Jump to content
IGNORERAD

Fiskelycka i Buriram: Hämnden, del3

noBuzz

Recommended Posts

Den här tråden är en fortsättning från:

_________________________________________________________________________________

Efter timmar av förberedelser med spännande av nät och röjning av grenar så kunde då äntligen själva fisket börja.

fiske2.jpg

Man ställde sig och spanade in var det man tyckte det var bäst att kasta näten.

spana1.jpg

Och sen var det bara att hiva iväg först på den plats man trodde var bäst. :)

fiske1.jpg

fiske.jpg

Grabbarna var ruggigt vassa på att kasta nät och det märktes att man gjort detta sedan barnsben.

fiske4.jpg

"Jag såg dig nog... kom lite närmare!"

fiske5.jpg

Ååå hej...

fiske6.jpg

..å hopp!

fiske7.jpg

Fick jag nått ? (x4)

fiske8.jpg

Jag fick den första...!!!!

forstafisken.jpg

...Och jag fick en stor!!

storfisk.jpg

Lagom till att grabbarna började fiska var mitt kameraminne fullt och jag fick bege mig hem för tömning. Tog med mig Faa och letade upp moppen.

hem.jpg

Och började köra hem..

hem1.jpg

.. men fick vänta på "röd" gubbe. :)

hem2.jpg

Hemma lockade jag fru med kommande fisk så hon smörade med att fixa lite snabbt käk.

hem3.jpg

Sen tillbaka till grabbarna. Här frus bror "Jaap".

jaap.jpg

Här händer det något mysko.. "Pai" tog sitt nät och byggde ett undervattenstält med toppen i en stubbe.

lotin.jpg

Sen hämtade han "lotin", blad från en växt, och blandade ihop med andra blad från lokala buskar och lade i sitt "tält".

lotin1.jpg

Växten avsöndrar tydligen ett ämne i vattnet som gör fiskar rejält berusade. :)

Fisk som kom in i "tältet" blev helt redlösa och bara stannade upp. Och då var det bara att dyka ner och plocka dem.

Nu finns det fisk i "tältet"!

lotin3.jpg

Kolla här.. den här blir god.

lotin4.jpg

Gratis är gott - hoppa i och hämta några!

(förklarade att jag tyvärr inte hade tagit med mig simborgarmärket från Sverige så jag fick, trots att det kliade i simhuden, avstå den här gången.)

lotin2.jpg

Ibland flöt det iväg ett litet blad från"tältet" och då kunde fisk som kom nära det få fnatt.

Så då och då dök det upp sprattlande småfisk på ytan en bit ifrån. :)

lotin5.jpg

Bryter här eftersom det finns en del bilder kvar och meddelandet blir för tungt, långt och jobbigt. Gör en sista del istället.

Dela på andra sajter

Tackar för dagens :great:

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Dela på andra sajter

Oregistrerad

Förnämlig underhållning Buzzen - går det möjligtvis att få fram vad växten heter eller hur den ser ut när den växer?

Dela på andra sajter

Förnämlig underhållning Buzzen - går det möjligtvis att få fram vad växten heter eller hur den ser ut när den växer?

Tack ismannen. :)

Bladen kallas "lotin" efter en växt med samma namn. Växten är en klätterväxt som "klättrar" på andra träd.

Det är alltså ingen egen buske, eller ett träd.

Tyvärr har jag ingen bild på just denna. :(

Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

• Skapa ny...