Jump to content
IGNORERAD

Tog en tur till "gamla landet"..


soiwalker

Recommended Posts

Mina val ar mina och jag tar ocksa fullt ansvar for dom. Jag kor mot rott ljus vid vanstersvang om jag inte ser nagra andra bilar pa vagen, jag kor om andra bilar pa vanster sida om jag bedomer det som sakert, jag kor kortare strackor pa enkelriktade gator I motsatt fardriktning om jag bedomer det vara en god ide, jag har 4 barn I bilens baksate utan bilbalte.

Kort sagt, jag har anpassat mig till gallande kultur. Det ger mig inte bara en okad frihet utan gor mig aven betydligt mer forutsagbar av omgivningen. Vilket I sin tur gor mig till en sakrare forare, tro det eller ej.

Såg inte det här men det är ofattbart...chockerande. Med 4 barn i bilen?

Det går inte att kommentera sådan här idi*ti längre. Du måste driva med oss för annars tycker jag verkligen synd om barnen som åker med en tickande bomb.

Anpassat dig till gällande kultur? Bättre förare? Snälla nån...

Nej jag tror att detta är ren uppvigling för att reta folk på sajten.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 200
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • soiwalker

    40

  • Sabura

    18

  • Baa

    11

  • GammalDansken

    10

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Så är vi väl lite till mans...:wai:

Att man är "extremt osvensk" bara för att man inte faller inom ramarna är en klyscha med lite löjets tecken över sig och som används ofta som ursäkt. Precis som att det är fint att visa fingret åt snutar..att det är underbart att sätta sig emot alla sortens regler bara därför att. Hos en del är det mycket viktigt att vara "osvensk"...åtminstone ända tills de har behov av att rycka fram frikortet ur skjortärmen när andan faller på och allt annat försvar är borta.

Jag har massor med vänner i Sverige och utomlands som är "världsmedborgare" precis som jag. För mig har det ingen betydelse vart folk kommer ifrån heller, men jag reser inte till Thailand, och lämnar kvar mitt sunda förnuft och de värderingar jag är uppväxt med och som jag tror på.

Jag förstår dock vad du menar och vad du ville med ditt ämne initiellt men tyvärr gjorde du en groda när du drog fram din nonchalans gällande alkohol och trafik. Det var, enligt min mening, fel sätt att nyansera känsla för frihet...

Hej Stefan,

tack for sansat svar. Jag ar kanske ingen expert pa svenskhet men nog kan du halla med om att svenskar i allmanhet ar valdigt

duktiga pa att fortranga sin ilska eller sin asikter for att istallet vadra sitt missnoje i fikarummet eller varfor inte pa

ett anonymt forum pa internet? Sverige ar fullt av regler och svenskar ar valdigt duktiga pa all folja alla regler, det beror

i huvudsak pa att svenskar i stor utstrackning har slutat att lita pa sig sjalva och istallet later den stora guden, staten,

ta alla viktiga beslut. Bast-fore-datum ar ju ett bra exempel, varfor lita pa sina egna instinkter nar staten sager att mjolken

statistiskt borde vara sur nu? Kan man verkligen ga over gatan mitt i natten nar inga bilar synes och herr gaman lyser rott?

Jag namnde manga anledningar till vad jag varderar som frihet, trafik och alkohol var ingen groda, mojligen for provocerande.

Kan jag kora bilen hem? Vem vet det battre an mig? Du? Staten? Tror du att jag riskerar oskyldigas liv genom mina garningar? Glom det, du kanner inte mig.

Soiwalker

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena Janne,

rent generellt gillar jag manniskans fria val, oavsett om det valet ar ratt eller fel enligt kollektivet. Jag har noll intresse av att diskutera moral eller nolltolerans i trafikalkoholfragor, jag kan endast konstatera att jag trivs med det mildare regelverket harnere eftersom det gor mitt liv enklare att leva. Jag tror att den avgorande skillnaden mellan svensk och thailandsk trafiksakerhet ar avsaknaden av trafikutbildning och att nastan alla kan fixa ett korkort pa en halvdag for 250 baht.

