Jump to content
IGNORERAD

13 Thai kvinnor dömda till döden i Kina


stjp8729

Recommended Posts

Gravida kvinnor, hmm - något tyder på ett systematiskt utnyttjande och precis som du säger,verkar ingen här veta bakgrunden.

Har många ggr tänkt på hur lätt det skulle vara för någon illvillig person att stoppa

ner grejor i våra väskor i tumultet på Arlanda eller Suvarnabhum.

Bra att veta när dödsdomen faller, att man, som vissa här anför borde insett det innan.

Ja, har också tänkt på det. Eller gömma någonstans i ens hotellrum och sedan ringa till polisen och tipsa...

Denna tanke är en riktig mardröm! Vissa personer ska man nog inte bli ovän med...

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 73
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • GammalDansken

    9

  • Magnus-Chumphae

    8

  • stjp8729

    7

  • Baa

    5

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Jag säger bara är dom med i leken får dom leken tåla, för det går jävligt bra tills dom åker dit.

Om jag inte missminner mig helt så har du tidigare berättat att du nyttjat prostituerade i Thailand. Du hade väl också en karaokebar där det eventuellt förekom både koppleri och andra brott och det är heller inte helt omöjligt att du kört på fyllan. Alla dessa brott skulle teoretiskt kunna innebära fängelsestraff i 10+ år. Personligen tycker jag dessutom nyttjande av prostituerade är ett betydligt värre brott än åtminstonde smuggling av marijuana och smugglarna kan ju haft förmildrande omständigheter, typ svår fattigdom, som du inte kan skylla på.

Om du nu åkt dit och fått 10+ år så skulle jag tyckt synd om dig och inte suttit och tuffat mig om att du visste vad du gav dig in på (hade du fått ett år eller två år om du ägnat dig åt koppleri hade jag dock tyckt att det var rätt). Det är givetvis varje persons ansvar att sätta sig in i landets lagar men det förhindrar ju inte att man kan tycka att de är fel eller att straffen är för hårda eller tvärtom.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618

Tänkte på det när man körde turistbuss och långtradare, för det är ju hur lätt som helt att gömma något under fordonet på natten

Sedan är det bara att följa efter och plocka bort det när det passar

Ett ganska riskfritt smugglande

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Tänkte på det när man körde turistbuss och långtradare, för det är ju hur lätt som helt att gömma något under fordonet på natten

Sedan är det bara att följa efter och plocka bort det när det passar

Ett ganska riskfritt smugglande

Visst är det, och har dom hundar i tullen åker du dit innan du hinner säga "hej".

En labrador sniffade intresserad på vår släpkärra vid påfarten på en Stenafärja för länge sen.

Hundföraren kunde dock lugna oss med att det nog bara var mat den kunde känna.

Frusen mat i en stängt frys mitt i ekipaget :-)

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Magnus-Chumphae

Jag har tidigare i denna tråd påtalat att av vad man kan läsa om Kinesiska rättegångar är det inte mycket till rättegång, det är en ytterst summarisk process att de sedan dömer dem till döden utan möjlighet till överklagande är ett vedervärdigt system. Tydligen så går det inte att överklaga en Dom i Kina då det betyder att Kinas myndigheter gjort fel vilket de av princip aldrig medger, hur någon här kan tycka att det är rätt med avrättning som straff efter en sådan rättsprocess som mera liknar den som var i Tyskland under Nazitiden finner jag märkligt och undrar om de verkligen förstår hur vedervärdiga principer de hyllar.

Att det ej förs fram starkare protester från omvärlden beror enbart på att större delen av Västvärlden är beroende av Kinesisk handel och Kinesiska lån för sin ekonomi.

mvh

M-C

Magnus-Chumphae

Link to comment
Dela på andra sajter

Atom,Nerike är skyldig till alla anklgelserna men en förmildrande omständighet är att han lider av svår fattigdom :whistle: Mvh Måne som inte är skyldig även om motsatsen bevisas

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Gravida kvinnor, hmm - något tyder på ett systematiskt utnyttjande och precis som du säger,verkar ingen här veta bakgrunden.

Har många ggr tänkt på hur lätt det skulle vara för någon illvillig person att stoppa

ner grejor i våra väskor i tumultet på Arlanda eller Suvarnabhum.

