Jump to content
IGNORERAD

Tog en tur till "gamla landet"..


soiwalker

Recommended Posts

Tycker det måhända skulle startas en ny tråd..."vem är mest macho i MPR"...

:drinks:

Du gor dig bara lojlig med sana kommentarer, naturligtvis ar du alltid mest macho, du vet ju alltid bast, eller hur?

I alla fall i din varld..

Soiwalker

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 200
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • soiwalker

    40

  • Sabura

    18

  • Baa

    11

  • GammalDansken

    10

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Du gor dig bara lojlig med sana kommentarer, naturligtvis ar du alltid mest macho, du vet ju alltid bast, eller hur?

I alla fall i din varld..

Du är inte bara provokatorisk, du saknar uppenbarligen ett öppet och humoristiskt sinnelag också. :whistle:

Löjlig klarar Du bra av att vara själv det har Du ju redan bevisat.

Och macho nog att "stå" för mina ord är jag, i min värld... :ironi:

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Å ja har baaaara sugit i mig lite rödtjut :huh:

nu komm sms från chang di sitter tydligen och suger i sig lamais hemkokta vid ullevi Pink eller punk spelar väll.nä ska clirre ner till ullevi å lyssna på musik så får det va rejäla grejer

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjohooooo,nu är det fredag igen :drinks::drinks::drinks:

Instammer, men i Thailand ar det faktiskt redan lordag. Sitter pa min veranda efter en utekvall med min son, vi hade javligt

kul pa gogo stallena runt walking street. Jo, jag korde min toyota camry hem, allt gick bra som vanligt men beratta inget

for moralisterna hemma, dom kommer troligen att havda att mitt beteende KUNDE leda till mansklighetens forfall..

Soiwalker

Link to comment
Dela på andra sajter

Instammer, men i Thailand ar det faktiskt redan lordag. Sitter pa min veranda efter en utekvall med min son, vi hade javligt

kul pa gogo stallena runt walking street. Jo, jag korde min toyota camry hem, allt gick bra som vanligt men beratta inget

for moralisterna hemma, dom kommer troligen att havda att mitt beteende KUNDE leda till mansklighetens forfall..

Nej knappast för så betydelsefull för världen är du inte...men det kunde ha lett till död för dig och din son..eller någon annan som ni mötte.

Det handlar inte om att vara moralist..det handlar om att inte vara egotrippad..för det är exakt det som detta handlar om. Hänsynslöshet och egoism.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej knappast för så betydelsefull för världen är du inte...men det kunde ha lett till död för dig och din son..eller någon annan som ni mötte.

Det handlar inte om att vara moralist..det handlar om att inte vara egotrippad..för det är exakt det som detta handlar om. Hänsynslöshet och egoism.

Stefan, skit i trollet, han finns inte på riktigt.. :great:

Just another dreamer... :)

Ändrades av Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej knappast för så betydelsefull för världen är du inte...men det kunde ha lett till död för dig och din son..eller någon annan som ni mötte.

Det handlar inte om att vara moralist..det handlar om att inte vara egotrippad..för det är exakt det som detta handlar om. Hänsynslöshet och egoism.

Hej Stefan,

jag hoppas att du inte overvager att flytta hit. Dom lokala sederna skulle troligen ge dig en hjartinfarkt. Om du verkligen vill

leva som du lar sa borde du troligen stanna hemma i trygga Sverige.

Soiwalker

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Stefan,

jag hoppas att du inte overvager att flytta hit. Dom lokala sederna skulle troligen ge dig en hjartinfarkt. Om du verkligen vill

leva som du lar sa borde du troligen stanna hemma i trygga Sverige.

Snälla du..jag älskar Thailand och planerar att flytta till Thailand. Jag älskar, precis som du det fria livet och den livsstil som de lever i Thailand. Att jag visar respekt för andra individer genom att låta bli att åka bil eller MC påverkad tycker jag är en självklarhet. Jag är fullt medveten om det trafikkaos som förekommer i Thailand och i huvudstaden, med massor av dödsfall dagligen i trafiken pga stress, slarv, påverkan av droger etc...

