöka är första steget till att misslyckas" - Homer Simpson

-NICE BEAVER!!! -Thank you, I just had it stuffed. (Leslie Nielsen & Pricilla Presley i Nakna Pistolen)

Link to comment
Dela på andra sajter

Nerike , det ÄR redan OS ... såg några små söta kineser lubba runt & kicka fosseball i dag , motståndarlaget var några bleka falang kärringar .. inte så feta dom som är vanligt annars! Ja , kan man snacka baklänges i Asien så kan man väl köra OS baklänges åxå .. kicka boll ett par dar & sen ha invigningen! hahaha  :crazy:

ps. jag är inte alls intresserad av idrott men falang kärringarna fick stryk med 1-2 , dom var för övrigt från Sweden! hahaha

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...