Bra att veta när dödsdomen faller, att man, som vissa här anför borde insett det innan.

Det här har sen länge varit, och är ett sätt att smuggla med ovetande oskyldiga resenärer. Medarbetare "plockar" obemärkt av grejorna efter tullkontrollen vid ankomsten.

Jag och min fru låser väskorna före incheckningen och håller koll på handbagaget pga detta djävelskap!!

Sen kan man inte göra nåt mer eller vad??

Nåt förslag??

JohanB

Assumption is the mother of all fuck-ups

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest MaiThai

Har jag uppfattat det rätt?

Det är OK att avrätta knarkkurirer i Kina därför att landets lag säger så? Oberoende om hur dom blev det?

OK, men följdfrågan då?

Visste Thailändskorna det eller blev dom lurade av någon kinesisk storskurk och hans handgångne, eller gick dom till arbetsförmedlingen och bad om att få smuggla knark till ett land där dödsdom för knarksmuggling är lag?

Det är för jävligt att den internationella businesseliten står och skrapar fötterna vid köksdörren för att få en bit av kakan från dessa folkmördare, Snacka om att sopa fakta under mattan.

NEJ det är INTE ok att avrätta bara för att landets lagar säger att det är det! Rättssystemet ska var felfritt OCH

det ska vara utom tvivel samt bevisat att dom är skyldiga!! Hur många tror du själv det egentligen är som tycker det

är ok att ha ett skitsystem som avrättar folk till höger och vänster bara sådär??

Men det är enligt MIN mening ok och bra att dom avrättar SKYLDIGA inom knarkhandeln.

citat - ”Oberoende om hur dom blev det”?? Ingen är väl så jävla korkad att dom tror det är ok att smuggla knark!?

Jag skrev att jag tyckte Kinas rättssystem var skit! LÄS RÄTT!!

Tycker allt för ofta trådarna spårar ur totalt pga. en massa pladder om saker som folk tycker sig tolka på de mest bisarra sätt!

Gravida kvinnor, hmm - något tyder på ett systematiskt utnyttjande och precis som du säger,verkar ingen här veta bakgrunden.

Har många ggr tänkt på hur lätt det skulle vara för någon illvillig person att stoppa

ner grejor i våra väskor i tumultet på Arlanda eller Suvarnabhum.

Bra att veta när dödsdomen faller, att man, som vissa här anför borde insett det innan.

Just det ingen vet bakgrunden, men klargör gärna vem/vilka som anfört att man borde insett det innan.

Ingen här har väl skrivit här att det är ok att ta livet av oskyldiga människor som blivit pålurade knark

utan deras vetskap??

Återigen en egenhändigt ihop-snickrad tolkning, som nu ”anförs” som en sanning!!!

Hå,hå Ja,ja! Minsann! på det där forumet sitter fascister och vill att alla oskyldiga ska dö!

...nä så va det inte va!!?

Jag har tidigare i denna tråd påtalat att av vad man kan läsa om Kinesiska rättegångar är det inte mycket till rättegång, det är en ytterst summarisk process att de sedan dömer dem till döden utan möjlighet till överklagande är ett vedervärdigt system. Tydligen så går det inte att överklaga en Dom i Kina då det betyder att Kinas myndigheter gjort fel vilket de av princip aldrig medger, hur någon här kan tycka att det är rätt med avrättning som straff efter en sådan rättsprocess som mera liknar den som var i Tyskland under Nazitiden finner jag märkligt och undrar om de verkligen förstår hur vedervärdiga principer de hyllar.

Att det ej förs fram starkare protester från omvärlden beror enbart på att större delen av Västvärlden är beroende av Kinesisk handel och Kinesiska lån för sin ekonomi.

mvh

M-C

Har ju för helv. skrivit att Kinas rättssystem är skit!!!!!!

Om man nu vet om det, va fan ska man då åka dit med knark i bagaget då för??????

VEM har hyllat Kinas rättssystem! Jag skrev att, är dom skyldiga så kan dom gott ha det!!

Så dags att ångra sig när man redan åkt fast!

Du påtalar att du "läst" om Kinas rättsprocesser! Jag tolkar det som att du tror på detta!

Jag tolkar också att du misstror knarksmugglarnas motiv?

Alltså allt som skrivs i tidningarna är sant och att knarksmugglarna troligen är oskyldiga offer av något slag?!

