noBuzz Inlagd Juli 26, 2010 Dela Inlagd Juli 26, 2010 Den här tråden är en fortsättning från: __________________________________________________________________________________________ När det fiskats färdigt började aktiviteterna lugna ner sig och rök steg upp lite här och var. Näten hängdes prydligt och fint på tork. Och man samlade kvistar och ved till eldarna. Och kollade vad de andra hade för sig Grabbarna började göra egna spett.. Av pinnar man hämtat i buskarna. En känsla av samhörighet spred sig.. ..bland dofterna av grillad fisk. Nubbe hörde naturligtvis till... När man njöt av den goda fisken. När vi kom hem fick fru smaka lite... Och jag började, djupt lättad, ana att jag kanske var förlåten tidigare bristfälliga reslutat. När hon sedan sammanställde hemtagningen den här gången... .. och blev så här glad... ... så kände jag mig minst sagt mallig och tuff. Men, precis som med loskor i motvind, blev jag snabbt varse verkligheten varpå min mallighet övergick i ett ynka gnyende och reflektioner över världens orättvisor. Det var allt för den här gången och tack för alla karma jag fått. Har naturligtvis delat den med min medproducent Faa. "Hej då MPR!" ________________________________________________________________________________________ SLUT Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Knasen Inlagd Juli 26, 2010 Dela Inlagd Juli 26, 2010 Så fick vi äntligen se lite fiskar också.. Tack för en trevlig fisketur som gjorde sig bäst i den virtuella världen utan sönderbrända axlar.. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
noBuzz Inlagd Juli 26, 2010 Trådstartare Dela Inlagd Juli 26, 2010 Tack själv Knasen! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Herr Chang Inlagd Juli 26, 2010 Dela Inlagd Juli 26, 2010 En originell bildberättelse som är precis vad jag gillar bäst på MPR! Tack för den noBuzz! Herr Chang har talat. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Duracell Inlagd Juli 27, 2010 Dela Inlagd Juli 27, 2010 Uppskattad originell bildserie med stort underhållningsvärde. Mvh Batleleli Reseberättelser: På resande fot ett steg i olika riktningar 2019, 2018, 2017, 2016, 2015, 2014, 2013, 2012, 2011, 2010, 2001. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Maitan Inlagd Juli 27, 2010 Dela Inlagd Juli 27, 2010 Ja du Buzzen bättre kan det inte bli Mvh Maitan. Maitans i Pattaya Direktsändning via webcam Se även här på MaiPenRai.se för senaste nytt Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
noBuzz Inlagd Juli 27, 2010 Trådstartare Dela Inlagd Juli 27, 2010 Tack för snälla ord. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Avregistrerad clion Inlagd Juli 27, 2010 Dela Inlagd Juli 27, 2010 ja onekligen en anorlunda berättelse När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser... Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång. Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Thainab Inlagd Juli 27, 2010 Dela Inlagd Juli 27, 2010 Tack noBuzz, var trevligt att följa med men man undrar ju... meta eller kasta är det inget som tilltalar Thailändare ? Vara samma på min fisketur på landsbygden, i med ett nät och sedan i själv och handplocka fisken Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
noBuzz Inlagd Juli 27, 2010 Trådstartare Dela Inlagd Juli 27, 2010 Tack noBuzz, var trevligt att följa med men man undrar ju... meta eller kasta är det inget som tilltalar Thailändare ? Vara samma på min fisketur på landsbygden, i med ett nät och sedan i själv och handplocka fisken Grabbarna i bildserien fiskar med spö också men kör ofta med nät för att det ger snabbare resultat. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jojje Inlagd Juli 28, 2010 Dela Inlagd Juli 28, 2010 Härliga bilder och berättelse. Jag har sett människor som är trögare än jag - och sävligare... och till och med stillsammare, lojare och latare än jag. Men de var döda. Mark Twain Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Isan Rider Inlagd Juli 28, 2010 Dela Inlagd Juli 28, 2010 Det är sådant här dom stackare som aldrig varit utan för stan får vara med om. Väntar med spänning på nästa dokumentär film. Älskar att vara med grabbarna i poolen. Isan Rider Ja,som ni kanske märkt redan lider jag av DYSLEXI Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fritz Inlagd Juli 28, 2010 Dela Inlagd Juli 28, 2010 Ett givet + för denna tråd. Tog en jäddra tid innan vi fick se firrarna men livet är ju som Karin Boye skrev i en dikt som heter " I rörelse" Det är vägen som är mödan värd Fritz.. Det är aldrig försent att ge upp. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Juli 28, 2010 Dela Inlagd Juli 28, 2010 Mycket trevlig bildberättelse, nu längtar man hem till byn Kontonummer insamlingen för Udon Thani Home for Girls Svenska Handelsbanken 6879 749 365 978 Swish (Sverige) 0708 575 222 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andersbangkok Inlagd Juli 29, 2010 Dela Inlagd Juli 29, 2010 Riktigt kul! Tack! Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv." "Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd Juli 29, 2010 Dela Inlagd Juli 29, 2010 All heder till dig NoBuzz för att du tagit dig tid att sammanställa denna exemplariska bildserie. Ett ögonblick i den äkta thailändska vardagen. En fiskeutflykt med gott resultat! Nu åter till "lövfisket". Har gjort lite efterforskningar på området. (Jag har lite egenintresse eftersom jag gillar fiske och hustrun är trädgårdsmästare) Det verkar som om man i Thailand kallar det "Lotin" mycket riktigt. โล่ติ๊น Bladen sitter på växten Derris Elliptica. Den är inte så uppskattad eftersom den tenderar att ta över allt annat så som ogräs. Den klättrar och kan bli väldigt stor. Pga dess utbredning och växtsätt kväver den lätt annan växtlighet. Om man krossar roten och tillsätter vatten och sedan efter ett dygn sprayar vätskan så kan den användas som myggspray eller på växter som skydd mot skadliga insekter. Likaså är den giftig för fiskar som du fick beskåda. Giftet verkar vara kortvarigt och inte skadligt mot människor (alla överlevde väl de grillade fiskarna) Återigen - fint initiativ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wangthong Inlagd Juli 29, 2010 Dela Inlagd Juli 29, 2010 Härlig berättelse, tack för den! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
noBuzz Inlagd Juli 30, 2010 Trådstartare Dela Inlagd Juli 30, 2010 (ändrad) All heder till dig NoBuzz för att du tagit dig tid att sammanställa denna exemplariska bildserie. Ett ögonblick i den äkta thailändska vardagen. En fiskeutflykt med gott resultat! Nu åter till "lövfisket". Har gjort lite efterforskningar på området. (Jag har lite egenintresse eftersom jag gillar fiske och hustrun är trädgårdsmästare) Det verkar som om man i Thailand kallar det "Lotin" mycket riktigt. โล่ติ๊น Bladen sitter på växten Derris Elliptica. Den är inte så uppskattad eftersom den tenderar att ta över allt annat så som ogräs. Den klättrar och kan bli väldigt stor. Pga dess utbredning och växtsätt kväver den lätt annan växtlighet. Om man krossar roten och tillsätter vatten och sedan efter ett dygn sprayar vätskan så kan den användas som myggspray eller på växter som skydd mot skadliga insekter. Likaså är den giftig för fiskar som du fick beskåda. Giftet verkar vara kortvarigt och inte skadligt mot människor (alla överlevde väl de grillade fiskarna) Återigen - fint initiativ! Tack, och kul med bild och mer info! Visste inte att den kunde användas som myggspray och ska testa det vid nästa tillfälle. Alla grabbar lever ännu (så vitt jag vet) så visst verkar den ofarlig att använda. Ändrades Juli 30, 2010 av noBuzz Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
bingobella Inlagd Augusti 12, 2010 Dela Inlagd Augusti 12, 2010 härliga bilder/berättelse bravo Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Avregistrerad clion Inlagd Augusti 12, 2010 Dela Inlagd Augusti 12, 2010 Håller med roligt med nåt annorlunda När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser... Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång. Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu