Jump to content
IGNORERAD

Rekomendera en bra thaifilm


Guest Forden34

Recommended Posts

Guest Forden34

Jag kan rekomendera en bra thaifilm som jag såg i natt

Skicka PM om ni vill veta var den finns, lägger jag upp var den finns är jag en hubbsnyltare enlight moderator

Handlingen

En urσldrig Buddhastatyett blir stulen frσn en Thailändsk by vars invånare tror att den besitter magiska krafter som skyddar dem från onda ting. En ung föräldralös kille, Ting, får i uppdrag att återfinna statyetten och ta den tillbaka byn eftersom han under hela sin uppväxt blivit tränad i den forna kampsporten: Muay Thai. Ting beger sig till Bangkok där han inser att den stulna Ong-Bak är i händerna på stadens största gangster, Khom Tuan. Jakten börjar och mycket snart kommer Tings otroliga färdigheter i Muay Thai till användning

Ändrades av Forden34
Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 25
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • knifetown

    2

  • Joe

    2

  • Franco

    2

  • Sek Losos uncle

    2

Mest aktiva i denna tråd

Ja den är grymt bra. Tony Jaa är riktigt duktig martial art skådis.

Jag såg Bang Rajan 2 igår natt. Den var bra men var inte textad på engelska eller svenska

så jag hängde inte riktigt med.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sek Losos uncle

Det finns (minst) tre olika filmer om Ong-Bak. En kom nyligen (=den du nämner?)

En av de tidigare Ong-Bak-filmerna visades på svensk TV för någon månad sedan. Den var ganska bra. Ungefär som om man skulle dela upp Jackie Chan i två personer - en allvarlig hjälte (Ong-Bak) och en komisk (I filmen, som jag såg, var det en halvskummis, som Ong-Bak kände lite från hembyn).

Tror du också att det skulle vara bra att ha en svensk chefslön, och ha thailänska levnadskostnader? :)

Jag satsar på det här, för att kunna bo i Thailand. Du kan maila mig om du vill veta hur.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Forden34

Här kommer en till, är en skräckfilm uuuhhhhhhhh

Tai-Hong heter filmen

Handlingen

En film av fyra berättelser. I "Flamman", är en man hemsökt av ett spöke efter att han överlever en brand på en nattklubb som dödade hans flickvän. I "Fängelset", en fånge ifrågasätter sin mentala hälsa efter att hans cellkamrat hänger sig. I "Hämnd", en knarklangare mördar en kvinna i sin lägenhet, och gör misstaget att gömma hennes lik i fastighetens vattensystem. Slutligen, "Hemsökta motellet", en strippa/prostituerad, en homosexuell kille och hans vän hamnar i ett hotell som ägs av en galen gammal dam och hemsökt av en kvinnotjusare.

Ändrades av Forden34
Link to comment
Dela på andra sajter

Alla de stora episka krigsfilmerna från Thailand är sevärda helt klart.

Jag är så kass på att minnas namn på filmer så här är några länkar ur min history till filmer som jag vill minnas är bra:

Phobia 1 och 2:

http://www.imdb.com/title/tt1521846/

Suriyothai:

http://www.imdb.com/title/tt0290879/

Kunpan:

http://www.imdb.com/title/tt0389088/

Bang rajan filmerna.

The Bullet wives:

Lite tramsig komedi men jag tyckte den var rolig.

http://www.imdb.com/title/tt0454199/

Best of times:

http://www.imdb.com/title/tt1522145/

Raging phoenix:

http://www.imdb.com/title/tt1551621/

Link to comment
Dela på andra sajter

Bodyguard 2

Med Mum Jokmok thailands roligaste man

Support your local Hill´s Angels

Link to comment
Dela på andra sajter

En riktig klassiker är ju Butterfly Man som utspelar sig på Koh Samui Min länk

Och en riktigt rolig film är ju Buslane. :great:

Mvh Swippe

It´s the choices You make, not the chanses You take, that´s determines Your destiny

Link to comment
Dela på andra sajter

King Naresuan,väldigt påkostad berättelse uppdelad på tre filmar.

Tror sista delen kommer i år.

And that's all I have to say about that

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Knasen

Det finns (minst) tre olika filmer om Ong-Bak. En kom nyligen (=den du nämner?)

En av de tidigare Ong-Bak-filmerna visades på svensk TV för någon månad sedan. Den var ganska bra. Ungefär som om man skulle dela upp Jackie Chan i två personer - en allvarlig hjälte (Ong-Bak) och en komisk (I filmen, som jag såg, var det en halvskummis, som Ong-Bak kände lite från hembyn).

Ongbak, den första filmen är bra rent filmmässigt och den nåddes även till västerländsk marknad och blev smått kultförklarad.. ..Sen kom Tom yum Goong, som innehåller världens längsta oklippta fightingscen.. och flera uppföljare till Ongbak som bara är skit.. Tony Jaa eller Jaa Panom som han kallas på thai är en enastående akrobat när det gäller kampsport och förtjänar all uppståndelse och respekt.. Men efter den första filmen där han visade hur duktig han är så har det mest blivit dubbelfel i tex överspelande av roller och actionscener..

Detta är vad Knasen tycker som är en stor filmälskare och ingen auktoriserad filmkritiker..

Link to comment
Dela på andra sajter

2 skräckisar kanske

Har "hört" att de kan hittas på Tankafetast...

TankaFett har varit stängt i minst 3 månader nu. Kanske längre...

Jag såg nu att det faktiskt finns en efterföljare som heter Tankafetast... Det visste jag inte... :whistle:

/ Joe

Ändrades av Joe

In Asia you live and you die. In Farangland you expect to live one day, then you die without having lived.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Forden34

Jag vill ha mer Thaifilmer, ingen som kan rekomendera någon mer, hjälp mig nu gott folk

Link to comment
Dela på andra sajter

Denna är kanon, otroliga fighting scener!!

Chocolate

/ Joe

In Asia you live and you die. In Farangland you expect to live one day, then you die without having lived.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Forden34

Jag har sett Chocolate för en tid sen men kollade på den igen, satan vad skador det var i filmen

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har kollat rätt mycket thaifilmer senaste året men det är inte många som lämnat nå't avtryck i hjärnan.

Jag har följande filmer liggandes i datorn men jag har inte sett dem än.

Pheung påstår att de är bra men det är ju inte direkt samma sak som ett toppbetyg på imdb ;)

Bangkok Love Story (Eng hard sub)

Brave (Eng hard sub)

Fan Kao (Eng hard sub)

Hitman File (Eng hard sub)

Miss Lady Boy (Eng hard sub)

Ploy

Suay Samurai

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kollade på första två filmerna om kung Naresuan (tredje kommer i år?), de var ganska bra, men saknade text på första, så hängde inte med riktigt... Men riktiga mastodontfilmer, i alla fall om man slår ihop dem.

http://en.wikipedia.org/wiki/King_Naresuan_(film)

Sen tyckte jag Bang Rajan är var ganska bra.

Handlar om hjältarna i byn Bang Rajan...

Statyn:

MNZ_05_01_IMGP2652.JPG

De är ju ganska intressanta då de är filmer om thailands historia, dock självklart med ett stänk av regisörernas och producenternas "artistiska frihet".

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...