Jump to content
IGNORERAD

Val 2010


MaiChai

Röstar ni i Svenska valet från Thailand?  

5 röster

  1. 1. Kommer ni att rösta i riksdagsvalet 2010?

    • Javisst, även om det är krångligare från Thailand
      5
    • Nej, glöm att jag offrar en halv dag på ett val där min röst ändå inte spelar någon roll
      0


Recommended Posts

http://www.swedenabroad.com/News____50290.aspx?slaveid=108118

Den 19 september är det dags för val i Sverige, ni som bor i Thailand hur gör ni? Kommer ni att rösta eller skiter ni i det? I så fall varför?

Obs, låt denna tråd inte handla om politik utan just om varför man röstar, eller inte röstar ifall man vistas i Thailand.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Själv höll jag på att missa 2006, kom på det sista dagen och hittade inte min röstsedel. Dundrar in på ambassaden 5 minuter innan de stängde valurnorna med andan i halsen, hade missat att sista dag var en dryg vecka innan den officiella valdagen.

Thailändarna jag jobbade med då var dock imponerade över mina ansträngningar för att rösta, på den tiden var de tvungna att åka hem till byn för att rösta och när jag förklarade för dem att man kunde rösta via postkontor en månad innan valdagen så blev de än mer intresserade och jag fick förklara för dem hur ett val i Sverige går till.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Beror på om dom fått ut röstkorten inna det bär av den 23 augusti...i så fall posten...men inte i Thailand.

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...