Du tror det som passar dig själv! Lite självrannsakan kanske?? Kanske ligger sanningen någonstans mittemellan?!

Du skriver ”Tydligen kan man inte överklaga” Egna tolkningar igen?? Kan man eller kan man inte?

Genomför du själv starka protester gentemot Kina?? I så fall vad? Eller, det kanske är någon annans uppgift?!

Från att ha gått från ett inlägg angående 13 kvinnor som smugglat knark har denna tråd spårat ur genom att handla

om oskyldiga turister som fått bagaget preparerat eller stackars gravida kvinnor som blivit lurade eller tvingade.

Jag tycker det är märkligt att man överhuvudtaget ska behöva förklara sig att man inte vill ha ihjäl oskyldiga

människor utan bara SKYLDIGA knarksmugglare genom ett rättvist rättssystem!!

Hur kan någon verkligen tro något annat??

Jag tycker fortfarande det är bra att man tar livet av SKYLDIGA knarklangare som förstör livet för mängder av

människor runt om i världen! Om ni tänker efter så har dom ju försatt sina mänskliga rättigheter ändå, samt att

dom varken gör om det eller kostar samhället mer pengar!

Och tack inga mer inlägg om hur dyrt det är att ha dödsdömda sittande i flera år!! ÄR dom skyldiga så skjut av

dom direkt! Förutsatt att rättssystemet funkar är väl bäst att tillägga för annars fattar ni ju inte det heller!!

Tack för ordet!!

Link to comment
Dela på andra sajter

NEJ det är INTE ok att avrätta bara för att landets lagar säger att det är det! Rättssystemet ska var felfritt OCH

det ska vara utom tvivel samt bevisat att dom är skyldiga!! Hur många tror du själv det egentligen är som tycker det

är ok att ha ett skitsystem som avrättar folk till höger och vänster bara sådär??

Men det är enligt MIN mening ok och bra att dom avrättar SKYLDIGA inom knarkhandeln.

citat - ”Oberoende om hur dom blev det”?? Ingen är väl så jävla korkad att dom tror det är ok att smuggla knark!?

Nej, det kan man ju tycka. I synnerhet när det är nära till välfärdsamhällets sociala skyddsnät, tror Du på fullaste allvar att någon är så jävla korkad att dom smugglar knark till ett land som har dödsstraff för detta om dom vet det?

Har svårt att förlika mig med tanken att ta livet av folk för detta utan att veta omständigheterna och det gör varken du eller jag.

Vad jag däremot tror mig veta är att det inte avrättas fullt så många initiativtagare till dessa dödsdömda smugglare, knappast någon alls faktiskt, så småfolket kan man vara av med, dom är ju så många som är korkade så några mer eller mindre spelar väl ingen roll?

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest MaiThai

Nej, det kan man ju tycka. I synnerhet när det är nära till välfärdsamhällets sociala skyddsnät, tror Du på fullaste allvar att någon är så jävla korkad att dom smugglar knark till ett land som har dödsstraff för detta om dom vet det?

Har svårt att förlika mig med tanken att ta livet av folk för detta utan att veta omständigheterna och det gör varken du eller jag.

Vad jag däremot tror mig veta är att det inte avrättas fullt så många initiativtagare till dessa dödsdömda smugglare, knappast någon alls faktiskt, så småfolket kan man vara av med, dom är ju så många som är korkade så några mer eller mindre spelar väl ingen roll?

Återigen!! Tror du det finns någon någonstans som tror det är ok!! att smuggla knark?

Har man blivit lurad att det är någonting annat, så är det en annan sak! Men det var inte det som diskuterades!!

Om du har svårt att förlika dig med omständigheter kring k n a r k s m u g g l a r e!! så är det p e n g a r!!

Om du ser till dig själv att dina barn blev knarkare och sen knark försäljaren blev dömd till döden,

MEN eftersom ditt samvete sa nej till dödsstraff fick du alternativet att jobba extra varje lördag för att han

skulle slippa döden genom ditt extra tillskott till stats-apparaten, skulle du då göra det?

I praktiken är det ju just detta en viss del av dina skattepengar det går till! Bara någon annans barn!!

Personligen skulle jag bra mycket hellre lägga dom på skola, sjukvård eller äldreomsorg! Samt att mina barn

slapp att bli antastad av knarkförsäljare! Men det kanske är det som skiljer dig och mig??