Jag kommer att älska att leva i Thailand när jag flyttar dit av den enkla anledningen att jag tar med mig det goda från Sverige och njuter av det fina Thailand har att erbjuda. Man behöver inte vara egoist eller vara hänsynslös för att ha ett bra liv. Man kan vara medmänniska och tänka på andra också...prova det nån gång..det är inte farligt..jag lovar.:drinks:

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Knasen

Nu vill jag egentligen inte blanda mig i detta, då jag är av åsikten att man inte kör när man är full.. Men jag kan inte låta bli att kommentera detta då den politiska korrektheten verkar stå på spel.. Vissa klarar av att köra när de är fulla och andra inte.. Själv tappar jag allt vad koordinationsförmåga heter vid 3:e-4:e ölen och accepterar det.. Kör under inga omständigheter under detta rus.. Sen finns det vissa som knappt påverkas av 3-4 öl och inte blir sämre bilförare för det.. Å andra sidan finns det vissa förare som kanske skulle behöva ha en hut i sig innan de begav sig ut i trafiken då deras dåliga självförtroende försätter dem i knippor och situationer som en mer van förare skulle klara sig ifrån med eller utan alkohol i blodet.. Eller..? Jaja Knasen spekulerar.. :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Att det finns dåliga bilförare utan att de är påverkade har vi ju kunnat bevittna på TV3´s "Sveriges värsta bilförare". Frågan är om dom överhuvudtaget skulle ha släppts in i trafiken...lika livsfarliga som en påverkad...

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wille

Främsta argumentet för att köra lite packad samt att riskera sina barns liv i trafiken verkar vara rädslan för att annars kan man uppfattas som PK, moralkärring eller liknande...

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu vill jag egentligen inte blanda mig i detta, då jag är av åsikten att man inte kör när man är full.. Men jag kan inte låta bli att kommentera detta då den politiska korrektheten verkar stå på spel.. Vissa klarar av att köra när de är fulla och andra inte.. Själv tappar jag allt vad koordinationsförmåga heter vid 3:e-4:e ölen och accepterar det.. Kör under inga omständigheter under detta rus.. Sen finns det vissa som knappt påverkas av 3-4 öl och inte blir sämre bilförare för det.. Å andra sidan finns det vissa förare som kanske skulle behöva ha en hut i sig innan de begav sig ut i trafiken då deras dåliga självförtroende försätter dem i knippor och situationer som en mer van förare skulle klara sig ifrån med eller utan alkohol i blodet.. Eller..? Jaja Knasen spekulerar.. :crazy:

Bra spekulerat...har samma erfarenhet, problemet som uppstår är givetvis: skall vi sätta gränsen som alla klarar eller sätta den som en del klarar?

Och då menar jag inte att VI skall sätta gränsen bokstavligen utan vi får stå för global intelligens.

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu är det ju så att vara ungkarl i Thailand långt ifrån är detsamma som att vara ungkarl i Sverige, speciellt inte om man uppnått mogen ålder (40+). Och soiwalkers uppspaltade frihetsideal i Thailand går ju mest ut på att det är mer lättraggat än där hemma och det har han naturligtvis rätt i, i alla fall om man är beredd att byta pengar mot sex (utan pengar på fickan är det nog fan i mig mer lättraggat i Sverige tror jag). Så är man en 40+ ungkarl så finns det nog en hel del fler fördelar med att bo i Thailand än om man är en gift (och trogen) familjefar.

Vad jag vill ha sagt är att alla naturligtvis inte har samma utsikt i livet och om Thailand kan anses bättre eller sämre än Sverige beror förstås väldigt mycket på ens egen livssituation. Finns liksom ingen mall som kan läggas över alla.

