Jump to content
IGNORERAD

Shortstayare som förstör för longstayare


Fritz

Recommended Posts

GammalDansken

Exakt så Thaifiskaren...

Det är ju inte bara på marknaden sådant händer.

Det kan även hända när man checkar in på ett hotell. Helt ogenerat försöker receptionisten diskutera med fru Chang hur man på bästa sätt tar ut överpris av den rike farangen. Vi som är thai måste ju samarbeta!

Jag äcklas... har dom ingen skam? Friskt vågat, hälften vunnet! Thailands valspråk.

Många av dessa situationer döljer fru Chang för mig eftersom hon skäms över sina landsmän... jag får veta i efterhand.

Herr Chang har talat.

Vadå "har dom ingen skam"

Hur kan man bli "lurad" i en prutsituation?

Man bjuder precis så mycket som man vill betala.

Räcker inte det så går man därifrån och ingen har lidit skada.

En del av strategin är ju att försöka uppskatta hur mycket den andra kan betala

och lägga sig "rätt" utifrån det.

Men för att du inte ska äcklas ska dom lägga sig på en viss nivå, helst under inköpspris?

Jag är mera benägen att äcklas över snikna faranger som till varje pris ska spara en baht eller fem.

Så tänker nog även en och annan thaifru eller -flickvän ibland.

Ändrades av GammalDansken

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 84
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Baa

    8

  • Avregistrerad clion

    8

  • Wangthong

    7

  • måne

    6

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Nja GD,

Jag vill helst se fasta priser som är oberoende av vem som är kund.

Att receptionisten tycker sig se större betalningsförmåga hos en kund och därmed höjer priset tycker jag är osmakligt.

Det må vara hänt att det finns en prutkultur i Thailand och för all del Asien, men det betyder inte att jag tycker det är OK.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Nja GD,

Jag vill helst se fasta priser som är oberoende av vem som är kund.

Att receptionisten tycker sig se större betalningsförmåga hos en kund och därmed höjer priset tycker jag är osmakligt.

Det må vara hänt att det finns en prutkultur i Thailand och för all del Asien, men det betyder inte att jag tycker det är OK.

Herr Chang har talat.

Vad hände med "ta seden dit man kommer"

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad hände med "ta seden dit man kommer"

Eller också kan man vända kappan efter vinden, och då går det mycket smidigare. :whistle:

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Ettrig rackare den där GD :ironi:

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Plätt

Nja GD,

Jag vill helst se fasta priser som är oberoende av vem som är kund.

Att receptionisten tycker sig se större betalningsförmåga hos en kund och därmed höjer priset tycker jag är osmakligt.

Det må vara hänt att det finns en prutkultur i Thailand och för all del Asien, men det betyder inte att jag tycker det är OK.

Herr Chang har talat.

Håller med Change`n

Själv handlar jag mina kläder och dyl. på affärer typ Big-C, Lotus duger gott och väl för mig i Thailand same same för Thai eller Svenne

Ska jag köpa något utanför typ. Thai marknad så har jag en liten pris uppfatning betalar det jag tycker är rimligt, kostar dom 100 Baht på Big-C då får dom inga 150-200 Baht av mig uttanför heller :rtfm:

Mvh.Plätt

Link to comment
Dela på andra sajter

Ettrig rackare den där GD :ironi:

Men understundom pricksäker som fan... :whistle:

Clirr på Dig, idag regnar det så då får man stanna inne, tyvärr ingen vare sig long eller shorttime inom synhåll. :crazy:

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Men understundom pricksäker som fan... :whistle:

Clirr på Dig, idag regnar det så då får man stanna inne, tyvärr ingen vare sig long eller shorttime inom synhåll. :crazy:

Ja här har det börjatt regna också. är på jobbet ska ta en lunchlutare efter skummat mpr

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Håller med Change`n

Själv handlar jag mina kläder och dyl. på affärer typ Big-C, Lotus duger gott och väl för mig i Thailand same same för Thai eller Svenne

Ska jag köpa något utanför typ. Thai marknad så har jag en liten pris uppfatning betalar det jag tycker är rimligt, kostar dom 100 Baht på Big-C då får dom inga 150-200 Baht av mig uttanför heller :rtfm:

Mvh.Plätt

En mkt bra grej att kolla på lokala varuhuset eller de små marknader som har typ 3 för 400..då vet man rätt snabbt var gänsen går.