Du tror dig veta att det bara eller till stor del är småfolket som straffas, och det är troligen rätt, men gör det

brottet mindre avskyvärt! Inte heller har jag någonstans påstått att bara vissa knarkhandlare ska straffas!

Typ! pedofilen Bertil våldtog ”bara” ett barn när pedofilen Gunnar våldtog tio!?

eller Mördaren Lasse slog ”bara” ihjäl en när mördaren Axel slog ihjäl tio!? osv... Fattar du vad jag menar??

Link to comment
Dela på andra sajter

...Då får dom väl stå sitt och barnets straff! Hur jävligt det än är! Eller tycker du att lagen ska skrivas om, bara för att någon ångrat sig i efterhand, har särskilda skäl eller bara gör det lite då och då?

...snacka för dig själv, spermie mördare! :whistle:

MaiThai,

Jag försvar defentivt inte knarksmuggling, men tycker det är groteskt mot fostren i magen på Thaikvinnorna. Låt dom föda sina barn, och skicka tillbaks barnen till Thailand och sen får modern ta sitt straff (även om jag ej är förespråkare till dödsstraff).

När det gäller det Kinesiska rättssystemet kan jag intyga att det är ett stort skämt. Jag har vid två tillfällen varit i rätten i Kina då kunder hade stämmt min förra arbetsgivare. Dessa dagar var det största skämtet i hela mitt liv, som utländsk eller utländskt företag är du inte värt ett skit i Kina. Det är tom så att utredningar / analyser etc. gjorda av tredje part utanför Kina godkänns ej i Kinesisk domstol.

Mvh Spermiedödaren

Ha en bra dag!

:wai:

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Jag hittar inga alternativa källor till påståendet i första inlägget.

Det var skriverier i allvärldens tidningar då Kina avrättade en 53-årig

efterbliven engelskman förra året. Även han för knarksmuggling.

Att jag (+ Google) inte hittar något mer om avrättning av 13 utlänningar

får mig att betvivla hela historien.

Någon som lyckats bättre att verifiera?

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag hittar inga alternativa källor till påståendet i första inlägget.

Det var skriverier i allvärldens tidningar då Kina avrättade en 53-årig

efterbliven engelskman förra året. Även han för knarksmuggling.

Att jag (+ Google) inte hittar något mer om avrättning av 13 utlänningar

får mig att betvivla hela historien.

Någon som lyckats bättre att verifiera?

Hej GammelDansken,

Sökte igen via Google på Thai, och fick då 132,000 results (0.29 seconds)..

PS! Den första länken till ThaiRath fungerar igen.

Ha en bra dag!

:wai:

post-4239-041681000 1280366141_thumb.jpg

post-4239-041681000 1280366141_thumb.jpg

Ändrades av stjp8729
Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Hej GammelDansken,

Sökte igen via Google på Thai, och fick då 132,000 results (0.29 seconds)..

PS! Den första länken till ThaiRath fungerar igen.

Ha en bra dag!

:wai:

På Thai ja.

Verkar som en omvänt blockering av hemsidor :-)

13 kvinnor avrättade - inte många i Världen som inte skulle finna det helt fantastiskt.

Många skriver t.ex. just nu att Japan precis avrättat 2 gubbar.

Mördare som suttit och väntat i många år på avrättning.

Kan du inte förse mig en länk till någon enda tidning på engelska eller tyska?

Det borde ju väckt lite uppmärksamhet även utanför Thailand skulle man tro.

Eller en passande söktext så jag själv kan hitta.

Ändrades av GammalDansken

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest MaiThai

MaiThai,

Jag försvar defentivt inte knarksmuggling, men tycker det är groteskt mot fostren i magen på Thaikvinnorna. Låt dom föda sina barn, och skicka tillbaks barnen till Thailand och sen får modern ta sitt straff (även om jag ej är förespråkare till dödsstraff).

När det gäller det Kinesiska rättssystemet kan jag intyga att det är ett stort skämt. Jag har vid två tillfällen varit i rätten i Kina då kunder hade stämmt min förra arbetsgivare. Dessa dagar var det största skämtet i hela mitt liv, som utländsk eller utländskt företag är du inte värt ett skit i Kina. Det är tom så att utredningar / analyser etc. gjorda av tredje part utanför Kina godkänns ej i Kinesisk domstol.

