Jump to content
IGNORERAD

13 Thai kvinnor dömda till döden i Kina


stjp8729

Recommended Posts

13 Thai kvinnor har blivit dömda till döden i Kina för knarksmuggling.

http://www.thairath.co.th/content/oversea/98354

Inte första (och troligtsvis inte sista gången) detta händer, förra året användes gravida Thaikvinnor för knarksmuggling, och tom en åtta månaders gravid Thaikvinna avrättades av det "fina landet Kina". :suicide: Vad hade fostret gjort för ont?? :suicide:

Ha en bra dag!

:wai:

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 73
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • GammalDansken

    9

  • Magnus-Chumphae

    8

  • stjp8729

    7

  • Baa

    5

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

GammalDansken

13 Thai kvinnor har blivit dömda till döden i Kina för knarksmuggling.

http://www.thairath.co.th/content/oversea/98354

Inte första (och troligtsvis inte sista gången) detta händer, förra året användes gravida Thaikvinnor för knarksmuggling, och tom en åtta månaders gravid Thaikvinna avrättades av det "fina landet Kina". :suicide: Vad hade fostret gjort för ont?? :suicide:

Ha en bra dag!

:wai:

Och ytterligare 11 kvinnor väntar på dom enligt texten enligt fru GD.

Jodå Kina är en viktig handelspartner som Sverige inte bör stöta sig med

så om man ens får läsa om det i svenska tidningar är nog osäkert.

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

...de fick ju iallafall en rättegång innan de avrättades...

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är ju himla tråkigt. Men om någon hade sagt att det hade varit ett flertal individer som dömts till döden för att ha smugglat in narkotika till Sverige, så hade jag nog tyckt att dom jävla asen kunde skylla sej själva...

När jag dör vill jag bara somna in fridfullt och stilla, precis som farfar.

Inte vrålande av namnlös fasa, som hans passagerare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det fick ju inte den röde generalen. Det var kanske honom du tänkte på? :)

Tänkte snarare på 2300 misstänkta knarklangare...fast 2300 avrättade militär/polisgeneraler hade kanske varit bra för Thailand?

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Det fick ju inte den röde generalen. Det var kanske honom du tänkte på? :)

Nej han blev ju skjuten av sina egna. Fördjävligt.

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Magnus-Chumphae

Tja jag är övertygad om att dessa domar säger mera om länderna som avkunnat dom än om knarksmuggling och rättssystem då dom verkar vara synnerligen summariska och inget aktuella länder vill visa upp utåt. Det är bara så synd att hela västvärden idag är skyldig Kina enorma summor samt blundat för Kinas brott mot folkrätten de senast 100 åren.

Det skulle blivit ett djävla liv om det varit exempelvis Taiwan som använt sig av dessa metoder.

Mvh

M-C

Magnus-Chumphae

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja jag är övertygad om att dessa domar säger mera om länderna som avkunnat dom än om knarksmuggling och rättssystem då dom verkar vara synnerligen summariska och inget aktuella länder vill visa upp utåt. Det är bara så synd att hela västvärden idag är skyldig Kina enorma summor samt blundat för Kinas brott mot folkrätten de senast 100 åren.

Det skulle blivit ett djävla liv om det varit exempelvis Taiwan som använt sig av dessa metoder.

Mvh

M-C

Tj.. du tycker kanske att det tillhör folkrätten att få lov att smuggla knark så att ungdomar skall ha möjlighet att bli erbjudna detta skit?

Nonki

Link to comment
Dela på andra sajter

Tj.. du tycker kanske att det tillhör folkrätten att få lov att smuggla knark så att ungdomar skall ha möjlighet att bli erbjudna detta skit?

Nonki

Jag har inget mot livstidsstraff för omfattande knarksmuggling.

Däremot tycker jag dödsstraff är ovärdigt ett civiliserat samhälle.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest MaiThai

Synd om damerna blivit lurade/tvingade att smuggla knark och ännu mer tråkigt ifall dom inte visste att det är hårda straff i Kina pga. dessa brott!

Men vem vill egentligen betala skattepengar för att nån ska sitta av en livstidsdom?

Det är ju lite korkat att begå ett brott först och sen klaga på att straffet är väl hårt!

:wai:

Link to comment
Dela på andra sajter

Synd om damerna blivit lurade/tvingade att smuggla knark och ännu mer tråkigt ifall dom inte visste att det är hårda straff i Kina pga. dessa brott!

Men vem vill egentligen betala skattepengar för att nån ska sitta av en livstidsdom?

