Jump to content
IGNORERAD

Har ni någon gång omedvetet skrämt livet ur gumman ?

Thaifiskaren

Recommended Posts

Första gången gumman var hos mig i Sverige så försökte jag att ta det lite lungt med henne.

Allt var ju nytt för henne. Och hon visste nog inte riktigt hur jag var funtad.

Jag är känd för att vara en lugn o sansad man...något som tjuren under korkeken..men ack

så det kan gå.

En kväll så var vi på den lokala puben o jag fick nog i mig ett stort antal för många öl.

Under kvällens lopp så frågade jag kompisarna om det var någon som hade en motorsåg som

dom kunde låna ut till mig nästkommande dag.

En polare sa att det kunde han men att jag måste vara djäkligt rädd om den, då det var hans

farsas såg, o han var extremt noga med att sköta om sågen.

Han var så hygglig så att han åkte hem o hämtade sågen till mig när jag satt på puben.

Detta etsades fast i mitt dunkla minne..Var rädd om sågen...var rädd om sågen.

Minns inte så mycket om hemfärden när min son kom o hämtade mig o gumman o sågen.

Vaknade ensam i sängen på morgonkvisten...luktade bensin.olja på kudden..va fan har hänt ?

Där låg jag o kramade om en motorsåg.hade bara i skallen att jag skulle vara rädd om sågen.

I vardagsrummet satt en livrädd hustru som undrade hur det var ställt med mig, då jag vägrat

att släppa ifrån mig sågen när vi kom hem. Hon hade tillbringat natten i soffan

Det ända jag sa när vi skulle lägga oss på kvällen var : Måste vara rädd om sågen.

Men det har nu gått några år sedan ovan hände o gumman är nu lugn igen.

O vad lärde jag mig av detta.ta inte med en motorsåg när du skall till puben.! ! !

Ha de :crazy:

Fungerar som Tjuren Ferdinand

Dela på andra sajter

Mest förvånad att hon var kvar i lägenheten nä du vakande, hade jag varit hemma hos ngn som låg och kramade en motorsåg hade jag sprungit långt därifrån!!

.men jag förutsätter att du inte hade druckit 2-3 öl på puben!

Dela på andra sajter

Mest förvånad att hon var kvar i lägenheten nä du vakande, hade jag varit hemma hos ngn som låg och kramade en motorsåg hade jag sprungit långt därifrån!!

.men jag förutsätter att du inte hade druckit 2-3 öl på puben!

Njaee..dimman kom runt 15 pilsner.. :bag:

Fungerar som Tjuren Ferdinand

Dela på andra sajter

Man måste nog upp i dessa kvantiteter för att tänka sig att gå till sängs med en motorsåg ..minst!

men som sagt jag hade sprungit!

Dela på andra sajter

Hehe. det var en bra storry fiskarn

Skrämt slag på frugan har man säkerligen gjort vid flertalet tillfällen.men de som lämnat mest spår efter sig är väl följande två incidenter.

Frugan hade en kompis på besök och de två sommnade i soffan på nedervåningen, de vaknade av att någon stod och tittade över dem enligt egen utsago. Min naturligaste förklaring var då att det var lille pojken till husets förre ägare som spökade lite, han dog i leukemi.

Min lilla tes uppskattades ej. och nu flera år senare så kan tanten inte sova ensammen någon längre stund på nedervåningen.

Den andra händelsen har jag beskrivt om (Vete skjutsingen var Surin P3 slarvat bort bildern någonstans)

Nu flera år senare när vi åker bil så fort det dyker upp något objekt från sidan så hajar tanten till ganska krafftigt

/Enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Dela på andra sajter

Tja, för det första har det väl hänt att fru Chang försökt skrämma mig. Jag sitter och svamlar på detta forum och fru Chang smyger upp bakom mig och står och tittar. Efter ett tag märker jag att hon står där, men blir inte direkt rädd, snarare förvånad.

Om jag gör motsvarande med fru Chang när hon till exempel pysslar med något i sovrummets klädkammare blir hon mycket skrämd och upprörd!

Herr Chang har talat.

Dela på andra sajter

Full o gla gick jag o la mig. Drömde hårt om att jag hamnade i slagsmål och sopade tydligen till frun, på axeln (som tur var).

Då blev hon riktigt rädd, dock inte mer änn att vi pratat mycket om det. Vi sover fortfarande ihop ;)

Vissa har det bra, andra har det bättre!

Dela på andra sajter

Lite omvänt var det när min kompis blev väckt av sin hustru som frågade om varför han stod på alla fyra och hoppade upp och ner i sängen.

Förklaringen var att han hade en otäck dröm om att han befann sig i en grop med massa ormar, ormgrop i ordets exakta betydelse :drinks:

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Dela på andra sajter

pi :whistle:

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

• Skapa ny...