Jump to content
IGNORERAD

Allmän helgdag 12 Augusti


L64

Recommended Posts

12 Augusti är det tydligen public holiday i Thailand.Är då dessa stora shoppingcenter i Bangkok stängda?

Läste nånstans att även 13 Augusti är holiday... e de stängt då?

Sen undrar jag vilket ställe där fina damer i fina öl-dräkter serverade en kall nånstans utomhus i Bangkok.Har ju varit uppe för inte allt för länge sen här på MPR men jag hittar ej.

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

Sen undrar jag vilket ställe där fina damer i fina öl-dräkter serverade en kall nånstans utomhus i Bangkok.Har ju varit uppe för inte allt för länge sen här på MPR men jag hittar ej.

Utanför Central World brukar det finnas Öldamer .. men knappast just nu med tanke på brandröken som säkerligen ligger kvar fortfarande

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

Den 12 aug är "public holiday". Mors dag ,tillika drottningens födelsedag, och då är Thailand "torrlagt". Ingen alkoholförsäljning varken i butiker eller barer. I alla fall ingen lagning försäljning, men en öl serverad i en kaffekopp brukar visst gå bra :whistle:.

Thaibutikerna brukar linda in spriten i tidningspapper innan man får köpa. Det man inte ser finns inte!

Den 13 aug är "bank holiday". Bridge dag. Banker och en del statliga inrättningar stängda.

För båda dagarna gäller dock att varuhus/butiker är öppet som vanligt.

Poffa

Link to comment
Dela på andra sajter

Du kan vara lugn lamai64,både soi cowboy och nana plaza är öppet :dance: så en och annan knästrumpsdans finns nog att tillhandahållas :crazy: Sen hörde jag att glashusen har "jouröppet"för hugade spekulanter.Mvh Måne som nog har återhämtat sig då efter Västgötaträffen :whistle:

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Om det finns något intresse så är det även någon Budda dag nu kommande måndag och tisdag 26 - 27/7. Tydligen är det alkoholstopp då med, hehe. Men kan ju vara bra att vila levern i mellanåt ;-)

Men det finns ju lite hemliga jourställen lite överallt som de flesta väl känner till.

Kamraten

Link to comment
Dela på andra sajter

Utanför Central World brukar det finnas Öldamer .. men knappast just nu med tanke på brandröken som säkerligen ligger kvar fortfarande

Ok, får se om det dyker upp nåt mer tips om snygga uniformer

Den 12 aug är "public holiday". Mors dag ,tillika drottningens födelsedag, och då är Thailand "torrlagt". Ingen alkoholförsäljning varken i butiker eller barer. I alla fall ingen lagning försäljning, men en öl serverad i en kaffekopp brukar visst gå bra :whistle:.

Thaibutikerna brukar linda in spriten i tidningspapper innan man får köpa. Det man inte ser finns inte!

Den 13 aug är "bank holiday". Bridge dag. Banker och en del statliga inrättningar stängda.

För båda dagarna gäller dock att varuhus/butiker är öppet som vanligt.

Poffa

Tjusigt, tackar o bugar.Hade tänkt o pipa runt till lite olika affärer den dagen och då e de ju trevligt om de e öppet :crazy:

Du kan vara lugn lamai64,både soi cowboy och nana plaza är öppet :dance: så en och annan knästrumpsdans finns nog att tillhandahållas :crazy: Sen hörde jag att glashusen har "jouröppet"för hugade spekulanter.Mvh Måne som nog har återhämtat sig då efter Västgötaträffen :whistle:

Hittade japan-inspirerat på Nana sist och där sätter jag mig garanterat igen för o njuta av bla några chang :drinks:

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det detta du tänker på? Min länk 1

Min länk 2

Vet inte om det var nån speciell festival eller ej, har ju sett bilder på MPR med ojämna mellanrum från nåt/några ställen utomhus i Bangkok där servitriserna har snygga tex Changkläder på sig.

De va detta jag va nyfiken på.

Mvh. Uniformsfetishist L64

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

Vet inte om det var nån speciell festival eller ej, har ju sett bilder på MPR med ojämna mellanrum från nåt/några ställen utomhus i Bangkok där servitriserna har snygga tex Changkläder på sig.

De va detta jag va nyfiken på.

Mvh. Uniformsfetishist L64

Ja, det finns snygga Changkläder. Kanske jag är självisk, men nog skulle jag vilja att fru Chang hade några av dessa kläder ;)

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ett tips är nightmarket vid lumpini park, snygga uniformer o kalla öl

Mvh Snömannen

Some folks are so protective over their mini-status symbol. No need to justify it. Does it do what you want it to do.Great, move on..Because who cares??

Link to comment
Dela på andra sajter

Ett tips är nightmarket vid lumpini park, snygga uniformer o kalla öl

Mvh Snömannen

Tack för tipset!

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...