Jump to content
IGNORERAD

Fruimporten ökar


ateisten

Recommended Posts

Att det finns män med mindrevärdeskomplex somm misshandlar fruntimmer är inget nytt. Men att det är någon överrepresentation av dem i gruppen som har thailändska fruar/sambos vägrar jag att tro, innan du kan bevisa motsatsen. Att bara påstå nåt som du gör, det spär ju bara på fördomarna. Alla som "importerat" någon från Thailand vet att det är en ganska lång och mödosam process innan man passerat Migrationsverkets nålsöga,(i mitt fall tog det 2 år innan allt var klart) så jag är väldigt tveksam till ditt påstående att nån tagit 6-7 st på kort tid. Är man dömd för t.ex misshandel borde det vara omöjligt.

Männen i de par vi umgås med är trevliga killar som knegar på för att få det att gå runt och inga våldsmän.

mvh

Ateisten

Jag skrev inte att det var någon överrepresentation men egentligen är ett svin..ett svin för mycket helt enkelt och kräver aktion.

6-7st på kort tid...ja jag tror att det handlar om max 4-5 års tid som han jiddrat fram och tillbaka med flertalet damer från Thailand. 5 år är kanske inte kort tid för en del, men jag tycker att det är det med tanke på att jag vet hur lång tid det kan ta att få VISA till damen. Jag vet inte hur han ordnat det men vi är flera som förvånats...och smått ogillat det...men men...

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 51
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Neil

    7

  • Baa

    5

  • Sek Losos uncle

    5

  • ateisten

    4

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Jag skrev inte att det var någon överrepresentation men egentligen är ett svin..ett svin för mycket helt enkelt och kräver aktion.

6-7st på kort tid...ja jag tror att det handlar om max 4-5 års tid som han jiddrat fram och tillbaka med flertalet damer från Thailand. 5 år är kanske inte kort tid för en del, men jag tycker att det är det med tanke på att jag vet hur lång tid det kan ta att få VISA till damen. Jag vet inte hur han ordnat det men vi är flera som förvånats...och smått ogillat det...men men...

Har sjalv varit ihop med 4 thaitjejer under 8 ar. Den nuvarande ar jag dessutom ihop for andra gangen. Tycker sjalv att jag ar fullt normal men manga andra tycker nog att jag ar ett krak. Forstar inte varfor?

Hade det varit svenska tjejer sa hade val ingen brytt sig.

Neil

Link to comment
Dela på andra sajter

UDON-CHARLIE

Det är väl också så att vissa thaisläktingar förväntar sig en stadig ström pengar från Sverige, och kanske rentav börjat konsumera i förskott via till exempel köp på avbetalning. Då är det kanske inte så roligt för thaidamen att återvända till hembyn...

Hon blir kanske också ifrågasatt varför relationen med farangen inte höll. "Tog du inte hand om din man? Varför ville han inte ha dig längre?" Oavsett hur mycket hon förklarar kan hon bli klandrad.

Jag skämtade en gång med fru Chang något obetänksamt: "Om du inte slutar med det där så ringer jag till din far och säger att du är en dålig fru!" Detta tog mer skruv än vad jag hade trott, så det gör jag inte om ifall jag inte verkligen menar det.

Herr Chang har talat.

Vardags mat för många forum medlemmar här.

U-C

Ändrades av UDON-CHARLIE
Link to comment
Dela på andra sajter

Har sjalv varit ihop med 4 thaitjejer under 8 ar. Den nuvarande ar jag dessutom ihop for andra gangen. Tycker sjalv att jag ar fullt normal men manga andra tycker nog att jag ar ett krak. Forstar inte varfor?

Hade det varit svenska tjejer sa hade val ingen brytt sig.

Neil

Lite cyniskt kanske...

men om man kommit så långt i förhållandet att man "importerar" en dam till sverige är det väl inte konstigt om det är dubbel tragik för henne, självklart är förlusten av möjligheten till ett bättre liv en tung börda, det är ju ofta det "löfte" importören ger kan man anta. Tror inte det är många som frågar typ "om jag fixar UT åt Dig, vill Du provbo med mig några månader?" Nej lite eftertänksamhet vore nog på sin plats, och Stefan...tror det är näst intill omöjligt att stå som garant/partner för 6-7 Thaidamer på 5 år om det är UT Du avser. Så dålig koll har dom inte på UD/Migrationsverket.

Ändrades av Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Lite cyniskt kanske...

men om man kommit så långt i förhållandet att man "importerar" en dam till sverige är det väl inte konstigt om det är dubbel tragik för henne, självklart är förlusten av möjligheten till ett bättre liv en tung börda, det är ju ofta det "löfte" importören ger kan man anta. Tror inte det är många som frågar typ "om jag fixar UT åt Dig, vill Du provbo med mig några månader?" Nej lite eftertänksamhet vore nog på sin plats, och Stefan...tror det är näst intill omöjligt att stå som garant/partner för 6-7 Thaidamer på 5 år om det är UT Du avser. Så dålig koll har dom inte på UD/Migrationsverket.

Vad ar det som ar cyniskt? Hanger inte med.

Neil

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är väl en rätt stor skillnad på att vara ihop med ett antal svenska damer än att utge sig för att vilja ge en utländsk kvinna med en helt anna kulturell bakrund ett nytt och bättre liv i ett annat land, långt ifrån sin familj, och det vet du ju vilka starka famileband Thai har, och då menar jag att det skall man ha i åtanke innan man "importerar" någon. För bådas skull.

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Har personligen aldrig nagonsin papekat att nagon skall fa ett mycket battre liv om dom ar med mig. Utgar alltid ifran att karleken ar det centrala. Om en tjej skulle saga att hon alskar mig men egentligen ar ihop med mig for att fa ett battre liv ekonomiskt sett sa ar det val tjejen som ar cynisk och inte jag.

Neil

Link to comment
Dela på andra sajter

Det behöver ju inte alltid vara fel på mannen,vet flera thaitjejer som blivit totalt annulunda efter en tid i Sverige.

Sov gott önskar Pust.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det behöver ju inte alltid vara fel på mannen,vet flera thaitjejer som blivit totalt annulunda efter en tid i Sverige.

Sov gott önskar Pust.

Dom små liven kan mycket mer än man anar...när åker Du?

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Nu går drevet igen!!

Vad ska man säga??? OK om den artikeln räddar EN enda person som blir misshandlad av sin sk. man så kan jag stå ut med artikeln trots att den innehåller massor av fördomar! /mvh en som sover i källaren i kvälll!!

Ändrades av mamma bäng fan pappa käng

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

Har sjalv varit ihop med 4 thaitjejer under 8 ar. Den nuvarande ar jag dessutom ihop for andra gangen. Tycker sjalv att jag ar fullt normal men manga andra tycker nog att jag ar ett krak. Forstar inte varfor?

Hade det varit svenska tjejer sa hade val ingen brytt sig.

Neil

Jag menar inte att man är ett kräk för att man tagit hit många. Nu pratade jag mest om den individ som jag känner till om och ingen annan...

Många förhållanden är inget konstigt i dagens samhälle som vi lever i så det är inte den biten jag ville reflektera.

Link to comment
Dela på andra sajter

Lite cyniskt kanske...

men om man kommit så långt i förhållandet att man "importerar" en dam till sverige är det väl inte konstigt om det är dubbel tragik för henne, självklart är förlusten av möjligheten till ett bättre liv en tung börda, det är ju ofta det "löfte" importören ger kan man anta. Tror inte det är många som frågar typ "om jag fixar UT åt Dig, vill Du provbo med mig några månader?" Nej lite eftertänksamhet vore nog på sin plats, och Stefan...tror det är näst intill omöjligt att stå som garant/partner för 6-7 Thaidamer på 5 år om det är UT Du avser. Så dålig koll har dom inte på UD/Migrationsverket.

