Jump to content
IGNORERAD

Budget boende Hua Hin


Rob

Recommended Posts

Hallå.

Letar boende i Hua Hin i c.a 16 dagar med start ifrån 1a September. Ok standard, enda riktiga krav är stabilt internet på rummet pga distansstudier. 400-500 bath natten. Får prisförslag ifrån diverse guesthouses på en nivå på 800 bath/natten, är Hua Hin ovanligt dyrt?

Link to comment
Dela på andra sajter

Hallå.

Letar boende i Hua Hin i c.a 16 dagar med start ifrån 1a September. Ok standard, enda riktiga krav är stabilt internet på rummet pga distansstudier. 400-500 bath natten. Får prisförslag ifrån diverse guesthouses på en nivå på 800 bath/natten, är Hua Hin ovanligt dyrt?

Mobilt Bredband & Tält! :ironi:

Mvh Svampen :wai:

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hallå.

Letar boende i Hua Hin i c.a 16 dagar med start ifrån 1a September. Ok standard, enda riktiga krav är stabilt internet på rummet pga distansstudier. 400-500 bath natten. Får prisförslag ifrån diverse guesthouses på en nivå på 800 bath/natten, är Hua Hin ovanligt dyrt?

Kan säga att 800b är dyrt för att vara i september.

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken

Det finns ett gäng geusthouse ca 1km söderut från Hua hin . Som är både bra och vettiga i pris. Men Hua hin är i dyrehänseende mellan phuket och Pattaya

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan säga att 800b är dyrt för att vara i september.

Jo jag känner också det. Efter att ha bott på Koh Lanta i sex månader med AC, TV, Kyl, Dubbelsäng etc för under 300bath/natten så känns det tom JÄVLIGT dyrt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo jag känner också det. Efter att ha bott på Koh Lanta i sex månader med AC, TV, Kyl, Dubbelsäng etc för under 300bath/natten så känns det tom JÄVLIGT dyrt.

men 500 får du ju räkna med om det ska vara ac och internet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo jag känner också det. Efter att ha bott på Koh Lanta i sex månader med AC, TV, Kyl, Dubbelsäng etc för under 300bath/natten så känns det tom JÄVLIGT dyrt.

Du kan nog hitta ett billigare alternativ i HuaHin också, om Du ska stanna ett halvår.Annars är det ett "dyrområde"!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Du kan nog hitta ett billigare alternativ i HuaHin också, om Du ska stanna ett halvår.Annars är det ett "dyrområde"!

Endast 16 dagar i Hua Hin, sen blir det av till flickvännens föräldrars hus en månad. Ska träffa pärona och prata framtid etc, hua ligen... Jag behöver slå ihjäl lite mer än 14 dagar innan jag ska dit dock..

Så jag tänkte antingen Hua Hin eller Rayong/Ban Phe trakten. Rayong/Ban Phe känns dock lite for dött och jag vill inte flasha ur i Pattaya heller.

Vet inte om jag pallar med Bangkok ensam i 2 veckor heller. Dock så vill jag vara i ett område max 3 timmar ifrån Bangkok.

men 500 får du ju räkna med om det ska vara ac och internet.

Jo 500 kan jag gott lägga, ungefär där jag har räknat...

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Knasen

Jo jag känner också det. Efter att ha bott på Koh Lanta i sex månader med AC, TV, Kyl, Dubbelsäng etc för under 300bath/natten så känns det tom JÄVLIGT dyrt.

Lite lättare att få ett bra pris om man bor på stället 6 månader.. Ska du stanna enbart 16 dagar så har du inte samma förhandlingsläge..

Link to comment
Dela på andra sajter

hasseigöteborg

Förra året innan huset var klart betalade jag först 10 000 thb för en månad för ett rum 40 kvm med allt. Inkl internet och ac. Men det var som sagt en hel månad.

Sedan bodde jag på ett annat ställe för 8000 thb men utan internet och då fick jag betala el-vatten själv.

Så det finns massor men oftast är det en månad eller mer som gäller.

hf

Link to comment
Dela på andra sajter

d

Förra året innan huset var klart betalade jag först 10 000 thb för en månad för ett rum 40 kvm med allt. Inkl internet och ac. Men det var som sagt en hel månad.

Vart var det? Eventuellt kan jag ändra min plan och stanna en månad... Har lite svängrum på detaljerna i planerna då jag är iväg ett bra tag...

Link to comment
Dela på andra sajter

hasseigöteborg

d

Vart var det? Eventuellt kan jag ändra min plan och stanna en månad... Har lite svängrum på detaljerna i planerna då jag är iväg ett bra tag...

Ja du. Det var en bar (ganska så lite gäster) på soi 102 . (f*n minnet sviker på namnet). Dom har iallafall 2 rum på övervåningen. Sedan ligger det ju inte helt i smeten så ett transportmedel typ moppe kan ju vara bra Är väl 1,5 km till stranden och 3-4 till centrum.

hf

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Är ett bra guesthouse.

hf

Hej jag tycker du ska komma ner till Hua och ta in på ett hotell och sedan kolla runt de finns ny byggda familjehotell att välja på över allt för på lyckliga gatan är de mest gamla G.Hotell,men nära till stranden,

HADE :wai::wai:

Link to comment
Dela på andra sajter

Bor sedan 3 veckor tillbaka i Bangkok, men tack for tipsen iaf :)

Såg att Du kollat Leng Guesthouse, på samma gata, även kallad "Lyckliga gatan" finns det 6-7 andra Guesthouse också, ett heter "Sunshine Gusthouse" och kan rekommenderas, rumspriserna låg för 3-4 år sedan på 700 c:a men då var det högsäsong.

PS Leng ägs förresten av ett Svensk/Thai par DS

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...