Jump to content
IGNORERAD

Växla


nissefisk1

Recommended Posts

Nisse Pla

vart ska du åka i Thailand

för i både i Krungtep & Pattaya

har jag växlingskontor som ger 3-4%

mer än Forex ger, så ta ut på kortet

eller växla kontant nere i Thailand :D

Jag ska åka till Phuket i vanlig ordning, ja då får det bli uttag i Phuket på bank eller växlingskontor.

Nisse Pla ?

Ändrades av nissefisk1
Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 68
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • nissefisk1

    18

  • Baa

    3

  • erik-sson

    3

  • Poffa

    3

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Guest Forden34

Men är det inte begränsat hur mycket man få ta ut på en atm i veckan i Thailand ?

Det finns begränsningar hur mycket du får ta ut, 15 000skr i veckan sa chefen på banken när jag inte fick ut nå mer deg men då upmanade han mig att ringa banken å ändra limiten, 15 000skr är en skerhetsgräns dom har, du kan ha vilken summa du vill i veckan, tror du kan ringa spärrkortsnumret å fixa det, jag ändrade limiten utan problem

Link to comment
Dela på andra sajter

Det finns begränsningar hur mycket du får ta ut, 15 000skr i veckan sa chefen på banken när jag inte fick ut nå mer deg men då upmanade han mig att ringa banken å ändra limiten, 15 000skr är en skerhetsgräns dom har, du kan ha vilken summa du vill i veckan, tror du kan ringa spärrkortsnumret å fixa det, jag ändrade limiten utan problem

Men dom 15000 gäller väl uttag i kontanter inte om du handlar på kortet va ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag ska åka till Phuket i vanlig ordning, ja då får det bli uttag i Phuket på bank eller växlingskontor.

Nisse Pla ?

pla=fisk

Link to comment
Dela på andra sajter

Men dom 15000 gäller väl uttag i kontanter inte om du handlar på kortet va ?

15000 sek är över 60000bath.

Det gör man knappast av med på 7 dagar.

Reser du ensam eller med sällskap?

Är ni två så har ni 30,000sek = över 120,000bath!!

Har du/ni boendet klart så är detta mycket pengar!

Jag och Nitt har ICA-Banken olika konto.

pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja,

60000 tusen bath räcker endast till 3-4 dgr rumlande i Pattis.

Heter man måne så räcker det till lunch.

Erkki

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja,

60000 tusen bath räcker endast till 3-4 dgr rumlande i Pattis.

Heter man måne så räcker det till lunch.

Erkki

60000 tusen väl investerade slantar,man måste stödja dom stackare som måste jobba med oss turister.. :great:

Mvh.Frazze

Link to comment
Dela på andra sajter

15000 sek är över 60000bath.

Det gör man knappast av med på 7 dagar.

Reser du ensam eller med sällskap?

Är ni två så har ni 30,000sek = över 120,000bath!!

Har du/ni boendet klart så är detta mycket pengar!

Jag och Nitt har ICA-Banken olika konto.

pigge01

Ska stanna 2v själv, hotelet kostar 500b natten moppen 100b dagen men så ska jag ju till 99% köpa det där guldhalsbandet för ca 50 000 bath, så därav frågan, men tänkte köpa halsbandet på kortet så jag kan ta ut mina fick pengar från en atm. Det funkar va ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Betalar du med kortet brukar en del guldbutiker ta ut en extra avgift på 3 %

så ta ut pengarna först i en ATM

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Betalar du med kortet brukar en del guldbutiker ta ut en extra avgift på 3 %

så ta ut pengarna först i en ATM

Ja det får bli banken innan köpet helt enkelt, tack för alla svar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ska stanna 2v själv, hotelet kostar 500b natten moppen 100b dagen men så ska jag ju till 99% köpa det där guldhalsbandet för ca 50 000 bath, så därav frågan, men tänkte köpa halsbandet på kortet så jag kan ta ut mina fick pengar från en atm. Det funkar va ?

Ring ditt bankkontor och be dem häva spärren den aktuella perioden, det kan dom om dom vill, jag har gjort det vid t.ex. bilköp, då gick det att få 100 000 SEK utan problem. Bara man anger vad pengarna skall användas till.

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ring ditt bankkontor och be dem häva spärren den aktuella perioden, det kan dom om dom vill, jag har gjort det vid t.ex. bilköp, då gick det att få 100 000 SEK utan problem. Bara man anger vad pengarna skall användas till.

Ok tack.

När jag ändå har er på tråden så undrar jag om man bara kan köpa guldhalsband med thai lås, ser ut som ett dubbel v, eller går det att få med våra sorts lås på halsbandet ?

Ändrades av nissefisk1
Link to comment
Dela på andra sajter

Ok tack.

