Jump to content
IGNORERAD

Fruimporten ökar


ateisten

Recommended Posts

http://helahalsingland.se/hudiksvall/1.2214378-fruimporten-okar-i-lanet

Här har vi åter en artikel där man ger sig på en etnisk minoritet och beskriver dem som en handelsvara. De thailändskor jag talat med, inklusive min egen fru, känner sig djupt kränkta av detta.

"Min egen uppfattning är att de utsatta kvinnorna är lika laglösa som vi var på 1800-talet. De asiatiska kvinnorna är så snälla och vill så gärna att allt ska vara bra för mannen och jag tror att det kan vara det som flera av de här männen vill ha, säger hon."

Sånt här är dumskallejournalistik. Kan man inte anmäla det till diskrimineringsombudsmannen?? Att generalisera så här är inte tillåtet i några andra sammanhang. Asiatiska kvinnor är vare sig snällare eller elakare än andra. Just av den anledningen att de är människor, vilket artikelförfattaren missat.

"Enligt siffror från Migrationsverket ansökte 1 875 thailändskor förra året om uppehållstillstånd" Det tycker jag är siffror som talar för sig själva. Om man tar 1875 "helsvenska par" så är nog andelen av bråk och misshandel betydligt högre än 2 när fredagsfyllan har nått sin kulmen.

mvh Ateisten

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 51
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Neil

    7

  • Baa

    5

  • Sek Losos uncle

    5

  • ateisten

    4

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Guest Siam-Nilsson

http://helahalsingland.se/hudiksvall/1.2214378-fruimporten-okar-i-lanet

Här har vi åter en artikel där man ger sig på en etnisk minoritet och beskriver dem som en handelsvara. De thailändskor jag talat med, inklusive min egen fru, känner sig djupt kränkta av detta.

"Min egen uppfattning är att de utsatta kvinnorna är lika laglösa som vi var på 1800-talet.

De asiatiska kvinnorna är så snälla och vill så gärna att allt ska vara bra för mannen och

jag tror att det kan vara det som flera av de här männen vill ha, säger hon."

Sånt här är dumskallejournalistik. Kan man inte anmäla det till diskrimineringsombudsmannen?? Att generalisera så här är inte tillåtet i några andra sammanhang. Asiatiska kvinnor är vare sig snällare eller elakare än andra. Just av den anledningen att de är människor, vilket artikelförfattaren missat.

"Enligt siffror från Migrationsverket ansökte 1 875 thailändskor förra året om uppehållstillstånd" Det tycker jag är siffror som talar för sig själva. Om man tar 1875 "helsvenska par" så är nog andelen av bråk och misshandel betydligt högre än 2 när fredagsfyllan har nått sin kulmen.

mvh Ateisten

Med andra ord så ska man som kvinna undvika att vara snäll mot sin man,

för då slipper man ju att bli laglös.

Dessvärre medför det att man förblir ganska ensam på köpet,

vilket kanske uppskattas det heller.

Mvh

SM

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Undrar om inte journalisten med ordet "laglösa" menar "utan skydd".

Att tycka synd om de som drabbats av illvilliga män kan inte vara fel

när man skriver att det handlar om två faktiska incidenter under sommaren.

Annat om man, som jag uppfattar Roks skriverier, antyder att de flesta misbrukas eller låter sig missbrukas.

Ändrades av GammalDansken

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Tyvärr så finns det alldeles för många svin hos de svenska männen vilket skapar dessa rubriker och artiklar. Många asiatiska tjejer blir utnyttjade och flera svenska män har satt i system att "plocka hem" tjejer. Jag vet flertalet som tagit hem upp till 6-7 stycken under ganska kort tidsperiod som sina "flickvänner".

Det är faktiskt ledsamt att läsa om tjejer som söker lycka för att hamna hos en skithög..i Sverige eller vilket annat land som helst.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tyvärr så finns det alldeles för många svin hos de svenska männen vilket skapar dessa rubriker och artiklar. Många asiatiska tjejer blir utnyttjade och flera svenska män har satt i system att "plocka hem" tjejer. Jag vet flertalet som tagit hem upp till 6-7 stycken under ganska kort tidsperiod som sina "flickvänner".

Det är faktiskt ledsamt att läsa om tjejer som söker lycka för att hamna hos en skithög..i Sverige eller vilket annat land som helst.

