Jump to content
IGNORERAD

Ansökan om svenskt pass på ambassaden i Bangkok


Ulrika

Recommended Posts

Ett varningens ord: Åk INTE till svenska ambasaden i Bangkok utan att först ringa och kolla hur personalen mår!

Det finns t ex bara en enda person som har behörighet att ta emot en passansökan för hela Thailand, Laos och Kambodja och denna enda person var så ebarmligt sjuk att hon inte kunde pallra sig till jobbet några timmar nu på morgonen vilket i sin tur ledde till att alla de människor som rest dit - till på hemsidan angiven beökstidtid - tvingades gå därifrån i oförättat ärende!

Jag är lyckligt lottad som bara förlorade 6 timmar restid och 350 i lokaltransportkostnader samt slapp ta in på hotell eller boka om flygbiljett. Nu hoppas jag bara att människan kryar på sig till i morgon så jag hinner få mitt nya pass innan visumet går ut den 19 augusti så jag kan boka en resa och slipper overstay!

Men kan ni fatta vad sårbart?!!! Endast en enda männsika är behörig att utföra denna konsulära tjänst, som de för övrigt tar 1000 sek mer för att utföra i utlandet (6450baht)! - Om hon blir överkörd då?

Grumpf Morr Fräs

//Ulrika

Ulrika, www.scandalic.nu

Scandalic - Soi Skaew Beach el. 2nd Rd Soi 9, Pattaya City

The Pool at Center Condo - Pattaya Tai Soi 24, Pattaya City

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...