Jump to content
IGNORERAD

Shortstayare som förstör för longstayare


Fritz

Recommended Posts

GammalDansken

Orka pruta! Om priset anses orimligt så går man därifrån. De flesta har varit i Thailand ett antal gånger och har koll på vad priserna ligger på. Och det brukar inte röra sig om många bath + -. Att man bara orka skicka fram sin käraste för att pruta några ynka bath är ju bara pinsamt och brist på respekt mot sin käraste.

Visst, jag kan väl köpa att man vill ha det bästa priset på ett boende eller en bil, men där snackar vi om mycket pengar som man kan tjäna.

Men för fan, gå på en svettig marknad och känna att man blir lurad på på några ynka bath?!? ROFLA! Är det bara jag som lider när man går på en marknad med ett svettigt plåttak och 60 grader varmt?!?! Orka pruta eller skicka fram min käraste för att tjäna in pengar som man inte ens orka böja sig ner för att plocka upp hemma?!

Stanna hemma! :mdr:

Det är ju därför du ska göra som HC: Ta kort på frukt, grönsaker eller prylar

så kan frugan i lugn och ro pruta ner det som är på bilderna

Blir enligt HC billigare när säljarna inte vet att hon bor ihop med en farang,

och både hon och HC lever lyckligt vidare med vetskapen om att de sparat nåra baht åt sina företag.

Dessutom slipper HC äcklas över Thailändare som inte har skam i kroppen.

Ändrades av GammalDansken

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 84
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Baa

    8

  • Avregistrerad clion

    8

  • Wangthong

    7

  • måne

    6

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Vadå "har dom ingen skam"

Hur kan man bli "lurad" i en prutsituation?

Man bjuder precis så mycket som man vill betala.

Räcker inte det så går man därifrån och ingen har lidit skada.

En del av strategin är ju att försöka uppskatta hur mycket den andra kan betala

och lägga sig "rätt" utifrån det.

Men för att du inte ska äcklas ska dom lägga sig på en viss nivå, helst under inköpspris?

Jag är mera benägen att äcklas över snikna faranger som till varje pris ska spara en baht eller fem.

Så tänker nog även en och annan thaifru eller -flickvän ibland.

Jag har för mig att det brukar vara fasta priser på hotell även i Thailand. :whistle:

Det senaste har jag sagt till katter några gånger, men en gång trodde jag att jag sa samma, men jag måste ha sagt något helt annat, för båda katterna vred snabbt på huvudet och glodde förvånat

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har för mig att det brukar vara fasta priser på hotell även i Thailand. :whistle:

Beroende på var du bokar, när du bokar och vem du är kan priset på ett och samma rum variera kraftigt

Kommer du in på ett hotell i lågsäsong och vill bo en vecka är det klart prutningsbart, åtminstonde på turistorter som Koh Samui och Koh Chang enligt egen erfarenhet

Och vill dom inte pruta då så är det bara att gå till grannen så prutar dom istället

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Och ibland är det dyrare för Thai och longstayare än för shortstayare :huh: :

http://www.methavalai.com/accom.htm

**Domestic or Thai Resident: Weekend/Fri-Sat Supplement charge 500 Baht. p/n

Long weekend, Supplement charge 1,000.- per room/night except New Year Eve.

Ha en bra dag!

:wai:

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Incinerator

Jag har för mig att det brukar vara fasta priser på hotell även i Thailand. :whistle:

Min fru och jag testade detta för ett par år sedan genom att vi båda kollade rumspriser på flera hotell i Thailand, och jag blev inte förvånad av resultatet, fruns priser låg i genomsnitt MER än 25% under mina priser..

Link to comment
Dela på andra sajter

Det där med hotellpriser har nog att göra med antalet faranger som brukar vistas i området, har aldrig upplevt något dylikt i Udon, och då har jag haft otaliga nätter både själv och även slussat in vänner dit. Turistfälla?

Ändrades av Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Jag har för mig att det brukar vara fasta priser på hotell även i Thailand. :whistle:

Hej

Själv tror jag inte att det finns några hotell som har fasta priser alls, möjligtvis undantaget dom 10-20 dyraste i landet.

Så pruta rejält överallt, har dom outhyrda rum så vill dom nog fylla dom även om intäkterna blir lite mindre.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Angående att pruta på hotell... Brukar själv averka runt 20-25 olika hotellrum per resa och man kan alltid pruta ned rumspriset 10-15% bara genom att fråga. Funkar varenda gång i princip.

När dom talar om vad det kostar att bo på hotellet brukar jag bara replikera - Men vad får jag för pris om jag stannar 2 nätter då?

Då sjunker priset alltid dom nämda 10-15%.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Incinerator

Hotellet ifråga hade pris på sin hemsida som jag fick ner genom att vilja boka en vecka, min fru fick lägre dags pris utan att diskutera längre boende.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...