[/quote

hej Janne, vilken jäkla tur att du inte bor o kör här hemma i svedala, personligen skulle jag inte vilja möta dej eller någon annan fyllerist körandes på våra vägar här hemma, vilket det naturligtvis finns idoter som kör rattonyktra här ochså, men som tur är så åker dom ditt för eller senare men då kan det redan vara försent, men det skiter väl du i eftersom du inte bryr dig om eller har empati för dina medmäniskor, hoppas att du inte kör ihjäl något litet barn eller någon annan medmäniska. så jag tycker du ska tänka om när det gäller att köra påverkad av sprit eller någon annan drog. tänk på dina nära o kära.sen att man kan leva livet relativt bekymmersfritt i Thailand är ju bara så skönt OM man sköter sig. ha en bra dag.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bullshit! Hur ska du kunna ta fulla ansvaret om du invalidicerar eller kör ihjäl någon?

Eller om du är med i en olycka, oberoende av om du är onykter då eller inte, och dina barn skadas svårt eller dör p g a att de är obältade?

---

Det vore intressant om de, som gav honom pluskarma, för skitsnacket i den posten, förklarar varför de tyckte den posten var bra, men inte de, som invände mot den...

Har du overhuvudtaget varit i Thailand? Svensk trafiklagstiftning galler inte i Thailand, oavsett om du gillar det eller inte.

Jag lar fa upprepa det har tills fingrarna bloder men faktum ar att jag aldrig varit upphov till minsta skrama eller buckla

saval spik nykter som efter 2-3 bira, sa vad ar problemet? Olyckor intraffar varje dag, i alla lander, overallt. Manga olyckor

intraffar pga daliga beslut av forarna, samtliga forare har det fulla ansvaret for sina beslut. Har du somnat vid ratten nagon

gang?

Soiwalker

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Stefan,

tack for sansat svar. Jag ar kanske ingen expert pa svenskhet men nog kan du halla med om att svenskar i allmanhet ar valdigt

duktiga pa att fortranga sin ilska eller sin asikter for att istallet vadra sitt missnoje i fikarummet eller varfor inte pa

ett anonymt forum pa internet? Sverige ar fullt av regler och svenskar ar valdigt duktiga pa all folja alla regler, det beror

i huvudsak pa att svenskar i stor utstrackning har slutat att lita pa sig sjalva och istallet later den stora guden, staten,

ta alla viktiga beslut. Bast-fore-datum ar ju ett bra exempel, varfor lita pa sina egna instinkter nar staten sager att mjolken

statistiskt borde vara sur nu? Kan man verkligen ga over gatan mitt i natten nar inga bilar synes och herr gaman lyser rott?

Jag namnde manga anledningar till vad jag varderar som frihet, trafik och alkohol var ingen groda, mojligen for provocerande.

Kan jag kora bilen hem? Vem vet det battre an mig? Du? Staten? Tror du att jag riskerar oskyldigas liv genom mina garningar? Glom det, du kanner inte mig.

Är inte thailändare ännu bättre på att förtränga sin ilska och framförallt sina åsikter? Tycker i vilket fall som helst att du har intressanta åsikter även om jag inte håller med om alla. Synd att du tog upp alkohol och trafik eftersom en sådan debatt inte brukar leda någonstans.

Link to comment
Dela på andra sajter

I Thailand är det lagligt att köra med 49 mg/l alkohol i utandningsluften. Är man onykter då?

Onykter eller ej är lite skit samma om när man pratar om vad som är lagligt. Det jag menar är att om man kör med mer än 0,98 promille i blodet (eller 0,49 mg/l i utandningsluft) så är det olagligt. Under det så är det enligt lagen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Bobbo,

tack for en resonabel ton. Jag har inte bett nagon att gilla mina beslut eller hur jag lever mitt liv.

Jag har endast redogjort for skillnader mellan hemma och borta som jag vardesatter och som gor att jag hellre ar dar jag ar.