Att det finns män med mindrevärdeskomplex somm misshandlar fruntimmer är inget nytt. Men att det är någon överrepresentation av dem i gruppen som har thailändska fruar/sambos vägrar jag att tro, innan du kan bevisa motsatsen. Att bara påstå nåt som du gör, det spär ju bara på fördomarna. Alla som "importerat" någon från Thailand vet att det är en ganska lång och mödosam process innan man passerat Migrationsverkets nålsöga,(i mitt fall tog det 2 år innan allt var klart) så jag är väldigt tveksam till ditt påstående att nån tagit 6-7 st på kort tid. Är man dömd för t.ex misshandel borde det vara omöjligt.

Männen i de par vi umgås med är trevliga killar som knegar på för att få det att gå runt och inga våldsmän.

mvh

Ateisten

Link to comment
Dela på andra sajter

Tagit hem 6-7 stycken på kort tid???? En sån jäv*a idi*t ska ju ingen tjej ha,och att det är tillåtet är helt obegripligt. Tycker dom skulle haft större koll på vilka män som får ta hem sin tjej och inte bara skifta när det mannen behagar.

:rtfm:

Link to comment
Dela på andra sajter

Tagit hem 6-7 stycken på kort tid???? En sån jäv*a idi*t ska ju ingen tjej ha,och att det är tillåtet är helt obegripligt. Tycker dom skulle haft större koll på vilka män som får ta hem sin tjej och inte bara skifta när det mannen behagar.

:rtfm:

Alltså, ärligt talat kanske det låter lite hårt. Men jag är en vuxen människa om jag vill inleda en relation eller tio stycken relationer samtidigt med olika partners så gör jag inget olagligt, möjligen är jag ohederlig och ljuger som attans men vad fan har staten med det att göra?

Vad vuxna och myndiga människor väljer att göra tycker jag staten ska strunta i. Så länge inget olagligt sker, är det en män som däremot är våldsamma, misshandlar sin partner, ljuger på immigrationsansökningar eller gör annat relevant olagligt så bör den personen stå under mer kontroll, det gäller många områden.

Sedan tycker jag inte vi ska glömma att detta är ett försvinnan litet problem och säkert 99% av alla relationer är hederliga och ärliga från båda parter, även om det nu inte garanterar att relationen håller på något sätt. Rabida kvinnojourer ska inte diktera dagordningen för hur staten ska inskränka och minska personers frihet baserat på en extremt överdriven politisk feminist agenda.

Både kvinnor och män som söker lyckan hamnar lite då och då med riktiga skitstövlar, det är en del av ett normal liv för oss alla och de allra flesta kommer över sitt brustna hjärta med lite tid och utan extra statligt "skydd".

#BEDDO FA-USTO, GUDDO NAITO.#

Link to comment
Dela på andra sajter

Kort tid är ett relativt begrepp.

Jag har en bekant som hade sin dåvarande på bsöksvisa 2 år i rad innan det sket sig, när han sedan ansökte om nytt besöksvisa för sin nya dam sket det sig, han hade ju för "bara" 1,5 år sedan haft besök av en annan dam...Tydligen lite olika. Detta trots att han själv var på plats och behjälplig på ambassaden.

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

KORP: Det jag menade va att det inte är speciellt schyst mot tjejerna som kanske har drömt om att få träffa en farang och därmed få ett ev bättre liv och sen när hon tror sig ha träffat sin kärlek och åker med honom hem i hopp om en lycklig framtid tillsammans,och sen bara dumpar farangen henne och sätter henne på ett plan tillbaka som ingenting och resen ner och hämtar en ny,och sen göra detta flera gånger.en sån man ger jag ingen respekt för. Man får inte var så egoistisk

Visst kan det spricka i alla förhållanden,men som en sa,6-7 gånger på kort tid??Känns inte rätt i mitt tycke.

Ändrades av Up2You
Link to comment
Dela på andra sajter

Sek Losos uncle

Det är nog ett mycket större problem än vad en del av er tror. Sådana män trycker ofta säkert ner de kvinnorna, och hindrar dem från att ha kontakt utåt, vilket gör att vi inte hör så mycket från de kvinnorna.

Politikerna diskuterade t o m en lag för att ge kvinnorna extraskydd, för förutom misshandel så blir det dessutom extraproblem för dem, för de männen kan pressa dem ytterligare genom att hota att kicka ut dem. Vet inte om det blev något av de diskusionerna.