Mvh Spermiedödaren

Ha en bra dag!

:wai:

Visst är det groteskt och absolut inget jag tycker är ok (är väl bäst att tillägga).

Ett liv är ju inte mycket värt i vissa delar av världen, och man kan ju undra vem som ska ta hand om ett

oönskat barn vars mor blivit dömd till döden? Ett blivande adoptivbarn kanske?!

Att det Kinesiska rättssystemet är ett stort skämt är inget jag betvivlar och jag tycker det är avskyvärt att

det troligen finns en hel oskyldigt dömda både där och i andra delar av världen. Men trots det finns det

ju faktiskt skurkar och banditer där och givetvis är det bara dom som ska dömas!!

Är man skyldig så är man skyldig! Att det finns ett stort antal som i efterhand bedyrar sin oskuld i hopp

om att bli friade, särskilt i fall då det handlar om en dödsdom tvivlar jag inte heller på, men det gör dom

inte mindre skyldiga och då har jag inga större betänkligheter angående straffet!

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej, det kan man ju tycka. I synnerhet när det är nära till välfärdsamhällets sociala skyddsnät, tror Du på fullaste allvar att någon är så jävla korkad att dom smugglar knark till ett land som har dödsstraff för detta om dom vet det?

Har svårt att förlika mig med tanken att ta livet av folk för detta utan att veta omständigheterna och det gör varken du eller jag.

Vad jag däremot tror mig veta är att det inte avrättas fullt så många initiativtagare till dessa dödsdömda smugglare, knappast någon alls faktiskt, så småfolket kan man vara av med, dom är ju så många som är korkade så några mer eller mindre spelar väl ingen roll?

Tror du att det finns folk som har oskyddad sex, när de vet att de kan få aids?

Enligt mig så finns det massor. Varför då, jo devisen det händer inte mig!

När det gäller knarksmuggling så finns det ett initiament till. Du kan tjäna en jäkla massa pengar på kort stund.

Finns det desutom folk som säger till dig att "framtiden för ditt ofödda barn är att du får massor med pengar. Detta kan du få om du smugglar knark, med din graviditet är det helt idi*tsäkert, då ingen kommer att tro att en höggravid smugglar knark.

Folk är faktiskt så korkade att de köper sådana argument. :diablo:

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Det verkar som vi diskuterat ett icke-problem.

Osannolikt att det överhuvudtaget hänt.

13 utländska kvinnor avrättade och én gravid i åttonde månaden!

Inte ett ord i Bangkok Post eller andra tidningar som torde haft

detta på förstasidan i flera veckor.

Sure baby :-)

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Tror du att det finns folk som har oskyddad sex, när de vet att de kan få aids?

Enligt mig så finns det massor. Varför då, jo devisen det händer inte mig!

När det gäller knarksmuggling så finns det ett initiament till. Du kan tjäna en jäkla massa pengar på kort stund.

Finns det desutom folk som säger till dig att "framtiden för ditt ofödda barn är att du får massor med pengar. Detta kan du få om du smugglar knark, med din graviditet är det helt idi*tsäkert, då ingen kommer att tro att en höggravid smugglar knark.

Folk är faktiskt så korkade att de köper sådana argument. :diablo:

Verkar som Du hakat upp dig på nånting specifikt eftersom du argumenterat 2 ggr på mitt inlägg. ;)

Det incitament du så riktigt hänvisar till är väl enda anledningen att smuggla knark, jag tror dock fortfarande att om det nu finns någon sanningshalt i just detta specifika fall så är förmodligen kvinnorna förda bakom ljuset med löften om ofarlig smuggling, och naiva, godtrogna, penninghungriga, fattiga, möjligen inte ens läskunnig så kan det möjligen ha gått så här ini h-vete fel. Det är knappast några höskolestuderande som gjort detta, om det som sagts, har hänt.

Jag vet inte vad du missuppfattade om hur korkade man kan vara, det var ju exakt det jag skrev tidigare.

Man kan också förenkla frågeställningen.

1 för eller emot dödsstraff? EMOT!

2 Gillar knarksmugglare? NEJ

3 Strafflättnad för smugglare som hjälper till att fånga storbovar? JA

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det verkar som vi diskuterat ett icke-problem.

