Jump to content
IGNORERAD

Hur ändrar jag någons karma?


BORN62

Recommended Posts

Tänkte plussa på Kimpas karma för det goda intiativet till det nya forumet :thumbsup:

Kanske jag som e blind - men hur fan gör jag :furious2:

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja är det min karma som du ska plussa så måste jag ju snabbt försöka förklara hur det går till. ;)

Och sedan kanske det eventuellt kan hjälpa någon som har liknande funderingar. Är ju inte alltid så lätt att upptäcka allt nytt innan man vant sig vid forumgränssnittet.

Här inom den röda ringen återfinns karmaknapparna. Man ser inga på sin egen profil men på andras.

born.jpg

Och tilläggas kan väl att det bara går att ge 1 karma åt gången samt med 1 timmes fördröjning tills det blir möjligt igen(eller var det 3 tim?).

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack :icon_lol:

Inser nu hur korkad frågan var i.o.m att det va så enkelt :-X

Link to comment
Dela på andra sajter

Korkad, näää, det är alltid så när man provar något nytt. Det tar alltid ett tag även att upptäcka dom som man efteråt tycker, uppenbara funktionerna.

Och här i det Simple Machines baserade forumet så finns det oerhört mycket att upptäcka och väldigt många inställningar man kan göra själv. Har själv inte lärt mig mer än en bråkdel av dom ännu, men det kommer eftersom.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Och tilläggas kan väl att det bara går att ge 1 karma åt gången samt med 1 timmes fördröjning tills det blir möjligt igen

Det påståendet stämmer, man kan ge 1 st karma per timme.

Link to comment
Dela på andra sajter

Än så länge är min karma 0 så tills den höjs (förhoppningsvis) får jag väl kolla på [glow=red,2,300]My name is Earl.[/glow]Där lär man sig mycket.[shadow=red,left]Passar på att leka lite med knapparna som finns.

/ToK som på TT hette token001[/shadow]

"Att försöka är första steget till att misslyckas" - Homer Simpson

-NICE BEAVER!!! -Thank you, I just had it stuffed. (Leslie Nielsen & Pricilla Presley i Nakna Pistolen)

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej P3,

"Det påståendet stämmer, man kan ge 1 st karma per timme."

Stämmer inte riktigt. Jag gav just dig, Kim och Born62 varsin positiv, med cirka 5 sekunders mellanrum. Jag misstänker att det snarare är total inloggad tid som jämförs med antal givna karma. Jag har varit inne i mer än 10 timmar totalt, så då hade jag väl några "tillgodo" ;-)

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Hej P3,

"Det påståendet stämmer, man kan ge 1 st karma per timme."

Stämmer inte riktigt. Jag gav just dig, Kim och Born62 varsin positiv, med cirka 5 sekunders mellanrum. Jag misstänker att det snarare är total inloggad tid som jämförs med antal givna karma. Jag har varit inne i mer än 10 timmar totalt, så då hade jag väl några "tillgodo" ;-)

Herr Chang har talat.

Flummade förbi lite instruktioner, tyckte det stod något om att mod kunde ändra med tätare mellanrum eller nått i den stilen.

Herr elefant har nog lite extra privilegier där :o

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Nja, jag har hittat grejen...

Man måste vänta 1 timme innan man kan ge karma åt samma person igen.

Fick felmeddelandet

Quote

Beklagar, du kan inte upprepa karmahändelser utan att vänta minst 1 timme.
när jag försökte ge karma åt en och samma person en andra gång.
Link to comment
Dela på andra sajter

Hej,

Hade samma problem som Born62, men efter att ha skrivit 3 meddelanden så fanns möjligheten där.  :icon_redface:

“The only hope for the world is to make sure there is not another USA. We can’t let other countries have the same number of cars, the amount of industrialization, we have in the US. We have to stop these Third World countries right where they are.”

- Michael Oppenheimer, Environmental Defence Fund

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Detta forum verkar ju vara lika välbesökt so TT Trevligt

Saknar dock länken med bilder.

Sen är det väldigt tråkigt att man ska behöva 0 i karma kanske alla som reggar kan få ett plus

eller vad säger Kim ?

Hoppas man inte blir  :kort:

//Göran

Link to comment
Dela på andra sajter

Tror det är väldigt många som följer detta forum utan att deltaga aktivt.

Jag är själv en av dom. Tycker det är skön avkoppling till morgonkaffet.

//Göran

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Jag följer detta forum flera ggr om dagen, bästa forumet.

Tycker jag, roliga medlemmar och mycket kunskap.

MVH stugan5.

Link to comment
Dela på andra sajter

håller med er grymt bra forum  :thumbsup:

mycket snyggare o mysigare än TT som alltid kommer ha en plats i mitt hjärta, fick mycket tips, info ,ang uppehållstånd mm när jag o min sambo behövde det 2004

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...