Förra året gjorde jag en research relaterad till en bokskrivning, och då kollade jag datingsiter. Där är en opropertionerlig andel av farangmännen skitstövlar. Jag chattade med många thailänskor, som hade råkat ut för olika saker. T ex hade flera råkat ut för våldsamma alkoholister. En annan hade blivit lurad i 10 månader att det var giftemål på gång. Engelsmannen ifråga tyckte sedan att hon skulle betala honom för att förhållandet skulle fortsätta !!! Detta fastän det rörde sig om en lågbetald kontoristtjej, som försörjde sina föräldrar. Hon var deppig, så jag kollade åt henne efter några män, som skulle kunna tänkas passa henne. Då tipsade jag henne om hockeycoachen Curre Lindström, fast den pajsaren påstod att han var 15 år yngre än vad han är :) (De fick kontakt, men jag har inte hört om det blev något mellan dem.)

Tror du också att det skulle vara bra att ha en svensk chefslön, och ha thailänska levnadskostnader? :)

Jag satsar på det här, för att kunna bo i Thailand. Du kan maila mig om du vill veta hur.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är nog ett mycket större problem än vad en del av er tror. Sådana män trycker ofta säkert ner de kvinnorna, och hindrar dem från att ha kontakt utåt, vilket gör att vi inte hör så mycket från de kvinnorna.

Politikerna diskuterade t o m en lag för att ge kvinnorna extraskydd, för förutom misshandel så blir det dessutom extraproblem för dem, för de männen kan pressa dem ytterligare genom att hota att kicka ut dem. Vet inte om det blev något av de diskusionerna.

Förra året gjorde jag en research relaterad till en bokskrivning, och då kollade jag datingsiter. Där är en opropertionerlig andel av farangmännen skitstövlar. Jag chattade med många thailänskor, som hade råkat ut för olika saker. T ex hade flera råkat ut för våldsamma alkoholister. En annan hade blivit lurad i 10 månader att det var giftemål på gång. Engelsmannen ifråga tyckte sedan att hon skulle betala honom för att förhållandet skulle fortsätta !!! Detta fastän det rörde sig om en lågbetald kontoristtjej, som försörjde sina föräldrar. Hon var deppig, så jag kollade åt henne efter några män, som skulle kunna tänkas passa henne. Då tipsade jag henne om hockeycoachen Curre Lindström, fast den pajsaren påstod att han var 15 år yngre än vad han är :) (De fick kontakt, men jag har inte hört om det blev något mellan dem.)

Hur kom du i denna research fram till att en oproportionell andel av mannen var skitstovlar? Utgav du dig for att vara tjej?

Soiwalker

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Hur kom du i denna research fram till att en oproportionell andel av mannen var skitstovlar? Utgav du dig for att vara tjej?

Kanske genom att utge sig för att vara skitstövel själv och på så sätt hitta likasinnade :dance1:

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Sek Losos uncle

Hur kom du i denna research fram till att en oproportionell andel av mannen var skitstovlar? Utgav du dig for att vara tjej?

Dels skrev jag ju att jag chattade med en hel del thailänskor, och de flesta av dem hade råkat ut för en hel del. Ganska många påpekade EXTRA i sina profiler att de inte ville ha bara sexkontakter, och det behövde de tydligen, fastän siten är för seriösa kontakter, till skillnad från en del andra siter. Detsamma gällde f ö en annan datingsite, som också är menad för seriösa förhållanden.

Dessutom kan man väl ha en del personkännedom? :)

Jag fick leta ett bra tag, innan jag fick ihop tre stycken, som jag tror det är hyffsad chans kan passa hon, som jag skrev var deppig efter den brutna förlovningen. (Men jag vet att jag är dålig på att bedöma folk, som har glasögon, för då ser deras ögon annorlunda ut, så det är mycket möjligt att jag missade några bra bland de med glasögon.)

Tror du också att det skulle vara bra att ha en svensk chefslön, och ha thailänska levnadskostnader? :)

Jag satsar på det här, för att kunna bo i Thailand. Du kan maila mig om du vill veta hur.

Link to comment
Dela på andra sajter

Dels skrev jag ju att jag chattade med en hel del thailänskor, och de flesta av dem hade råkat ut för en hel del. Ganska många påpekade EXTRA i sina profiler att de inte ville ha bara sexkontakter, och det behövde de tydligen, fastän siten är för seriösa kontakter, till skillnad från en del andra siter. Detsamma gällde f ö en annan datingsite, som också är menad för seriösa förhållanden.