Vad gäller barn och trafiksäkerhet så anser jag förstås att det är bra med bilbarnstolar, hjälm på cykeln osv men jag tycker inte om den beskäftiga attityd som finns i Sverige där man totalsågar någon som kör en enda meter utan barnet fastspänt. Så stor är ju faktiskt inte sannolikheten att det ska hända något under en enstaka tur utan fastspända barn att initiativtagaren för det tilltaget bör sågas vid fotknölarna. Finns större risker för barn inom andra områden som folk i princip moraliskt struntar i eftersom debatten om dom riskerna aldrig varit uppe till allmän diskussion.

Det samma gäller alkohol och bilkörning. man är inte en så jättesämre förare efter en eller två öl att det förhöjer risken speciellt mycket. Då är det nog bra mycket farligare med alla dom förare som åker runt i bil i Sverige och skriver sms samtidigt som dom kör. Eller dom som kör när dom är trött, deprimerad, ilsken eller annat.

När jag växte upp på sextio- och sjuttiotalet var det väl ingen jävel som visste vad en bilbarnstol var för något, lika lite ville folk förstå att bilbälte hade man för sin egen skull. Gränsen för rattonykterhet gick vid 0,8 promille alkohol och rattfylla vid 1,5 promille. På den tiden gick det alltså bra att ta bilen till och från krogen trots några öl innanför västen. Ungefär så resonerar man i Thailand idag. Vad man där har att jämföra med är kanske att barnen istället åker 4 fastklamrade på moppen och i det perspektivet så är nog icke fastbunden i baksätet på en bil otroligt mycket säkrare.

Om 25 år kanske det anses som idi*ti och moraliskt förkastligt att framföra en bil utan hjälm på sig i Sverige och fan vet vad mer. Men idag reagerar ingen på den diskussionen eftersom den ännu inte finns.

Moraluppfattningar ändras med tid och plats och Thailand är inte Sverige. ännu.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Toprunner

En anledning att köra på lyset i Thailand måste ju vara brist på betal-transport i obygden. Kommer ihåg då vi gick nästan en mil från en restaurang hem till hotellet i Kanchanaburi p.g.a obefintlig transport... då hade jag tammefan kört om jag haft bilen med. Åka "taxi" dit gick dock utmärkt.

I italien funkade det ungefär så. Man tillät 6-8 glas vin på ett restaurangbesök pga taxi-brist. Allt eftersom sänktes gränsen och när jag lämnade landet var det 4 glas. Idag kanske 2 då.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det kallas utveckling och medvetenhet...

Alla länder är långt ifrån lika säkerhetsmedvetna som Sverige. Jag förstår inte att det ska vara fult att tänka på säkerhet. Det finns statistik och forskning från hela världen som pekar mot problemen med alkohol och droger i trafiken. Att det inte når fram till alla är tragiskt...

Ändrades av Stefan66
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Knasen

Främsta argumentet för att köra lite packad samt att riskera sina barns liv i trafiken verkar vara rädslan för att annars kan man uppfattas som PK, moralkärring eller liknande...

Nja i mitt fall så bryr jag mig inte om pk eller inte.. Jag förlorar koordinationen för att köra och avstår då från det.. Sen finns det oavsett vad pk-maffian än vill framföra vissa personer som skulle må bra av att ta sig en hut innan de satte sig bakom ratten, då de lider av så dåligt självförtroende att det avspeglar sig i deras uppförande i trafiken..

Tror att detta grundar sig i att jag inte köper lobotimin som vi/jag är uppväxt till och att jag kan se kollektiv som ett skällsord och i stället förespråka individualism..

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Nu är det ju så att vara ungkarl i Thailand långt ifrån är detsamma som att vara ungkarl i Sverige, speciellt inte om man uppnått mogen ålder (40+). Och soiwalkers uppspaltade frihetsideal i Thailand går ju mest ut på att det är mer lättraggat än där hemma och det har han naturligtvis rätt i, i alla fall om man är beredd att byta pengar mot sex (utan pengar på fickan är det nog fan i mig mer lättraggat i Sverige tror jag). Så är man en 40+ ungkarl så finns det nog en hel del fler fördelar med att bo i Thailand än om man är en gift (och trogen) familjefar.

