Jump to content
IGNORERAD

"Essence of Chicken"


Surin P3

Recommended Posts

post-3076-086200400 1280553642_thumb.jpg

Vad är det här... Smakar... ja, konstigt och udda. OCH dyrt som sat*n. På gränsen till dyrare än skrivarbläck, skulle jag tro.

Men vad är det och vad är det bra för? För det är ju helt säkert inte på smaken de säljer.

post-3076-086200400 1280553642_thumb.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

post-3076-086200400 1280553642_thumb.jpg

Vad är det här... Smakar... ja, konstigt och udda. OCH dyrt som sat*n. På gränsen till dyrare än skrivarbläck, skulle jag tro.

Men vad är det och vad är det bra för? För det är ju helt säkert inte på smaken de säljer.

Är det flytande.

Ser ju ut som dom där burkarna med svalbo-ett-eller-annat i. Dyra som fan men smakar inget särskilt. Bra för potensen !?!?!?!

Men jag känner inte igen just den burken.

Öl är hälsa, hälsa ofta /Keithan

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, det finns olika sorter och "smaker"... dynga, blahaa, urk och en ny smak; Yikes.

Link to comment
Dela på andra sajter

Dom gröna gör att man blir smart, dom röda (fågelkräket) att man ser bra. :)

Finns det någon som gör att man ser bra ut också? :)

Vet i tusan om man skulle klara av att dra i sig en, med tanke på hur de luktar och hur frugan grimacherar

när hon suger i sig en. Man får nog fortsätta att se ut som man gör. :dance1:

Link to comment
Dela på andra sajter

Har fått en hel jäkla korg i födelsadagspresent av en Thaigranne en gång..han var mycket stolt över sin fina present.. :huh:

Har frågat ett flertal tillfällen va det är bra till men får bara till svars "very good fore you, same vitamin and make body well", jaha, men då så. B)

Fick i mig 2-3 stycken resten svepte hustrun tack o lov. :)

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Finns det någon som gör att man ser bra ut också? :)

Vet i tusan om man skulle klara av att dra i sig en, med tanke på hur de luktar och hur frugan grimacherar

när hon suger i sig en. Man får nog fortsätta att se ut som man gör. :dance1:

Fågelkräket är lite sött och smakar som någon slags mjuk inlagd fruktröra.

Eller kanske "sött snor med lite mjuka smaklösa päronbitar i" passar bättre som beskrivning.

Smaskens crazy.gif

Den gröna kycklingessensen smakar däremot skit. Påminner om rå äggvita i lukten.

Link to comment
Dela på andra sajter

Fågelkräket är lite sött och smakar som någon slags mjuk inlagd fruktröra.

Eller kanske "sött snor med lite mjuka smaklösa päronbitar i" passar bättre som beskrivning.

På pricken noBuzz. :great::great::great:

Fick en 6-pack i julklapp av min caddy. It's good for you !?!?!?! :bag:

Till en gammal gubbe som käkar betablockare. Jo tack !. :crazy:

Öl är hälsa, hälsa ofta /Keithan

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Skulle tro att innehållet i dessa hårt marknadsförda mirakelburkar till

största delen bara är vanlig kycklingbuljong, dvs ett avkok på det

som annars skulle slängas vid slakten och styckningen.

Till detta har de förmodligen malt ner lite stärkande herbs som tacksamt nog smakar pyton.

Det är ju en gammal sanning att verkningsfull medicin bör smaka lite beskt och illa.

Det går säkert lika bra att koka upp lite Knorr-buljong och sedan dricka det.

post-5068-004389600 1280564692_thumb.jpg

Däremot är det är nog en mer vedertagen sanning att Brands avkok på svalbon

har en stärkande inverkan på både kropp och själ. Men denna produkt är ju

mycket dyrare för folk beroende på att det är svårare att tillverka anrättningen.

Fågelbona som krävs till detta avkok sitter ju oftast högt upp i grottor och

därför är de är ju inte så lätta att få tag på.

post-5068-004389600 1280564692_thumb.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Skulle tro att innehållet i dessa hårt marknadsförda mirakelburkar till

största delen bara är vanlig kycklingbuljong, dvs ett avkok på det

som annars skulle slängas vid slakten och styckningen.

Till detta har de förmodligen malt ner lite stärkande herbs som tacksamt nog smakar pyton.

Det är ju en gammal sanning att verkningsfull medicin bör smaka lite beskt och illa.

Däremot är det är nog en mer vedertagen sanning att Brands avkok på svalbon

har en stärkande inverkan på både kropp och själ. Men denna produkt är ju

mycket dyrare för folk beroende på att det är svårare att tillverka anrättningen.

Fågelbona som krävs till detta avkok sitter ju oftast högt upp i grottor och

därför är de är ju inte så lätta att få tag på.

Har jag funderat på sedan jag såg dom 1:a gången.

Hur många svalbon går det åt för att varje affär ska ha hyllorna fulla med dessa burkar ?

Eller är det "lärkpate" ? Gubben som sålde lärkpate, Visserligen med lite inblandning av hästkött.

50 / 50 närmare bestämt.

1 lärka och 1 häst. :D

Öl är hälsa, hälsa ofta /Keithan

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är mirakelmedecin mot ALLT och en sån där korg med tusen små burkar verkar vara höjden av presenter. För mig ser det bara ut som något trams man köper på macken på väg till bjudning för man inte orkat köpa något vettigt.

Jag har funderat på hur thai klarar sig i sverige om de inte får sluka innehållet i de gröna små burkarna.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi brukar alltid gå in i lokala ICA-butiken sista dagen på Sverigesemestern och köpa några burkar med vitaminer od som vi ger till gubbarna i släkten och de tycker alltid att de blir mycket friskare efter det. Å andra sidan hade mina föräldrar med sig ett 6-pack svenska snapsar till var och en senast de var nere och de mådde bättre efter det också.

Själv mår jag alltid som bäst efter dagens första inlägg av det svarta guldet med essens av matjord och efter eftermiddagens första glas av den guldfärgade drycken med essens av hummle, mer komplicerat än så behöver det inte vara :) .

Link to comment
Dela på andra sajter

Man får nog fortsätta med gamla beprövade "jaa dong" tror jag. Sådana där nymodigheter är nog inget för mig.

Jaa dong, där känner man verkan snabbt, man blir varm i hela kroppen, och grimacherna brukar inte utebli. Efter en brukar man bli frisk som tusan, eftersom man inte vill riskera att ta en till! :crazy:

Grannen har jag besvär med han hävdar att man ska ta dom i förebyggande syfte, svårt att neka med hans argument, tur att hans inte smakar så jäkla illa.

Är nog inte riktigt trovärdig när jag försöker att tala om att "guldfärgade drycken med essens av hummle" har läkande verkan. När jag säger det tittar alla bara konstigt på mig. Men jag föredrar den medicinen, framför "jaa dong" varianten. Ofta brukar jag kunna övertyga grannen om att den är åtminstonne nästan lika bra som hans jaa dong. Efter att ha provat ett gäng flaskor brukar vi komma fram till att vi inte riktigt är säkra på verkan, så vi brukar få prova igen någon annan dag.

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...