Att hela mitt inlagg decimerades till en trafikalkohol debatt ar trist men kanske inte forvanade. Den svenska sharia polisen

finns overallt..

Hej soiwalker! För min del så får du leva ditt liv hur du vill så länge du vet om vad du gör och vilka konsekvenser det kan ha. Jag tycker inte det är okej att köra om man har mer promille alkohol i blodet än vad som är lagligt i landet i fråga men jag är inte din mamma så vad du gör är upp till dig. Annars så förstår jag vad du vill ha sagt med din lista, det finns ju en anledning till att jag är här och inte hemma i Sverige.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Janne, och tyvarr, jag heter inte Janne. Stora ord, plotsligen saknar jag empati for mina medmanniskor? idi*t kanske?

Skiter i alla och bryr mig bara om mig sjalv? Nja, tror inte nagon som jag kanner skulle skriva under pa det. Kanske har jag

underskattat mina landsmans starka patos kring denna fraga. Jag skulle mojligen kunna dra slutsatsen att manga "thailandsdyrkare"

kanske borde fundera mer an en gang innan dom flyttar hit. Man kan snabbt fa en hjartinfarkt om man vill strida for svenska

varderingar harnere. Skot om dig!

Soiwalker

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wille

Tjena Soiwalker,

Länge sedan sist!

Nu kanske jag övertolkar saker och ting men sist vi snackades vid så var det helt klart så att när du beskrev ditt tidigare liv i Sverige så var du inte inne i din kanske lyckligaste period och en del skit samlades på hög när du fick expat gig i Thailand eller? Tror absolut att hur man upplever Thailand är beroende på hur de senaste upplevelserna av Sverige ter sig. En dålig erfarenhet med vård eller skola, en rutten skilsmässa, en oengagerad arbetsförmedlare osv. alla olika saker präglar upplevelsen av den sk friheten i Thailand.

Tror du att du hade upplevt alla dessa fördelar på samma sätt i en annan fas av livet?

Själv älskar jag att bo i Thailand på flera olika sätt. Jag jämför det inte alltid med Sverige dock. Det intressanta är att om jag skulle skriva ned en topp tio lista av fördelar med Thailand skulle nog bara en eller två överlappa med din lista...

Jag brukar säga att jag gärna bor i Thailand men jag vill absolut inte att mitt barn växer upp här..

Link to comment
Dela på andra sajter

Är inte thailändare ännu bättre på att förtränga sin ilska och framförallt sina åsikter? Tycker i vilket fall som helst att du har intressanta åsikter även om jag inte håller med om alla. Synd att du tog upp alkohol och trafik eftersom en sådan debatt inte brukar leda någonstans.

Tjena Joints,

borde vara dubbelkarma for den kommentaren men du far halla tillgodo med en! Visst ar thai annu mer extrema pa att halla inne

sina verkliga kanslor (forutom min frun som aldrig forsitter ett tillfalle att vadra sitt missnoje med mig)

Daremot sa ar inte thai lika upphangda pa att folja lagar och forordningar som hemma, det verkar mer vara som allmanna

rekommendationer och det ar lite upp till var och en hur man tolkar dessa. Rattssystemet ar val lite som det var en gang hemma

i Sverige, gor upp i godo och forsok hitta en kompromiss innan saker eskalerar och blir en rattssak som ingen egentligen tjanar

pa, forutom inblandade advokater.. Visst blev den har traden javligt enformig, kanske mitt fel men det vore ju kul om vi kunde

slappa 2-bira-kora-bil sparet och diskutera andra olikheter som kanske ar mer intressanta och relevanta?

Soiwalker

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Bobbo,

tack for en resonabel ton. Jag har inte bett nagon att gilla mina beslut eller hur jag lever mitt liv.

Jag har endast redogjort for skillnader mellan hemma och borta som jag vardesatter och som gor att jag hellre ar dar jag ar.

Att hela mitt inlagg decimerades till en trafikalkohol debatt ar trist men kanske inte forvanade. Den svenska sharia polisenfinns overallt..