Det är ju lite korkat att begå ett brott först och sen klaga på att straffet är väl hårt!

:wai:

Det är möjligt att man i Kina sparar pengar genom att avrätta så fort som möjligt.

I USA är det dock så att det är betydligt dyrare att avrätta någon jämfört med att låta personen sitta inlåst på livstid.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Enligt mina värderingar har ingen människa rätt att ta livet av en annan människa. Därmed fördömer jag också dödsstraffet, oavsett om det handlar om mördare eller knarksmugglare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu sitter många av oss i Svedala, och tycker det är förjävligt att dom kan bli dömda till dödsstraff

Men vi vet ju hur det är med straffen i olika delar av världen, men det står ju till och med på skylten in till kambodja

Om du tar in droger in i vårt land tar vi ditt liv

Redan där får man väl tänka till lite att det är inte som i Sverige, många försöker göra snabba pengar inom droger och varför får du mycket pengar om du smygglar jo det är inte riskfritt.

Dom kan tjäna grova pengar bygga värstinghus sitta och rilla hur mycket pengar dom har, men när dom åker dit då skall det snyftas och tycka synd om dom.

Men det folk glömmer hur många oskyldiga drabbas av droger, inbrott, rån mm. bara för att dom skall ha få ett rus till sedan sitter många smygglare och tjänar pengar på oskyldiga som drabbas av deras brott

för att sedan när dom åker dit skall dom få hjälp.

Dom har levt en kungligt liv och rillat med pengar och skrattat åt dom som inte har råd med allt dom har, men så kommer dagen då dom åker dit då är det inte lika roligt längre.

Jag säger bara är dom med i leken får dom leken tåla, för det går jävligt bra tills dom åker dit.

Och varför har vissa länder så hårda straff jo dom vill få bukt med det hela, för många livsöden har spolerats tack vare knark många familjer har eller har haft ett helvete med knarkande släktingar som stjäl och ljuger.

bara för att vissa ska leva som kungar och skratta åt medelsvensson.

Nä dom vet vad dom ger sig in i och dom får stå för sitt straff, vill dom chansa och leva som kungar får dom också stå för om dom åker dit.

Enzo Ferrari sa en gång.

En reporter fråga om det inte var för farligt att köra F1, och risken att dö om man krockar.

Då sa han

Dom får inte 100 miljoner i lön för nåt som är ofarligt.

Detsamma gäller väl om man smygglar

En kille kommer och frågar mig tar du med ett litet paket så får 50 000 Sek, redan där säger jag nej

För inte handlar det om klockor jag jag skall bära genom tullen åt han

För vore det ofarligt skulle ingen erbjuda mig pengar för att bära ett packet

Nä låt folk sitta eller ta sitt straff där dom blir dömda, dom vet vad dom har gett sig in i

Mvh

Nerike

Open same same closed, but different

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu sitter många av oss i Svedala, och tycker det är förjävligt att dom kan bli dömda till dödsstraff

Men vi vet ju hur det är med straffen i olika delar av världen, men det står ju till och med på skylten in till kambodja

Om du tar in droger in i vårt land tar vi ditt liv

Redan där får man väl tänka till lite att det är inte som i Sverige, många försöker göra snabba pengar inom droger och varför får du mycket pengar om du smygglar jo det är inte riskfritt.

Dom kan tjäna grova pengar bygga värstinghus sitta och rilla hur mycket pengar dom har, men när dom åker dit då skall det snyftas och tycka synd om dom.

Men det folk glömmer hur många oskyldiga drabbas av droger, inbrott, rån mm. bara för att dom skall ha få ett rus till sedan sitter många smygglare och tjänar pengar på oskyldiga som drabbas av deras brott

för att sedan när dom åker dit skall dom få hjälp.

Dom har levt en kungligt liv och rillat med pengar och skrattat åt dom som inte har råd med allt dom har, men så kommer dagen då dom åker dit då är det inte lika roligt längre.

Jag säger bara är dom med i leken får dom leken tåla, för det går jävligt bra tills dom åker dit.

Och varför har vissa länder så hårda straff jo dom vill få bukt med det hela, för många livsöden har spolerats tack vare knark många familjer har eller har haft ett helvete med knarkande släktingar som stjäl och ljuger.

bara för att vissa ska leva som kungar och skratta åt medelsvensson.

Nä dom vet vad dom ger sig in i och dom får stå för sitt straff, vill dom chansa och leva som kungar får dom också stå för om dom åker dit.

Enzo Ferrari sa en gång.

En reporter fråga om det inte var för farligt att köra F1, och risken att dö om man krockar.

