Jump to content
IGNORERAD

Skollov i Thailand


Surin P3

Recommended Posts

Avregistrerad clion

Undrar om det inte är olika beroende på provins :whistle: Förutom när Kungen eller Drottningen har nån bemärkelsedag

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag vet att det inte är exakt samma jämt, men det lär finnas några riktmärken.

Hoppas jag...

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Plätt

Jag vet att det inte är exakt samma jämt, men det lär finnas några riktmärken.

Hoppas jag...

Oktober ska dom ha "höstlov" i Ayuttahaya, men väntar oxå på datum så jag kan planera komande resa.

'Thailand är inte lika som Sverige vet ett år i förväg när dom börjar slutar + all lov.

Frågar man dom i Thailand när lov är får man till svar "later" :diablo:

Är det något som är säkert i Thailand är det att INGET är säkert :suicide:

Link to comment
Dela på andra sajter

Det finns två huvudsakliga skollov per år:

  • Oktober: en månad , med början från omkring 1Oktober till den 31 oktober
  • Mars / april: två månader, räknat från ungefär till början av mars till slutet av april
  • Alla thailändska statliga skolor följer samma grundläggande läsåret , men det finns vissa variationer på datum mellan enskilda skolor och provinser . Enligt rapporter även officiellt skolscheman kan bli föremål för variation.

Privat internationella skolor

Privata internationella skolor har var sin egen kalender för skolan semester. De är dock mer sannolikt att följa västra tidsplanen med en fem veckors semester i juli och augusti och två veckor för både jul och påsk. Kontakta skolan för att få exakta datum.

Källa: http://Bangkok.anglo.../schoolhols.asp

Link to comment
Dela på andra sajter

Som Plätt skrev är nästa länge lov i oktober. Ca 2 veckor ca 2-3 veckan i okt.

Långlovet (byte av läsår) är från mitten mars till mitten maj. Exakta datum varierar mellan skolor/orter.

Dessutom alla "helgdagar" och många "bankhelger".

Poffa

Link to comment
Dela på andra sajter

Det finns två huvudsakliga skollov per år:

  • Oktober: en månad , med början från omkring 1Oktober till den 31 oktober
  • Mars / april: två månader, räknat från ungefär till början av mars till slutet av april
  • Alla thailändska statliga skolor följer samma grundläggande läsåret , men det finns vissa variationer på datum mellan enskilda skolor och provinser . Enligt rapporter även officiellt skolscheman kan bli föremål för variation.

Privat internationella skolor

Privata internationella skolor har var sin egen kalender för skolan semester. De är dock mer sannolikt att följa västra tidsplanen med en fem veckors semester i juli och augusti och två veckor för både jul och påsk. Kontakta skolan för att få exakta datum.

Källa: http://Bangkok.anglo.../schoolhols.asp

Stämmer bra.

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...