:ironi: Självklart när det finns idi*ter som dig. Tyvärr är det lika farligt att använda Mobiler vid bilkörning men det är tyvärr inte förbjudet i Sverige vid Bilkörning. Det är bara Sverige och Albanien i Europa som det fortfarande är tillåtet att prata i mobiler vid bilkörning. Det tycker väl idi*ten är OK också. :ironi:

:crazy: gubben :crazy:

Taoism: shit happens, Buddhism: if shit happens, it isn't really shit, Islam: if shit happens, it is the will of Allah, Catholicism: if shit happens, you deserve it, Judaism: why does this shit always happen to us?, Atheism: I don't believe this shit

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena Soiwalker,

Länge sedan sist!

Nu kanske jag övertolkar saker och ting men sist vi snackades vid så var det helt klart så att när du beskrev ditt tidigare liv i Sverige så var du inte inne i din kanske lyckligaste period och en del skit samlades på hög när du fick expat gig i Thailand eller? Tror absolut att hur man upplever Thailand är beroende på hur de senaste upplevelserna av Sverige ter sig. En dålig erfarenhet med vård eller skola, en rutten skilsmässa, en oengagerad arbetsförmedlare osv. alla olika saker präglar upplevelsen av den sk friheten i Thailand.

Tror du att du hade upplevt alla dessa fördelar på samma sätt i en annan fas av livet?

Själv älskar jag att bo i Thailand på flera olika sätt. Jag jämför det inte alltid med Sverige dock. Det intressanta är att om jag skulle skriva ned en topp tio lista av fördelar med Thailand skulle nog bara en eller två överlappa med din lista...

Jag brukar säga att jag gärna bor i Thailand men jag vill absolut inte att mitt barn växer upp här..

Hej Wille,

det var ett tag sedan, hoppas du och familjen har det bra! Jag tror kanske att du overtolkar saker, jag tror inte att jag beskrev nagon speciell bitterhet over mitt liv i Sverige, mojligen over mitt ex, den gamla haxan.. I grund och botten lever vi troligen ganska olika liv och kanske aven efter ganska olika varderingar? Jag kan inte riktigt forsta hur du kan leva har utan att gora jamforelser med ditt tidigare liv i Sverige, det borde val vara en del av den utvardering man gor regelbundet for att bestamma sig var man vill leva? Att vi har olika bedomningsgrunder ar kanske inte sa konstigt, min ambition ar att stanna och lata mina thaibarn utbildas harnere, du tycks fasti din tro att en svensk utbildning ar bast for dina kara. Oavsett vilket, lycka till och du ar alltid valkommen till mitt radhus

i Pattis om du vagar ta en runda pa "the dark side"

Soiwalker

Link to comment
Dela på andra sajter

Å herregud skulle inte förvåna mig om han är en sån där som inte tar reda på luddet i torktummlaren också :crazy:

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur var det nu då?

Var det inte Herr Soiwalker som så frejdigt meddelade att han gärna hade oskyddat samlag med den ena kvinnan efter den andra trots att uppenbar risk för HIV smitta kunde föreligga?

Såna här bil o alkoholdebatter och ovan nämnda påstående låter som en trolltråd, skulle det mot förmodan inte vara det...Gud förbarme Din omgivning.

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur var det nu då?

Var det inte Herr Soiwalker som så frejdigt meddelade att han gärna hade oskyddat samlag med den ena kvinnan efter den andra trots att uppenbar risk för HIV smitta kunde föreligga?

Såna här bil o alkoholdebatter och ovan nämnda påstående låter som en trolltråd, skulle det mot förmodan inte vara det...Gud förbarme Din omgivning.

Joda, baste herr Phi-Baa,

Det ar densamme. Markligt stt jsg lever och har halsan, inte sant? Du kanske borde prova oskyddat samlag, hittills har det givit mig 5 barn.

Soiwalker

Link to comment
Dela på andra sajter

Joda, baste herr Phi-Baa,

Det ar densamme. Markligt stt jsg lever och har halsan, inte sant? Du kanske borde prova oskyddat samlag, hittills har det givit mig 5 barn.