Dessutom kan man väl ha en del personkännedom? :)

Jag fick leta ett bra tag, innan jag fick ihop tre stycken, som jag tror det är hyffsad chans kan passa hon, som jag skrev var deppig efter den brutna förlovningen. (Men jag vet att jag är dålig på att bedöma folk, som har glasögon, för då ser deras ögon annorlunda ut, så det är mycket möjligt att jag missade några bra bland de med glasögon.)

Hur går det om dom har färjade linser då?

Blåögde Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

En i raden av artiklar som visar den svenska smygrasismen. Manga svenska feminister ar sa uppfyllda av sin tro att de ar de enda kvinnor som brutit sig los fran det manliga fortrycket och att de sjalva ar de enda som forstatt hur livet ar och hur det skall vara, att de i sjalva verket ser ner pa bl.a. thaitjejer. De framstaller thaitjejerna som kvinnor utan styrka och att de bara vill ta hand om sin man, att de inte forstar sitt eget basta samt att de inte har vett att genomskada mansgrisarna.

Kvinnojourer gor forvisso ett gott arbete i manga fall och visst finns det enstaka man som utnyttjar aven kvinnor fran Thailand men artiklen visar framst manga svenskars trangsynthet nar det galler thailandska kvinnor och deras svenska man. I mangas ogon ar t.ex. de flesta av medlemmarna pa detta forum mansgrisar som bara vill utnyttja sin sma slavinnor for hemarbete och sex. I sjalva verket ar nog manga man med thaitjejer ovanligt toleranta svenskar. De forsoker oftast forsta en mycker annourlunda kultur och tar ofta till sig stora delar av kulturen. Dessutom investerar de mycket pengar, tid och prestige i ett forhallande de vet kommer att utsattas stora pafrestningar pa grund av kulturskillnaderna och olika slags fordomar ifran det omgivande smhallet.

I ovrigt forstar jag inte riktigt problemet med att tjejer som rakat illa ut maste lamna landet. Eftersom man far utga ifran att alla tjejer kommer hit for att leva med den man som de har anknytning till i sin ansokan sa borde de val vara glada att kunna lamna mannen och sverige nar karleken fatt ett sa snabbt och trakigt slut.

Ha det

Neil

Link to comment
Dela på andra sajter

Dels skrev jag ju att jag chattade med en hel del thailänskor, och de flesta av dem hade råkat ut för en hel del. Ganska många påpekade EXTRA i sina profiler att de inte ville ha bara sexkontakter, och det behövde de tydligen, fastän siten är för seriösa kontakter, till skillnad från en del andra siter. Detsamma gällde f ö en annan datingsite, som också är menad för seriösa förhållanden.

Dessutom kan man väl ha en del personkännedom? :)

Jag fick leta ett bra tag, innan jag fick ihop tre stycken, som jag tror det är hyffsad chans kan passa hon, som jag skrev var deppig efter den brutna förlovningen. (Men jag vet att jag är dålig på att bedöma folk, som har glasögon, för då ser deras ögon annorlunda ut, så det är mycket möjligt att jag missade några bra bland de med glasögon.)

Har chattat en del pa t.ex. thailovelinks. Har flera ganger traffat tjejer som efter nagra veckors chat skickat nakenbilder pa sig sjalva, bett mig visa upp min manliga stolthet i webcamen samt visat sig sjalva nakena i webcam. Visst har jag flortat men dessa tjejer har helt klart visat mest initativ. Fragan ar om dessa tjejer ar oseriosa eller om de bara fallt for mitt smicker?

Formodligen det senare.

Neil

Link to comment
Dela på andra sajter

De asiatiska kvinnorna är så snälla och vill så gärna att allt ska vara bra för mannen och jag tror att det kan vara det som flera av de här männen vill ha, säger hon. :lol:

Spelar ingen roll för mig personligen vilken världsdel kvinnan kommer från, men jag vill nog gärna att min flickvän "skall vara snäll och vilja att allt ska vara bra för mig".

Link to comment
Dela på andra sajter

Sek Losos uncle

I sjalva verket ar nog manga man med thaitjejer ovanligt toleranta svenskar. De forsoker oftast forsta en mycker annourlunda kultur och tar ofta till sig stora delar av kulturen.

På det här forumet och liknande ja :) De stora problemmännen bryr sig knappast om att vara på sådana här forum, eftersom de inte har det intresset, antar jag.