Vi har en jättemarknad en lite bit utanför centrum i Udon, dom som kan matcha deras priser inne i stan kan möjligen få sälja, annars är det en guldgruva. Har idi*tshoppat där flera ggr innan det bär av hemåt och jäklar vad prylar man får för 3-4 000 bath...utan att pruta.

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

En mkt bra grej att kolla på lokala varuhuset eller de små marknader som har typ 3 för 400..då vet man rätt snabbt var gänsen går.

Vi har en jättemarknad en lite bit utanför centrum i Udon, dom som kan matcha deras priser inne i stan kan möjligen få sälja, annars är det en guldgruva. Har idi*tshoppat där flera ggr innan det bär av hemåt och jäklar vad prylar man får för 3-4 000 bath...utan att pruta.

Baa

Sjusssss säg inget till damen (min) i Dec

snåle clirre :ironi:

Ändrades av clion

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Sjusssss säg inget till damen (min) i Dec

snåle clirre :ironi:

Näää, snåläningar har vi gott om ändå...och får dom inte pruta blir dom ju bara ledsna, bättre att dra upp till NongKhai och kolla TaSadet, där kan dom få drälla runt ett tag medans vi letar snikställen för LT. :drinks:

Ändrades av Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Med anlledning av denna tråd som Bob startade och gick till angrepp på oss långliggare så vill jag rapportera om ett möte som några av oss långliggare hade i dag.

Mötet handlade om att vi anser att många shortstayare förstör livet för oss longstayare här i Pattaya. Jag tar bara upp några punkter av klagomålen.

1. Dom strör tusenbattingar omkring sig i barerna som om det vore monopolpengar vilket driver upp priserna samt gör att vi som inte har råd med samma beteende blir totalt ointressanta i dom galanta damernas ögon.

Vanligtvis välunderrättade källor påstår att denna nyrikedom som dessa shortstayare har beror på att dom under tiden dom vistas i Sverige har en förmåga att snika in sig på partyn så dom kan få gratis sprit.

Dessutom är dom duktiga på att bjuda in sig själva på middag hos sina föräldrar.

Det påstås t.o.m att dom mycket hellre lånar pengar av föräldrarna än på banken därför att man i det senare fallet måste betala tillbaka.

2. Deras ljudnivå när dom kommer in i baren är på en sådan nivå att det är omöjligt för oss andra dödliga att föra en konversation så vi får vackert avlägsna oss.

Vad ska man då göra åt detta ?

Ett förslag var att skicka dom till ett ställe där det är betydligt varmare än i Thailand.

Men eftersom vi är ganska snälla så enades vi om att dom kan åka till Patong, Phuket. Inte för att vi har nåt emot stället utan bara för att vi var helt överens om att ingen av oss har för avsikt att åka dit inom överskådlig framtid. :ironi:

Fritz..

Uppskattar initiativet till tråden Fritz - riktigt roligt, kul att du gör det med glimten i ögat!

Vad gäller att shortstayare strör pengar omkring sig och att detta får till följd att priserna går upp; Har full förståelse för din irritation. Tråkigt att det drabbar er som bor i området.

Vad gäller att tjejerna bara är intresserade av dessa shortstayare; se till att locka med något annat än en tjock plånbok! Du måste väl ha fler strängar på din lyra!

Och sedan ljudnivån; Tala om för dem att de gärna får fortsätta gorma, men att det är svårt att forma ord när diafragman strax sitter i hålfoten.

:-)

Keep up the good work!

Link to comment
Dela på andra sajter

Med anlledning av denna tråd som Bob startade och gick till angrepp på oss långliggare så vill jag rapportera om ett möte som några av oss långliggare hade i dag.

Mötet handlade om att vi anser att många shortstayare förstör livet för oss longstayare här i Pattaya. Jag tar bara upp några punkter av klagomålen.

1. Dom strör tusenbattingar omkring sig i barerna som om det vore monopolpengar vilket driver upp priserna samt gör att vi som inte har råd med samma beteende blir totalt ointressanta i dom galanta damernas ögon.

Vanligtvis välunderrättade källor påstår att denna nyrikedom som dessa shortstayare har beror på att dom under tiden dom vistas i Sverige har en förmåga att snika in sig på partyn så dom kan få gratis sprit.

Dessutom är dom duktiga på att bjuda in sig själva på middag hos sina föräldrar.

Det påstås t.o.m att dom mycket hellre lånar pengar av föräldrarna än på banken därför att man i det senare fallet måste betala tillbaka.