Nja, knappast märkligt, det skulle ju kunna vara så att du fört smittan vidare mellan två kvinnor utan att själv drabbats.

Fasst det är ju bara teori så det räknas väl inte liksom att det vid samtliga tester om bilkörning och alkohol påvisats en kraftigt ökad felprocent vid handhavandet av fordonet, men det är väl en riggad undersökning bara för IOGT och polarna.

Nä, mig lurar du inte, provokatoriska lustifkationer är skoj i de flesta lägen, men INTE när det uppenbarligen sker i total okänsla för andra individer.

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Efter 2,5 ars frånvaro från Sverige sa åkte jag till slut “hem” igen för några veckor sedan. Det var med blandade känslor jag bokade resan men till slut satt jag ändå där på SAS kärran till Köpenhamn och slutligen Stockholm. Efter 6 dagars vistelse I gamla landet är jag nu tillbaka I Bangkok och resultatet av resan är att jag nu är ännu mer övertygad att mitt hem numera är Bangkok och Thailand.

Varför?

For min del kan det sammanfattas av ett enkelt ord : Frihet

Frihet att le mot en främmande kvinna utan att betraktas som en försöksutskriven våldtäktsman

Frihet att le mot en främmande man utan att betraktas som fikus eller mentalt begränsad

Frihet att inhandla öl, vin och sprit var jag vill och när jag vill

Frihet att dejta 20 år yngre tjejer och ända betraktas som normal

Frihet att köra min mc utan hjälm och med några bira I kroppen

Frihet att komma objuden hem till vänner och bekanta

Frihet att bli inbjuden att dela grannarnas middag

Frihet att ta bilen till en restaurang och köra hem smått berusad

Frihet att ta med 5 barn på restaurang och ända känna sig välkommen av personalen

Frihet att ha råd att ta med en familj på 7 personer pa restaurang

Frihet att spontant delta I grannarnas gatufest

Frihet att bli erbjuden omtanke och ödmjukhet varje dag året runt

Frihet att åtnjuta ett stort utbud av manliga nöjen utan att betraktas som förövare

Frihet att kunna begå mindre trafikförseelser med låg risk (200 baht)

Frihet att traffa vackra damer pa barer gogo’s ,nattklubbar och discon trots att vara 40+

Listan kan givetvis göras längre , fyll gärna på..

Håller med i alla punkterna.

Tänk bara det att kunna köpa ut ett par starköl och sätta sig var man vill och bli full och god och prata med en massa människor utan att få misstänksamma blickar och dumma kommentarer efter sig och att kunna tilltala en dam utan att få en elak blick och bli kallad fyllo eller idi*t.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Toprunner

Har du tänkt på att en del av dina "friheter" är andras ofrihet?

Knappast en fråga om moral att föräldrar måste hålla sina barn inomhus när det behagar

herrn att köra med alkohol i kroppen.

Extra tankvärt att du i samma andetag berömmer att du där har

"Frihet att bli erbjuden omtanke och ödmjukhet varje dag året runt"

Kanske du skulle lägga till "Frihet att få visa hänsyn och att vara ödmjuk" på listan.

Hej GD!

Såg ditt inlägg och funderar lite på hur det passar ihop med det här:

"Jag tycker inte heller det spelar roll om han tagit sig ett järn eller två - det bara beviser vad

den numera mycket tystlåtna Arne försökte säga:

Att han är en människa av vanligt kött och blod.

mvh GD "

Sagt om en som sprang med ett vapen i skogen. :whistle:

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Efter 2,5 ars frånvaro från Sverige sa åkte jag till slut “hem” igen för några veckor sedan. Det var med blandade känslor jag bokade resan men till slut satt jag ändå där på SAS kärran till Köpenhamn och slutligen Stockholm. Efter 6 dagars vistelse I gamla landet är jag nu tillbaka I Bangkok och resultatet av resan är att jag nu är ännu mer övertygad att mitt hem numera är Bangkok och Thailand.