När jag ändå har er på tråden så undrar jag om man bara kan köpa guldhalsband med thai lås, ser ut som ett dubbel v, eller går det att få med våra sorts lås på halsbandet ?

Min kvalificerade gissning blir att man kan få vilken sorts lås som helst, bara man har ett konkret exempel att visa som dom kan kopiera. Tar väl några dagar extra och kostar lite mer, men värt ett försök!

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Min kvalificerade gissning blir att man kan få vilken sorts lås som helst, bara man har ett konkret exempel att visa som dom kan kopiera. Tar väl några dagar extra och kostar lite mer, men värt ett försök!

Herr Chang har talat.

men själva halsbandet får man väl direkt eller måste man beställa det ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Forden34

Ring ditt bankkontor och be dem häva spärren den aktuella perioden, det kan dom om dom vill, jag har gjort det vid t.ex. bilköp, då gick det att få 100 000 SEK utan problem. Bara man anger vad pengarna skall användas till.

Helt rätt, man kan få vilken summa som helst på spärren

Link to comment
Dela på andra sajter

Lyckliga jag åker till BKK om exakt 1 v.. yipiee..

Jag tänker växla till mig 2-3000 bt på Forex innan jag åker, så man har till en början. Så man slipper leta efter en ATM första man gör.

Sen efter att man är incheckad och klar på hotell, så kan man lugnt hitta en ATM på stan..

Jag kör med ICA-kort på diverse olika ATM:er... tar ut 10.000 per gång, lägger i safeboxen.

Uttagen kostar dock 150bth/uttaget. (iaf juli -09)

Om nån vet vilken ATM som INTE tar avgift, hör gärna av er.

Tips för er i Pattaya.

I hörnet av Central Road/2nd Road (nordvästra hörnet) finns ett köpcenter, 1 tr upp, finns ett enkelt litet växelkontor.. grym kurs där kom jag ihåg. Där fick man mycket bath för sina svenska kronor :clapping:

Härlig känsla i kroppen...1 vecka kvar!

Vill du gå med i Vattenskallarnas förening? - JätteHjärna !

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Knasen

Lyckliga jag åker till BKK om exakt 1 v.. yipiee..

Jag tänker växla till mig 2-3000 bt på Forex innan jag åker, så man har till en början. Så man slipper leta efter en ATM första man gör.

Sen efter att man är incheckad och klar på hotell, så kan man lugnt hitta en ATM på stan..

Jag kör med ICA-kort på diverse olika ATM:er... tar ut 10.000 per gång, lägger i safeboxen.

Uttagen kostar dock 150bth/uttaget. (iaf juli -09)

Om nån vet vilken ATM som INTE tar avgift, hör gärna av er.

Tips för er i Pattaya.

I hörnet av Central Road/2nd Road (nordvästra hörnet) finns ett köpcenter, 1 tr upp, finns ett enkelt litet växelkontor.. grym kurs där kom jag ihåg. Där fick man mycket bath för sina svenska kronor :clapping:

Härlig känsla i kroppen...1 vecka kvar!

Finns ju ATM vid bagagebanden på Suvvan.. Så istället för att stå och glo på ett tomt bagageband så kan du ju gå och ta ut pengar.. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Du behöver knappast leta efter en atm på suvan B)

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Ok då... jag får ju alltid min väska sist iaf (känns det som..) :bore:

Vill du gå med i Vattenskallarnas förening? - JätteHjärna !

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Forden34

Om nån vet vilken ATM som INTE tar avgift, hör gärna av er.

:clapping:

Dom gula vad jag vet tog ingen avgift sist jag var där (April) men det kan ha ändrat sig sen sist, vet ej namnet på gulingarna, jag menar ATM maskinerna hahaha

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Knasen

Dom gula vad jag vet tog ingen avgift sist jag var där (April) men det kan ha ändrat sig sen sist, vet ej namnet på gulingarna, jag menar ATM maskinerna hahaha

Bank of ayudhaya tror jag dom tillhör..

post-5548-053692600 1280680985_thumb.jpg

post-5548-053692600 1280680985_thumb.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Ok tack.

När jag ändå har er på tråden så undrar jag om man bara kan köpa guldhalsband med thai lås, ser ut som ett dubbel v, eller går det att få med våra sorts lås på halsbandet ?

Lås av "svensk typ" och 23 karat guld är ingen bra kombination. 23 karat guld är på tok för mjukt för att ett "fjäderlås" ska funka.

Kedjor upp till 10 bath är lagervara i större butiker.

Poffa

Link to comment
Dela på andra sajter

Lås av "svensk typ" och 23 karat guld är ingen bra kombination. 23 karat guld är på tok för mjukt för att ett "fjäderlås" ska funka.

Kedjor upp till 10 bath är lagervara i större butiker.

Poffa

Jaha men dom där thailänska dubbel v låsen är ju inget vidare,vad skulle du föreslå ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...