Jump to content
IGNORERAD

Skenande flygpriser???


2much

Recommended Posts

Är det någon som kan sia i kristallkulan om nästa års flygpriser? :rolleyes3:

Funderar på att sticka till LOS i mars-april 2009 och med tanke på dagens höga och kanske ökande oljepriser ska man chansa på att boka långt i förväg eller avvakta en kampanj från thai airways?

Smile and the world smiles with you

Fart and you stand alone

Link to comment
Dela på andra sajter

Satt igår i möte med försäljningschefen för en mycket stor importör av råolja.

Han sa att han ser det som mycket troligt att OPEC kommer att öka upptagningen av olja snart och att oljepriset därför kommer att om inte gå ner så åtminnstonde stagnera på nuvarande nivå. Han vet antagligen mer än vi andra om detta, men det är fortfarande en gissning dock.

Själv hade jag dock väntat med att betala biljetten till senare.

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest paw-76

Läste någonstans att Thai skulle höja priserna den 10 juli med någon tusenlapp . Det blir dyrt då om man är

en familj som åker.

Tur att man oftast åker själv ner.

Link to comment
Dela på andra sajter

mmm, hämtar tjejen i september (om hon får besök visat).

kanske idè att preminilär boka resan ?? !!  eller gäller det

endast bokade och betalda resor ??? hmm  sparar ju en

tusing om det går,,,  mm före 10/7var det ja ,,någon som vet ??

Link to comment
Dela på andra sajter

Det finns väl andra flygbolag än Thai som flyger på Bangkok

De flesta är dessutom billigare än TA...

En mellanlandning är väl inget att bråka om, skönt att komma ut och sträcka på benen..

Man får dessutom se lite mer av världens många trevliga flygplatser..(Moskva räknas tydligen inte hit)

Våga vägra ThaiAirways :crazy:

Flyg billigare... :wai:

Jan & Puh

UdonThani Friends !!

Link to comment
Dela på andra sajter

jag har pratat med en kompis som har resebyrå i Stockholm och han säger att han fått info från Thai att dom höjer priserna, upp till 1000:- per biljett eftersom oljan mm gått upp...skiiiiit tycker jag om det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Det finns väl andra flygbolag än Thai som flyger på Bangkok

De flesta är dessutom billigare än TA...

En mellanlandning är väl inget att bråka om, skönt att komma ut och sträcka på benen..

Man får dessutom se lite mer av världens många trevliga flygplatser..(Moskva räknas tydligen inte hit)

Våga vägra ThaiAirways :crazy:

Flyg billigare... :wai:

Har flugit mycket i mina dagar och det är inte gärna jag trycker ner mina 189cm i en sardinburk även om det är mellanlandning med bensträck på köpet. Då åker jag hellre direkt med mindre tid i luften även om det är dyrare för tid är också pengar :icon_mrgreen:

Smile and the world smiles with you

Fart and you stand alone

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Satt igår i möte med försäljningschefen för en mycket stor importör av råolja.

Han sa att han ser det som mycket troligt att OPEC kommer att öka upptagningen av olja snart och att oljepriset därför kommer att om inte gå ner så åtminnstonde stagnera på nuvarande nivå. Han vet antagligen mer än vi andra om detta, men det är fortfarande en gissning dock.

Själv hade jag dock väntat med att betala biljetten till senare.

Jag läste i tidningarna att Saudiarabien ska öppna fler kranar så det är väl ganska troligt att de gör det.

Varför sitter du i möte med en oljegubbe, ska du starta eget flygbolag? Får dina kompisar rabatt då?

Link to comment
Dela på andra sajter

Sist jag kollade på biljettpriser så var SAS billigare än Thai och de flyger också direkt. De har dessutom skärmar i stolarna något jag inte tror Thai har i economy.

Link to comment
Dela på andra sajter

OPEC har sagt länge att de ska öppna fler kranar så att de kan öka produktionen, problemet (enligt många insatta experter) är att de inte kan öka produktionen eftersom de inte har så mycket olja som de påstår. Och även om de kunde öka produktionen, varför i herrans namn skulle de göra det? För inte alltför länge sen så kostade oljan 20$ fatet och nu ligger den kring 130$ fatet, så länge efterfrågan ökar eller i vart fall inte minskar så vore det ju bara korkat av dom att dumpa priserna. Finns bara ett sätt att ta igen det man förlorar på dyra flygbiljetter, investera i oljebolag, t ex PAR, TYKS eller WSIB. 8)

Mvh Swippe

It´s the choices You make, not the chanses You take, that´s determines Your destiny

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Sist jag kollade på biljettpriser så var SAS billigare än Thai och de flyger också direkt.