Vet inte exakt hur han fått hit dom eller om det är som så att han träffat tjejer som har någon annan som garant...vet bara att han har haft så många under den tiden och flera har sagt att det är han som ordnat VISA åt dom...men som sagt...det kan ju vara fel.

Såg nu att jag skrev "flertalet som tagit hem 6-7st" och det är givetvis fel. Jag vet en som gjort det ...om han varit ursprungsgarant för alla får jag nog vara lite osagt...lite olyckligt uttryckt där.:wai:

Förresten..tack för minuset. ;)

Ändrades av Stefan66
Link to comment
Dela på andra sajter

UDON-CHARLIE

Smart trådskapare, sätter som vanligt lite fart

på många här. :)

-Ta åt sig, vad är dä!

U-C

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai

Vafan! Jag har kollat varenda katalog och inte hittat en jävla brud från Thailand som jag kan importera?!?! Ok, jag har inte kollat Haléns. Men vilken sida i katalogen kan man beställa? ;)

P.S kan man ta en på räntefritt? D.S

Link to comment
Dela på andra sajter

En i raden av artiklar som visar den svenska smygrasismen. Manga svenska feminister ar sa uppfyllda av sin tro att de ar de enda kvinnor som brutit sig los fran det manliga fortrycket och att de sjalva ar de enda som forstatt hur livet ar och hur det skall vara, att de i sjalva verket ser ner pa bl.a. thaitjejer. De framstaller thaitjejerna som kvinnor utan styrka och att de bara vill ta hand om sin man, att de inte forstar sitt eget basta samt att de inte har vett att genomskada mansgrisarna.

Kvinnojourer gor forvisso ett gott arbete i manga fall och visst finns det enstaka man som utnyttjar aven kvinnor fran Thailand men artiklen visar framst manga svenskars trangsynthet nar det galler thailandska kvinnor och deras svenska man. I mangas ogon ar t.ex. de flesta av medlemmarna pa detta forum mansgrisar som bara vill utnyttja sin sma slavinnor for hemarbete och sex. I sjalva verket ar nog manga man med thaitjejer ovanligt toleranta svenskar. De forsoker oftast forsta en mycker annourlunda kultur och tar ofta till sig stora delar av kulturen. Dessutom investerar de mycket pengar, tid och prestige i ett forhallande de vet kommer att utsattas stora pafrestningar pa grund av kulturskillnaderna och olika slags fordomar ifran det omgivande smhallet.

I ovrigt forstar jag inte riktigt problemet med att tjejer som rakat illa ut maste lamna landet. Eftersom man far utga ifran att alla tjejer kommer hit for att leva med den man som de har anknytning till i sin ansokan sa borde de val vara glada att kunna lamna mannen och sverige nar karleken fatt ett sa snabbt och trakigt slut.

Ha det

Neil

Precis Neil. Du fattar vad jag menar. Att generalisera är korkat. (T.ex om det är sant att två av detta forums flitigaste skribenter ban99arne o BTT är samma person som suttit här o debatterat med sig själv på fredagskvällarna, så betyder ju inte det att alla som skriver här lider av psykisk ohälsa o slarvar med att ta sin medicin:)). Om en thailändska råkar illa ut i Svedala behöver ju heller inte betyda att alla vi som är tillsammans med en kvinna från Thailand är galningar.

mvh Ateisten

PS Svampen??? Jag har lite svårt att följa dina tankegångar. Prova kantareller istället.

Ds.

Enligt vad!!!!!

Det finns skithögar i alla hörn "Här elimenirar vi dim"!!!!

Tycker hela Thai-Svedadala spårar ur PGA reporter från min Aftombilaga tillfaller varje enskild individ!!!!!

När det handlar om tryckerfarenhet & fri press luktar detta skit!!!!!!!!!

Kom in i matschen TJEJEN FRÅN PHUKET join us in Guthenburgh eller sitt stilla på dib lilla KONTORSTOL!!!

Mvh Svampen 1973-med Tjorven etc etc Du är underbar skribent men inte påläst ska Vi BÖLRJA I VIETMAN" SVARA>!!!!!!!!!