Vad jag vill ha sagt är att alla naturligtvis inte har samma utsikt i livet och om Thailand kan anses bättre eller sämre än Sverige beror förstås väldigt mycket på ens egen livssituation. Finns liksom ingen mall som kan läggas över alla.

Vad gäller barn och trafiksäkerhet så anser jag förstås att det är bra med bilbarnstolar, hjälm på cykeln osv men jag tycker inte om den beskäftiga attityd som finns i Sverige där man totalsågar någon som kör en enda meter utan barnet fastspänt. Så stor är ju faktiskt inte sannolikheten att det ska hända något under en enstaka tur utan fastspända barn att initiativtagaren för det tilltaget bör sågas vid fotknölarna. Finns större risker för barn inom andra områden som folk i princip moraliskt struntar i eftersom debatten om dom riskerna aldrig varit uppe till allmän diskussion.

Det samma gäller alkohol och bilkörning. man är inte en så jättesämre förare efter en eller två öl att det förhöjer risken speciellt mycket. Då är det nog bra mycket farligare med alla dom förare som åker runt i bil i Sverige och skriver sms samtidigt som dom kör. Eller dom som kör när dom är trött, deprimerad, ilsken eller annat.

När jag växte upp på sextio- och sjuttiotalet var det väl ingen jävel som visste vad en bilbarnstol var för något, lika lite ville folk förstå att bilbälte hade man för sin egen skull. Gränsen för rattonykterhet gick vid 0,8 promille alkohol och rattfylla vid 1,5 promille. På den tiden gick det alltså bra att ta bilen till och från krogen trots några öl innanför västen. Ungefär så resonerar man i Thailand idag. Vad man där har att jämföra med är kanske att barnen istället åker 4 fastklamrade på moppen och i det perspektivet så är nog icke fastbunden i baksätet på en bil otroligt mycket säkrare.

Om 25 år kanske det anses som idi*ti och moraliskt förkastligt att framföra en bil utan hjälm på sig i Sverige och fan vet vad mer. Men idag reagerar ingen på den diskussionen eftersom den ännu inte finns.

Moraluppfattningar ändras med tid och plats och Thailand är inte Sverige. ännu.

Nja ...

vad jag har läst så förlängs reaktionstiden ganska rejälv bara vid en ganska låg promillehalt och några tiondelars sekund blir ju en jäkla massa meter vid tex bara 50 km hastighet.

Personligen skulle jag inte sätta mig i den situationen att ha bromsat 2 tiondelar för sakta ...

/mvh

/mvh

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

Nja ...

vad jag har läst så förlängs reaktionstiden ganska rejälv bara vid en ganska låg promillehalt och några tiondelars sekund blir ju en jäkla massa meter vid tex bara 50 km hastighet.

Personligen skulle jag inte sätta mig i den situationen att ha bromsat 2 tiondelar för sakta ...

/mvh

/mvh

Och hur mycket påverkas bromssträckan om man sms:ar medan man kör. eller hur påverkas reaktionen om man inte har "tio i två" fattningen på ratten när utspringande barnet på övergångsstället plötsligt dyker upp?

Allt är relativt.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Och hur mycket påverkas bromssträckan om man sms:ar medan man kör. eller hur påverkas reaktionen om man inte har "tio i två" fattningen på ratten när utspringande barnet på övergångsstället plötsligt dyker upp?

Allt är relativt.

Inte allt...

En sak är iallafall bekräftat...alla de risker du tar upp försämrar förare och gör trafiken farligare. Om det sedan är olika grader på skiten är ungefär som 18 nyanser brunt. Det är fortfarande brunt...

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Och hur mycket påverkas bromssträckan om man sms:ar medan man kör. eller hur påverkas reaktionen om man inte har "tio i två" fattningen på ratten när utspringande barnet på övergångsstället plötsligt dyker upp?

Allt är relativt.