2. Deras ljudnivå när dom kommer in i baren är på en sådan nivå att det är omöjligt för oss andra dödliga att föra en konversation så vi får vackert avlägsna oss.

Vad ska man då göra åt detta ?

Ett förslag var att skicka dom till ett ställe där det är betydligt varmare än i Thailand.

Men eftersom vi är ganska snälla så enades vi om att dom kan åka till Patong, Phuket. Inte för att vi har nåt emot stället utan bara för att vi var helt överens om att ingen av oss har för avsikt att åka dit inom överskådlig framtid. :ironi:

Fritz..

Finns inte risken att ni binder ris åt er egen rygg? Om alla shortstay drar till Patong blir det färre kunder och barerna måste ta ut högre priser för att kompensera sig. Ni kommer då att drabbas av detta. :rtfm:

Dessutom ska man inte ge sig på den hand som föder en. Eftersom ni inte har några nya kunder att visa upp hos näringsidkarna kommer ni inte längre att kunna tillskansa er några rabatter genom att vissa ont anande shortstayare var de kan få bästa service. ;)

Livet på Patong kommer att bli outhärdligt. Hausse på börsen, priserna kommer att raka i höjden av alla nyalända shortstay från Pattaya. Detta kommer inte longstayarna på Patong att se med blida ögon de kommer att tillsätta en utredning. Ganska snart kommer de fram till orsaken, och börjar att planera sin hämndaktion. :crazy:

Anser mig inte själv som part i målet. Vill bara ge goda råd i all välmening så att inte något stort och problematiskt kommer att blossa upp. Har ni tänkt igenom hur grav konsekvensen av ert handlande verkligen kan bli? :huh:

Kanske ni kan göra en deal med shortstayarna som innebär att de får en liten del av era förmåner när ni visar dom till serviceinrättningarna. Motprestationen för detta kan vara att de inte haussar upp priserna utan är återhållsamma med pengarna. Istället kan de ta hem pengarna och betala föräldrarna för alla fria måltider där hemma. :) Kanske till och med ordna egna fester istället för att snika hos andra. Detta skulle göra sverige bra mycket roligare. :dance1:

Fungerar inte detta är det väl lämpligast att medlare utses. B) Skulle kunna tänka mig att BTT med sin språkkunskap och sin gedigna kännedom om de lokala förhålladena när det gäller såväl barlivet som prisnivån på 7-eleven, kanske kunde vara en lämplig medlare. Hurvida han har förtroende av båda parter måste kanske funderas närmare på! :wai:

Ändrades av Wangthong
Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Finns inte risken att ni binder ris åt er egen rygg? Om alla shortstay drar till Patong blir det färre kunder och barerna måste ta ut högre priser för att kompensera sig. Ni kommer då att drabbas av detta. :rtfm:

Dessutom ska man inte ge sig på den hand som föder en. Eftersom ni inte har några nya kunder att visa upp hos näringsidkarna kommer ni inte längre att kunna tillskansa er några rabatter genom att vissa ont anande shortstayare var de kan få bästa service. ;)

Livet på Patong kommer att bli outhärdligt. Hausse på börsen, priserna kommer att raka i höjden av alla nyalända shortstay från Pattaya. Detta kommer inte longstayarna på Patong att se med blida ögon de kommer att tillsätta en utredning. Ganska snart kommer de fram till orsaken, och börjar att planera sin hämndaktion. :crazy:

Anser mig inte själv som part i målet. Vill bara ge goda råd i all välmening så att inte något stort och problematiskt kommer att blossa upp. Har ni tänkt igenom hur grav konsekvensen av ert handlande verkligen kan bli? :huh:

Kanske ni kan göra en deal med shortstayarna som innebär att de får en liten del av era förmåner när ni visar dom till serviceinrättningarna. Motprestationen för detta kan vara att de inte haussar upp priserna utan är återhållsamma med pengarna. Istället kan de ta hem pengarna och betala föräldrarna för alla fria måltider där hemma. :) Kanske till och med ordna egna fester istället för att snika hos andra. Detta skulle göra sverige bra mycket roligare. :dance1:

Fungerar inte detta är det väl lämpligast att medlare utses. B) Skulle kunna tänka mig att BTT med sin språkkunskap och sin gedigna kännedom om de lokala förhålladena när det gäller såväl barlivet som prisnivån på 7-eleven, kanske kunde vara en lämplig medlare. Hurvida han har förtroende av båda parter måste kanske funderas närmare på! :wai:

Tror egentligen inte krockar mellan longtimare och shortimare är något större problem.