I ovrigt forstar jag inte riktigt problemet med att tjejer som rakat illa ut maste lamna landet. Eftersom man far utga ifran att alla tjejer kommer hit for att leva med den man som de har anknytning till i sin ansokan sa borde de val vara glada att kunna lamna mannen och sverige nar karleken fatt ett sa snabbt och trakigt slut.

Vet inte hur stor roll det spelar för bartjejer,

men för familjeflickor kan det vara ett stort problem, för i hennes omgivning har hennes status försämrats betydligt i byn då hon kommer tillbaka som "använd", om det inte är som änka. Detta innebär att hon får färre möjligheter till bra giftemål, även om hon inte har barn. På landsbygden kan det fortfarande vara mycket gammaldags traditionellt.

(Gissar att det spelar mindre roll i städer.)

Tror du också att det skulle vara bra att ha en svensk chefslön, och ha thailänska levnadskostnader? :)

Jag satsar på det här, för att kunna bo i Thailand. Du kan maila mig om du vill veta hur.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

På det här forumet och liknande ja :) De stora problemmännen bryr sig knappast om att vara på sådana här forum, eftersom de inte har det intresset, antar jag.

Vet inte hur stor roll det spelar för bartjejer,

men för familjeflickor kan det vara ett stort problem, för i hennes omgivning har hennes status försämrats betydligt i byn då hon kommer tillbaka som "använd", om det inte är som änka. Detta innebär att hon får färre möjligheter till bra giftemål, även om hon inte har barn. På landsbygden kan det fortfarande vara mycket gammaldags traditionellt.

(Gissar att det spelar mindre roll i städer.)

Troligen är det också som så att om hon nu i ett tidigare skede som oskuld dam

hade goda chanser till ett "bra giftemål" på hemmaplan,

ja då hade hon troligen inte heller jobbat på att försöka hitta en farang att gifta sig med.

(Detta gäller exempelvis inte Kim, då jag vill minnas att jag har läst att det var Kim själv på plats i Thailand som sökte upp och lade ner en hel del energi på att få träffa och umgås med damen som sedemera blev hans trevliga fru. En liknande historia har även jag och min sambo)

Ändrades av Siam-Nilsson
Link to comment
Dela på andra sajter

Det är väl också så att vissa thaisläktingar förväntar sig en stadig ström pengar från Sverige, och kanske rentav börjat konsumera i förskott via till exempel köp på avbetalning. Då är det kanske inte så roligt för thaidamen att återvända till hembyn...

Hon blir kanske också ifrågasatt varför relationen med farangen inte höll. "Tog du inte hand om din man? Varför ville han inte ha dig längre?" Oavsett hur mycket hon förklarar kan hon bli klandrad.

Jag skämtade en gång med fru Chang något obetänksamt: "Om du inte slutar med det där så ringer jag till din far och säger att du är en dålig fru!" Detta tog mer skruv än vad jag hade trott, så det gör jag inte om ifall jag inte verkligen menar det.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

http://helahalsingland.se/hudiksvall/1.2214378-fruimporten-okar-i-lanet

Här har vi åter en artikel där man ger sig på en etnisk minoritet och beskriver dem som en handelsvara. De thailändskor jag talat med, inklusive min egen fru, känner sig djupt kränkta av detta.

"Min egen uppfattning är att de utsatta kvinnorna är lika laglösa som vi var på 1800-talet. De asiatiska kvinnorna är så snälla och vill så gärna att allt ska vara bra för mannen och jag tror att det kan vara det som flera av de här männen vill ha, säger hon."

Sånt här är dumskallejournalistik. Kan man inte anmäla det till diskrimineringsombudsmannen?? Att generalisera så här är inte tillåtet i några andra sammanhang. Asiatiska kvinnor är vare sig snällare eller elakare än andra. Just av den anledningen att de är människor, vilket artikelförfattaren missat.

"Enligt siffror från Migrationsverket ansökte 1 875 thailändskor förra året om uppehållstillstånd" Det tycker jag är siffror som talar för sig själva. Om man tar 1875 "helsvenska par" så är nog andelen av bråk och misshandel betydligt högre än 2 när fredagsfyllan har nått sin kulmen.

mvh Ateisten

Enligt vad!!!!! :kort:

Det finns skithögar i alla hörn "Här elimenirar vi dim"!!!! :na:

Tycker hela Thai-Svedadala spårar ur PGA reporter från min Aftombilaga tillfaller varje enskild individ!!!!! :bag:

När det handlar om tryckerfarenhet & fri press luktar detta skit!!!!!!!!!

