Jump to content
IGNORERAD

Dessa Thai som plockar bär i vårat land


Repe

Recommended Posts

  • Svar 164
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Wangthong

    15

  • Jojje

    14

  • Enis

    10

  • Tallviking

    9

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Nu får vi hoppas att han snart är inringad.

Hur är det, finns det utlämningsavtal mellan Sverige och Thailand?

Bär-vd:n har synts i Thailand

ÅSELE Ari Hallikainen, huvudägaren till Lomsjö Bär, har varit synlig i Thailand för några dagar sedan. Enligt en källa som VK talat med har han rest från Sverige i sällskap med en thailändsk kvinna.

Ari i Thailand, länk VK

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Nu får vi hoppas att han snart är inringad.

Hur är det, finns det utlämningsavtal mellan Sverige och Thailand?

Bär-vd:n har synts i Thailand

ÅSELE Ari Hallikainen, huvudägaren till Lomsjö Bär, har varit synlig i Thailand för några dagar sedan. Enligt en källa som VK talat med har han rest från Sverige i sällskap med en thailändsk kvinna.

Ari i Thailand, länk VK

Ja de va ju de ja mistänkte.Nu är det ju bara för polisen och åka och hämta han.sen om polisen tar pengarna och ger till bärplockarna så är ju allt frid å fröjd.MEN det finns ju tyvärr många som vill stoppa fingrarna i syltburken

ds hoppas han får några år i Thailänskt fängelse :diablo:

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja de va ju de ja mistänkte.Nu är det ju bara för polisen och åka och hämta han.sen om polisen tar pengarna och ger till bärplockarna så är ju allt frid å fröjd.MEN det finns ju tyvärr många som vill stoppa fingrarna i syltburken

ds hoppas han får några år i Thailänskt fängelse :diablo:

De får skynda på om de ska hinna före plockarna. Hinner plockarna före är det nog färdigdoppat i syltburken.

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

De får skynda på om de ska hinna före plockarna. Hinner plockarna före är det nog färdigdoppat i syltburken.

ja dom är väll nere nu.hoppas dom tar upp det i Thaitv också det brukar ju vara poppis

undrar om dom vet om att den som lurat Bärplockarna fins i deras land nu.haha hur dumm får man vara

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

ja dom är väll nere nu.hoppas dom tar upp det i Thaitv också det brukar ju vara poppis

undrar om dom vet om att den som lurat Bärplockarna fins i deras land nu.haha hur dumm får man vara

Tydligen hur dum som helst. Hon ska väl visa hur rik hon är. Vilket är mycket viktigt i Thailand, t.o.m. så viktigt att allt annat kommer i skymundan. Och han låter sig ledas i ledbanden.

Att kvinnans list övergår mannens förstånd (i vissa onämnbara fall) har man vetat om, men i det här fallet vet itusan om inte dumheten tagit överhanden totalt.

Ändrades av Wangthong
Link to comment
Dela på andra sajter

Lomsjö Bärs vd, Ari Hallikainen förnekar i en exklusiv intervju med VK att han skulle ha plundrat företaget och stuckit med pengarna.

- Jag är oskyldig, det fanns inga pengar att ta, säger Ari Hallikainen, till VK.

Läs mer här Västerbottens-Kuriren

Bajen_Kopia.png

ps.Atoms tidigare analys om semiretards på MPR lyser bara starkare för varje dag som går......

Link to comment
Dela på andra sajter

Lomsjö Bärs vd, Ari Hallikainen förnekar i en exklusiv intervju med VK att han skulle ha plundrat företaget och stuckit med pengarna.

- Jag är oskyldig, det fanns inga pengar att ta, säger Ari Hallikainen, till VK.

Läs mer här Västerbottens-Kuriren

Kan det vara en illusion!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hot tvingade bär-vd:n fly.. länk

Läs hela intervjun i morgondagens VK.

Är pengarna redan slut?

Bajen_Kopia.png

ps.Atoms tidigare analys om semiretards på MPR lyser bara starkare för varje dag som går......

Link to comment
Dela på andra sajter

Mera om detta öde.

Jag har sett människor som är trögare än jag - och sävligare... och till och med stillsammare, lojare och latare än jag. Men de var döda. 

Mark Twain

Link to comment
Dela på andra sajter

Mera om detta öde.

Man ställer sig lite tveksam på vissa saker som sägs med tanke på de otroligt positiva reportage som VK hade tidigare i sommras, tror det var du Jojje som länka till ett och jag hittade det andra (Nu hittar jag ingen av våra inlägg när jag söker). Eller var de skrämda till tystnad då?

/Enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

Vojne,vojne måste kollas upp. :huh:

Jag har sett människor som är trögare än jag - och sävligare... och till och med stillsammare, lojare och latare än jag. Men de var döda. 

Mark Twain

Link to comment
Dela på andra sajter

Hallikainen positiv till konkursbegäran.länk

Bajen_Kopia.png

ps.Atoms tidigare analys om semiretards på MPR lyser bara starkare för varje dag som går......

Link to comment
Dela på andra sajter

Jaha,då får vi se om den svenska staten(via migrationsverket)tar sitt ansvar,för de hade väl fått arbetstillstånd i laga ordning och då måste väl lönegarantin träda in??Mvh Måne

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja den kravmärkningen är ju inte mycket att lita på,tydligen kan man kravmärka lite hursomhelst

Artikeln är felaktig företaget säljer bara kravmärkt Jordgubsylt, dessutom hur skulle de kunna veta att de köpte bären av en bedragare, det vet man ju först efteråt..

Link to comment
Dela på andra sajter

Artikeln är felaktig företaget säljer bara kravmärkt Jordgubsylt, dessutom hur skulle de kunna veta att de köpte bären av en bedragare, det vet man ju först efteråt..

Ok,men hur kan man då krävmärka något överhuvudtaget eftersom man inte vet vad som händer med dom som jobbat ihop sylten?Kanske följa upp vart bären kommer ifrån och vänta tills allt gått rätt till innan man sätter kravmärkt stämpeln på varorna?

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Alla ni som bor i Esan och andra omr. kan ni inte varna alla som funderar på att bli lurade att ej åka 90 kg bär på en dag

det blir väl som att ploka ris korn ett och ett i skördetid

Offe

Link to comment
Dela på andra sajter

Radioprogrammet Kaliber i SR P1 har gjort ett reportage där man tittar närmare på bärplockarna och framför allt folket bakom som lurar hit fattiga människor.

SR P1 Kaliber, ligger kvar i 30 dagar i SRs arkiv.

Olof

Link to comment
Dela på andra sajter

Artikeln är felaktig företaget säljer bara kravmärkt Jordgubsylt, dessutom hur skulle de kunna veta att de köpte bären av en bedragare, det vet man ju först efteråt..

Blåtand hade själv upgivit de fakta som alla hänvisar till på sin hemsida. Det klart det blir fel då!

http://sverigesradio.se/sida/default.aspx?ProgramId=1316

Rättelse

I originalsändningen av Kaliber (söndag den 24 oktober) gavs intrycket att den Gourmetsylt som företaget Blåtand säljer är Kravmärkt. Så är icke fallet. På Blåtands hemsida framstår alla produkter som Kravmärkta, medan det i själva verket bara är en av Blåtands produkter som har Kravmärkning. När Kaliber blev uppmärksammade på detta togs informationen bort i såväl reprisversioner samt här på hemsidan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ok,men hur kan man då krävmärka något överhuvudtaget eftersom man inte vet vad som händer med dom som jobbat ihop sylten?Kanske följa upp vart bären kommer ifrån och vänta tills allt gått rätt till innan man sätter kravmärkt stämpeln på varorna?

Han visste också att han köpte av Hallikainen som har haft en hel del fiffel för sig förut. Nu var ju till sist bären inte Kravmärkta, trots att de försökte ge sken av detta på hemsidan.

Såg i ett TVprogram hur han på Blåtand ondgjorde sig över att media skrev felaktigt om kravmärkningen, trots att det var Blåtand själv som försökte ge sken av att sylten var kravmärkt.

Det är nog bara att inse att bärbranchen har lågt stående individer, som skyller ifrån sig hela tiden på andra.

Ändrades av Wangthong
Link to comment
Dela på andra sajter

Man blir fundersam,när man läser artiklarna samt kommentarer till dessa.

Tydligen har företaget Lomsjö Bär betalat ut MERA i lön (inkluderad mat och boende)än vad plockarna

tjänat ihop på bärplockning.Dessutom har de haft fri bil +bensin.

Folk börjar vittna om att plockare åkt hem med över 50.000:- i fickan.

De har plockat bär motsvarande 12.000:-/person,fått ut 7.500:-/person+kostnadsavdag 11.400:-/person=18.900:-

Kanske är det så att Thailändarna her betett sig bedrägligt?

Artiklarna hittar man i vk.se samt folkbladet.nu.

Om de här uppgifterna stämmer,borde man sluta snacka om att lönepengarna är stulna.(det finns/fanns inga).

Att företaget är skyldig att betala ut garantilön,är nåt helt annat!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...