Longtimarna har ofta sina egna små smultronställen utanför barområdena där priserna är mer humana och vill de ha damer så vet de var de ska ragga så det blir billigare.

Sanningen är ju att man lätt kan slippa ladydings och barfiner och dyra drinkar ifall man vill.

Ragga upp sängsällskap för natten är inga problem i Pattaya.

Det är bara att sätta sig vid det lokala nudelståndet och kontakta någon lämplig off duty bartjej så kan man få ett billigare nummer även under dagtid om man känner för det.

Eller bosätta sig på något billigare apartment så kan man stöta på städerskorna.

Jag fick själv en "girlfriend" som städade på ett apartment där jag bodde.

Jag bjöd henne på en massa spywine och då inbillade hon sig att jag var hennes pojkvän.

Jag var tvungen att sluta med dessa allmosor efter ett tag på grund av att hon blev alltmer tiggig och tom pussade mig på munnen när hon städade rummet och jag låg på sängen.

Kan väl tiläggas att hon inte var direkt snutfager.

Men för en mindre kräsen och nogräknad gubbe så hade hon lätt kunnat bli en stadig sängkamrat.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Tror egentligen inte krockar mellan longtimare och shortimare är något större problem.

Longtimarna har ofta sina egna små smultronställen utanför barområdena där priserna är mer humana och vill de ha damer så vet de var de ska ragga så det blir billigare.

Sanningen är ju att man lätt kan slippa ladydings och barfiner och dyra drinkar ifall man vill.

Ragga upp sängsällskap för natten är inga problem i Pattaya.

Det är bara att sätta sig vid det lokala nudelståndet och kontakta någon lämplig off duty bartjej så kan man få ett billigare nummer även under dagtid om man känner för det.

Eller bosätta sig på något billigare apartment så kan man stöta på städerskorna.

Jag fick själv en "girlfriend" som städade på ett apartment där jag bodde.

Jag bjöd henne på en massa spywine och då inbillade hon sig att jag var hennes pojkvän.

Jag var tvungen att sluta med dessa allmosor efter ett tag på grund av att hon blev alltmer tiggig och tom pussade mig på munnen när hon städade rummet och jag låg på sängen.

Kan väl tiläggas att hon inte var direkt snutfager.

Men för en mindre kräsen och nogräknad gubbe så hade hon lätt kunnat bli en stadig sängkamrat.

BTT

55 äntligen så fick man sig ett garv.vart lite tunt med det under veckan

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Härmed drar jag på det omedelbaraste tillbaka förslaget om BTT som medlare! :kort::ironi:

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Tror egentligen inte krockar mellan longtimare och shortimare är något större problem.

Longtimarna har ofta sina egna små smultronställen utanför barområdena där priserna är mer humana och vill de ha damer så vet de var de ska ragga så det blir billigare.

Sanningen är ju att man lätt kan slippa ladydings och barfiner och dyra drinkar ifall man vill.

Ragga upp sängsällskap för natten är inga problem i Pattaya.

Det är bara att sätta sig vid det lokala nudelståndet och kontakta någon lämplig off duty bartjej så kan man få ett billigare nummer även under dagtid om man känner för det.

Eller bosätta sig på något billigare apartment så kan man stöta på städerskorna.

Jag fick själv en "girlfriend" som städade på ett apartment där jag bodde.

Jag bjöd henne på en massa spywine och då inbillade hon sig att jag var hennes pojkvän.

Jag var tvungen att sluta med dessa allmosor efter ett tag på grund av att hon blev alltmer tiggig och tom pussade mig på munnen när hon städade rummet och jag låg på sängen.

Kan väl tiläggas att hon inte var direkt snutfager.

Men för en mindre kräsen och nogräknad gubbe så hade hon lätt kunnat bli en stadig sängkamrat.

BTT

BTT Du om någon borde väll veta att di lite älldre är di bästa sängkammrater ;)

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Nissefisk,jag kan trösta dig med att en 18-åring skulle kännas otroligt fel för mig.Jag har själv en dotter på 28 så gränsen för mig går väl där ungefär.Nu är ju jag gift(lyckligt)så dessa affärer förekommer bara i mitt huvud :crazy: för inte vill jag att min fru ska mata ankorna med mitt vapen :suicide: förövrigt är jag 58 år ung och en jävul i slafen när jag är nykter,när jag är full sover jag aldrig. :drinks: Mvh Måne

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

BTT Du om någon borde väll veta att di lite älldre är di bästa sängkammrater ;)

Ännu en kunskap du icke delgivit oss...hur högt skall man gå? . :whistle:

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

BTT Du om någon borde väll veta att di lite älldre är di bästa sängkammrater ;)

Jo damer kring 50 kan va ena riktiga kåtapor.

Men lite fägring får där ju va.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Jo damer kring 50 kan va ena riktiga kåtapor.

Men lite fägring får där ju va.

BTT

55555 Du e för go pma mig när du kommer nästa freda så hämtar jag dig på centralen :crazy:

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja man lär sig av misstagen, den här händelsen utspelade sig för mera än 10 år sedan i Pattaya. Tokiga Shortstayare har man träffat på ganska ofta. Minns en franskman som kom dit för första gången. Han hade inte en susning vad det kostade ute i barerna så han fick lite information av mig. :whistle: Träffade honom glad i hågen dagen efter med en brud på släp. :dance1: - Allt gick bra igår kväll jag fick med mig en brud hem, vi hoppade på en taxi från walkingstreet till soi honey Inn när jag skulle betala ville dom ha 500 baht för 2 men jag prutade till 50 baht/person. :na:

5 Vet du vad? Du blev lurad på 90 baht på den resan. Ni må tro att han såg snopen ut!

Det kanske vore på sin plats att alla Longstayare talade om vad det igentligen kostar att åka taxi, brudar etc så att det inte betalas överpriser hit och dit.

Mvh Maakaao

Ps. Tar gärna emot karma :hi:

Ändrades av maakaao

                                                                                  

 

                                   

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Hejsan

Men herre jisses...tror inte shortstayare bryr sig ett dugg om ifall de trissar upp priserna eller inte.

De är ju i Thailand på semester och de spenderar väl precis hur mycket pengar de vill.det är väl helt upp till dem!!

Eller menar longstayare att shortstayare skall rätta sig efter longstayares budget och inte trissa upp priser med mera??

Helt befängt.

Var och en gör väl av med så mycket pengar de vill...longstyare som shortstayare...

Personligen tror jag shortstayare har mycket, mycket roligare än longstayare...tänk efter vad det kan bero på...

MVH Nonki

Link to comment
Dela på andra sajter

Hejsan

Men herre jisses...tror inte shortstayare bryr sig ett dugg om ifall de trissar upp priserna eller inte.

De är ju i Thailand på semester och de spenderar väl precis hur mycket pengar de vill.det är väl helt upp till dem!!

Eller menar longstayare att shortstayare skall rätta sig efter longstayares budget och inte trissa upp priser med mera??

Helt befängt.

Var och en gör väl av med så mycket pengar de vill...longstyare som shortstayare...

Personligen tror jag shortstayare har mycket, mycket roligare än longstayare...tänk efter vad det kan bero på...

MVH Nonki

Nonki,

Håller med dig till 110%.. :)

Det blir till slut vardag i Thailand för longstayare, med måste saker! Baren, poolen och stranden är inte lika lockande efter ett tag..

Shit, bott här nu i 6 månader och en dag, och har inte ännu badat i poolen eller havet!! :bag: Men jag har iallafall tagit ett kort på poolen vid clubhuset där jag bor.. ;)

Ha en bra dag!

:wai:

post-4239-015029000 1280447169_thumb.jpg

post-4239-003470000 1280447183_thumb.jpg

post-4239-015029000 1280447169_thumb.jpg

post-4239-003470000 1280447183_thumb.jpg

Ändrades av stjp8729
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai

Orka pruta! Om priset anses orimligt så går man därifrån. De flesta har varit i Thailand ett antal gånger och har koll på vad priserna ligger på. Och det brukar inte röra sig om många bath + -. Att man bara orka skicka fram sin käraste för att pruta några ynka bath är ju bara pinsamt och brist på respekt mot sin käraste.

Visst, jag kan väl köpa att man vill ha det bästa priset på ett boende eller en bil, men där snackar vi om mycket pengar som man kan tjäna.

Men för fan, gå på en svettig marknad och känna att man blir lurad på på några ynka bath?!? ROFLA! Är det bara jag som lider när man går på en marknad med ett svettigt plåttak och 60 grader varmt?!?! Orka pruta eller skicka fram min käraste för att tjäna in pengar som man inte ens orka böja sig ner för att plocka upp hemma?!

Stanna hemma! :mdr:

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...