Jump to content
IGNORERAD

Hur har Thailand påverkat era alkoholvanor


conservator

Recommended Posts

conservator

Alokohol finns tillgängligt i stort sätt överallt i TL och denna tillgänglighet i denna trivsamma miljö gör att på plats ökar min alkoholkonsumtion väsentligt när jag är på plats.

Dessutom i samband med i stort sätt alla hembesök som gjorts i TL så har inte flskan varit långt borta, efter ex antal resor till landet så har åtminstånde min alkoholpolitik förändrats utan att för den delan gått överstyr, men det spelar inte så stor roll om jag går på puben en måndag, tisdag eller lördag, måste bara sluta lite innan på måndagen! Men med tanke på hur det pratas om Chang Singh och Sangsom så är detta säkert ett faktum för många resenärer!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 74
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • måne

    5

  • conservator

    4

  • Magnus-Chumphae

    3

  • Baa

    2

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Kan det vara så att normalt folk dricker mer på semester :friends: , än när de skall upp å jobba nästa dag?

Ställ samma fråga på ett forum om Kanarieholmarna (om det finns nåt)...

MVH Tommy

Ändrades av Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

conservator

Semester är väl en sak men många här har nog spenderat mer en en semester i TL och jag är helt övertygad om att de blivit påverkade, för mycket alkohol diskuteras även av de som ständigt bor där! (inte alla men många)

Link to comment
Dela på andra sajter

Khun Somtam

Thailand har påverkat mina alkoholvanor mycket positivt :):dance: . Förr drack man nästan bara på helgen, nu är det mycket mer utspritt över veckan------mycket roligare :dance1::dance1:

Undrar hur många bier Singh man inhandlat i Thailand? :crazy: förr att inte tala om Black Label :crazy::crazy:

I dag blir det Gin Tonic :) Pay duay may?

Mvh

Khun Somtam

Link to comment
Dela på andra sajter

conservator

ska träffa look om 10 min, sedan bär det av mot Srinin för en måltid, kom om du vill!

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken

Mina alkoholvanor har helt klart ändrats efter resorna till TL. Jag träffade min fru och hon är i det närmaste nykterist. Så jag dricker betydligt mindre. Vilket är positivt. Jag är absolut inte nykterist. Men visst slinker det ner Bia Chang i TL inget snack om saken.

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Dricker i stort sett ingenting i Sverige.

Dels för att det bär mig emot att sätta min fot på ett systembolag,

dels för att det är fan så mycket skönare att bli full i barmiljö i Pattaya än på en krog i Sverige.

Blir några singhabeer nån gång då och då.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Till en början när steget från normalturist till långtidsturist togs förbrukades nog en hel del mer än i Sverige, klart att tillgänglighet, pris och liberalare syn på alkoholintag i tid o otid hade stor påverkan, men efter ett antal år så blir det ungefär som tidigare, när tillfället gives för en trevlig stund utanför den vardagliga lunken är det oftast så att det blir någon eller några öl, eller något glas godisdricka typ Wirre eller GT.

Dock finns det gott om alkoholfria dagar varje vecka, har ingen moralisk syn på detta, men det kan knappast vara till gagn för hälsan att dra i sig en mängd alkohol varje dag, och tänker man sig att det vore rätt kul att få vara med framåt 80-90 bast och fortfarande må hyggligt bra så vinner den idén.

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Har under en tid nu försökt hålla mig borta ifrån fulöl à la Thailand och endast dricka godare finöl.

Idag t.ex. köpte jag två presentpaket, med tre öl vardera i, plus ett finfint ölglas.

Paketet innehåller Weihenstephaner av tre olika smaker. En ljus, en mellanmörk och en mörk.

Så istället för att köpa 25 st fulöl fick jag istället 6 st finöl, som dricks när det lustar, vilket det annars sällan gör. Undantaget kalas o.d. såklart.

Så slutsatsen blir att jag numera dricker en öl för att det är gott. Helst i all ensamhet, så ingen annan norpar en av mina nya goda ölsorter. :whistle:

På eftermiddagspuben här i Surin, dricker jag numera bara Coke Zero.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Nobody

Thailand har samma inverkan på mina alkoholvanor som min sommarstuga. En avslappnad miljö och ett intensivare umgänge är nog den direkta orsaken.

Sa jag skål!?

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Till en början när steget från normalturist till långtidsturist togs förbrukades nog en hel del mer än i Sverige, klart att tillgänglighet, pris och liberalare syn på alkoholintag i tid o otid hade stor påverkan, men efter ett antal år så blir det ungefär som tidigare, när tillfället gives för en trevlig stund utanför den vardagliga lunken är det oftast så att det blir någon eller några öl, eller något glas godisdricka typ Wirre eller GT.

Dock finns det gott om alkoholfria dagar varje vecka, har ingen moralisk syn på detta, men det kan knappast vara till gagn för hälsan att dra i sig en mängd alkohol varje dag, och tänker man sig att det vore rätt kul att få vara med framåt 80-90 bast och fortfarande må hyggligt bra så vinner den idén.

Kloka ord för en gångs skull.

För så är det ju att spriten i kombination med hettan i Thailand knäcker många gubbar i förtid.

Plus den märkliga dygnsrytmen och i många fall en kost som inte direkt är kalorifri.

