Jump to content
IGNORERAD

Förbjudet att mata elefanter i Bangkok


Kenneth4618

Recommended Posts

Kenneth4618

Förbjudet att mata elefanter i Bangkok I Bangkok försöker myndigheterna få bort elefanter från stadens gator. Detta då många elefant-skötarna kommer in till staden till områden med turister och säljer bananer och sockerrör till turister, så att de kan mata elefanterna. Detta är dock förbjudet, dels på grund av att elefanterna far illa av att vistas inne i staden (orgnisationen Elephant Nature Foundation säger till och med att elefanternas liv halveras om de finns i staden). Så mata inte elefanter i Bangkok, då detta gör att elefantskötarna fortsätter att gå runt med dem i staden. Ytterligare n anledning att inte mata elefanter i Bangkok är att dels skötaren kan få stora böter, men även den som matar elefanten kan få en böteslapp (på uppåt 300 dollar):

www.google.com/hostednews/afp/article/

ALeqM5jzaHiLQzkFbfxYECGqTWpOVfuJqg

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Borde egentligen vara självklart men alla begriper ju inte att en elefant inte hör hemma på gator och trottoarer i en storstad som Bangkok.

Men tyvärr tror jag att detta bara blir ytterligare en inkomstkälla för en slipad mahout och den lokala polisen.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Citat från MaiCai. " Men tyvärr tror jag att detta bara blir ytterligare en inkomstkälla för en slipad mahout och den lokala polisen""

post-6273-078233700 1280655396_thumb.jpg

post-6273-078233700 1280655396_thumb.jpg

En chang är alltid en chang om än i ett sprucket glas

Våga vägra fesbok

Link to comment
Dela på andra sajter

Jaha, det är alltså på Sukhumvit de är. Har alltid undrat om de verkligen har elefanterna hemma...

Every saint has a past and every sinner has a future.

Link to comment
Dela på andra sajter

foreverbubbles8

Det var fan på tiden. Men man undrar ju hur den stackars elefantskötaren ska ha råd att mata elefanten varenda dag.

Själv har jag nog med att se till så att fru och barn har mat för dagen - hur ska det då inte vara att mätta en stor elefant varje dag.

Det är inte måndagarna det är fel på. Det är ditt jobb.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Nån sa att Changs fötter bränns ordentligt av den heta asfalten på dagtid..

Stackars Chang..

Jag har och kommer aldrig mata en Chang i BKK

Eller ge pengar till ett ensamt barn.. då Mae och Pa sitter 10m bort och låter söta barnet dra in pengarna. Har även sett lappar på stan om att inte ge ensamma barn pengar.

Mammor MED barn ger jag några slantar till, eller en flaska vatten eller nåt...

Vill du gå med i Vattenskallarnas förening? - JätteHjärna !

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...