Varför?

For min del kan det sammanfattas av ett enkelt ord : Frihet

Frihet att le mot en främmande kvinna utan att betraktas som en försöksutskriven våldtäktsman

Frihet att le mot en främmande man utan att betraktas som fikus eller mentalt begränsad

Frihet att inhandla öl, vin och sprit var jag vill och när jag vill

Frihet att dejta 20 år yngre tjejer och ända betraktas som normal

Frihet att köra min mc utan hjälm och med några bira I kroppen

Frihet att komma objuden hem till vänner och bekanta

Frihet att bli inbjuden att dela grannarnas middag

Frihet att ta bilen till en restaurang och köra hem smått berusad

Frihet att ta med 5 barn på restaurang och ända känna sig välkommen av personalen

Frihet att ha råd att ta med en familj på 7 personer pa restaurang

Frihet att spontant delta I grannarnas gatufest

Frihet att bli erbjuden omtanke och ödmjukhet varje dag året runt

Frihet att åtnjuta ett stort utbud av manliga nöjen utan att betraktas som förövare

Frihet att kunna begå mindre trafikförseelser med låg risk (200 baht)

Frihet att traffa vackra damer pa barer gogo’s ,nattklubbar och discon trots att vara 40+

Listan kan givetvis göras längre , fyll gärna på..

Hej!!

Vi verkar och bor i Stockholm Sverige men har haft fördelen att bo 2 st 6 månadersperioder i BKK + otala semestervistelser där och jag skulle vilja lägga till att:

Men nu vill jag prata lite för den svenska friheten:

Valet att bo i Stockholm ger oss friheten att vandra 100 meter söderut och ha 60 ha öppen parkmark eller gå 600 norrut och ha 120 ha öppen parkmark inklusive vatten och badplatser och joggingspår mm osv. I Bangkok får vi gå upp 6 på morgonen för att undvika trafikköer och köra 40 minuter för att ha nästan samma frihet i form av storlek på park! Thank you sweden

Valet att bo i Stockholm ger oss ingen av dessa möjligheter under 8 månader av året Sveriges extrema klimat!!! Thank you Sweden or not :)

När jag var ung och letade efter en partner gav Sverige mig den friheten att vare sig det var en ung advokat eller en MC donalds abetare jag lyckades lura till mina 18 kvm inklusive kokvrå och utan krukväxter så kunde jag åtminstånde vara 100 % säker på att det var min humor eller brist på humor eller något annat av mina egna egenskaper som gjorde att jag lyckades just den natten... Thank you Sweden ..

Systembolaget!! Älskad Hatad!!

Visst är det lite visset att samtidigt som man köper den perfekta polska korven eller samtidigt som man hittar den där perfekta parilladaentecoten inte kan köpa en tuborg eller en fint årgångs rödvin på samma ställe?!

Men allvarligt talat!! Jag har plats för ett 12-pack blandade öl i kylen och 12 blandade viner i strumpgarderoben som jag köper till en av världens bästa priser!!! och väljer bland en av världens bästa sortiment!!. Tack Systembolaget and thank you sweden

!! det är frihet för mig!!

Jag säger bara

"allt har fördelar och nackdelar" :)

/mvh

Ändrades av mamma bäng fan pappa käng

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej GD!

Såg ditt inlägg och funderar lite på hur det passar ihop med det här:

"Jag tycker inte heller det spelar roll om han tagit sig ett järn eller två - det bara beviser vad

den numera mycket tystlåtna Arne försökte säga:

Att han är en människa av vanligt kött och blod.

mvh GD "

Sagt om en som sprang med ett vapen i skogen. :whistle:

Vad menar du, förstår inte vad ditt citat har hed denna diskussion att göra ?????????

Christer/Arunee/Tawan

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Tallviking,

Tack for ditt svar, I vanlig ordning har du en ful ovana att forvranga andras ord for att battre passa in I din retorik. Ar du mojligen fritidspolitiker?

