Jump to content
IGNORERAD

Resa med enkel biljett...


Rob

Recommended Posts

Går i funderingar att flyga med enkla biljetter den här gången, då jag inte vet hur länge jag stannar i Thailand den här gången.

Ni som flyger med enkla biljetter, har ni några generella tips man bör tänka på? Det jag spontant oroar mig för är att hemrese biljetten kanske kan vara svindyra under den period man vill åka hem.

Tex säg att jag åker ner nu 1 september till en kostnad av 3000 SEK. Sen måste jag plötsligt åka hem i slutet på Januari, tack vare högsäsong så är utbudet litet och jag kan bara hitta hemrese alternativ för en kostnad av 5000 - 6000 SEK.

Är ett sådant scenario fullt möjligt?

Link to comment
Dela på andra sajter

Det låter som om din flygbudjet inte är den största annars hade ju kanske en 1 års ombokningbar biljett varit ett alternativ.

Kan man föresten få en enkel biljett för 3000kr? Jag trodde enkelbiljetter var dyra.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bokade en enkel BKK-ARN med Thai den 6e Maj med resa den 30e Maj.

Pris för detta 35 950 Baht!

Kan vara ett extremt fall?

Vissa har det bra, andra har det bättre!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det låter som om din flygbudjet inte är den största annars hade ju kanske en 1 års ombokningbar biljett varit ett alternativ.

Kan man föresten få en enkel biljett för 3000kr? Jag trodde enkelbiljetter var dyra.

Hittade en biljett for 2999 inkl skatter... Jo har fått pris nu på 1 års ombokningsbar for 6600 :- och det e ju taget tror jag..

:drinks:

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Forden34

Hittade en biljett for 2999 inkl skatter... Jo har fått pris nu på 1 års ombokningsbar for 6600 :- och det e ju taget tror jag..

:drinks:

var hittade du den, är intr av en jag med då jag inte vet hur länge jag ska stanna

Link to comment
Dela på andra sajter

var hittade du den, är intr av en jag med då jag inte vet hur länge jag ska stanna

Du menar den enkla biljetten? använde en av de otaliga sokmotorerna for resor, tror det ar supersavetravel, ryskt bolag 2999 :-

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Forden34

Du menar den enkla biljetten? använde en av de otaliga sokmotorerna for resor, tror det ar supersavetravel, ryskt bolag 2999 :-

Tur o retur biljetten menar jag

Tackar

Link to comment
Dela på andra sajter

Tur o retur biljetten menar jag

Tackar

Bokade via Odenresor, 6670 Kr, tur och retur öppen biljett på ett år. Varje ombokning kostar 50 Euro. Turkish Airlines.

Fick dock erbjudande på samma biljettet ifrån Jade 10 minuter efter jag hade bokat för 6300 :-

Link to comment
Dela på andra sajter

Det blir alltid billigare med en ombokningsbar 1år än två enkla. Såvida man inte lyckas göra några extrema köp då.

Nu när vi skulle åka hem lyckades vi missa flyget. De billigaste enkla biljetterna vi kunde få tag på då utan allt för lång väntan, kostade nästan 30000 bath och var med Austrian. Vi hade några veckor tidigare köpt tor biljetter i samma bolag för 36000 bath till frugans bror och sambo. Vi själva åkte med Finnair som när huvudkontoret öppnade hjälpte oss komma hem snabbt och bra för en mycket rimlig summa pengar, trots att vi egentligen förverkat våra biljetter. Det blir fler resor med Finnair då jag har svårt att tänka mig något annat bolag som ställer upp så mycket på resenärerna.

En 1års för 6600kr låter som ett otroligt bra pris. Låter som ett lågprisbolag.

Link to comment
Dela på andra sajter

En 1års för 6600kr låter som ett otroligt bra pris. Låter som ett lågprisbolag.