Link to comment
Dela på andra sajter

UDON-CHARLIE

Jag har varit här på forumen sen TTs början, cirka tio år sedan.

Då var det mycket om Thailand, kolla vilken utveckling nu!

U-C

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har varit här på forumen sen TTs början, cirka tio år sedan.

Då var det mycket om Thailand, kolla vilken utveckling nu!

U-C

Hej du

Ja det är väl en anledning till att jag skrivit endast 10 inlägg på de två år jag varit medlem.(Jag läser ofta) Att bli hotad av andra (som vill eliminera) svampätande skribenter ökar ju inte direkt lusten att vara aktiv:)

mvh

Ateisten

Link to comment
Dela på andra sajter

Har sjalv varit ihop med 4 thaitjejer under 8 ar. Den nuvarande ar jag dessutom ihop for andra gangen. Tycker sjalv att jag ar fullt normal men manga andra tycker nog att jag ar ett krak. Forstar inte varfor?

Hade det varit svenska tjejer sa hade val ingen brytt sig.

Neil

Har du varit med 4 thai i Thailand under 8 år är det väl inte mer konstigt och fler som bryr sig än om du varit med 4 tjejer i Sverige under 8år. Möjligtvis någon som funderat åt andra hållet, bara 4 är han normal! :huh: Det är rätt stor skillnad på att vara med tjejer i Thailand eller Sverige mot att ta med sig en tjej från en kultur till en annan.

Att ta 4 thaitjejer till Sverige är ett större steg och då skulle jag fundera om det var riktigt genomtänkt. Vore jag du skulle jag nog funderat en hel del redan efter andra tjejen som åkt hem.

Själv tycker jag att man har ett stort ansvar när man tar hit en thaitjej och själv ville jag vara riktigt säker innan jag tog hit frugan. Men det finns naturligtvis tjejer som närmast får en chock när de kommer hit och bara längtar hem. Nu har du inte skrivit något annat än att du varit med 4 thaitjejer under 8år vilket inte är något att uppröras över.

Link to comment
Dela på andra sajter

På det här forumet och liknande ja :) De stora problemmännen bryr sig knappast om att vara på sådana här forum, eftersom de inte har det intresset, antar jag.

Vet inte hur stor roll det spelar för bartjejer,

men för familjeflickor kan det vara ett stort problem, för i hennes omgivning har hennes status försämrats betydligt i byn då hon kommer tillbaka som "använd", om det inte är som änka. Detta innebär att hon får färre möjligheter till bra giftemål, även om hon inte har barn. På landsbygden kan det fortfarande vara mycket gammaldags traditionellt.

(Gissar att det spelar mindre roll i städer.)

De familjeflickor du (och en del andra) utgår ifrån tror jag inte bara lämnar Thailand utan att vara gift eller

åtminstonde förlovad så det är nog en mycket liten grupp.

Enligt mig verkar många se sig som den vita riddaren som räddar en stackars ungmö.

Thailand har ändrat sig ganska ordentligt på det senaste decenniet och det är inte lika noga med att hålla på oskulden

tills giftemål som många verkar tro.

Men kan hålla med dig om att man naturligtvis inte bör utge sig för att vara någon man inte är för att bygga upp förväntningar.

Men vad det inte just det du gjorde när du utgav dig för att vara någon annan för att hitta några lämpliga "offer" åt en annan kvinna eller när du ville ha bekräftat dina teorier?

/SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

Sek Losos uncle

De familjeflickor du (och en del andra) utgår ifrån tror jag inte bara lämnar Thailand utan att vara gift eller

åtminstonde förlovad så det är nog en mycket liten grupp.

Enligt mig verkar många se sig som den vita riddaren som räddar en stackars ungmö.

Vet inte, men kanske räknar bytjejer buddistbröllop som tillräckligt, fastän det inte är det juridiskt sett.

