Jump to content
IGNORERAD

Avlopp


jschultzb

Recommended Posts

Hej.

Frugan (Thai)och jag brukar bo i hennes söners hus, stort tvåvånings kanske 10 år gammalt. Det ligger i Nontaburi vid road 345 i välordnat område med vakter och bommar, alltså ett "fint välordnat stort villaområde".

Frun i huset säljer kläder på marknader så man har en ganska stor tvättmaskin på baksidan av huset, tvätt och sköljvatten från denna går via slag som bara ligger på marken.

Detta irriterar mig mycket. Det finns många fina träd på tomten bl.a jackfruit och det faller ner mycket blad på marken hela tiden, alla växter måste ju dricka tvättvatten.

Tomten är liten, två meter på baksida och sidor. Det finns två plåtlock på tomten varav ett som jag tror innehåller något slags avloppsgrejor.

Nog måste det väl i ett så här pass nytt stort villaområde vara planerat för avlopp från tvättmaskin, och det måste väl vara någon standard på avloppsutförandet. Jag menar det måste väl finnas ett påstick där det är meningen att tvättmaskinen skall anslutas.

Så: vet någon om man kan få tag på en ritning över hur avloppet troligen skall vara utformat. Då vi åkte hem sist föreslog jag att man skulle sätta avloppsslangen i toaletten tills vidare. Måste i alla fall vara bättre än på tomten?

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Toprunner

Kanske inte så dumt om man använder fosfathaltigt tvättmedel men undviker Klorin. Kluriga de där Thailändarna.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi bor i UdonThani och där leder man ner BDT i dagvattnet medans WC samlas i tankar, möjligen är det så att BDT vattnet i lägenhetshus och hotell går i WC avloppet, annar går det orenat ut i dagvettnet som oftast mynnar i diken eller kanaler.

Finns en hel del att fundera på i dessa miljötider. ;)

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...