Ja det är nästan 2000 kr billigare än när jag åkte förra året, iofs så flög jag då med Thai och det var Transfer/Flyg till Phuket inräknat. Dock så har jag bara hört gott om Turkish, ska absolut inte vara några problem med dom.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja det är nästan 2000 kr billigare än när jag åkte förra året, iofs så flög jag då med Thai och det var Transfer/Flyg till Phuket inräknat. Dock så har jag bara hört gott om Turkish, ska absolut inte vara några problem med dom.

Har flera kompisar som flugit Turkish utan bekymmer. Reservera biljetten på en gång. Trevlig resa!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Forden34

Fick just ett pris av Thaiair på en 3 månadsbiljett, pris 9000:- 18 oct - 18dec, bokar jag med Airberlin går resan på ca 7000:-

Det lutar nog åt att det blir direktflyg

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Tja.

Enkla biljetter är inte lätt att hitta billiga. Har åkt enkel några gånger av diverse anledningar. En gång hittade jag en superbillig med www.airberlin.com . Men deras priser varierar men ibland har dom i varje fall bra pris på enkelbiljetter. En annan gång hade jag behov av en enkel från BKK men det var supersvårt att hitta en enkel så jag köpte helt enkel en tor från HK med återresa 7 månader senare och hoppades att jag skulle behöva returen och det behövde jag :) men då blev jag i samma läge igen att jag behövde en enkel från BKK men det löste sig med att plocka en biljett på ROP poäng. /mvh

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Incinerator

Det blir alltid billigare med en ombokningsbar 1år än två enkla. Såvida man inte lyckas göra några extrema köp då.

Nu när vi skulle åka hem lyckades vi missa flyget. De billigaste enkla biljetterna vi kunde få tag på då utan allt för lång väntan, kostade nästan 30000 bath och var med Austrian. Vi hade några veckor tidigare köpt tor biljetter i samma bolag för 36000 bath till frugans bror och sambo. Vi själva åkte med Finnair som när huvudkontoret öppnade hjälpte oss komma hem snabbt och bra för en mycket rimlig summa pengar, trots att vi egentligen förverkat våra biljetter. Det blir fler resor med Finnair då jag har svårt att tänka mig något annat bolag som ställer upp så mycket på resenärerna.

En 1års för 6600kr låter som ett otroligt bra pris. Låter som ett lågprisbolag.

Synd bara att Finnair inte flyger direkt till skandinavien..

Link to comment
Dela på andra sajter

Synd bara att Finnair inte flyger direkt till skandinavien..

Beror på vilken definition man använder av skandinavien.

"På engelska har namnet "the Nordic Countries" inte fått något större genomslag, och engelskspråkiga historiker, statsvetare och andra forskare har inkluderat Finland i "Scandinavia" eftersom Finland har en mycket lång historia som en del av Sverige"

http://sv.wikipedia.org/wiki/Skandinavien

Jag förstår hur du menar. :) Det var ingen lång väntan i Helsingfors, men det klart att det är smidigare med direktflyg. Bra flygplan tycker jag de använder, Airbus som jag gillar skarpt. Det var första gången vi flög med finnarna, när vi köpte biljetten skiljde det bra många tusen gentemot ett direktflyg. Är man tre stycken i familjen blir det en del kulor att lägga på roliga saker än ett snabbt flyg. Så här i efterhand visade det sig vara en klok investering.

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Fick just ett pris av Thaiair på en 3 månadsbiljett, pris 9000:- 18 oct - 18dec, bokar jag med Airberlin går resan på ca 7000:-

Det lutar nog åt att det blir direktflyg

Om det inte är allt för lång väntan i Berlin är Tegel en liten behändig flygplats som lämpar sig gott för en 'Bier' och en 'Wurst'. Just utanför en av ingångarna finns en liten 'Kneipe' :) /mvh

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Forden34

Om det inte är allt för lång väntan i Berlin är Tegel en liten behändig flygplats som lämpar sig gott för en 'Bier' och en 'Wurst'. Just utanför en av ingångarna finns en liten 'Kneipe' :) /mvh

Ca: 3 timmar å det j-a i kråksången så dricker jag inte bier bara spiritusa å redbull eller nån go grogg med paraply ha ha ha ha

Jag har vart i tegel en gång då jag importerade bilar från tyskland

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...