Kom in i matschen TJEJEN FRÅN PHUKET join us in Guthenburgh eller sitt stilla på dib lilla KONTORSTOL!!! :na:

Mvh Svampen 1973-med Tjorven etc etc Du är underbar skribent men inte påläst ska Vi BÖLRJA I VIETMAN" SVARA>!!!!!!!!! :wai:

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

Sek Losos uncle

Troligen är det också som så att om hon nu i ett tidigare skede som oskuld dam

hade goda chanser till ett "bra giftemål" på hemmaplan,

ja då hade hon troligen inte heller jobbat på att försöka hitta en farang att gifta sig med.

Var inte för säker på det - Är inte den allmänna uppfattningen bland thailänskor att nästan alla faranger är kap? :)

Lite allvarligare:

Jag pratar med många thaikvinnor även på vännivå, för jag är intresserad av psykologi, kultur o d, och ju fler man pratar med, desto större "statistiskt underlag" :)

På websidorna, som jag gjorde research på, har ganska många thaikvinnor skrivit att de inte vill ha en thaiman, så jag frågade dem varför:

/En orsak är att fler och fler thailänskor begär lite mer jämlikhet då de jobbar heltid utanför hemmet, och thaimännen verkar normalt inte gå med på det. Ganska många vet att nordeuropeer kan vara mer hjälpsamma :)

/Det var ju bara några generationer sedan thaimännen fick ha månggifte, vilket antagligen fortfarande ger effekter på andelen av thaimännen, som har "other woman". Det är också ganska många, som påpekar i sina krav "Not butterfly man".

((("Min" var förlovad med en välutbildad thailändare, men spolade honom, för hon märkte att han var "butterfly man". Det var två år innan hon hittade mig.)))

Tror du också att det skulle vara bra att ha en svensk chefslön, och ha thailänska levnadskostnader? :)

Jag satsar på det här, för att kunna bo i Thailand. Du kan maila mig om du vill veta hur.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tagit hem 6-7 stycken på kort tid???? En sån jäv*a idi*t ska ju ingen tjej ha,och att det är tillåtet är helt obegripligt. Tycker dom skulle haft större koll på vilka män som får ta hem sin tjej och inte bara skifta när det mannen behagar.

:rtfm:

Jag tror man skall ta det där påståendet med en nypa salt.

Malin Timan har uppenbarligen inte mycket för varken thailänskor eller män. Tyvärr så verkar ju vissa här på forumet ställa sig bakom skribenten skit snack. Visst finns det skitstövlar som behandlar sina kvinnor som skit. Svår dock att hålla fokus på dessa när hon skriver så nedverderande om dessa kvinnor(Thailänskor)

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Att en kvinna och hennes familj forlorar ansiktet och tycker det ar ytterst pinsamt nar kvinnans forrhallande tar slut och ar tvungen att resa hem ar ett ofta anvant argument till varfor de borde fa stanna. Bara trams tycker jag.

Kvinnorna kommer hit pa grund av ett forrhallande och haller det inte och kvinnan saknar PUT sa skall hon ut ur landet.

En hel del kvinnor anvander ovanstaende argument endast for att de faktiskt vill bo kvar i Sverige for att fa en hogre levnadsstandard. De flesta thaitjejer som kommer till Sverige ar ju knappast oskulder och lar knappast forsamra sina mojligheter i Thailand. Dessutom ar de knappast sa korkade att de inte forstar att forrhalllanden kan ta slut och att man i livet maste chansa lite. Ibland gar det och ibland gar det inte. De traditionella vardena vittrar snabbt sonder i Thailand och dagens yngre Thailandare har ofta sex innan aktenskap och har testat olika partners innan de gifter sig. Visst kanske den aldre generationen knotar men de flesta accepterar att tiden forandrar allt.

Om familjen brakar med tjejen nar hon kommit hem sa beror det sakert oftast pa att de anser sig ha forlorat en god inkomstkalla coh att tjejen i sin egoism inte tankte pa hela familjens ekonomi.

ha det

neil

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är ett helevet att vara mansgris, varje lördag så tar jag fram damsugaren och suger av min lägenhet, sedan tar min tjej moppen och moppar av efter mig! Fast mat vill hon göra själv! :great:

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...