Jump to content
IGNORERAD

Hissolycka i Jomtien


knifetown

Recommended Posts

Den där hissen har jag åkt många gånger

Sixteen people have been injured in a devastating lift accident at the Welcome Jomtien Hotel in Pattaya on Saturday. The group had entered the lift at the 18th floor before an unknown power failure resulted in the lift freefalling 10 floors before hitting the ground level.

http://www.pattayadailynews.com/en/2010/07/25/lucky-escape-as-lift-plunges-10-floors-at-Pattaya-hotel/

Hur kan en sådan olycka inträffa?

Dags för alla hotell att göra riktiga besiktningar av hissarna och inte bara köpa till sig ett protokoll

Support your local Hill´s Angels

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo den hissen har man ju nyttjat en hel del.

Känner denna hotelägare lite och är inte förvånad, snålare mäniska är nog svårt att hitta.

Hotellet går svinbra och är nästan alltid fullbelagt, detta året om, men jag har hört berättelser från folk som jobbar där som gör en helt mållös.

Bl.a. sägs det att man vid flertalet tillfällen fejkat strömavbrott för att spara in på elkostnaden, blir ju massor med pengar på bara några timmar på ett stort hotell som detta.

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

sakonnakhon

Är detta det samma som Welcome Jomtien Beach Hotel. I såfall har jag också bott på detta hotellet tidigare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...