Hälsomässigt är säkert ett stilla liv i hembyn att rekommendera framför supelivet bland barerna i Pattaya.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Själv dricker jag mycket mindre här hemma, men det tar man igen i TL. Blir alldrig aspackad som man kan bli här hemma, kan bero på att jag kör moppe överallt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Dricker betydligt mer i TL... En slapp solardag med en lugn kväll = ca: 10 Singha. En party kväll = många fler Singha. Men det har ju att göra med att man har semester, inga tvång och måsten eller bilkörning att ta hänsyn till :drinks:

Link to comment
Dela på andra sajter

Sek Losos uncle

Jag har aldrig haft några alkoholvanor - kom på redan från början att jag inte behöver dricka alkohol, för jag är tokig ändå :)

d v s det kan bli lite cider med alkoholmängd motsvarande lättöl. Har smakat annat också, men det enda, som jag tyckte var hyffsat gott var champagne, men jag tycker Champisläsk är godare :)

(((Dessutom dansade jag bugg förrut även på tävlingsnivå, och dansa bugg full, är ungefär lika bra, som att köra bil full - man får för sölig reaktionsförmåga. Dessutom behöver jag aldrig ta taxi hem :)

Öl är ju f ö vätskedrivande, vilket inte är så bra då det är varmt, så bra för mig att jag inte tycker om öl :)

Kanske en bidragande orsak till att utseendet hållit sig hyffsat, eller tycker någon att jag ser ut som 57 år? Många tror att jag försöker driva med dem, då jag säger hur gammal jag är :)

Tror du också att det skulle vara bra att ha en svensk chefslön, och ha thailänska levnadskostnader? :)

Jag satsar på det här, för att kunna bo i Thailand. Du kan maila mig om du vill veta hur.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag måste säga att Thailand har påverkat mina alkoholvanor mycket positivt!

Innan jag fick kontakt med Kreti och Pleti i Thailand trodde jag att det inte gick att dricka exempelvis dåligt hembränt. Nu vet jag bättre.

Jag svävade länge i föreställningen att Whisky var en dryck som tillverkades i Skottland, möjligen i England, på Irland och med vissa undantag i Japan.

Nu vet jag att allt som har jäst till en alkoholhalt överstigande den hos folköl går att destillera och distribuera i en plastpåse så som varande just "whisky".

Tänk om jag hade behövt framhärda mitt liv som en hopplös fanatiker och bara kunnat dricka sprit från Jopa - vilken misär. Vad går upp emot en rejäl LaoKao-Cola...

När jag dör vill jag bara somna in fridfullt och stilla, precis som farfar.

Inte vrålande av namnlös fasa, som hans passagerare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

I Thailand lärde jag mig att dricka när jag har roligt,

i Sverige drack jag däremot för att få roligt (med varierande resultat).

Link to comment
Dela på andra sajter

I Thailand lärde jag mig att dricka när jag har roligt,

i Sverige drack jag däremot för att få roligt (med varierande resultat).

Mycket bra sagt, blir plus karma för det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Dricker alldeles för mycket och gärna i Thailand, betydligt mindre i Sverige. Var riktigt stolt över mig själv efter sista thairesan, från det att jag kom hem den 26 April till dagen innan Midsommarafton drack jag bara en 33:a starköl. Men man längtar ju till Maitans i Jomtien så att man får i sig några sommarlätta, gärna i Måne`s sällskap

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Dricker nog ungefar lika mycket nu som jag gjorde innan jag borjade besoka Thailand. Skillnaden ar att innan Thailand var drickandet utspritt under hela aret. Nu dricker jag, med nagra undantag, allt under de tre manader per ar jag ar i Thailand. Mycket trevligare att kroka dar.

Neil

Link to comment
Dela på andra sajter

Var på 70 talet på väg att bli alkoholist efter mina månadslånga semestrar i Tl., som tur vaknade jag upp ur dumheterna och numera blir det bara 1 max 2 Leo/dag. Hemma i Sverige går det åt ungefär 3 flak Tatra/år (polsk ljus öl och den 5%).

Varför göda staten i onödan, finns bättre sätt att döda hjärncellerna på.

Link to comment
Dela på andra sajter

På eftermiddagspuben här i Surin, dricker jag numera bara Coke Zero.

Ur ren hälso synpunkt tvekar jag:

Coca-Cola® zero

Kolsyrat vatten, färgämne (E150d), surhetsreglerande medel (E338, E331), sötningsmedel (aspartam, acesulfam K), aromer (inkl. koffein). Innehåller en fenylalaninkälla.

Jag läser från en i svedala inhandlad singha, innehåller kornnmalt, vatten och humle. Väljer ju heller några bira med 5% alkohol än coca cola med aspartam, acesulfam & en fenylalaninkälla.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har aldrig haft några alkoholvanor - kom på redan från början att jag inte behöver dricka alkohol, för jag är tokig ändå :)

d v s det kan bli lite cider med alkoholmängd motsvarande lättöl. Har smakat annat också, men det enda, som jag tyckte var hyffsat gott var champagne, men jag tycker Champisläsk är godare :)

(((Dessutom dansade jag bugg förrut även på tävlingsnivå, och dansa bugg full, är ungefär lika bra, som att köra bil full - man får för sölig reaktionsförmåga. Dessutom behöver jag aldrig ta taxi hem :)

Öl är ju f ö vätskedrivande, vilket inte är så bra då det är varmt, så bra för mig att jag inte tycker om öl :)

Kanske en bidragande orsak till att utseendet hållit sig hyffsat, eller tycker någon att jag ser ut som 57 år? Många tror att jag försöker driva med dem, då jag säger hur gammal jag är :)

Konsten är att dricka så fort och så mycket att man inte hinner pissa ut det. På så sätt kan man hålla ordning på vätske balansen. :drinks:

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...