Osannolikt att det överhuvudtaget hänt.

13 utländska kvinnor avrättade och én gravid i åttonde månaden!

Inte ett ord i Bangkok Post eller andra tidningar som torde haft

detta på förstasidan i flera veckor.

Sure baby :-)

Det är givetvis helt osannolikt att Kina skulle ha avrättat 13 thailändskor utan att hela världens media rapporterat om det, diskussionen blir ju dock inte mindre intressant av att det är ett hypotetiskt fall vi diskuterar. Om vi begränsade oss till att skriva om faktiska händelser så blev nog forumet väldigt mycket fattigare och många av de populärare skribenternas antal inlägg skulle nog minska betydligt ;) .

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Det är givetvis helt osannolikt att Kina skulle ha avrättat 13 thailändskor utan att hela världens media rapporterat om det, diskussionen blir ju dock inte mindre intressant av att det är ett hypotetiskt fall vi diskuterar. Om vi begränsade oss till att skriva om faktiska händelser så blev nog forumet väldigt mycket fattigare och många av de populärare skribenternas antal inlägg skulle nog minska betydligt ;) .

Förvånande att startinlägget nu "givetvis är helt sannolikt" eftersom

många av inläggen handlat om hur fruktansvärda de är i Kina.

Ändrades av GammalDansken

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Förvånande att startinlägget nu "givetvis är helt sannolikt" eftersom

många av inläggen handlat om hur fruktansvärda de är i Kina.

För mig var startinlägget "givetvis helt osannolikt" från första början, för andra var det kanske inte det, vad är det som är förvånande med det? Andra skribenter kan ju ha haft synpunkter på hur fruktansvärda de är i Kina utan att nödvändigtvis tro på artikeln. Mitt enda inlägg innan det du citerade hade inget med artikeln att göra överhuvudtaget utan var en reflektion över hur märkligt, i mitt tycke, andra skribenter uttryckte sig gällande brott och straff. Det mest förvånande i hela tråden är nog ändå att du skrev ovanstående citerade inlägg när du varit den mest aktive i hela tråden, trots att du på ett tidigt stadium tack vare din enastående vishet, insåg att artikeln var fel :) .

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

För mig var startinlägget "givetvis helt osannolikt" från första början, för andra var det kanske inte det, vad är det som är förvånande med det? Andra skribenter kan ju ha haft synpunkter på hur fruktansvärda de är i Kina utan att nödvändigtvis tro på artikeln. Mitt enda inlägg innan det du citerade hade inget med artikeln att göra överhuvudtaget utan var en reflektion över hur märkligt, i mitt tycke, andra skribenter uttryckte sig gällande brott och straff. Det mest förvånande i hela tråden är nog ändå att du skrev ovanstående citerade inlägg när du varit den mest aktive i hela tråden, trots att du på ett tidigt stadium tack vare din enastående vishet, insåg att artikeln var fel :) .

Om du nu var så duktig från början varför skrev inte du att artikeln var en anka

men att "nu kan vi passa på att diskutera brott och straff i allmänhet men inte Kina i synnerhet".

Jag började inte fundera på sanningshalten förrän efter några inlägg och fick mothugg av trådskaparen

men inte ens då fann du det passande att delge oss din visdom - eller efterklokhet kanske.

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

GD,

Jag förstår inte vart du vill komma. Igår, efter att jag loggat ut för sista gången, skrev du att du inte kan hitta några andra hänvisningar till artikeln. När jag idag för första gången läser din kommentar så citerar jag och håller med. Jag vet inte om du blev så förbryllad av att någon för en gångs skull höll med dig att du med automatik gick in i din vanliga försvarsställning och utgick från att jag inte höll med dig eller ironiserade över dig. Eller menar du att jag i min roll som moderator ska vara on-line 24 hr om dygnet för att kontrollera så att ingen länkar till artiklar som kan visa sig vara fel? Jag vidhåller att man kan göra inlägg i en tråd utan att direkt kommentera ursprungsinlägget.

Läs gärna också det enda inlägg jag gjorde innan din stora upptäckt; det var bara en kommentar till Nerikes populära inlägg och hade alltså inget med artikeln att göra och jag såg ingen som helst anledning att påpeka att jag starkt ifrågasatte om artikeln var sann.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...