Jump to content
IGNORERAD

Hotell Trat stad


Feggeliano

Recommended Posts

Hej alla glada! :na:

När vi ska ta oss tillbaka till Bangkok efter en månads semester på Koh Chang, Koh Maak & Koh Kood, har vi valt att ta flyget Trat - Bangkok 10.30 på förmiddagen..

Problemet är bara att (enligt hotellet på Koh Kood) inga båtar går så tidigt som vi vill åka från Koh Kood till Trat flygplats (om man inte hyr speedboat privat för 20K Bath) :crazy: , så vi bestämde att vi ska tillbringa sista natten i Trat stad eller i närheten av flygplatsen i alla fall (inom 1 timme taxi) :friends:

Men när jag försöker hitta hotel i Trat hittar jag bara boende på Koh Chang, och inte i själva staden på fastlandet.. Vet inte om jag söker fel eller vad, men några hotel hittar jag ej.. :huh:

Läste på forumet att Trat stad var värt att besöka, så därför tar vi sista natten där + att det inte är så långt från flygplatsen.. :dance:

Så nu till min fråga - Finns det någon som kan tipsa om bra boende i Trat stad, gärna med länk så man kan in och kika, så hade jag varit väldigt tacksam! Vill gärna boka i förväg och ha allt klart innan man kommer dit, dels pga att vi reser med en knatte på 9 månader..

Som sagt, jättetacksam om ni kunde hjälpa till med era erfarenheter kring boende i Trat stad (eller i närheten av flygplatsen) :wai:

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Ta fram denna karta

Flygplats Trat

Klicka på "A" som är flygplatsen i Trat

Välj "Sök i närheten"

Skriv "hotel" och sök.

Varje röd prick på den resulterande kartan är ett hotell eller resort.

mvh

post-3917-053807000 1279957250_thumb.jpg

post-3917-053807000 1279957250_thumb.jpg

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Har inga tips att ge. Brukar själv åka till Chantaburi. Är dock intresserad av vad du tycker om Koh Chang. Själv har jag inte så bra erfarenheter för ett antal år sedan, men det kanske är dags att omvärdera och göra ett besök igen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ta fram denna karta

Flygplats Trat

Klicka på "A" som är flygplatsen i Trat

Välj "Sök i närheten"

Skriv "hotel" och sök.

Varje röd prick på den resulterande kartan är ett hotell eller resort.

mvh

post-3917-053807000 1279957250_thumb.jpg

Härligt Gammaldansken!! :dance:

Ska finkamma området nu hehe.. Tack så mycket! +till dig

:drinks:

Link to comment
Dela på andra sajter

Har inga tips att ge. Brukar själv åka till Chantaburi. Är dock intresserad av vad du tycker om Koh Chang. Själv har jag inte så bra erfarenheter för ett antal år sedan, men det kanske är dags att omvärdera och göra ett besök igen.

Ja, jag har hört både positivt och negativt.. Än så länge bara positivt om området/stranden vi ska till - Klong Prao, lugnare än allt ståhel vid White Sands :drinks: , enkelt att ta sig dit om det blir för lugnt :great: (Klong Prao Resort är stället vi ska bo på)

Men jag återkommer gärna med synpunkter på hur det var när jag kommit hem, blir i mitten på Oktober :great:

Ha det gött sålänge

:wai:

Link to comment
Dela på andra sajter

Här hittar du dom flesta boenden i Trat stad:

http://www.travelfish.org/accommodation/Thailand/eastern_thailand/trat/trat/all

Själv brukar jag ta in på Trad hotel och välja någon av dom dyrare rummen med AC och varmvatten, inte för varmvattnets skull utan för att rummen är lite större och bättre utrustade. Det bästa med hotellet är läget i stadens centrum precis bredvid torget där även nattmarknaden med suverän mat finns. Det är dock några år sedan jag senast övernattade här.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, jag har hört både positivt och negativt.. Än så länge bara positivt om området/stranden vi ska till - Klong Prao, lugnare än allt ståhel vid White Sands :drinks: , enkelt att ta sig dit om det blir för lugnt :great: (Klong Prao Resort är stället vi ska bo på)

Men jag återkommer gärna med synpunkter på hur det var när jag kommit hem, blir i mitten på Oktober :great:

Ha det gött sålänge

:wai:

Ha en trevlig resa, hoppas att ni får supertrevligt !

Trodde ni var nere nu!

Det är mera folk på hösten så det är lite trevligare då. Vi åker mest på sommarn och då är det för lugnt på de flesta ställen.

Ibland på gott och ont. Nu när vi var i Chantaburi var vi de enda turisterna på resorten och vi blev som medlemmar i familjen.

Fick låna familjens motorcycklar, de åkte och köpte mat och saker vi behövde, fixade allt möjligt för oss.

Var med och lagade mat i restaurangen, väldigt kul när man är intresserad av mat och speciellt seafood som man inte är

minsta vass på att hantera. Inget på ett sådant vis att man kände att man var till besvär eller att de försökte tvinga på oss saker

och ting, utan genuint serviceminded. Gissa om de fick bra med dricks när vi åkte, och var vi återkommer nästa gång!

När vi var på Koh Chang var också under lågsäsong, men där var de mest bara sura över att det inte var så mycket kunder.

I varje fall antar jag det. Oktober är det mera lagomt med kunder, inte för lite och inte för mycket.

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...