Varifrån flyger SAS direkt till Thailand?

Link to comment
Dela på andra sajter

2much :)

Många flygbolag går redan idag på knäna och det dom minst av allt vill är att parkera delar av flottan.

Dom tjänar pengar när planen är i luften och alla stolar är sålda.

Dom tar redan idag ut priser som ligger inom smärtgränsen för vad folk är villiga att betala.

Givetvis måste dom gardera sig mot högre bränslepriser men det kommer på ett års sikt inte bli några dramatiska höjningar för då kommer folk stanna hemma och planen gå med tomma stolar.

Efterfrågan på bränsle ökar men om tex politikerna i Kina har modet att efter OS strama åt subventionerna, något som diskuteras i flertalet länder, så kan läget ändras, om än inte dramatiskt.

En tusenlapp högre biljettpris kan säkert vara kännbart för en familj på 4-5 st men personligen tycker jag inte det är någon dramatisk höjning och troligen inte något som gör att efterfrågan minskar nämnvärt.

Talar vi däremot 2 - 3 tusen kronor eller mer i höjning kommer många däremot inte ha råd att åka så den typen av höjning kommer inte ske närmaste tiden.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har läst at Finnair kör hela sommarn med reduserade priser!

Kolla på deras hem sida!

/ Kimmo

You take the blue pill – the story ends, you wake up in your bed and believe whatever you want to believe.

You take the red pill – you stay in Wonderland and I show you how deep the rabbit-hole goes.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Varifrån flyger SAS direkt till Thailand?

De flög direkt i maj men är inte säker på att de flyger direkt hela året.

Finnair har billiga biljetter nu fram t.o.m. september. Fick tag i en för 4680 inkl skatter men de tar slut snabbt på de trevligaste resdagarna.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Varifrån flyger SAS direkt till Thailand?

Quote

Från arlanda tror jag dom flyger direkt.

Dom flyger även direkt från Köpenhamn.

member of svampen's fan-club :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Dom flyger även direkt från Köpenhamn.

Plus att sas planen är mycket modernare än thai och billigare allafall från chp/Vad jag vet så går ett om dan/hela året :icon_question:

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Dom flyger även direkt från Köpenhamn.

Och från Singapore! Absolut bästa stället att flyga direkt till BKK med SAS. Den gången jag flög den vägen tog det bara någon timme och kosta enbart 50 usdollar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har bokat och betalt redan. Flyger Finnair i slutet av November-08 med retur i slutet på Mars -09.

Läste att Thai höjer sina priser pga stigande oljepris. Säkert följer många bolag efter. :furious2:

Synd att de inte sänker priserna lika snabbt sen när oljepriset sjunker... :icon_twisted:

Link to comment
Dela på andra sajter

SAS flyger Numera 5-6 dagar i vecka från Kastrup CPH. med A340-600

THAI Daglien från Kastrup CPH och Arlanda med B747-400 :)

SAS flyger sporadisk vinter tid 3dagar/v från Arlanda A340-600.

När jag börja flyga till Thai 1999 flög SAS Daglien med B767 och Thai 5dagar/v  B747-300 från Kastrup

samt 4 dagar/v B747-400.

pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad jag läste var att Thai skulle höja bränsletilläget med 210dollar per sektor dvs 420dollar t/r = 5,98x420=2511Kr kurs 27/6. nu i juli  burr  va dyrt. :icon_redface:

BE CAREFUL!! The toe you step on today may be connected to the ass you have to kiss tomorrow!

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Vad jag läste var att Thai skulle höja bränsletilläget med 210dollar per sektor dvs 420dollar t/r = 5,98x420=2511Kr kurs 27/6. nu i juli  burr  va dyrt. :icon_redface:

Hej

Nja, undrar om det är så..

Tror inte att man ska höja med 210 dollar, utan höja till 210 dollar per sector. Och idag är tillägget

175 dollar per sector. Dvs. en höjning med 70 dollar t/r. I så fall inte lika illa som man kan tro. Å andra sidan kan jag ha fattat helt fel...

/biker

Link to comment
Dela på andra sajter

Som jag fattat det ska Thai höja med 170 dollar vilket då blir en dryg tusenlapp. Visserligen är Thai dyrare än många andra men ska man som vi oftast flyga vidare inrikes blir ju skillnaden i alla fall lite mindre. Det är ju nästan gratis att flyga Thai inrikes om man bokar allt samtidigt.

Tomas

Link to comment
Dela på andra sajter

jag betalade 13672 med thai nu för 1 vecka sen. ekonomi ut premium hem.alldeles åt satans helvetes för dyrt :furious2:

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...