En vanlig sorts män på datingsidor, som jag rekomenderat, är de väldigt blyga, och då är det snarare thaikvinnan som räddar dem :)

Thailand har ändrat sig ganska ordentligt på det senaste decenniet och det är inte lika noga med att hålla på oskulden

tills giftemål som många verkar tro.

Men kan hålla med dig om att man naturligtvis inte bör utge sig för att vara någon man inte är för att bygga upp förväntningar.

Men vad det inte just det du gjorde när du utgav dig för att vara någon annan för att hitta några lämpliga "offer" åt en annan kvinna eller när du ville ha bekräftat dina teorier?

Ja, fast det verkar fortfarande vara stor skillnad på storstad och landsbygd, enligt det jag hört.

Nej, jag skrev mig själv i profilen, och f ö var jag inte upptagen då jag gjorde researchen. F ö brukar det gå att söka då har man registrerat sig, och det kan gå att göra det, utan att de ser att man kollat deras profil. Sedan gav jag profilnumren till kvinnorna, inklusive vad de borde kolla om något var oklart, och så fick kvinnorna kontakta dem om de ville.

På en av sidorna kunde vem som helst börja chatta med vem som helst, så där blev man bombarderad av kvinnor och tjejer, som tycker det är kul att chatta med vem som helst. Många frågade t o m sådant, som står i början på profilen, så de hade inte kollat, utan klickade på chattknappen till vem som helst, som var online. Så det fanns många, som man kunde fråga, utan att de var intresserade av mig, utan bara ville chatta. Så det passar att Thailands nationalsång heter Pleng Chat :)

Tror du också att det skulle vara bra att ha en svensk chefslön, och ha thailänska levnadskostnader? :)

Jag satsar på det här, för att kunna bo i Thailand. Du kan maila mig om du vill veta hur.

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Så här kan det gå när åldersskillnaden är (för) stor..

80-åring inlåst i tvättrum i ett år

En 80-årig man i Frankrike hittades svårt medtagen och undernärd efter att ha varit inlåst

i ett tvättrum i sitt hus i över ett år.

Mannens 45-åriga fru och hennes yngre älskare misstänks ha låst in mannen.

Händelsen inträffade i byn Arrou sydväst om Paris.

Motivet tros ha varit ekonomiskt, omkring 500 000 euros har tagits ut från mannens bankkonto

de senaste månaderna, uppger AFP.

När polisen kom till huset sade kvinnan först att mannen var utomlands, men sedan ledde hon dem till

ett litet rum, avskilt från de övriga rummen i huset, där mannen satt och låste upp dörren.

Mannen vårdas nu på sjukhus och är vid medvetande men har hittills vägrat att prata med någon.

Enligt polisen misshandlades mannen av sin fru och fick bara mat två gånger om dagen,

ofta bakelser och kakor som var för gamla.

Kvinnan greps på lördagen misstänkt för bland annat misshandel och olaga frihetsberövande.

Hennes påstådda älskare släpptes på fri fot men är misstänkt för kidnappning.

Det är även en vuxen son i familjen.

Det hela uppdagades när en av kvinnans yngre barn berättade att det bodde en "gammal, smutsig man" hemma

som stal mat och blev slagen eftersom han gjorde barnets "mamma arg".

Gammal smutsig man som gör mamma arg och får mat två ggr om dagen

Någon som känner igen sig? :crazy:

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Finns det sa manga byprinssesor kvar? De flesta lamnar snart byn for studier eller arbete pa annan ort. Klart att de flesta da traffar trevliga pojkar och att det da ar vanligt att det blir mer an bara kramar och pussar. Har tillbringat mycket tid med studenter i t.ex. Phitsanoluk och de har definitivt agnat mycket av sin fritid till att kroka och goka.

Klart att en del drar en vals for sina foraldrar men jag tror nog att de flesta foraldrar fattar anda. De gamla traditionerna ar i manga fall bara en fasad utat och under den lever livet sin gilla gang. Ibland kan man nasta fa intrycket att en del faranger kor mer pa thaitraditioner an vad thaiarna sjalva gor. ;)

Ha det

Neil

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...