Jump to content
IGNORERAD

Problem att boka hotell via Agoda?


Tujtuj

Recommended Posts

Under de senaste dagarna har jag försökt att betala ett rum som jag har bokat i BKK via Agoda.

När jag använder mitt eget Visa kort går inte ens bokningen igenom eftersom Agoda inte kan "pre-authorize" kortet.

När jag använde frugans gick det, dock efter några försök med samma problem, tillslut igenom, men därefter lyckas Agoda ändå inte dra några pengar ifrån kontot och säger åt mig att jag måste ta kontakt med Swedbank och be dem tillåta betalningen!? Jag har dock svårt att tro att problemet skulle ligga vare sig hos Swedbank eller Visa?

Någon som har en aning om vad detta beror på, eller kanske tillomed har varit med om något liknande med Agoda själv?

Om man inte ska äta djur, varför är dom då gjorda av kött?

Link to comment
Dela på andra sajter

Du måste ta kontakt med Swedbank, och aktivera ditt kort för internetbetalningar.

Hade själv samma problem med mitt kort, efter aktiveringen fungerade det perfekt..

FF

www.easi.nu

Link to comment
Dela på andra sajter

Konstigt eftersom jag använder kortet regelbundet till internetbetalningar. Dock hittils bara till svenska företag vilket kanske förklarar saken?

Hursom...Jag letade upp hotellet via en sida som heter booking.com istället där det fungerade så att man via dem bara bokar rummet nu och sedan gör betalningen på plats, direkt till hotellet. Inte bara smidigare än Agoda, utan även 30 kr. billigare för 3 nätter blev det! :dance1:

Om man inte ska äta djur, varför är dom då gjorda av kött?

Link to comment
Dela på andra sajter

Hade samma problem tidigare... bekräftade internetbetalning via internetbanken och sen funkade allt utmärkt. Du får välja ett lösenord som du måste ange vid varje internetaffär, det är allt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jamen, det är väl uppenbart att betalningar till thailändska sajter är misstänkta?

Ojdå, var jag hemsk nu igen?

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...