Då sa han

Dom får inte 100 miljoner i lön för nåt som är ofarligt.

Detsamma gäller väl om man smygglar

En kille kommer och frågar mig tar du med ett litet paket så får 50 000 Sek, redan där säger jag nej

För inte handlar det om klockor jag jag skall bära genom tullen åt han

För vore det ofarligt skulle ingen erbjuda mig pengar för att bära ett packet

Nä låt folk sitta eller ta sitt straff där dom blir dömda, dom vet vad dom har gett sig in i

Mvh

Nerike

Bra skrivet. :clapping:

Instämmer till fullo.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu sitter många av oss i Svedala, och tycker det är förjävligt att dom kan bli dömda till dödsstraff

Men vi vet ju hur det är med straffen i olika delar av världen, men det står ju till och med på skylten in till kambodja

Om du tar in droger in i vårt land tar vi ditt liv

Redan där får man väl tänka till lite att det är inte som i Sverige, många försöker göra snabba pengar inom droger och varför får du mycket pengar om du smygglar jo det är inte riskfritt.

Dom kan tjäna grova pengar bygga värstinghus sitta och rilla hur mycket pengar dom har, men när dom åker dit då skall det snyftas och tycka synd om dom.

Men det folk glömmer hur många oskyldiga drabbas av droger, inbrott, rån mm. bara för att dom skall ha få ett rus till sedan sitter många smygglare och tjänar pengar på oskyldiga som drabbas av deras brott

för att sedan när dom åker dit skall dom få hjälp.

Dom har levt en kungligt liv och rillat med pengar och skrattat åt dom som inte har råd med allt dom har, men så kommer dagen då dom åker dit då är det inte lika roligt längre.

Jag säger bara är dom med i leken får dom leken tåla, för det går jävligt bra tills dom åker dit.

Och varför har vissa länder så hårda straff jo dom vill få bukt med det hela, för många livsöden har spolerats tack vare knark många familjer har eller har haft ett helvete med knarkande släktingar som stjäl och ljuger.

bara för att vissa ska leva som kungar och skratta åt medelsvensson.

Nä dom vet vad dom ger sig in i och dom får stå för sitt straff, vill dom chansa och leva som kungar får dom också stå för om dom åker dit.

Enzo Ferrari sa en gång.

En reporter fråga om det inte var för farligt att köra F1, och risken att dö om man krockar.

Då sa han

Dom får inte 100 miljoner i lön för nåt som är ofarligt.

Detsamma gäller väl om man smygglar

En kille kommer och frågar mig tar du med ett litet paket så får 50 000 Sek, redan där säger jag nej

För inte handlar det om klockor jag jag skall bära genom tullen åt han

För vore det ofarligt skulle ingen erbjuda mig pengar för att bära ett packet

Nä låt folk sitta eller ta sitt straff där dom blir dömda, dom vet vad dom har gett sig in i

Mvh

Nerike

Jävligt bra skrivet, håller fullständigt med dig. den som ger sig in i leken får tåla leken. :suicide:

Link to comment
Dela på andra sajter

Det fick ju inte den röde generalen. Det var kanske honom du tänkte på? :)

Liksom 1400 "knarkmisstänkta under en viss tidigare,s PM,s regim"

Hade du dom i åtanke?

Mvh Janne

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Dödsstraffen i Kina har nog en ganska liten preventiv verkan på knarksmugglingen.

Däremot så innebär ju dödsstraffet att Kina slipper återfallsförbrytare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu sitter många av oss i Svedala, och tycker det är förjävligt att dom kan bli dömda till dödsstraff

Men vi vet ju hur det är med straffen i olika delar av världen, men det står ju till och med på skylten in till kambodja

Om du tar in droger in i vårt land tar vi ditt liv

Redan där får man väl tänka till lite att det är inte som i Sverige, många försöker göra snabba pengar inom droger och varför får du mycket pengar om du smygglar jo det är inte riskfritt.

Dom kan tjäna grova pengar bygga värstinghus sitta och rilla hur mycket pengar dom har, men när dom åker dit då skall det snyftas och tycka synd om dom.

Men det folk glömmer hur många oskyldiga drabbas av droger, inbrott, rån mm. bara för att dom skall ha få ett rus till sedan sitter många smygglare och tjänar pengar på oskyldiga som drabbas av deras brott

för att sedan när dom åker dit skall dom få hjälp.

Dom har levt en kungligt liv och rillat med pengar och skrattat åt dom som inte har råd med allt dom har, men så kommer dagen då dom åker dit då är det inte lika roligt längre.