Tja..

säkert många faktorer som förändrar reaktionstiden mer eller mindre och dom två du nämner kanske är värre än alkohol, vad vet jag,? Andra faktorer är säker sömnbrist, överbelastning på jobbet, stress mm osv.

Tycker dock fortfrande att det är totalt omdömeslöst att sätta sig bakom ratten med alkohol i kroppen, oberoende av mängd!!

Men det är min persoliga uppfattning och andra kan göra som dom vill, jag dömer ingen, men att säga att: alkohol i små mängder inte försämrar reaktionstiden nämnvärt tycker jag inte stämmer med fakta.

/mvh :)

Ändrades av mamma bäng fan pappa käng

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

Och hur mycket påverkas bromssträckan om man sms:ar medan man kör. eller hur påverkas reaktionen om man inte har "tio i två" fattningen på ratten när utspringande barnet på övergångsstället plötsligt dyker upp?

Allt är relativt.

Hejsan Kim

När du var ung så var inte allt gränsen 0,8 promille utan den var 0,5. Om ni hade en egen lokal gräns där uppe i norrland kan jag inte svara för..men i övriga Sverige var den 0,5.såvida du inte är äldre än mig och jag är född 1956.

Till soiwalker will jag säga att jag förstår dina argument och din vilja till att skönmåla din vistelse i Thailand...men jag skulle nog bli mordisk till dig om du fyllekörde ihjäl min dotter.

Jag är inte Guds bästa barn...jag har kört packad i Thailand många gånger men jag har tänkt om. Varför skall jag kunna köra full i Thailand om jag inte kan göra det i Sverige??? Det är aldrig försent att tänka om.

Det är faktiskt mycket allvarligt att köra berusad...det räcker med en liten berusing för att man hanterar sitt fordon så mycket sämre...

Kim.jag tycker faktist att även du skall kunna stämma in i mina toner och inte skönmåla rattfylleri.du har ju egna barn nu och hur skulle du känna det om en rattfyllerist hade kört ihjäl någon av dina kära barn...

Låt oss tillsammans bekämpa detta vansinne.jag har som sagt kört full många gånger i Pattay men vill faktisk inte vara med om det mera..Varför inte köra igång en kampanj om nyktra förare här på Maipenrai? Som jag sa...det är aldrig försent att ändra sig!!

MVH Nonki

Varför inte köra en slogan? Maipenrai is

'

Link to comment
Dela på andra sajter

1957 ändrade man tydligen gränsen från 0,8 till 0,5 promille

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Knasen

Hejsan Kim

När du var ung så var inte allt gränsen 0,8 promille utan den var 0,5. Om ni hade en egen lokal gräns där uppe i norrland kan jag inte svara för..men i övriga Sverige var den 0,5.såvida du inte är äldre än mig och jag är född 1956.

Till soiwalker will jag säga att jag förstår dina argument och din vilja till att skönmåla din vistelse i Thailand...men jag skulle nog bli mordisk till dig om du fyllekörde ihjäl min dotter.

Jag är inte Guds bästa barn...jag har kört packad i Thailand många gånger men jag har tänkt om. Varför skall jag kunna köra full i Thailand om jag inte kan göra det i Sverige??? Det är aldrig försent att tänka om.

Det är faktiskt mycket allvarligt att köra berusad...det räcker med en liten berusing för att man hanterar sitt fordon så mycket sämre...

Kim.jag tycker faktist att även du skall kunna stämma in i mina toner och inte skönmåla rattfylleri.du har ju egna barn nu och hur skulle du känna det om en rattfyllerist hade kört ihjäl någon av dina kära barn...

Låt oss tillsammans bekämpa detta vansinne.jag har som sagt kört full många gånger i Pattay men vill faktisk inte vara med om det mera..Varför inte köra igång en kampanj om nyktra förare här på Maipenrai? Som jag sa...det är aldrig försent att ändra sig!!

MVH Nonki

Varför inte köra en slogan? Maipenrai is

'

Och storebror komplexet gör att hörnan följer med i denna kampanj av bara farten.. :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...