Du har helt ratt I att jag ar manlig och tar fullt ansvar for mina beslut och garningar. Till dags dato sa har ingen manniska eller egendom tagit skada av dessa, sa det kanns val ganska onodigt att polemisera over saker som adrig hant, eller?

For nagot halvar sedan blev jag pakord av en thaikille pa motorcykel, han valde att kora om mig pa vanstersida samtidigt som jag svangde in pa en sidogata till vanster. ( Spik nykter kan tillaggas). Den unge thaimannen flog rakt in I en krafledningsstolpe, blodet flot och moppen gick I bitar. Tillspringande thai, I huvudsak moppetaxi killar, omringade mig snabbt och sa: Jai yen, Jai yen. Don’t get angry, it was all his fault. Vilket var helt korrekt givetvis. Eftersom jag I denna situation var den mer bemedlade sa sag jag till att han kom ivag till sjukhus, gav honom 3.500 baht extra for sveda och vark, samt underlat att driva ansprak pa de skador som han orsakat pa min bil. Efter drygt 30 minuter anlande polisen och ville veta om jag ville gora en formell rapport, jag avbojde och sa att vi gjort upp saken som vanner.

Thaikultur kontra svensk kultur, vad tror du hade hant I Sverige och till vilken nytta? Visst, jag har anpassat mig till det land jag lever I, ar inte det vad alla svenskar predikar om nar de galler alla invandrare hemma I Sverige?

Det var ju en något udda syn på problemet

Eftersom inget ännu har hänt p.g.a att du kört onykter är det inte ett problem ?

Det enda vi andra diskuterar är ju vad som KAN hända om man kör onykter och varför man tycker det är OK att riskera så mycket för så litet !

Exemplet du drar där du är nykter och en thailändare orsakar en olycka där du är inblandad belyser väl knappast ovanstående på något sätt.

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

För en månad sedan åkte vi 10 pers i bilen, 6 vuxna och fyra barn - i en Vios!

Öppnade en färd-öl innan vi drog vilket inte alls kändes så bra eftersom ölfan var lite ljummen! :)

Har fyra barn i mitt hushåll - ingen bilbarnstol. Ingen använder heller bälte när vi åker någonstans.

Vi är nog en livsfara både för andra och oss själva och borde nog spärras in.

Och om inte alltför lång tid kommer vi till Sverige - må alla torktumle-ull-pedanter bäva!

Polaren kommer med bil och hämtar oss på Arlanda, men frågan är hur vi tar oss därifrån?

Vi har nämligen ingen bilbarnstol till minstingen.

Skickar vi henne i frankerad låda eller vågar vi riskera ett lagbrott?

Eller ska vi ringa socialen direkt och be dom komma och omhänderta henne? För hennes egna bästa?

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Knasen

Annars så tycker jag att en frihet i Thailand är att det är så billigt med songthaew eller moppetaxi så man inte behöver köra själv på fyllan.. Ooops, det gällde ju pattis och således det oriktiga Thailand.. :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

För en månad sedan åkte vi 10 pers i bilen, 6 vuxna och fyra barn - i en Vios!

Öppnade en färd-öl innan vi drog vilket inte alls kändes så bra eftersom ölfan var lite ljummen! :)

Har fyra barn i mitt hushåll - ingen bilbarnstol. Ingen använder heller bälte när vi åker någonstans.

Vi är nog en livsfara både för andra och oss själva och borde nog spärras in.

Och om inte alltför lång tid kommer vi till Sverige - må alla torktumle-ull-pedanter bäva!

Polaren kommer med bil och hämtar oss på Arlanda, men frågan är hur vi tar oss därifrån?

Vi har nämligen ingen bilbarnstol till minstingen.

Skickar vi henne i frankerad låda eller vågar vi riskera ett lagbrott?

Eller ska vi ringa socialen direkt och be dom komma och omhänderta henne? För hennes egna bästa?

Att spärra in dig låter lite väl hårt men att banka in lite trafikvett i skallen på dig skulle nog inte skada. :rtfm::dance1:

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...