Jag säger bara är dom med i leken får dom leken tåla, för det går jävligt bra tills dom åker dit.

Och varför har vissa länder så hårda straff jo dom vill få bukt med det hela, för många livsöden har spolerats tack vare knark många familjer har eller har haft ett helvete med knarkande släktingar som stjäl och ljuger.

bara för att vissa ska leva som kungar och skratta åt medelsvensson.

Nä dom vet vad dom ger sig in i och dom får stå för sitt straff, vill dom chansa och leva som kungar får dom också stå för om dom åker dit.

Enzo Ferrari sa en gång.

En reporter fråga om det inte var för farligt att köra F1, och risken att dö om man krockar.

Då sa han

Dom får inte 100 miljoner i lön för nåt som är ofarligt.

Detsamma gäller väl om man smygglar

En kille kommer och frågar mig tar du med ett litet paket så får 50 000 Sek, redan där säger jag nej

För inte handlar det om klockor jag jag skall bära genom tullen åt han

För vore det ofarligt skulle ingen erbjuda mig pengar för att bära ett packet

Nä låt folk sitta eller ta sitt straff där dom blir dömda, dom vet vad dom har gett sig in i

Mvh

Nerike

Hur vet Du det?

Vad vet Du om dessa kvinnors bakgrund, hur kan Du så kaegoriskt påstå att just dessa kvinnor har samma cyniska inställning till vem som drabbas av skiten dom smugglar?

Det kan ju finnas tvingande faktorer som ingen av oss känner till eller kommer att få reda på, mycket av smugglingen till ett land sker inte från det land som smugglingen utförs utan från det land där skiten tas emot. Det är inte alls säkert att man får ett signerat kontrakt av kineserna (om det nu är det) för att ta med sig knark.

Jmf självmordsbombare som har att välja på A att själva dö, B få hela sin släkt bannlyst...något att fundera på kanske, men det är fortfarande skit det som försigår.

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Liksom 1400 "knarkmisstänkta under en viss tidigare,s PM,s regim"

Hade du dom i åtanke?

Mvh Janne

Ja det hade jag. Jag tänkte nog att det var dom MC syftade på. Det hade förvånat mig om det var den röde han syftade på.

Han sköts ju dessutom av de egna precis som alla andra demonstranter :ironi:

Link to comment
Dela på andra sajter

Magnus-Chumphae

Jag är av princip tveksam till dödsstraff det är en del av frågan den andra är att vad jag kunnat läsa mig till om rättegångsförfarandet i de länder som vi nu diskuterar så är det ytterst tveksamt och möjligheten att ens överklaga för de som anser sig vara oskyldiga är ytterst begränsad. Att som i fallet med dessa kvinnor de avrättades efter synnerligen snabba rättegångar som ger intrycket av att vara ytterst summariska då är fråga på vilken nivå befinner sig rättssäkerheten kan någon här påstå att han / hon är 100 % säker på att samtliga är skyldiga till det de fällts för av aktuell domstol.

Vilka har ej hört talas om de som preparerar andra personer på flygplatsbutiker, preparerat redan incheckat bagage etc antalet sätt en oskyldig ovetandes kan få liknande produkter i sitt bagage är många någon som kan påstå här med säkerhet att det inte är aktuellt i något av fallen? Jag hoppas Ni som vill fälla individer samt döma dem till så drakoniska straff inte är yrkesverksamma inom någon del av rättsväsendet.

Att tolka det som att jag är för droger samt drogsmuggling är väl intelligent som att säga att alla som inte är med i Livets Ord är Satanister !

Mvh

M-C

Magnus-Chumphae

Link to comment
Dela på andra sajter

Magnus-Chumphae

Tj.. du tycker kanske att det tillhör folkrätten att få lov att smuggla knark så att ungdomar skall ha möjlighet att bli erbjudna detta skit?

Nonki

Vänligen förtydliga dig på vilket sätt har jag förespråkat narkotika smuggling? Jag ifrågasätter rättssystemet och rättssäkerheten i de länder som så summariskt väljer att avrätta människor men du har kanske bevis på att samtliga avrättade uppsåtligen har tagit med sig narkotika till Kina? Om så delge gärna mig dessa otvetydiga bevis!

mvh

M-C

Magnus-Chumphae

Link to comment
Dela på andra sajter

Det verkar onekligen troligare att dom gjorde det uppsåtligen än att dom gjorde det av misstag.

Men vem vet - du kanske har rätt.

När jag dör vill jag bara somna in fridfullt och stilla, precis som farfar.

Inte vrålande av namnlös fasa, som hans passagerare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...