Jump to content
IGNORERAD

Tillbaka i Thailand


Jive

Recommended Posts

Efter några veckor i ett härligt sommarsverige är jag tillbaka i Thailand.

Hur det känns? Jo, jag har ett fånigt leende över hela kroppen och tycker livet är toppen.

Jämfört med Sverige är Thailand ett riktigt pissland i många avseenden, men jag trivs så inih*****e bra här och man undrar ju varför.

Även om jag försöker bortse från frun, tror jag att Thailand skulle gå segrande ur jämförelsen Sve-Thai som boendeplats för min del.

Det verkar på nåt sätt, som att Sverige slår krokben på sej själv i jakten på hög levnadsstandard och korrekthet.

Regelboken för att leva i Sverige är ju för f*n minst dubbel så tjock som regelboken för golfspelare.

Är man mitt i karriären och har en del jobbår framför sej, så vinner ju Sverige alla gånger, men i in sits där livsnjutning har prio 1, så är det inget snack. Här i Thailand är det svårt att inte ha de bra och hitta sitt njutningskoncept.

Hoppas nu att jag hittade rätt balans i jämförelsen, så man inte får Joints på sej.:)

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Efter ett par veckors sommarsemester i sverige undrar jag varför man slänger bort semestern på att vara i svedala :kort: Tänker var dag tillbaks på vinterns härliga thailandsresa, därmed får det blir en i vinter igen :great:

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...