Jump to content
IGNORERAD

Bahttaxi


Beckis

Recommended Posts

Har varit i Pattaya många gånger men har aldrig lärt mej vart Bahttaxin åker, brukar fråga innan ibland när jag ska kliva på men det blir fel såklart... Sist skulle jag åka från beachroad till soi buakow men han fortsatte upp på Pattaya tai, nån som har nåt tips , eller ska man gissa vart dom ska åka :drinks:

Beckis

Link to comment
Dela på andra sajter

tja,

för 100 Baht kör dom dig exakt var du vill!

De t.o.m. sparkar ut övriga resenärer.

Annars så kan du byta i korsningen ovanför infarten till walking street.

Puss

Erkki

Link to comment
Dela på andra sajter

Har varit i Pattaya många gånger men har aldrig lärt mej vart Bahttaxin åker, brukar fråga innan ibland när jag ska kliva på men det blir fel såklart... Sist skulle jag åka från beachroad till soi buakow men han fortsatte upp på Pattaya tai, nån som har nåt tips , eller ska man gissa vart dom ska åka :drinks:

Det är inte många hundra meter mellan stranden och Soi Buakow om man befinner sig i hörnan av Beach Road och Pattaya Tai. Använd apostlahästarna den biten och hoppa sen på en bil så får du lite motion på köpet :great:

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

"buss"linjen (som när som helst kan avbrytas och övergå till privattaxi när du minst anar det) jag mest nyttjar funkar typ så här;

start 2nd Rd (korsning Pattaya Tai)

ca 5% viker av på Pattay Klang ner mot Beach Rd och runt runt.

ca 1 % viker på Pattya Klang upp mot Carrefour och Sukomvit.

ca 5% viker av på soi 3 (?, mitt emot Big C) ner mot Beach Rd och runt runt.

ca 80 % viker av ner på soi 1, vid delfinrondellen, till Beachroad och runt runt.

ca 9 % fortsätter ända till Naklua fiskemarknad.

Tar jag en battare på Soi Buakow söderut så svänger den till 98% ner på Pattaya Tai mot Beach Rd.

ca 5% av dessa svänger sedan till höger på 2nd rd ut mot Jomtien och ca 95 % tar 2nd Rd norrut mot Pattay klang där de flesta åker upp för att åter komma in på Soi Buakow och runt runt.

//Ulrika

Ulrika, www.scandalic.nu

Scandalic - Soi Skaew Beach el. 2nd Rd Soi 9, Pattaya City

The Pool at Center Condo - Pattaya Tai Soi 24, Pattaya City

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

"buss"linjen (som när som helst kan avbrytas och övergå till privattaxi när du minst anar det) jag mest nyttjar funkar typ så här;

Tar jag en battare på Soi Buakow söderut så svänger den till 98% ner på Pattaya Tai mot Beach Rd.

ca 5% av dessa svänger sedan till höger på 2nd rd ut mot Jomtien och ca 95 % tar 2nd Rd norrut mot Pattay klang där de flesta åker upp för att åter komma in på Soi Buakow och runt runt.

//Ulrika

så då går alltså 100% norrut mot klangen eftersom dom mot jomtien svänger höger också blir väl en lång omväg men det är väl thailogistik kanske he he

Link to comment
Dela på andra sajter

Tar jag en battare på Soi Buakow söderut så svänger den till 98% ner på Pattaya Tai mot Beach Rd.

ca 5% av dessa svänger sedan till höger på 2nd rd ut mot Jomtien och ca 95 % tar 2nd Rd norrut mot Pattay klang där de flesta åker upp för att åter komma in på Soi Buakow och runt runt.

//Ulrika

Om jag kommer vägen du beskriver så vill jag ta till vänster i korsningen Pattaya Tai och 2nd Road för att komma till Jomtien. ;)

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

Om jag kommer vägen du beskriver så vill jag ta till vänster i korsningen Pattaya Tai och 2nd Road för att komma till Jomtien. ;)

Fritz..

skrev väl så

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

I de flesta fall får man räkna med att byta taxi i korsningen SecondRoad och South Pattaya Road om man ska till Jomtien och efter Dolphins Roundabout om man ska vidare till Naklua. Men det är ju bara några få meter man behöver gå så det är inte så farligt.

Ska man hoppa på flaket så ska man alltid se till så att det sitter ett antal thaiare där redan så slipper man tjafset om pengar.

Då betalar man sin 5 bahtare vid kortare resa och sin 10 bahtare vid längre resa inom Pattaya.

Till Jomtien är det ca 20 baht som gäller.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Hoppsan. En liten anka. För att komma söderut till Jomtien måste man förstås ta till vänster på 2nd Rd från Pattaya Tai. Enligt min estimering är det ca 5 % av de 98 % som svängde till höger från soi Buakow som kommer forsätta till Jomtien. Fast BTT har kanske rätt, det är nog färre ändå. Men ibland bara händer det...

Vidare så kostar det 10 baht för en sträcka inom Pattaya nu (det har jag betalat som falang de senaste fem åren men nu gör även lokalbefolkningen det) och 20 om man åker till Jomtien eller Naklua. Åker man riktigt långt ut i grannbyarna så tycker jag det är värt 30.

//Ulrika

Ulrika, www.scandalic.nu

Scandalic - Soi Skaew Beach el. 2nd Rd Soi 9, Pattaya City

The Pool at Center Condo - Pattaya Tai Soi 24, Pattaya City

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...